Wynik przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@gitd.gov.pl
tel: 222 204 801
fax: 222 204 899
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 25250820120 Data Udzielenia: 2012-07-16
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
72212000-4 Usługi programowania oprogramowania aplikacyjnego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Modyfikacja funkcjonalności CEN w zakresie generowania mandatów karnych oraz przypisywania indywidualnych identyfikatorów płatności w postaci mikrorachunków Asseco Poland S.A.
Rzeszów
244 770,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-07-16
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
722120004
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
244 770,00 zł
Minimalna złożona oferta:
244 770,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
244 770,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
244 770,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Modyfikacja funkcjonalności CEN w zakresie generowania mandatów karnych oraz przypisywania indywidualnych identyfikatorów płatności w postaci mikrorachunków


Numer ogłoszenia: 252508 - 2012; data zamieszczenia: 16.07.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2204801, faks 22 2204899.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Modyfikacja funkcjonalności CEN w zakresie generowania mandatów karnych oraz przypisywania indywidualnych identyfikatorów płatności w postaci mikrorachunków.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Rozszerzenie Systemu CEN o funkcjonalność przypisywania mikrorachunków do wystawianych decyzji i mandatów, funkcjonalność przyjmowania informacji o wpłatach i ich rozliczaniu, wydruk mandatów, modyfikacja funkcjonalności eksportu danych w celu uwzględnienia informacji dodanych w ramach rozbudowy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
72.21.20.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.06.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Asseco Poland S.A., Ul. Olchowa 14, 35-322 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 179800,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    244770,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    244770,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    244770,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie formalno - prawne: Podstawą udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki jest przepis art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi następująca okoliczność: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Uzasadnienie faktyczne: Nowelizacja ustawy transporcie drogowym, która wskazuje Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz obsługujący go urząd GITD jako wierzyciela wpłat z tytułu nałożonych kar administracyjnych i grzywien w drodze mandatu karnego, obciąża GITD dodatkowym zadaniem związanym z rozliczaniem i windykacją wpłat z wspomnianych wyżej tytułów. W chwili obecnej liczba nałożonych kar i grzywien przekracza 15 tys. w skali miesiąca. Szacowany przyrost, obliczony z uwzględnieniem wzrostu liczby inspektorów oraz wynikający ze zmieniającej się pragmatyki kontrolnej, może spowodować docelowe ukształtowanie się liczby kar i grzywien na poziomie 25 tys w skali miesiąca. Proces przyporządkowania wpłaty do konkretnie wydanego dokumentu (decyzja o nałożeniu kary lub mandat karny), a także monitorowanie terminów wpłat i wystawianie tytułów wykonawczych z uwzględnieniem jednego rachunku bankowego bez praktycznej możliwości wspierania narzędziami teleinformatycznymi jest przy takiej skali pozycji niemożliwy do realizacji bez konieczności zatrudniania kilkudziesięciu osób zajmujących się uzgadnianiem wpłat. Inspekcja Transportu Drogowego do działań kontrolnych oraz w zakresie wystawiania decyzji o nałożeniu kary administracyjnej wykorzystuje aplikację wspierającą Centralną Ewidencję Naruszeń. Jednocześnie, w ramach procesu obsługi nakładania grzywien w drodze mandatu karnego za przekraczanie dozwolonej prędkości oraz niestosowania się do sygnalizacji świetlnej, GITD dysponuje mechanizmem automatycznej wymiany danych z NBP w zakresie mikrorachunków, pozwalających każdemu dokumentowi przyporządkować indywidualny identyfikator wpłaty w postaci wspomnianego mikrorachunku, co pozwala na jednoznaczne przyporządkowanie wpłaty do wystawionego dokumentu (decyzji lub mandatu) oraz jednoznacznie określić termin tej wpłaty. Biorąc pod uwagę powyższe istnieje pilna potrzeba wdrożenia niezbędnych zmian w aplikacji wspierającej CEN uwzględniając integrację z systemem wymiany danych z NBP umożliwiającą wystawianie mandatów i decyzji o nałożeniu kary pieniężnej bezpośrednio z aplikacji wspierającej CEN zapewniając przyporządkowanie tym dokumentom unikalnych identyfikatorów w postaci mikrorachunków. W przeciwnym wypadku każda zwłoka w implementacji tego rozwiązania spowoduje narastającą (w tysiącach) ilość pozycji do uzgodnienia w procesie całkowicie manualnym zakładającym postępowania wyjaśniające, co spowoduje opóźnienia (w miesiącach) w przekazywaniu wpływów z kar i mandatów do budżetu państwa, a w konsekwencji, finalnie prowadzić będzie do przedawniania postępowań i znaczących strat dla budżetu państwa. Asseco S.A., jako wykonawca ostatniej umowy na utrzymanie i rozbudowę aplikacji wspierającej CEN, a także autor rozwiązania do wymiany danych z systemem NBP jest firmą zdolną wykonać zamówienia zgodnie z przesłaną ofertą, w przewidywalnym, krótkim terminie zapewniając bez zbędnej zwłoki, która może wystąpić w przypadku prowadzenia postępowania w trybie podstawowym. Dodatkowo należy zaznaczyć, iż nawet prowadzenie postępowania przetargowego nie daje gwarancji na wykonanie powyższego zadania przez inną firmę ponieważ wiąże się to z czasochłonną analizą kodu źródłowego i niesie za sobą ryzyko przeszacowania lub niedoszacowania przez potencjalnego wykonawcę harmonogramu, niezbędnych zasobów oraz wartości usługi a tym samym realizacja tego zadania w trybie otwartym i konkurencyjnym jest niepewna co do efektu i czasu realizacji.