Wynik przetargu

Adres: Saperska 1, 10-073 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl
tel: +48261321600
fax: +48261321689
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 22758720130 Data Udzielenia: 2013-10-30
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie robót dodatkowych w budynkach garażowych nr 84 i 89 w kompleksie wojskowym Orzysz dla Jednostki Wojskowej nr 3797 Giżycko - postępowanie nr 49/RB Zakład Ogólnobudowlany Marek Słowikowski i Sławomir Słowikowski
Gołdap
82 300,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-10-30
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
82 300,00 zł
Minimalna złożona oferta:
82 300,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
82 300,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
82 300,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Olsztyn: Wykonanie robót dodatkowych w budynkach garażowych nr 84 i 89 w kompleksie wojskowym Orzysz dla Jednostki Wojskowej nr 3797 Giżycko - postępowanie nr 49/RB


Numer ogłoszenia: 227587 - 2013; data zamieszczenia: 30.10.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Saperska 1, 10-073 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5421600, faks 89 5421689.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka organizacyjna MON.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych w budynkach garażowych nr 84 i 89 w kompleksie wojskowym Orzysz dla Jednostki Wojskowej nr 3797 Giżycko - postępowanie nr 49/RB.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie robót dodatkowych w budynkach garażowych nr 84 i 89 w kompleksie wojskowym Orzysz dla Jednostki Wojskowej nr 3797 Giżycko ..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.10.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Ogólnobudowlany Marek Słowikowski i Sławomir Słowikowski, ul. Kolejowa 10, 19-500 Gołdap, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 67253,20 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    82300,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    82300,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    82300,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: Zamówienie dodatkowe udziela się dotychczasowemu wykonawcy i stanowi ono 6,79% wartości zamówienia podstawowego. Zakresy robót zamiennych i dodatkowych ujętych w protokółach konieczności na roboty uzasadnione są naedostatecznym stanem technicznym elementów konstrukcyjnych więźb dachowych obiektów, niedostatecznym stanem technicznym ścian obiektów jednocześnie z dobrym stanem technicznym ścian fundamentowych, a także niezadawalającym stanem technicznym złączy kablowych zasilających, uziomów pionowych i przewodów uziemiających oraz możliwości zastosowania elementów konstrukcyjnych jako przewodów odprowadzających (uziomów). Po demontażu pokrycia dachowego i zdjęciu deskowania podczas realizacji robót na budynkach garażowych nr 84 i 89, stwierdzono znaczną korozję biologiczną krokwi dachowych i murłat na wspornikowych fragmentach w strefie okapu i podpór na ścianach. Zaawansowanej korozji uległa również górna powierzchnia elementów w przęsłach. O konieczności wymiany istniejących więźb dachowych ze względów mykologicznych, decyduje stwierdzony na większości elementów, na skutek działania grzybów domowych, zaawansowany rozkład brunatny drewna, stopień jego zaawansowania, umiejscowienie zagrzybień w licznych węzłach konstrukcyjnych oraz duże ubytki w przekroju poprzecznym. Ponadto występują liczne wady elementów drewnianych więźby dachowej o charakterze odkształceń postaciowych ugięcia, skręcenia i spękania podłużne. Pozostawienie skażonego drewna w remontowanych obiektach, spowoduje wtórne porażenie drewna. Dzięki zmianie pokrycia dachowego na budynku garażowym nr 84 z dachówki ceramicznej na blachodachówkę uzyska się mniejszy ciężar dachu przekazywany na fundamenty budynku oraz jednakową kolorystykę połaci dachu. Wykonanie zbicia tynków ścian budynkach garażowych nr 84 i 89, ujawniło częściowo luźne cegły, zwietrzałą zaprawę, nierówności ścian oraz dodatkowe otwory w wyniku czego stwierdzono konieczność wykonania dodatkowych obwodowych usztywnień korony ścian budynków garażowych w postaci wieńców żelbetowych. Jednocześnie po odkryciu fundamentów stwierdzono, że istniejące ściany fundamentowe są w dobrym stanie technicznym. W związku z czym rezygnuje się z wykonania projektowanych fundamentów pod ściany frontowe budynków na rzecz istniejących ław fundamentowych na których wykona się dolewkę żelbetową i dołączy wieniec poprzeczny. Złącza kablowe zasilające budynki wraz z osprzętem, użytkowane przez ok. 30 lat wykazują znaczne zużycie i kwalifikują się do wymiany. Pozostawienie ich w obecnym stanie podnosi ryzyko awarii zasilania, zmniejsza bezpieczeństwo ich użytkowania oraz wpływa na estetykę elewacji budynków. W celu zwiększenia niezawodności instalacji elektrycznych w trakcie eksploatacji konieczny jest montaż ograniczników przepięć, które chronią je przed przepięciami łączeniowymi i atmosferycznymi. Powyższy wymóg wynika z postanowień przepisów technicznych, jak również zasad wiedzy technicznej. W wyniku wykonanych odkrywek oraz oględzin stwierdzono, że istniejące uziomy pionowe i przewody uziemiające wykazują znaczne zużycie z uwagi na długą eksploatację (elementy skorodowane). Ponadto stwierdzono, że uziomy pionowe sięgają do ok. 2 m w głąb ziemi, co jest niewystarczające. Przeprowadzając remont budynków należy je wymienić na nowe. Pozostawienie tych elementów w obecnym stanie technicznym nieuchronnie prowadzi do ich całkowitej degradacji. W związku z wykonywaniem stóp fundamentowych i stężeń żelbetowych pomiędzy nimi, zachodzi naturalna sposobność wykorzystania ich w roli uziomu poziomego (fundamentowego). To rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo użytkowania obiektów oraz zalecane jest w opracowaniach branżowych dotyczących ochrony odgromowej obiektów budowlanych. Zastosowanie zwodów pionowych do ochrony odgromowej wentylatorów i wywietrzaków dachowych podnosi bezpieczeństwo pożarowe budynków, zmniejsza ryzyko ich uszkodzenia w wyniku wyładowania atmosferycznego trafiającego w budynek. Taki sposób ochrony odgromowej urządzeń elektrycznych i innych elementów znajdujących się w strefie bezpośredniego trafienia jest zalecany w opracowaniach branżowych dotyczących ochrony odgromowej obiektów budowlanych. Realizacja robót zamiennych przez dotychczasowego wykonawcę zadania jest wskazana z uwagi na charakter robót, które są powiązane technologicznie z obecnie wykonywanymi oraz koniecznymi do wykonania wg opracowanej przez biuro dokumentacji. Umożliwi to również poprawne rozliczenie zadania i egzekwowanie rękojmi. Oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego spowodowałoby konieczność przerwania robót przez dotychczasowego wykonawcę na czas realizacji robót dodatkowych oraz zwiększenie kosztów w stosunku do zaproponowanego rozwiązania. Wynika to z faktu, że wycena zostanie sporządzona na dotychczasowych parametrach cenotwórczych, co zadecydowało, że złożona oferta jest najkorzystniejsza cenowo dla tego zadania. Zakres robót ujęty w załączonym do protokółu konieczności przedmiarze robót jest ściśle powiązany z zakresem rzeczowym zamówienia podstawowego, realizowanym przez dotychczasowego wykonawcę .Uzasadnienie prawne: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego - art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.