Turek: USŁUGI AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DLA PROJEKTU KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ (WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7)


Numer ogłoszenia: 13073 - 2011; data zamieszczenia: 12.01.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Burmistrz Miasta Turku , ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, faks 063 289 61 11.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.bip.miastoturek.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DLA PROJEKTU KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ (WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7).


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje następujący zakres rzeczowy do wykonania: Audytem zewnętrznym objęte będą dwa podmioty: Gmina Miejska Turek - Lider Projektu oraz Powiat Turecki - Partner Projektu. Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary: I. Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym: a) ocena wielkości i przygotowania kadr, b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) oceny bezpieczeństwa IT. II. Audyt finansowy, w tym: a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). III. Audyt realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. IV. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych. V. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że: a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.), b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. VI. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym: a) z polityką równości szans, b) polityką zatrudnienia, c) polityką społeczeństwa informacyjnego, d) polityką ochrony środowiska. VII. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). VIII. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia: a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu) IX. Czynności doradcze 3. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: a) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz b) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 4. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych), b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań, d) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań), e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej) f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według obowiązujących na dzień wykonywania audytu Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl . g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie wymaga wniesienia wadium.


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować co najmniej 2 osobami, które: - spełniają wymogi określone w art. 286 ust.1 pkt od 1) do 4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) - posiadają udokumentowane doświadczenie w zakresie badania co najmniej jednego projektu finansowanego ze środków publicznych. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje/zaświadczenia wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe. Co najmniej jedna z tych osób musi spełniać jeden z poniższych warunków z ppkt 1) lub 2): 1) posiada uprawnienia do wykonywania audytów zewnętrznych, tj. jest podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 77, poz. 649), 2) posiada kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu wewnętrznego zgodnie z ustawą z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 157 poz. 1240) tj: - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub - złożył, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub - uprawnienia biegłego rewidenta, lub - posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować co najmniej 2 osobami Co najmniej jedna z tych osób musi spełniać jeden z poniższych warunków z ppkt 1) lub 2): 1) posiada uprawnienia do wykonywania audytów zewnętrznych, tj. jest podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 77, poz. 649), 2) posiada kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu wewnętrznego zgodnie z ustawą z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 157 poz. 1240) tj: - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub - złożył, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub - uprawnienia biegłego rewidenta, lub - posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany niniejszej umowy i uzupełnienia jej treści wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu do umowy. 2. Zamawiający przewiduje i zastrzega sobie wprowadzenie w treści umowy następujących zmian: a) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku: - gdy osiągnięcie 50% zaawansowania postępu robót budowlanych w ramach projektu pn.: Kompleksowe uzbrojenie terenów Tureckiej Strefy Inwestycyjnej nastąpi w takim czasie, że niemożliwe będzie wykonanie przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 1 umowy; - opóźnienia w uzyskaniu dokumentacji niezbędnej do wykonania przedmiotu umowy; - konieczności zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. rozwiązania stosunku pracy, śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, nie wywiązywania się kluczowego członka zespołu audytowego z obowiązków umownych, w ww. przypadkach termin wykonania przedmiotu umowy ulegnie przedłużeniu o okres, w którym niemożliwe było wykonywanie przedmiotu umowy b) zmiana osoby lub osób wskazanych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. rozwiązania stosunku pracy, śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, nie wywiązywania się kluczowego członka zespołu audytowego z obowiązków umownych na osoby o równoważnych lub wyższych kwalifikacjach; c) zmiana zakresu audytu w przypadku zmiany unormowań regulujących wykonanie przedmiotu niniejszej umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.miastoturek.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Turku ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, Wydział Środków Zewnętrznych pok 125.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
24.01.2011 godzina 11:00, miejsce: Biuro Obsługi Klienta, Urząd Miejski w Turku ul. Kaliska 59, 62-700 Turek.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie publiczne objęte jest współfinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 - 2013, Działanie 1.7.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Numer ogłoszenia: 5080 - 2011; data zamieszczenia: 13.01.2011


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
13073 - 2011 data 12.01.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Burmistrz Miasta Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, fax. 063 289 61 11.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II.1.3.

  • W ogłoszeniu jest:
    Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy: Audytem zewnętrznym objęte będą dwa podmioty: Gmina Miejska Turek - Lider Projektu oraz Powiat Turecki - Partner Projektu. Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary: I. Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym: a) ocena wielkości i przygotowania kadr, b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) oceny bezpieczeństwa IT. II. Audyt finansowy, w tym: a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). III. Audyt realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. IV. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych. V. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że: a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.), b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. VI. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym: a) z polityką równości szans, b) polityką zatrudnienia, c) polityką społeczeństwa informacyjnego, d) polityką ochrony środowiska. VII. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). VIII. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia: a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu) IX. Czynności doradcze 3. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: a) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz b) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 4. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych), b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań, d) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań), e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej) f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według obowiązujących na dzień wykonywania audytu Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl . g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania przez wykonawców ofert częściowych i oferty wariantowej na wykonanie zamówienia. Zamawiający nie przewiduje: 1) zawarcia umowy ramowej, 2) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, 3) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, 4) udzielenia zamówień uzupełniających, 5) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ (WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7) 2. Zakres rzeczowy projektu obejmuje: Przedmiotem projektu jest kompleksowe uzbrojenie 96 ha Tureckiej Strefy Inwestycyjnej (TSI), obszaru określonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako teren aktywizacji gospodarczej. Część tego obszaru (26 ha) Rozporządzeniem RM z dn. 2.11.2007 r. zostało włączone do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej-podstrefa Turek. Teren Tureckiej Strefy Inwestycyjnej, w ramach którego realizowana jest inwestycja położony jest we wschodniej części miasta Turku. Granice TSI wyznaczają: - od wschodu ulice Górnicza i Przemysłowa, - od południa ulica Uniejowska będącą drogą krajową nr 72 ( kierunek Łódź - Konin - Poznań ), - od zachodu nowobudowana droga zbiorcza oznaczona w planie jako 5 KDZ i 4 KDZ, - od północy Aleja Jana Pawła II będąca drogą wojewódzką nr 470 ( kierunek Koło - Kalisz ). W wyniku realizacji projektu powstanie: - sieć dróg klasy L o łącznej dł. 2 520,30m -prócz ronda- (szer. pasa drogowego 16m, szer. jezdni 6-7m) wraz z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, kanalizacją odprowadzającą wody deszczowe z jezdni, oświetleniem ulicznym (87 lamp), - droga klasy D o dł. 470,10m (szer. pasa drogowego 16m, szer. jezdni 7m) wraz z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, kanalizacją odprowadzającą wody deszczowe z jezdni, - sieć kanalizacji sanitarnej o łącznej 3 641,00m - sieć wodociągowa o łącznej dł. 3 159m, - sieć kanalizacji deszczowej o łącznej dł. 1 611,4m (poza kanalizacją w drogach wew. strefy) oraz 2 podczyszczalnie wód deszczowych, - sieć kanałów telekomunikacyjnych trójkanałowych o łącznej dł. ok. 3 455m, - infrastruktura energetyczna o napięciu 15kV, dł. 370m oraz stacja transfor. o mocy 1 200kW, - sieć gazowa średniego ciśnienia dz 180 PE o łącznej dł. 588m i 3 stacje gazowe, - 1 rozgałęzienie ciepłociągu umożliwiającego przesłanie do strefy 120 000GJ ciepła., - przebudowywany gazociąg wysokiego ciśnienia - dł. 968m W ramach projektu powstanie infrastruktura doprowadzana: - rondo o średnicy Dz 40m zlokalizowane na skrzyżowaniu dróg powiatowych 2 i 3KDG oraz drogi wewnątrzstrefowej 17KDL, - kanał tłoczny kanalizacji sanitarnej o dł. 924,50m i śr. 355mm wraz z przepompownią, - kolektor grawitacyjny kanalizacji sanitarnej o dł. 410,70m (od S16 do oczyszczalni), - gazociąg średniego ciśnienia dn 180 i dł. 412m, - 2 linie energetyczne 15kV podziemne o dł. łącznej 1 850m. Okres realizacji projektu: I kwartał 2010 r. - IV kwartał 2012 r. Całkowity koszt projektu: 34 847 012,00 PLN Wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 20 792 401,82 PLN 3. Badaniem audytowym objęci będą : 1) Gmina Miejska Turek - Lider Projektu 2) Powiat Turecki - Partner Projektu. 4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary: I. Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym: a) ocena wielkości i przygotowania kadr, b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) oceny bezpieczeństwa IT. II. Audyt finansowy, w tym: a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). III. Audyt realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. IV. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych. V. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że: a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.), b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. VI. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym: a) z polityką równości szans, b) polityką zatrudnienia, c) polityką społeczeństwa informacyjnego, d) polityką ochrony środowiska. VII. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). VIII. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia: a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu) IX. Czynności doradcze 3. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: a) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz b) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 4. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych), b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań, d) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań), e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej) f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według obowiązujących na dzień wykonywania audytu Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl . g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania przez wykonawców ofert częściowych i oferty wariantowej na wykonanie zamówienia. Zamawiający nie przewiduje: 1) zawarcia umowy ramowej, 2) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, 3) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, 4) udzielenia zamówień uzupełniających, 5) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Zamówienie publiczne objęte jest współfinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 - 2013, Działanie 1.7.


Turek: USŁUGI AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DLA PROJEKTU -KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7


Numer ogłoszenia: 24396 - 2011; data zamieszczenia: 17.02.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 13073 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Burmistrz Miasta Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, faks 063 289 61 11.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DLA PROJEKTU -KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy: Audytem zewnętrznym objęte będą dwa podmioty: Gmina Miejska Turek - Lider Projektu oraz Powiat Turecki - Partner Projektu. Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary: I. Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym: a) ocena wielkości i przygotowania kadr, b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) oceny bezpieczeństwa IT. II. Audyt finansowy, w tym: a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). III. Audyt realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. IV. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych. V. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że: a) wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.), b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. VI. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym: a) z polityką równości szans, b) polityką zatrudnienia, c) polityką społeczeństwa informacyjnego, d) polityką ochrony środowiska. VII. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). VIII. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia: a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu) IX. Czynności doradcze 3. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: a) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz b) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 4. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych), b) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji c) dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań, d) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań), e) wyznaczenia osoby/osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej) f) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według obowiązujących na dzień wykonywania audytu Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI, dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl . g) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie publiczne objęte jest współfinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 - 2013, Działanie 1.7.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.02.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
12.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • AUDMAX BŁAŻEJ BILIŃSKI & PIOTR DWÓRNIK S.C 55-040 Kobierzyce, {Dane ukryte}, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 9015,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    7995,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    7955,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    90000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Kaliska 59, 62-700 Turek
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@miastoturek.pl
tel: 063 289 61 00
fax: 063 289 61 11
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-01-23
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 1307320110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-01-11
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 280 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.bip.miastoturek.pl
Informacja dostępna pod: Urząd Miejski w Turku ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, Wydział Środków Zewnętrznych pok 125
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79212000-3 Usługi audytu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
USŁUGI AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DLA PROJEKTU -KOMPLEKSOWE UZBROJENIE TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ WRPO 2007-2013, DZIAŁANIE 1,7 AUDMAX BŁAŻEJ BILIŃSKI
Kobierzyce
2011-02-17 7 995,00