Wynik przetargu

Zamawiający:
Filmoteka Narodowa
Adres: ul. Puławska, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: piwanowski@fn.org.pl
tel: 228 455 074
fax: 022 540 83 33
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 30327520110 Data Udzielenia: 2011-11-21
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45212350-4 Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zamówienie dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym w ramach realizacji inwestycji pn. Adaptacja i przebudowa zabytkowego budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Nar Complex Bud Sp. z o .o.
Warszawa
2 849 994,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-11-21
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452123504
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
2 849 994,00 zł
Minimalna złożona oferta:
2 849 994,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
2 849 994,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
2 849 994,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Zamówienie dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym w ramach realizacji inwestycji pn. Adaptacja i przebudowa zabytkowego budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej


Numer ogłoszenia: 303275 - 2011; data zamieszczenia: 21.11.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8455074, faks 022 540 83 33.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym w ramach realizacji inwestycji pn. Adaptacja i przebudowa zabytkowego budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie nowej odpornej na zawilgocenie i posadowionej poza granicą przemarzania konstrukcji żelbetowych murków oporowych na placu przed kinem - ze względu na stan techniczny murków oporowych wykonanych z cegły zawilgoconych poniszczonych przez korzenie drzew rosnących w bezpośrednim sąsiedztwie , wychylonych od pionu przez napierający grunt; wykonanie nowej posadzki w foyer, gdzie w trakcie demontażu fragmentu posadzki pod kanał wentylacyjny stwierdzono, że płytki posadzki są w 80% odspojone od podłoża i stykają się na spoinie; wykonanie naprawy elementów konstrukcji dachu wynikających z ekspertyzy technicznej ze względu na fakt, że w trakcie robót demontażowych stropu podwieszonego stwierdzono uszkodzenia i pęknięcia głównych elementów nośnych (dźwigarów żelbetowych), a po wykonaniu odkrywek stwierdzono, że przekrycie dachu wykonane jest nie w postaci płyty żelbetowej, a stropu gęsto żebrowego typu TK, a żebra stropu TK wykazują dość duże ubytki w betonie żeber i odsłonięte fragmenty zbrojenia. W trakcie badań do oceny stanu technicznego dźwigarów stwierdzono też brak ostatecznej wytrzymałości dolnego pasa dźwigara i dodatkowo wystąpił brak możliwości mocowania wełny mineralnej do zbyt cienkiej warstwy nośnej stropu TK. Wymaga to dokonania naprawy pęknięć i rys w dźwigarach żelbetowych, odciążenia dolnego pasa poprzez wykonanie dodatkowej konstrukcji stalowej dla stropu podwieszonego i umożliwienie ułożenia kanałów wentylacji mechanicznej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.23.50-4, 45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.11.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Complex Bud Sp. z o .o., ul. Kobryńska 28A, 04-699 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2317068,67 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2849994,46


  • Oferta z najniższą ceną:
    2849994,46
    / Oferta z najwyższą ceną:
    2849994,46


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia są zamówienia dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym w ramach realizacji inwestycji pn. Adaptacja i przebudowa zabytkowego budynku kina Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej przy ul. Narbutta 50A w Warszawie, dla potrzeb Filmoteki Narodowej. Potrzeba wykonania dodatkowych robót budowlanych spowodowana jest koniecznością wykonania żelbetowych murków oporowych na placu przed kinem. Stan techniczny murków oporowych wykonanych z cegły zawilgoconej i poniszczonej przez korzenie drzew rosnących w bezpośrednim sąsiedztwie i wychylonych od pionu przez napierający grunt powoduje konieczność ich wymiany. Wymianie podlegać będą również posadzki w foyer, gdzie w trakcie demontażu fragmentu posadzki pod kanał wentylacyjny stwierdzono, że płytki posadzki są odspojone od podłoża i stykają się na spoinie. Wystąpiła także konieczność wykonania naprawy elementów konstrukcji dachu wynikająca z ekspertyzy technicznej opracowanej przez prof. K. Szulborskiego ze względu na fakt, że w trakcie robót demontażowych stropu podwieszonego stwierdzono uszkodzenia i pęknięcia głównych elementów nośnych (dźwigarów żelbetowych) i stwierdzono, po wykonaniu odkrywek, że przekrycie dachu wykonano nie w postaci płyty żelbetowej, a stropu gęstożebrowego typu TK, które wykazują dość duże ubytki w betonie żeber i odsłonięte fragmenty zbrojenia - co zostało potwierdzone odpowiednimi protokołami konieczności, gdzie stwierdzono konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych, które stały się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Zgodnie z art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zarówno w trakcie inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej budynku kina Iluzjon przeprowadzonej w roku 2007, jak i w trakcie prac projektowych (2009 r.) nie było możliwe zdemontowanie okładzin, posadzek, przewiercenie ścian i stropów ze względu na zabytkowy charakter obiektu oraz fakt, że budynek w tym czasie funkcjonował normalnie jako obiekt użyteczności publicznej (kino). Stąd zarówno w projekcie budowlanym jak i wykonawczym, niejednokrotnie znajdują się zastrzeżenia co do konieczności zachowania przez wykonawcę robót budowlanych daleko idącej ostrożności i potwierdzania stanu faktycznego odkrywanych elementów obiektu z nadzorem architektonicznym, inwestorskim i konserwatorskim. Na etapie projektowania planowano dokonać demontażu fragmentu posadzki z płyt marmurowych (szara i biała Marianna) jedynie w zakresie niezbędnym do wykonania technicznego kanału podpodłogowego - demontażu planowano dokonać z odzyskiem materiału do ponownego ułożenia. W trakcie demontażu posadzki okazało się jednak, że płytki posadzki nie tylko są odspojone od podłoża, ale też są różnej grubości i odzyskanie wystarczającej do odtworzenia posadzki liczby płyt jest w większości niemożliwe. Po konsultacji konserwatorskiej, okazało się konieczne zdjęcie całości płyt, dobranie płytek jednej grubości i ułożenie z nich fragmentu posadzki jako świadek historii. Pozostałe płyty muszą być wykorzystane do naprawy posadzki w korytarzu do rotundy oraz w rotundzie. Zalecenie to zostało wydane przez konserwatora zabytków i nie mogło być przewidziane na etapie udzielenia zamówienia podstawowego. Na etapie inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej i prac projektowych nie było również możliwe, bez odkrycia praktycznie większości okładziny z piaskowca, stwierdzenie w jakim stanie jest cegła ceramiczna, z której zbudowane są murki oporowe. Po odkryciu płyt przez wykonawcę okazało się, że w większości nie uda się ich odtworzyć. Problem został skonsultowany ze Stołecznym Konserwatorem Zabytków, który pismem nr KZ-SV-ANI-4120-284-2-11 zaakceptował, jako konieczną i podnoszącą estetykę remontowanego obiektu, budowę nowych murków zewnętrznych z pozostawieniem fragmentu starego murku jako świadka historii. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający wypełnia dyspozycję art. 67 ust. 1 pkt. 5 ponieważ wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia (ekspertyzy techniczne, odkrywki oraz zalecenia konserwatora podczas prac budowlanych) i zostało powierzone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych (Complex Bud Sp. z o .o., ul. Kobryńska 28A, 04-699 Warszawa). Ponadto przedmiot zamówienia dodatkowego nie był objęty zamówieniem podstawowym - wyniknął w trakcie realizowania zamówienia podstawowego. Ponadto zgodnie z ww. przesłankami, wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego - bez wykonania prac nie będzie możliwe oddanie budynku do użytkowania ze względu na wymóg zapewnienia bezpieczeństwa osób, które będą przebywały na terenie kina. Wykonanie naprawy elementów konstrukcji dachu polegające na usunięciu uszkodzeń i pęknięć głównych elementów nośnych (dźwigarów żelbetowych) oraz dokonaniu odpowiedniego przekrycia dachu wykonanego w stanie obecnym nie w postaci płyty żelbetowej, a stropu gęstożebrowego typu TK, które wykazuje dość duże ubytki w betonie żeber i odsłonięte fragmenty zbrojenia jest niezbędne do prawidłowego wykonania całego zamówienia i wynika z ekspertyzy technicznej sporządzonej po rozpoczęciu wykonywania zamówienia podstawowego. Niezrealizowanie zamówienia dodatkowego, zgodnie z ekspertyzą techniczną, może doprowadzić do katastrofy budowlanej. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest więc niezbędne do ukończenia całej inwestycji. Wartość zamówienia dodatkowego została oszacowana na kwotę 2 317 068,67 zł i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia (7 212 137,74 zł netto). W dniu 27.04.2011 r. Zamawiający zawarł umowę o wykonanie robót budowlanych z firmą Complex Bud Sp. z o .o., ul. Kobryńska 28A, 04-699 Warszawa (zamówienie podstawowe). Wynagrodzenie Wykonawcy zostało ustalone na kwotę 7 212 137,74 zł netto (8 870 929,42 zł brutto). Biorąc dodatkowo pod uwagę przedstawione, podczas badania rynku prowadzonego przez Zamawiającego, oferty trzech firm na wykonanie ww. prac w kwotach 4 220 038,05 zł brutto, 4 043 296,57 zł brutto oraz 2 965 000,21 zł brutto (Complex Bud Sp z o.o.) można stwierdzić, iż z przyczyn technicznych (wprowadzenie na plac budowy drugiego wykonawcy z całym zapleczem technicznym, zapoznanie nowego wykonawcy ze specyfiką i zakresem prac podstawowych) i gospodarczych (oferty porównawcze droższe o ponad milion złotych) oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy doprowadziłoby do sytuacji niegospodarności, ponieważ oferty potencjalnych wykonawców są droższe o około 30 procent. Zamawiający, prowadząc inwestycję, ma na celu efektywne, celowe i gospodarne dysponowanie środkami publicznymi. Udzielenie zamówienia publicznego dotychczasowemu wykonawcy jest uzasadnione również z tego względu, iż kwestia zakrycia dachu jest w tej chwili kwestią, z punktu widzenia procesu budowlanego (zbliżający się sezon zimowy), najbardziej pilną. Mając powyższe na uwadze, można stwierdzić, iż Zamawiający wypełnił dyspozycję art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP ponieważ umowa zawarta została z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych, zamówienie dodatkowe nie było objęte zamówieniem podstawowym, nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego (głównego), a wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Bez wątpienia oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów gospodarczych i technicznych oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.