Wynik przetargu

Adres: Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@muszyna.pl
tel: 184 714 009
fax: 184 777 921
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 20981720130 Data Udzielenia: 2013-10-09
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby
45113000-2 Roboty na placu budowy
45120000-4 Próbne wiercenia i wykopy
45121000-1 Próbne wiercenia
45122000-8 Próbne wykopy
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45234000-6 Roboty budowlane w zakresie budowy kolei i systemów transportu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
OBWODNICA MUSZYNY - UPORZĄDKOWANIE RUCHU W CENTRUM MUSZYNY - BUDOWA DROGI ODBARCZAJĄCEJ W KIERUNKU GRANICY PAŃSTWA JAKO DROGI GMINNEJ KLASY Z.- zamówienie dodatkowe STRABAG Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Pruszków
217 710,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-10-09
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
452000009
451200004
452300008
451110008
451120005
451130002
451210001
451220008
452310005
452320002
452330009
452340006
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
217 710,00 zł
Minimalna złożona oferta:
217 710,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
217 710,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
217 710,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Muszyna: OBWODNICA MUSZYNY - UPORZĄDKOWANIE RUCHU W CENTRUM MUSZYNY - BUDOWA DROGI ODBARCZAJĄCEJ W KIERUNKU GRANICY PAŃSTWA JAKO DROGI GMINNEJ KLASY Z.- zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 209817 - 2013; data zamieszczenia: 09.10.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna, Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, tel. 18 4714009, faks 18 4777921.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
OBWODNICA MUSZYNY - UPORZĄDKOWANIE RUCHU W CENTRUM MUSZYNY - BUDOWA DROGI ODBARCZAJĄCEJ W KIERUNKU GRANICY PAŃSTWA JAKO DROGI GMINNEJ KLASY Z.- zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
W ramach zamówienia należy wykonać nawierzchnię z betonu cementowego c35-45 grubość 23 cm zbrojoną mikrowłóknami w km 0+073,4 - 0+314. Na skrzyżowaniu z ul. 21 Stycznia należy wykonać nawierzchnię betonu cementowego c35-45 grubość 23 cm zbrojoną mikrowłóknami na podbudowie z betonu cementowego c16-20 grubość 20 cm, podbudowie z kruszywa łamanego grubość 15 cm i warstwie mrozoochronnej na powierzchni 137 m2..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.12.00.00-4, 45.23.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.11.20.00-5, 45.11.30.00-2, 45.12.10.00-1, 45.12.20.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.20.00-2, 45.23.30.00-9, 45.23.40.00-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.10.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • STRABAG Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 05-800 Pruszków, ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 178182,90 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    217710,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    217710,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    217710,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. 2. Uzasadnienia wyboru trybu Procedura udzielenia zamówienia dodatkowego pn. Obwodnica Muszyny - uporządkowanie ruchu w centrum Muszyny - budowa drogi odbarczającej w kierunku granicy państwa jako drogi gminnej klasy Z wszczęta została na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych. Wykonawcę zamówienia podstawowego Firmę STRABAG Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, 05-800 Pruszków, ul. Parzniewska 10 wybrano w trybie przetargu ograniczonego, tym samym zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Powyższe wynika z następującego stanu faktycznego. W dniu 03 października 2013 r prywatny inwestor zwrócił się z propozycją sfinansowania i wprowadzenia zmian przy realizacji budowy Obwodnica Muszyny w kwestii dotyczącej wzmocnienia nawierzchni w części ciągu pieszo - jezdnego oraz zmiany rozwiązań skrzyżowań. Wprowadzenie zmian nastąpiłoby w oparciu o art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz. U. z 2005 r. Nr 267 poz. 2251 z późn. zm.). W związku z planami inwestycyjnymi prywatnego Inwestora związanymi z budową obiektu handlowo-usługowego oraz w celu zapewnienia odpowiednich warunków technicznych dla samochodów dostawczych zachodzi konieczność podniesienia nośności drogi dojazdowej z 7,5 t do 24 t. Projekt budowy drogi dojazdowej do terenów położonych przy ul. Kity i ul. Kościelnej przewidywał wykonanie drogi o nośności do 7,5 t, która w sposób wystarczający gwarantowała obsługę istniejących punktów handlowo-usługowych. Projektowany układ komunikacyjny w sposób racjonalny zabezpieczał dostępność komunikacyjną do przyległych wzdłuż budowanej drogi terenów i również gwarantował racjonalne wydatkowanie środków publicznych, bez szkody dla prowadzonej obecnie i w przyszłości działalności gospodarczej. Niemniej, proponowany przez prywatnego inwestora sposób wykorzystania jego terenów jest zgodny z planem zagospodarowania przestrzennego miasta. Planowane przez niego wykorzystanie tych terenów wiąże się z koniecznością podniesienia nośności drogi dojazdowej. Takiego rozwiązania Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie ogłaszania przetargu, gdyż inwestor o swoich zamierzeniach poinformował Zamawiającego swoim pismem dnia 03-10-2013 r. Do tego czasu prywatny inwestor nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń co do przyjętych rozwiązań projektowych przyjętych przez Zamawiającego. Kierując się nadrzędnym interesem społecznym związanym z prawidłowym rozwojem miasta jak również biorąc pod uwagę docelowy układ komunikacyjny oraz racjonalność wydatkowania środków celowe jest wykonanie dodatkowych prac związanych z podniesieniem nośności drogi. Pozostawienie na obecnym etapie nośności drogi, a następnie przystąpienie do podniesienia jej nośności wiązałoby się z rozbiórką tyle co wykonanej nawierzchni i podbudowy, a następnie wykonanie prac pozwalających uzyskać oczekiwaną wytrzymałość drogi. Działanie takie pomimo nie wydatkowania środków publicznych byłoby niegospodarne i byłoby negatywnie, a wręcz z oburzeniem przyjęte przez społeczeństwo. Zaproponowane rozwiązanie nie powoduje jakichkolwiek ograniczeń lecz dodatkowo poprawia przyjęte rozwiązania projektowe bez potrzeby wydatkowania środków publicznych. Na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy zaistnienia wszystkich wyżej opisanych przesłanek uprawniających do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 5 powołanej na wstępie ustawy: a)warunek (1) - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek spełniony bowiem Zamawiający zamierza udzielić przedmiotowe zamówienie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. tj. Firmie STRABAG Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, 05-800 Pruszków, ul. Parzniewska 10 b)warunek (2) - zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych - jest spełniony, przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane, których opis stanowią następujące dokumenty wymagane art. 31 ust. 1 ustawy: - rysunki w formie nadzoru autorskiego, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - przedmiar. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego została określona zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 1 ustawy na podstawie kosztorysu inwestorskiego. c)warunek (3) - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, warunek jest spełniony - dokumentacja projektowa na podstawie której realizowane są roboty podstawowe nie obejmowała przedmiotowego zakresu robót. d)warunek (4) - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego także jest spełniony- wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego stanowi około 1,27 % wartości zamówienia podstawowego. e)warunek (5) - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia uznać należy za spełniony - zakres przedmiotu zamówienia podstawowego w wyniku którego podpisana została umowa określały następujące dokumenty: - pozwolenie na budowę, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary, warunki techniczno-organizacyjne. Na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz dzień zawarcia umowy z wykonawcą był to pełny zakres robót, który z należytą starannością mógł przygotować Zamawiający. Konieczność zatem wykonania zamówienia dodatkowego nie jest wynikiem błędu Zamawiającego. Wystąpiły przesłanki o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych stało się konieczne na skutek sytuacji nie możliwej wcześniej do przewidzenia, tj.: w celu zapewnienia odpowiednich warunków technicznych dla samochodów dostawczych zachodzi konieczność podniesienia nośności drogi dojazdowej. Reasumując, powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki, bowiem udzielenie zamówienia dodatkowego w przedmiotowej sprawie stwarza nowe możliwości inwestycyjne i poprawia sytuację gospodarczą Gminy jak i mieszkańców.