Wynik przetargu

Adres: ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: iam@iam.pl
tel: 224 476 100
fax: 224 476 152
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 14511520112 Data Udzielenia: 2011-05-23
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
98390000-3 Inne usługi
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Kompleksowa misja architektoniczna koncepcji i kontroli realizacji pięciu projektów artystycznych w przestrzeni publicznej Brukseli OMGEVING cvba Belgia
2600 Berchem-Antwerpen
289 276,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-05-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
983900003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
289 276,00 zł
Minimalna złożona oferta:
289 276,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
289 276,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
289 276,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Kompleksowa misja architektoniczna koncepcji i kontroli realizacji pięciu projektów artystycznych w przestrzeni publicznej Brukseli


Numer ogłoszenia: 145115 - 2011; data zamieszczenia: 23.05.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4476100, faks 022 4476152.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowa misja architektoniczna koncepcji i kontroli realizacji pięciu projektów artystycznych w przestrzeni publicznej Brukseli.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Kompleksowa misja architektoniczna koncepcji i kontroli realizacji pięciu projektów artystycznych w przestrzeni publicznej Brukseli.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
98.39.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.03.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • OMGEVING cvba Belgia, Uitbreidingstraat 390 2600 Berchem-Antwerpen, 2600 Berchem-Antwerpen, kraj/woj. Belgia.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 245047,15 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    75352,23


  • Oferta z najniższą ceną:
    75352,23
    / Oferta z najwyższą ceną:
    75352,23


  • Waluta:
    EUR.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z Art. 67 ust 1 pkt 3, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający IAM uczestniczy w przedsięwzięciach związanych z przewodnictwem Polski w Radzie Unii Europejskie (Prezydencja). Do zadań IAM należy przygotowanie programu kulturalnego towarzyszącego Prezydencji. Jednym z nich jest zorganizowanie cyklu akcji artystycznych w przestrzeni miejskiej Brukseli. Akcje polegają na stworzeniu 5 instalacji przestrzennych (Tęcza; Kolumny funkcjonalne, kolumny niefunkcjonalne; Niebo nad Schumannem; Podwójna warstwa, Widmo - romantyczny postwandalizm). Akcje maja być jednym z kluczowych wydarzeniem kulturalnych organizowanych w Brukseli w związku z polską Prezydencją. Pierwszy przetarg IAM na realizację powyższych projektów ogłosił w dniu 21.12.2010W związku z tym, że nie wpłynęła żadna oferta, zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie 93 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Drugie postępowanie przetargowe IAM ogłosił w dniu 20.01.2011. Wpłynęła tylko jedna oferta. Cena zaproponowana przez Wykonawcę znacznie przewyższała kwotę jaką Zamawiający zarezerwował na sfinansowanie zamówienia. Dlatego w dniu 4.02.2011 Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 Ustawy. Takiego obrotu sprawy, tj. konieczności unieważnienia dwóch starannie przygotowanych przetargów, zamawiający nie był w stanie przewidzieć. W chwili obecnej, ogłoszenie kolejnego postępowania, z zastosowaniem któregokolwiek z konkurencyjnych trybów udzielenia zamówienia, z uwagi na przewidziane w tych trybach terminy, wykluczyłoby możliwość wykonania zamówienia zgodnie z przyjętym harmonogramem. Tym samym nie zostałby zrealizowany projekt artystyczny stanowiący jedno z podstawowych przedsięwzięć kulturalnych polskiej Prezydencji. Brak realizacji tego projektu (a właściwie projektów) miałby bezpośredni wpływ na całościową ocenę jakości przygotowywanego programu kulturalnego, pozbawiając go wymaganej spójności. Utrudniłoby to (lub wręcz uniemożliwiło) realizację celów postawionych przed IAM, a polegających na pokazaniu Polski jako europejskiego zagłębia kreatywności w różnych wymiarach artystycznych. W konsekwencji, miałoby to bezpośredni wpływ na całościową ocenę polskiej Prezydencji przez pozostałe państwa członkowskie UE.