Wynik przetargu

Adres: ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok, woj. podlaskie
Dane kontaktowe: email: zam.publiczne@bialystok.gddkia.gov.pl
tel: 856 645 800
fax: 856 513 783
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 39018420110 Data Udzielenia: 2011-11-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Opracowanie zamiennej dokumentacji technicznej polegającej na przeprojektowaniu dwóch przejazdów gospodarczych w km 238 + 017 oraz w km 241 + 815 na przejścia zintegrowane PZ-1 i PZ-4 umożliwiające bezpieczne przejście dużych dzikich zwierząt pod Lafrentz Polska Sp. z o.o.
Poznań
57 810,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-11-22
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
713200007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
57 810,00 zł
Minimalna złożona oferta:
57 810,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
57 810,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
57 810,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Białystok: Opracowanie zamiennej dokumentacji technicznej polegającej na przeprojektowaniu dwóch przejazdów gospodarczych w km 238 + 017 oraz w km 241 + 815 na przejścia zintegrowane PZ-1 i PZ-4 umożliwiające bezpieczne przejście dużych dzikich zwierząt pod projektowaną obwodnicą Bargłowa Kościelnego w ciągu drogi krajowej Nr 61


Numer ogłoszenia: 390184 - 2011; data zamieszczenia: 22.11.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku, ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 6645800, faks 085 6513783.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie zamiennej dokumentacji technicznej polegającej na przeprojektowaniu dwóch przejazdów gospodarczych w km 238 + 017 oraz w km 241 + 815 na przejścia zintegrowane PZ-1 i PZ-4 umożliwiające bezpieczne przejście dużych dzikich zwierząt pod projektowaną obwodnicą Bargłowa Kościelnego w ciągu drogi krajowej Nr 61.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Opracowanie zamiennej dokumentacji technicznej polegającej na przeprojektowaniu dwóch przejazdów gospodarczych w km 238 + 017 oraz w km 241 + 815 na przejścia zintegrowane PZ-1 i PZ-4 umożliwiające bezpieczne przejście dużych dzikich zwierząt pod projektowaną obwodnicą Bargłowa Kościelnego w ciągu drogi krajowej Nr 61- zamówienie uzupełniające do umowy nr 18/DP/2010/2011 z dnia 04.01.2011r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.32.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Program Operacyjny: Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Budowa Obwodnicy miejscowości Bargłów Kościelny w ciągu drogi krajowej Nr 61 - nr POPW 4.1 - 16.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.11.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Lafrentz Polska Sp. z o.o., ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 49705,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    57810,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    57810,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    57810,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Biuro projektowe Lafrentz Polska Sp. z o.o. zgodnie z zawartą umową od 4 stycznia 2011 r. prowadzi prace projektowe,stadium,projekt budowany,dla obwodnicy Bargłowa Kościelnego. Założenia do umowy przewidywały kontynuację rozwiązań w oparciu o materiały uzgodnione na etapie KP w 2010 r. KOPI , oraz zapisy Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 19.04.2010 r. Treść ww. decyzji w punkcie 3.11 mówi: W miejscu przecięcia lokalnych ścieżek migracji dużych i średnich zwierząt w km 238+000 239+000 i w km 241 000 242 000 należy zastosować środki minimalizujące w postaci np. znaków ostrzegawczych, ograniczenia prędkości do 50 60 km h czy fotoradaru; droga na odcinku tego przejścia musi przebiegać w poziomie otaczającego terenu lub tylko nieznacznie różnic się wysokością. Zapisy cytowanej decyzji zostały uwzględnione w projekcie Lafrentz Polska.Zgodnie z obecnie obowiązującymi procedurami w GDDKiA Stadia i skład dokumentacji projektowej, Załącznik do zarządzenia Nr 17 GDDKiA z dnia 11.05.2009 r.,dla opracowania KP oraz projektu budowlanego sporządzone zostały Raporty Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podpisane przez uprawnionych audytorów dla KP 30.03.2011 r. a dla projektu budowlanego 17.06.2011 r. Zapisy Raportów obu Audytów są w sprzeczności z treścią wyżej cytowanej DŚU.Raport Audytu dla KP w ocenie audytorów BRD punkt C. 8. Brak rzeczywistej ochrony kierowców i zwierząt na odcinkach przewidzianych jako szlaki wędrówki zwierząt, wg oceny audytorów ww. odcinki kolizji korytarzy ekologicznych z drogą krajową należy zaprojektować wyłącznie w formie przejść bezkolizyjnych z wygrodzeniami na odcinkach korytarzy ekologicznych, niedopuszczalne jest świadome wpuszczanie dzikich zwierząt na drogę krajową. Zalecenie: przedstawione w DŚU rozwiązania nie przyniosą zakładanego efektu. Rozwiązaniem problemu są bezkolizyjne przejścia z wygrodzeniami na odcinkach korytarzy ekologicznych.Wnioski końcowe: Nie powinno dopuścić się do świadomego przeprowadzania dzikich zwierząt w poziomie projektowanej drogi krajowej, ograniczenia prędkości nie zdadzą egzaminu Raport Audytu dla projektu budowlanego w ocenie audytorów BRD punkt C. 4. i 9.Ograniczenie prędkości przy zachowaniu możliwości wchodzenia zwierząt na drogę nie wyeliminuje zagrożenia wypadkami ze zwierzętami. Raptowna zmiana prędkości z 90 km na 50km h może powodować najechania na tył hamującego pojazdu. Zalecenie: Przeanalizować możliwości zastosowania wygrodzeń drogi zapobiegających wejściu zwierząt na drogę i wykorzystanie jako przejść dla zwierząt projektowanych przejazdów gospodarczych i przepustów. Wnioski końcowe, Projekt zawiera błędy, usterki wymienione w części C. które powodują konieczność analizy projektu pod katem wprowadzenia zmian eliminujących wymienione błędy,usterki. Wobec zapisów obu Raportów Audytów BRD dotyczących przejść dla zwierząt wg opinii biura projektowego,Lafrentz-Polska, spostrzeżenia Audytorów zostały uznane za zasadne z propozycją dostosowania projektowanych obiektów do wymogów przejść dla zwierząt ,obiekty zintegrowane. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku w nawiązaniu do otrzymanego Raportu Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Nr 05 2011 z dnia 30.03.2011 r. dla Koncepcji Programowej Obwodnicy Bargłowa Kościelnego pismem Nr GDDKiA O BIZPP2JS 4110 14 58 2011 z dnia 2011.05.12, zajęła następujące stanowisko wobec problemu przejść dla zwierząt,Wykorzystując wyniesioną w nasypach niweletę w rejonie przejazdów gospodarczych PG1 i PG4 istnieje możliwość zwiększenia parametrów przepustów dla zwierząt do parametrów przejść dla zwierząt dużych i średnich, co nie będzie powodowało znacznego wzrostu kosztów dla całej inwestycji. Ze względu na konieczność sporządzenia Raportu Audytu BRD dla stadium projektu budowlanego, którego zapisy będą miały wpływ na ostatecznie przyjęte rozwiązania techniczne szczególnie w kwestii przecięcia lokalnych ścieżek migracji dużych i średnich zwierząt prosimy o przygotowanie analizy ekonomicznej obejmującej zwiększenia parametrów przepustów dla zwierząt do parametrów przejść dla zwierząt dużych i średnich w lokalizacjach opisanych wyżej. Analiza powinna obejmować oszacowanie wzrostu kosztów wynikających z powiększenia parametrów przepustów dla zwierząt do parametrów przejść dla zwierząt dużych i średnich. Różnica kosztów powinna obejmować min. koszty związane ze zmianą konstrukcji, koszty ogrodzeń naprowadzających zwierzęta do przejść itp. Założenie wykorzystania pierwotnej niwelety w rejonie PG1 i PG4 nie powinny wpływać na zwiększenie kosztów robót ziemnych. Stanowisko GDDKiA O BI wymagające przygotowania szacowanego wzrostu kosztów wynikających z powiększenia obiektów do parametrów przejść dla zwierząt dużych i średnich wnikało z braku zgody Central GDDKiA na realizację przejść dla zwierząt w nowych lokalizacjach , pismo Departamentu Środowiska GDDKiA z dnia 29.04.2011 r. oraz pismo Departamentu Przygotowania Inwestycji GDDKiA z dnia 02.05.2011 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku w nawiązaniu do otrzymanego Raportu Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Nr O Bi5 2011 z dnia 17.06.2011 r. dla projektu budowlanego obwodnicy Bargłowa Kościelnego oraz opinii biura projektowego do w w Raportu wyrażonej w piśmie LFP TP Z5 420 3220 1603 11 z dnia 21.06.2011 r., zajęła następujące stanowisko wobec ww. Raportu Audytu BRD w sprawie przejść dla zwierząt:Punkt 3 oraz punkt 9: Zarządca drogi potwierdza brak stopniowania ograniczenia prędkości , z prędkości 90kmh do ograniczenia prędkości do 50 kmh , na odcinku od km ok. 238+000 do km ok. 239 000 oraz od km 241 + 000 do km 242 + 000 ze względu na możliwość wtargnięcia dzikich zwierząt.Jednocześnie zaleceniem Audytorów do tych punktów było przeanalizowanie możliwości zastosowania na ww. odcinku wygrodzeń drogi zapobiegających wejściu zwierząt na drogę i wykorzystania jako przejść dla zwierząt projektowanego przejazdu gospodarczego oraz projektowanych przepustów. W nawiązaniu do opinii biura przyjmujemy propozycję usunięcia ograniczenia prędkości z zastosowaniem wygrodzenia drogi oraz dostosowaniem obiektu w km 238 017 oraz w km 241 815 do szlaku wędrówki zwierząt. Ze względu na prognozowane natężenie ruchu ,wynikające z zatwierdzonej w 2011 r. prognozy, przekraczające 10000 poj.rzecz dobę na początku 2023 r., po tym roku zgodnie z prognozą zrealizowana obwodnica m. Bargłów Kościelny będzie stanowić przeszkodę dla przemieszczania się zwierząt. Może to nastąpić jednak znacznie wcześniej ze względu na założony w prognozie spadek ruchu do roku 2014 r. w efekcie tego dla roku 2020 prognoza zakłada poziom ruchu niewiele większy od istniejącego w roku 2010 ,8370 poj.rzecz dobę. Zgodnie z podręcznikiem Zwierzęta a drog, metody ograniczania negatywnego wpływu dróg na populacje dzikich zwierząt, publikacja ZBS PAN, 2004 drogi o natężeniu ruchu powyżej 1000 poj. dobę stanowią istotne utrudnienia w przemieszczaniu się zwierząt. Wartością krytyczną natężenia ruchu, powyżej której droga staje się barierą nieprzekraczalną jest 10 000 poj. dobę. Opinia ta jest również zgodna z zapisami Poradnika projektowania przejść dla zwierząt i działań ograniczających śmiertelność fauny przy drogach. Rafał T. Kurek, Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot, 2011. Zalecenia powyższe mają również swoje potwierdzenie w Podręczniku dobrych praktyk wykonywania opracowań środowiskowych dla dróg krajowych, na który to podręcznik powoływał się Departament Środowiska GDDKiA w piśmie GDDKiA DŚRebDk41177811 z dnia 2011.04.29.Ze względu na przytoczone wyżej fakty wynikające z wymienionych wyżej i cytowanych dokumentów, GDDKiA OBI w swoim stanowisku do Audytu BRD wprowadziła konieczność przeprojektowania dwóch obiektów uznając je jako uzupełniające prace projektowe. Podjęte działania wynikały z konieczności wypełnienia zapisów zarówno wydanej decyzji DŚU jak też zapisów Raportów Audytów BRD. Nie podjęcie działań prowadzących do przeprojektowania obiektów uniemożliwiało uzyskanie decyzji ZRID oraz zagrażało utratą dofinansowania z Unii Europejskiej. Zastosowanie rozwiązań zapewniających bezpieczne przejście dzikich zwierząt przez projektowaną obwodnicę Bargłowa Kościelnego jest szczególnie istotne wobec pozwu przeciwko Skarbowi Państwa GDDKiA w Białymstoku o wartości przedmiotu sporu 954 257zł sygn. Akt. I C 128511 Sądu Okręgowego w Białymstoku , pismo Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa z dnia 01.09.2011 r. Pozew wniesiony przez Panią Justynę Trzonkowską zgłasza roszczenia wynikłe ze śmierci jej męża Michała Trzonkowskiego na skutek wypadku spowodowanego kolizją z dużym zwierzęciem na drodze krajowej nr 61 Guty Danowo w dniu 26.03.2010 r. Działania tutejszego Oddziału GDDKiA w celu zapewnienia bezpiecznego przejścia dzikich zwierząt przez obwodnicę Bargłowa Kościelnego poprzez przeprojektowanie przejazdów gospodarczych na przejścia zintegrowane umożliwiające bezpieczne i bezkolizyjne przejście dużych dzikich zwierząt pod obwodnicą powodują konieczność uznania ww. prac projektowych jako zamówienie uzupełniające. Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy tj. firmie LAFRENTZ Polska Sp. z o.o. w Poznaniu ul. Zbąszyńska 29. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podsawowego. Raporty Audytów BRD ,opracowane zgodnie z procedurą obowiązują w GDDKiA,z których wynikało przeprojektowanie przejazdów gospodarczych na przejścia zintegrowane zostały wykonane w trakcie opracowywania projektu zgodnie z zawarta umową. Umowa podstawowa Nr 18 DP 2010 2011 z dnia 04.01.2011 r. została zawarta na kwotę 925 752,40 zł netto, 1 138 675,45 zł brutto. Zamówienie uzupełniające wg szacunkowej kalkulacji kosztów zamówienia wynosi 49 705,00 zł netto, co stanowi 5 % wartości zamówienia podstawowego.