Wynik przetargu

Adres: ul. Chwiałkowskiego 34, 61-553 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zp@posir.poznan.pl
tel: 061 8357901
fax: 061 8334651
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 27104720110 Data Udzielenia: 2011-10-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
79121000-8 Usługi doradztwa w zakresie praw autorskich
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o. WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. kom.
Warszawa
246 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-10-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791110005
791210008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
246 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
246 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
246 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
246 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Poznań: Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o.


Numer ogłoszenia: 271047 - 2011; data zamieszczenia: 14.10.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji, ul. Chwiałkowskiego 34, 61-553 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8357901, faks 061 8334651.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.12.10.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26.09.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. kom., ul.Polna 11, 00-633 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 200000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    246000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    246000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    246000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Kancelaria WKB Wiercińśki, Kwieciński, Baehr (dalej WKB) zawarła z POSiR w dniu 5 lipca 2011 r. umowę na pomoc prawną w zakresie: oceny prawnej umów oraz porozumienia zawartych pomiędzy POSiR a MCS na rozbudowę Stadionu Miejskiego w Poznaniu przy ul. Bułgarskiej 17 (dalej jako Inwestycja) dla potrzeb EURO 2012 pod kątem możliwości wykonywania autorskich praw zależnych; oceny prawnej umowy zawartej pomiędzy POSiR a Klemensem Mikułą prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą APA Architektonika na realizację projektu dotyczącego Toru Regatowego Malta w Poznaniu pod kątem możliwości wykonywania autorskich praw zależnych; oceny czy porozumienie z dnia 28 maja 2010 r. uwzględnia wszystkie pola eksploatacji dla dzieł objętych tym porozumieniem; przygotowania projektów zapisów przyszłych umów dot. przeniesienia autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych; sporządzenia projektu ugody pomiędzy POSiR a MCS w zakresie ewentualnych pól eksploatacji nie ujętych w porozumieniu, o którym mowa powyżej, oraz autorskich praw zależnych; sporządzenia projektu ugody pomiędzy POSiR a Klemensem Mikułą z APA Architektonika; sporządzenia projektu klauzul wynagrodzeniowych za udzielenie zezwolenia na wykonywanie autorskich praw zależnych; uprawnień POSiR do zawarcia ugód określonych powyżej i dokonania wydatków z tytułu nabycia praw autorskich - analiza w zakresie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa Pzp) oraz ustawy o finansach publicznych. Wartość umowy nie przekraczała kwoty 14.000 euro, a więc do trybu jej zawarcia nie znajdowała zastosowania ustawa Prawo zamówień publicznych. Kancelaria przeanalizowała następujące umowy: Umowa nr ZP.2.342-18/07, zawarta w dniu 13.04.2007r. Umowa nr ZP.2.341-27/07, zawarta w dniu 26.06.2007 r. Umowa nr ZP.2.342-23/08, zawarta w dniu 27.05.2008 r. Umowa nr ZP.2.342-34/09, zawarta w dniu 19.05.2009 r. Umowa nr ZP.2.342-62/09, zawartej w dniu 24.09.2009 r. Po sporządzeniu dokumentów (projektów umów) i przedstawienia ich kontrahentom okazało się, że istnieje potrzeba sporządzenia umów o odmiennej treści i podjęcia negocjacji z architektami. Obecnie POSiR musi zawrzeć nową umowę na obsługę prawną relacji z MCS z powodu negocjacji i konieczności sporządzenia kolejnych umów. Stąd rozważa zawarcie umowy z WKB w trybie z wolnej ręki. Analiza prawna Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy Pzp w przypadku zamówienia na usługi o charakterze niepriorytetowym - m.in. usługi prawnicze - zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki, ale nie tylko w przypadkach określonych odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. Może to nastąpić m.in. wówczas, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przepis ten zawiera otwarty katalog przesłanek umożliwiających udzielenie zamówienia z wolnej ręki na usługi niepriorytetowe. Oznacza to, że poza przypadkami wymienionymi w tym przepisie expressis verbis, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki także w innych przypadkach, o ile jest to należycie uzasadnione1. Przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia z wolnej ręki zamiast zastosowania innego trybu konkurencyjnego (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony) zazwyczaj odwołują się do aspektów finansowych lub organizacyjnych dotyczących zamawiającego o charakterze obiektywnym2. Udzielenie WKB zamówienia z wolnej ręki może być uzasadnione koniecznością zachowania zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Jak podkreśla się w literaturze, zamówienia z wolnej ręki można udzielić wówczas, gdy istnieje prawdopodobieństwo - ale nie pewność - iż poniesiony wydatek będzie zarówno niecelowy, jaki i nieoszczędny i nieefektywny3. WKB wykonało dotychczas zadanie analizy prawnej oraz przygotowania projektów umów dotyczących relacji pomiędzy POSiR a Modern Constructions Systems Sp. z o.o. Posiada więc już pogłębioną wiedzę dotyczącą stanu faktycznego i prawnego sprawy, która jest skomplikowana oraz opracowało strategię uregulowania stosunków pomiędzy POSiR a MCS. Udzielenie zamówienia na rzecz nowego wykonawcy mogłoby spowodować konieczność wydatkowania środków finansowych za prace związane ze zaznajomieniem się nowego wykonawcy z obszerną dokumentacją sprawy. Poniesiona przez Zamawiającego kwota wynagrodzenia dla nowego wykonawcy usług prawnych mogłaby być - naszym zdaniem - niecelowa, bowiem obejmowałaby zakres świadczenia już wykonanego przez WKB tj. analiza stanu faktyczno-prawnego. Udzielenie zamówienia na rzecz nowego wykonawcy mogłoby być również nieoszczędne, bowiem POSiR musiałby ponieść dodatkowy i niecelowy koszt. Poniesiony przez POSiR wydatek mógłby być także nieefektywny, bowiem udzielenie zamówienia nowemu wykonawcy mogłoby skutkować brakiem osiągnięcia efektu w postaci wdrożenia strategii prawnej opracowanej przez WKB i przyjętej przez POSiR.