Wynik przetargu

Adres: Warta Bolesławiecka , 59-720 Raciborowice Górne, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: urzad@wartabol.pl
tel: 075 738 95 73
fax: 075 738 95 23
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 495920120 Data Udzielenia: 2012-01-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Konserwacja oświetlenia ulicznego gminy Warta Bolesławiecka w roku 2012 TAURON Dystrybucja S.A.
Kraków
157 467,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-01-05
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
502321001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
157 467,00 zł
Minimalna złożona oferta:
157 467,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
157 467,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
157 467,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Raciborowice Górne: Konserwacja oświetlenia ulicznego gminy Warta Bolesławiecka w roku 2012


Numer ogłoszenia: 4959 - 2012; data zamieszczenia: 05.01.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy Warta Bolesławiecka, Warta Bolesławiecka 40c, 59-720 Raciborowice Górne, woj. dolnośląskie, tel. 075 738 95 73, faks 075 738 95 23.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja oświetlenia ulicznego gminy Warta Bolesławiecka w roku 2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Konserwacja 773 punktów świetlnych rozmieszczonych na terenie gminy Warta Bolesławiecka w roku 2012 poprzez: 1)wykonanie czynności konserwacyjnych polegających na sprawdzeniu: -stanu widocznych części przewodów, ich połączeń , osprzętu, szafek kablowych -stanu czystości opraw i źródeł światła, kloszy -prawidłowości ustawień i działania czujników zmierzchowych; -prawidłowości ustawień i działania zegarów astronomicznych; -stanu ochrony przeciwporażeniowej oświetlenia ulicznego; -stanu urządzeń zabezpieczających szafki bezpiecznikowe ( drzwiczki, obejmy); -prawidłowości i kompletności oznaczeń informacyjno-ostrzegawczych urządzeń oświetlenia ulicznego oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa; b)bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego, przez którą należy rozumieć: -naprawę uszkodzonych styków, połączeń, przewodów w oprawach slupach, wnęk bezpiecznikowych, końcówek kabli, naprawa osprzętu; -wymianę uszkodzonych źródeł światła , opraw, żarówek, bezpieczników, styczników, układów sterowniczych, zegarów, czujników i przekaźników zmierzchowych, wysięgników, słupów, urządzeń oświetlenia ulicznego; -wymianę uszkodzonych oraz niespełniających wymogów określonych przepisami szafek kablowych, oświetleniowych, -lokalizację a następnie wymianę uszkodzonych odcinków kabli sterujących i oświetleniowych; -naprawę instalacji ochrony przeciwporażeniowej oświetlenia ulicznego - naprawę lub wymianę urządzeń zabezpieczających wnęki słupów oświetlenia ( drzwiczki, obejmy); - uzupełnienie i wymianę oznaczeń informacyjno- ostrzegawczych urządzeń oświetlenia ulicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; - konserwację wysięgników opraw, drzwiczek i obejm zabezpieczających wnęki bezpiecznikowe poprzez ich malowanie c) awaryjne usuwanie uszkodzeń a w szczególności: - wymiana uszkodzonych elementów układów zasilających i sterowniczych, - naprawa uszkodzonych odcinków kabli, - naprawa zerwanych przewodów sieci napowietrznych, - wymiana uszkodzonych źródeł światła, opraw, dławików i kondensatorów, - wymiana uszkodzonych wysięgników, drzwiczek wnękowych i tablic, bezpiecznikowych słupowych, - wymiana zniszczonych, uszkodzonych lub zużytych słupów oświetlenia, opraw, szafek sterowniczych i zegarów astronomicznych z wyłączeniem kosztów ich zakupu; koszty materiałowe ponosi właściciel.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TAURON Dystrybucja S.A., ul.Zawiła 65L, 30-390 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 130093,28 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    157467,06


  • Oferta z najniższą ceną:
    157467,06
    / Oferta z najwyższą ceną:
    157467,06


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy: 1.planowanie i organizacja zaopatrzenia w energię elektryczną 2.planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy 3.finansowanie oświetlenia, ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy - przez finansowanie zgodnie z art.3 pkt 22 ww. ustawy rozumie się finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Gmina zobowiązana jest do zawarcia umowy na świadczenie powyższej usługi zgodnie z przepisami ustawy - prawo zamówień publicznych. Ne terenie gminy jest 773 punktów świetlnych objętych usługami konserwacyjno-eksploatacyjnymi . Struktura własności : 1).271punktów świetlnych stanowi własność TAURON Dystrybucja S.A. ; 2) 502 punkty świetlne jest własnością gminy Warta Bolesławiecka , w tym 202 punkty świetlne jest na słupach stanowiących własność gminy zaś 300 punktów świetlnych jest na majątku TAURON Dystrybucja S.A.. Właścicielem sieci i urządzeń oświetlenia drogowego do których przyłączone są punkty świetlne jest TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Gmina Warta Bolesławiecka może jednoznacznie stwierdzić na podstawie dotychczasowych doświadczeń i prowadzonych negocjacji z ww. podmiotem w przedmiocie prowadzenia konserwacji punktów świetlnych , iż Koncern nie wyraża zgody na wykonywanie ww. usługi przez obcych wykonawców na swoim majątku. Przyczyny techniczne - nie można oddzielić punktów świetlnych stanowiących własność gminy od sieci i urządzeń przesyłowych stanowiących własność Koncernu. Szafki oświetleniowe , które sterują oświetleniem znajdują się w stacjach transformatorowych do których dostęp mają wykwalifikowani pracownicy TAURON . Dokonywanie napraw w tym awarii następuje bez koniczności wyłączania energii elektrycznej. Punkty świetlne wymagają stałego dozoru dla uniknięcia porażenia osób trzecich .Istotnym elementem jest również to, iż wykonywanie tej usługi przez obcego wykonawcę wymaga dodatkowych procedur np. wniosek do TAURON S.A.o wyłączenie energii na danym odcinku linii, ponowne zgłoszenie po naprawie, odbiór, itp. Istniejąca sytuacja prawna związana z prawem własności sieci oświetleniowej praktycznie uniemożliwia swobodny dostęp do urządzeń oświetleniowych innym podmiotom, które mogłyby realizować usługę zleconą przez gminę. Każdy inny podmiot niż Koncern Energetyczny podmiot chcący realizować usługę musiałby ubiegać się o zgodę właściciela sieci oświetleniowej na wejście na sieć i ponosić dodatkowe koszty. Nadto mogące się pojawić trudności w porozumieniu się z właścicielem sieci utrudniać będą całodobowy nadzór nad siecią oraz w przypadku wystąpienia awarii wydłuży się czas oczekiwania na jej usunięcie. Ze względu zatem na prawo własności sieci oświetleniowej oraz ograniczoną w tych okolicznościach możliwość dostępu do urządzeń własnych, powierzanie konserwacji osobie trzeciej jest bardzo utrudnione. Zamawiający ma też interes w zapobieganiu konfliktom i ewentualnej odpowiedzialności za szkody zaistniałe w majątku właściciela sieci w okresie wykonywania usług przez wykonawcę wybranego w postępowaniu przetargowym. W związku z powyższym przeprowadzenie postępowania w tym trybie jest bezcelowe bowiem z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jedynym podmiotem , który jest w stanie sprawnie , szybko i skutecznie wykonywać czynności eksploatacyjno- konserwacyjne jest właściciel sieci oświetleniowej tj. TAURON S.A.. Główna Komisja Orzekająca w sprawach naruszenia dyscypliny finansów publicznych stwierdziła w swoim orzeczeniu , iż nikt inny nie może obsługiwać urządzeń oświetleniowych będących własnością TAURON S.A..