Wynik przetargu

Adres: ul. Szpitalna 1, 26-110 Skarżysko-Kamienna, woj. ŚWIĘTOKRZYSKIE
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@zoz.com.pl
tel: +48 516209290
fax: +48 413956290
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 70620130 Data Udzielenia: 2013-01-02
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kamiennej Drab - Grotowska, Juszczyńska, Achler Radcowie Prawni i Adwokaci Sp. p.,
Warszawa
103 320,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-01-02
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
103 320,00 zł
Minimalna złożona oferta:
103 320,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
103 320,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
103 320,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Skarżysko-Kamienna: świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej


Numer ogłoszenia: 706 - 2013; data zamieszczenia: 02.01.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarzysku-Kamiennej, ul. Szpitalna 1, 26-110 Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie, tel. 41 25 30 757, 516 209 290, faks 41 25 32 944, 25 30 757.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Stała obsługa prawna Zamawiającego, polegająca na świadczeniu usług prawniczych, w tym na: występowaniu w charakterze pełnomocnika Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, a także zastępstwo Zamawiającego w postępowaniu egzekucyjnym, doradztwo prawne w ww. zakresie, udzielanie porad prawnych, sporządzanie odpowiedzi sądowych, sporządzanie opinii prawnych z zakresu prawa pracy, uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub ustanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów nietypowych, uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach ze związkami zawodowymi, opiniowanie projektów umów oraz innych dokumentów pracowniczych obowiązujących u Zamawiającego, nadzór prawny nad tworzeniem i aktualizowaniem regulaminów dotyczących prawa pracy obowiązujących u Zamawiającego, weryfikacja pod względem formalnoprawnym wydawanych przez Zamawiającego wewnętrznych aktów prawnych związanych z prawem pracy, weryfikacja pod względem formalnoprawnym zakładowych źródeł prawa pracy, udzielanie wyjaśnień dotyczących treści obowiązujących przepisów prawa pracy, do których stosowania jest obowiązany w ramach swojej działalności Zamawiający..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kamiennej


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.12.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Drab - Grotowska, Juszczyńska, Achler Radcowie Prawni i Adwokaci Sp. p.,, Al. Jana Chrystiana Szucha 16 lok. 16,, 00-582 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 84000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    103320,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    103320,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    103320,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Na podstawie art.5 ust. 1b PZP, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co zgodnie z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art.5 ust.1a ustawy. Zważywszy, że działania polegające na reprezentacji Zamawiającego przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią ważny przedmiotowy składnik zamówienia, stosownie do wskazanej powyżej normy, wynikającej z art. 5 ust.1b ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki na rzecz Wykonawcy, który reprezentuje Zamawiającego w wielu trwających aktualnie sporach sądowych o fundamentalnym znaczeniu dla Zamawiającego i posiada pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw, a także jest autorem przyjętych strategii procesowych. W związku z powyższym zmiana pełnomocnika na tym etapie ich zaawansowania byłaby niecelowa. Należy przy tym podkreślić, iż jako pełnomocnik Zamawiającego, Wykonawca w sposób należyty wywiązuje się z powierzonych jej zleceń w zakresie zastępstwa procesowego, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów, w których występuje Zamawiający. W odniesieniu natomiast do pozostałych usług prawniczych wchodzących w skład obsługi prawnej Zamawiającego, mogą być one zlecone Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP. Przy dokonywaniu zamówienia na obsługę prawną Zamawiającego dochodzi zatem do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego - w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadniając trafność powyższego stanowiska, należy podnieść fakt, iż usługi prawnicze dla Zamawiającego mają charakter niestandardowy i wymagają eksperckiej wiedzy w dziedzinie tak prawa pracy, prawa handlowego, jak i prawa medycznego, w tym w szczególności przepisów regulujących funkcjonowanie publicznych zakładów opieki zdrowotnej, zwłaszcza w kontekście fundamentalnych zmian legislacyjnych w ostatnim okresie. Wykonawca dysponuje zespołem prawników wyspecjalizowanych m. in. w ww. dziedzinie prawa, a nadto, świadcząc usługi doradztwa prawnego na rzecz Zamawiającego na podstawie umowy z dnia 30 czerwca 2011 r. oraz umowy z dnia 28 grudnia 2011 r. zmienionej aneksem w dniu 20 lipca 2012 r. jest doskonale zaznajomiony ze specyfiką i potrzebami Zamawiającego. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte przez Wykonawcę, znajomość zasad funkcjonowania oraz skomplikowanych wewnętrznych regulacji prawnych obowiązujących u Zamawiającego, w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza wykonywanie zadań na rzecz Zamawiającego. W związku z powyższym zmiana podmiotu świadczącego usługi prawne mogłaby spowodować wiele problemów organizacyjnych i skutkować brakiem należytej ochrony praw i interesów Zamawiającego. Zgodnie z art. 5 ust. 2 PZP, jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o których mowa w ust. 1, oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. W przedmiotowym postępowaniu, zdecydowana większość działań Wykonawcy wiąże się z koniecznością występowania w charakterze uczestnika postępowania, czy to przed sądami czy też przed innymi organami i instytucjami, a zatem ze świadczeniem usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Art. 5 ust. 2 PZP w sposób wyraźny dopuszcza stosowanie przepisów ustawy prawo zamówień publicznych dotyczących tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. Tym samym Zamawiający jest uprawniony do udzielania zamówienia na usługę stałej obsługi prawnej zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1b PZP. Przyjęcie takiego rozwiązania dodatkowo pozostaje wzmocnione trzecią przesłanką art. 5 ust. 1b PZP, określoną jako ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu zamówienia z wolnej ręki jest fakt, iż elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że Wykonawca, w ramach dotychczasowej współpracy z Zamawiającym, wykazał się pełnym profesjonalizmem oraz efektywnością działań, budując w ten sposób pełne zaufanie dyrekcji Zamawiającego. W kontekście wyboru podmiotu obsługującego prawnie Zamawiającego nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego, uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków. Nadto, warto wskazać, że Wykonawca, w ramach dotychczasowej obsługi prawnej Zamawiającego, współtworzył założenia restrukturyzacji organizacyjnej, w tym koncepcję restrukturyzacji zatrudnienia u Zamawiającego. W szczególności, Wykonawca jest autorem przyjętych rozwiązań w projektach tworzonych aktów wewnętrznych u Zamawiającego takich jak: regulamin wynagradzania, regulamin pracy, regulamin organizacyjny, a także zapoczątkował wszystkie kwestie związane z rozwiązywaniem umów o pracę oraz zmianą warunków pracy lub płacy. Efektywne przeprowadzenie procesu naprawczego oraz restrukturyzacji zatrudnienia wymaga zachowania spójności, konsekwencji, oraz szybkości działań na wszystkich etapach ww. procesów, co, w ocenie Zamawiającego, może zostać osiągnięte wyłącznie w warunkach kontynuowania nadzoru prawnego nad ww. działaniami przez dotychczasowego Wykonawcę. Ewentualna zmiana Wykonawcy, w tak newralgicznym dla funkcjonowania Zamawiającego okresie, byłaby w sposób oczywisty sprzeczna ze sformułowaną w art.5 ust.1a pkt1) ustawy Prawo zamówień publicznych zasadą celowego, oszczędnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych. Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty należy wskazać, że zastosowanie innego - niż zamówienie z wolnej ręki - trybu nie jest w stanie zagwarantować Zamawiającemu należytej obsługi prawnej na kolejny okres. W szczególności grozi ryzykiem nieterminowego czy wręcz niezadowalającego wykonywania zadań Zamawiającego, a nade wszystko fiaskiem rozpoczętych działań naprawczych i restrukturyzacyjnych, co w obliczu trudnej sytuacji finansowej Zamawiającego, byłoby nie do pogodzenia z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków. Z powyższych względów właściwym trybem do powierzenia Wykonawcy obsługi prawnej Zamawiającego jest zamówienia z wolnej ręki.