Legnica: USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ


Numer ogłoszenia: 93244 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy, ul. J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. (076) 721 11 26, faks (076) 721 11 27 , strona internetowa www.szpital.legnica.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie reprezentacji prawnej i doradztwa prawnego oraz kompleksowej obsługi prawnej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Legnicy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Podstawę do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 5 ust. 1b ustawy prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Zakres obsługi prawnej będącej przedmiotem zamówienia obejmuje czynności związane z zastępstwem procesowym tj. reprezentowaniem Zamawiającego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, jak i usługi prawnicze na rzecz Zamawiającego w tym również doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Dotychczasowa struktura wynagrodzenia ryczałtowego za obsługę prawną obejmowała prowadzenie postępowań sądowych pracowniczych, przedsądowych, ugodowych, negocjacyjnych z wierzycielami oraz dłużnikami Zamawiającego, spraw administracyjnych i podatkowych przed organami administracji rządowej i samorządowej, wydawanie opinii w sprawach spornych: roszczeniowych pacjentów, odszkodowawczych, pracowniczych, postępowań w trybie zamówień publicznych czy też udział w komisjach problemowych. W następstwie prowadzenia tych spraw podejmowane były czynności procesowe. Pozostały zakres obsługi prawnej dotyczy opiniowania wewnętrznych aktów prawnych, spraw bieżących, udzielaniu pisemnych i ustnych porad prawnych, informowanie o zmianach w ustawodawstwie, nadzór na formalno-prawną poprawnością działań Zamawiającego. Dodatkowo art. 5 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, stanowi, iż jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o charakterze niepriorytetowym oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, to do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. W ramach dotychczasowej umowy Wykonawca otrzymywał odrębne wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego oraz ryczałt miesięczny. Zakres obsługi prawnej w zdecydowanej mierze pozostaje ściśle związany z doradztwem prawnym w zakresie zastępstwa procesowego obejmującym np. opiniowanie protokołów nieściągalności, opiniowanie spraw spornych w zakresie zasadności skierowania na drogę postępowania sądowego, ocena celowości i zasadności podjęcia obrony procesowej w sprawach tj. wniesienie sprzeciwu, zarzutów, zażalenia, apelacji, odwołania, skargi, skargi kasacyjnej itp., procesowa ocena możliwości podjęcia obrony w sprawach z tytułu roszczeń odszkodowawczych czy też w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi min. 30% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Zatem przyjąć należy, iż kwota wynagrodzenia z tytułu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego stanowi znaczącą część wynagrodzenia ryczałtowego. Nadmienić należy, że w roku 2014-2015 wpłynęło 62 roszczenia o odszkodowania, zaś na chwilę obecną toczą się przed sądami postępowania odszkodowawcze na kwotę ok. 1.700.000 zł. Ponadto wzrosła ilość spraw rozpatrywanych przez Wojewódzką Komisję ds Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych. Dotychczasowe doświadczenie Kancelarii doprowadziło do wygrania poszczególnych spraw w całości lub znacznego obniżenia żądanych roszczeń. Ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie czy też rozdzielanie usług prawniczych, w tym doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni zastosowanie wnioskowanego trybu. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując rozpoczęte sprawy, w tym procesy sądowe. Zawarcie umowy z obecną Kancelarią zgodne jest również z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Trafność decyzji podczas dotychczasowej współpracy pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie temu podmiotowi dalszej obsługi prawnej (będącej przedmiotem zamówienia) pozwoli uniknąć błędów (choćby wynikających z braku znajomości specyfiki Zamawiającego, uregulowań wewnętrznych, rozpoczętych spraw, itp.), mogących skutkować utratą środków publicznych. Powyższe nie znajduje uzasadnienia w przypadku powierzenia usług prawniczych w innym trybie. Powierzenie obsługi prawnej Szpitala obecnej Kancelarii pozwoli również na zabezpieczenie ciągłości podjętych działań i terminową realizację rozpoczętych zadań, m.in. nadzór prawny nad realizacją wieloletnich inwestycji rozpoczętych przez Szpital finansowanych również ze środków unijnych, sprawy sądowe, w tym o nadwykonania p-ko NFZ, egzekucyjne, roszczeniowe pacjentów, itp. oraz toczących się postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH KOPACKA, MARKIETA, RZUCIDŁO, ul Chojnowska 76-78, 59-220 Legnica, kraj/woj. dolnośląskie.


Legnica: USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PARWNEJ


Numer ogłoszenia: 107258 - 2016; data zamieszczenia: 28.04.2016

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 93244 - 2016r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy, ul. J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. (076) 721 11 26, faks (076) 721 11 27.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PARWNEJ.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie reprezentacji prawnej i doradztwa prawnego oraz kompleksowej obsługi prawnej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Legnicy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.04.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelarią Radców Prawnych Kopacka, Markieta, Rzucidło i Wspólnicy Spółka komandytowa, {Dane ukryte}, 59-220 Legnica, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 851137,60 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1027050,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1027050,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1027050,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Powody zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki (podać uzasadnienie faktyczne i prawne): Art. 5 ust. 1b ustawy Pzp. Podstawę do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 5 ust. 1b ustawy prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Zakres obsługi prawnej będącej przedmiotem zamówienia obejmuje czynności związane z zastępstwem procesowym tj. reprezentowaniem Zamawiającego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, jak i usługi prawnicze na rzecz Zamawiającego w tym również doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Dotychczasowa struktura wynagrodzenia ryczałtowego za obsługę prawną obejmowała prowadzenie postępowań sądowych pracowniczych, przedsądowych, ugodowych, negocjacyjnych z wierzycielami oraz dłużnikami Zamawiającego, spraw administracyjnych i podatkowych przed organami administracji rządowej i samorządowej, wydawanie opinii w sprawach spornych: roszczeniowych pacjentów, odszkodowawczych, pracowniczych, postępowań w trybie zamówień publicznych czy też udział w komisjach problemowych. W następstwie prowadzenia tych spraw podejmowane były czynności procesowe. Pozostały zakres obsługi prawnej dotyczy opiniowania wewnętrznych aktów prawnych, spraw bieżących, udzielaniu pisemnych i ustnych porad prawnych, informowanie o zmianach w ustawodawstwie, nadzór na formalno-prawną poprawnością działań Zamawiającego. Dodatkowo art. 5 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, stanowi, iż jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o charakterze niepriorytetowym oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, to do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. W ramach dotychczasowej umowy Wykonawca otrzymywał odrębne wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego oraz ryczałt miesięczny. Zakres obsługi prawnej w zdecydowanej mierze pozostaje ściśle związany z doradztwem prawnym w zakresie zastępstwa procesowego obejmującym np. opiniowanie protokołów nieściągalności, opiniowanie spraw spornych w zakresie zasadności skierowania na drogę postępowania sądowego, ocena celowości i zasadności podjęcia obrony procesowej w sprawach tj. wniesienie sprzeciwu, zarzutów, zażalenia, apelacji, odwołania, skargi, skargi kasacyjnej itp., procesowa ocena możliwości podjęcia obrony w sprawach z tytułu roszczeń odszkodowawczych czy też w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi min. 30% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Zatem przyjąć należy, iż kwota wynagrodzenia z tytułu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego stanowi znaczącą część wynagrodzenia ryczałtowego. Nadmienić należy, że w roku 2014-2015 wpłynęło 62 roszczenia o odszkodowania, zaś na chwilę obecną toczą się przed sądami postępowania odszkodowawcze na kwotę ok. 1.700.000 zł. Ponadto wzrosła ilość spraw rozpatrywanych przez Wojewódzką Komisję ds Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych. Dotychczasowe doświadczenie Kancelarii doprowadziło do wygrania poszczególnych spraw w całości lub znacznego obniżenia żądanych roszczeń. Ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie czy też rozdzielanie usług prawniczych, w tym doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni zastosowanie wnioskowanego trybu. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując rozpoczęte sprawy, w tym procesy sądowe. Zawarcie umowy z obecną Kancelarią zgodne jest również z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Trafność decyzji podczas dotychczasowej współpracy pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie temu podmiotowi dalszej obsługi prawnej (będącej przedmiotem zamówienia) pozwoli uniknąć błędów (choćby wynikających z braku znajomości specyfiki Zamawiającego, uregulowań wewnętrznych, rozpoczętych spraw, itp.), mogących skutkować utratą środków publicznych. Powyższe nie znajduje uzasadnienia w przypadku powierzenia usług prawniczych w innym trybie. Powierzenie obsługi prawnej Szpitala obecnej Kancelarii pozwoli również na zabezpieczenie ciągłości podjętych działań i terminową realizację rozpoczętych zadań, m.in. nadzór prawny nad realizacją wieloletnich inwestycji rozpoczętych przez Szpital finansowanych również ze środków unijnych, sprawy sądowe, w tym o nadwykonania p-ko NFZ, egzekucyjne, roszczeniowe pacjentów, itp. oraz toczących się postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

Adres: J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica
woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: zam.publiczne@szpital.legnica.pl
tel: (076) 721 11 26
fax: (076) 721 11 27
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 9324420160
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2016-04-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.szpital.legnica.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PARWNEJ Kancelarią Radców Prawnych Kopacka, Markieta, Rzucidło i Wspólnicy Spółka komandytowa
Legnica
2016-04-28 1 027 050,00