Wynik przetargu

Adres: ul. Mazowiecka 14, 00-048 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetargi@mzdw.pl
tel: 22 244 90 00
fax: 22 244 90 13
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 27572620130 Data Udzielenia: 2013-07-15
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45221111-3 Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Roboty dodatkowe do umowy nr 221/W/WPI/2011 z dnia 14.06.2011 r. dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa - Węgrów na odcinku od km 44+000 do km 79+362 - nr postępowania 065/13 Skanska Spółka Akcyjna
Warszawa
2 800 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-07-15
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452211113
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
2 800 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
2 800 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
2 800 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
2 800 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Roboty dodatkowe do umowy nr 221/W/WPI/2011 z dnia 14.06.2011 r. dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa - Węgrów na odcinku od km 44+000 do km 79+362 - nr postępowania 065/13


Numer ogłoszenia: 275726 - 2013; data zamieszczenia: 15.07.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, ul. Mazowiecka 14, 00-048 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 244 90 00, faks 22 244 90 13.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty dodatkowe do umowy nr 221/W/WPI/2011 z dnia 14.06.2011 r. dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa - Węgrów na odcinku od km 44+000 do km 79+362 - nr postępowania 065/13.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty dodatkowe do umowy nr 221/W/WPI/2011 z dnia 14.06.2011 r. dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa - Węgrów na odcinku od km 44+000 do km 79+362.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.22.11.11-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Inwestycja przewidziana do dofinansowania ze środków EFRR wramach RPO WM..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.07.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Skanska Spółka Akcyjna, ul. Gen. Józefa Zajączka 9, Warszawa, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2833559,55 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2800000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    2800000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    2800000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych. Istniejący most na rzece Liwiec jest obiektem czteroprzęsłowm, którego ustrój nośny stanowi 16 prefabrykowanych belek kablobetonowych typu Kujan, połączonych z monolitycznym nadbetonem. Rozpiętość teoretyczna przęseł wynosi 12,75+15,40+15,40+12,75 m. Całkowita szerokość mostu wynosi 9,82 m. Podpory pośrednie (filary) stanowią ramy czterosłupowe. Oczepy filarów są połączone monolitycznie z konstrukcją ustroju nośnego. Słupy posiadają przekrój sześciokątny i rozstaw 2,40 m. Słupy od strony górnej wody są poszerzone i ukształtowane w formie izbic. Podpory skrajne (przyczółki) są monolityczne, żelbetowe z zawieszonymi skrzydełkami. Posadowienie mostu, zarówno filarów jak i przyczółków stanowią pale żelbetowe. Projekt pierwotny przebudowy mostu przewidywał rozbiórkę górnej części płyty ustroju niosącego, wzmocnienie podpór pośrednich, przebudowę i wzmocnienie przyczółków oraz wykonanie płyty nadbetonu na ustroju niosącym, wzmocnienie dźwigarów strunobetonowych przez podklejenie płaskowników stalowych. Zaprojektowano również całkowitą wymianę wyposażenia obiektu, zmieniono sposób odwodnienia na odwodnienie wpustami z odprowadzeniem wód opadowych kolektorem do kanalizacji drogowej. Po wykonaniu robót rozbiórkowych nawierzchni jezdni, górnej części płyty pomostu, ścianki zapleczne na przyczółkach mostu, Wykonawca zgłosił znaczne różnice w stanie technicznym obiektu istniejącego w stosunku do założeń projektowych. Po zdjęciu nawierzchni na moście stwierdzono bardzo złą jakość betonu płyty, znaczną korozję zbrojenia płyty, korozję betonu poprzecznic skrajnych oraz zakończeń belek prefabrykowanych Kujan. Zaobserwowano liczne zacieki i białe wykwity świadczące o wymywaniu spoiwa z betonu wypełniającego ustrój nośny oraz ich zasolenie. W dniu 15.04.2013 po wizji lokalnej na budowie Projektant nakazał wpisem do Dziennika Budowy wstrzymanie dalszych robót do czasu opracowania nowej koncepcji przebudowy mostu. Wykonawca pismem z dnia 18.04.2013 r. poinformował Zamawiającego o wstrzymaniu robót. Następnie na pisemne polecenie Zamawiającego (pismo z dnia 08.05.2013) Wykonawca wykonał ekspertyzę stanu technicznego mostu. Ekspertyza została poparta stosownymi badaniami takimi jak: badania sklerometryczne betonu dźwigarów sprężonych, badania chemiczne betonu w celu określenia właściwości ochronnych betonu i ryzyka korozji kabli sprężających, badania wytrzymałościowe próbek rdzeniowych betonu, badania pull-out. Przeprowadzone badania wykazały zły stan techniczny mostu, a w szczególności: przedawaryjny stan techniczny przyczółków, przedawaryjny stan techniczny ustroju niosącego, przedawaryjny stan techniczny zakotwień kabli w belkach sprężonych, zły stan techniczny oczepów podpór pośrednich. Wobec powyższego w zaleceniach ekspertyzy nakazano wykonanie, poza zakresem pierwotnym przebudowy mostu, także: wymianę ustroju niosącego z zastosowaniem belek prefabrykowanych typu Kujan NG, wyburzenie i wykonanie nowych przyczółków, wyburzenie i wykonanie nowych oczepów żelbetowych na podporach pośrednich, wzmocnienie posadowienia podpór poprzez zastosowanie pozostawionej ścianki szczelnej i wykonanie mikropali. Konieczność wykonania prac wskazanych w ekspertyzie powstała po dokonaniu rozbiórki elementów obiektu. Zamawiający nie miał wcześniej możliwości przewidzenia konieczności wykonania tych prac. Z uwagi na fakt, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, bowiem jak wynika z ekspertyzy stan wymienionych tam elementów jest przedawaryjny i ich pozostawienie w obecnym stanie grozi katastrofą budowlaną, zaś z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (prace przygotowawcze, obsługa geodezyjna, opracowanie projektu stałej organizacji ruchu oraz jej wprowadzenie, zabezpieczenie rozebranego obiektu) zasadnym jest udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia dodatkowego.