Wynik przetargu
Świadczenie usług pocztowych

Zamawiający:
Gmina Pruszcz Gdański
Adres: | ul. Wojska Polskiego 30, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@pruszczgdanski.pl tel: 0-58 692 94 21, 692 94 00 fax: 0-58 682 27 14 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 42236220100 | Data Udzielenia: | 2010-12-29 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług pocztowych | POCZTA POLSKA SA Warszawa | 220 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2010-12-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 220 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 220 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 220 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 220 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Pruszcz Gdański: Świadczenie usług pocztowych
Numer ogłoszenia: 422362 - 2010; data zamieszczenia: 29.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 30, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. 0-58 692 94 21, 692 94 00, faks 0-58 682 27 14.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- POCZTA POLSKA SA, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 220000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
220000,00
Oferta z najniższą ceną:
220000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
220000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 a i b ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, między innymi jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze i/lub z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie faktyczne: Wykonawca przedmiotowego zamówienia - Poczta Polska korzysta z ustawowego przywileju posiadania obszaru zastrzeżonego, który daje jej uprawnienia do wyłącznego wykonywania usług przyjmowania i doręczania przesyłek (o których mowa w art. 47 ustawy Prawo pocztowe) o wadze do 50g. Ustawa Prawo pocztowe rezerwuje więc Poczcie Polskiej monopol na dostarczanie przesyłek o wadze do 50 gramów. Zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe Operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność z zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych, zwanej dalej -usługami zastrzeżonymi-, polegających na: 1)przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym: a)przesyłek z korespondencją; b)przesyłek reklamowych; c)przesyłek innych niż wymienione w lit. a i b, nadanych w sposób umożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; 2)przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; 3)przyjmowaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one przesyłkami o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4. Ust. 4 Granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Z uwagi na charakter prowadzonej przez Zamawiającego działalności usługi pocztowe są niezbędnym elementem pracy Gminy. Z uwagi na charakter działalności Gminy niezbędna jest stała współpraca z operatorem pocztowym świadczącym powszechne usługi pocztowe na terenie całego kraju. W chwili obecnej na terenie Polski jedynym operatorem z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze świadczącym pełny zakres powszechnych usług pocztowych, który jest przedmiotem niniejszego zamówienia jest Poczta Polska. Jak wskazano wyżej Poczta Polska korzysta z ustawowego przywileju posiadania obszaru zastrzeżonego, który daje jej uprawnienia do wyłącznego wykonywania usług przyjmowania i doręczania przesyłek o wadze do 50 g. Wskazać należy, iż przesyłki o wadze do 50 g. stanowią ponad 99 % ilości wszystkich przesyłek wysyłanych przez Zamawiającego. Na świadczenie całości usług objętych zamówieniem (tj. usług przyjmowania i doręczania przesyłek o wadze do 50 g. oraz powyżej 50 g) Zamawiający z przyczyn technicznych musi posiadać jedną umowę z jednym Wykonawcą. Zestawienia ilości przesyłek potwierdzają, iż ponad 99 % przesyłek wysyłanych przez Gminę, są to przesyłki o wadze poniżej 50 g. Przesyłki o wadze powyżej 50 g stanowią niespełna 1 % wysyłanej przez Gminę korespondencji. W stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia udział wartościowy przesyłek o wadze poniżej 50 g stanowi 99 % wartości zamówienia, natomiast pozostałe 1 % przypadające na przesyłki o wadze powyżej 50 g. Zamawiający jako Gmina, zobowiązany jest do zachowania najwyższych standardów komunikacji a proces przygotowywania korespondencji Gminy do wysyłki musi być maksymalnie skrócony i maksymalnie wydajny. Osiągniecie tego celu jest możliwe jedynie w sytuacji wykonywania usług przyjmowania i doręczania przesyłek przez jednego operatora świadczącego pełny zakres powszechnych usług pocztowych. Zawarcie dwóch oddzielnych umów - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników Gminy. Ponadto, Gmina musiałby ponieść dodatkowe koszty finansowe związane z realizacją dwóch odrębnych umów, np. koszty zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji, co z uwagi na bardzo niewielki udział procentowy przesyłek o wadze powyżej 50 g. jest całkowicie nieuzasadnione i nieracjonalne. Z uwagi na powyższe z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego w tym wykonywanie czynności urzędowych związanych nierozerwalnie z jego podstawową działalnością, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na 99% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Powyższe oznacza, że w przypadku przedmiotowego zamówienia nie ma możliwości przeprowadzenia postępowania konkurencyjnego, w którym Zamawiający uzyskałaby porównywalne oferty. Nie ma bowiem na rynku innego operatora, który mógłby świadczyć powszechne usługi pocztowe na terenie całej Polski, zapewniając sprawność i efektywność realizacji usług niezbędnych do bieżącego funkcjonowania Zamawiającego. Powyższe okoliczności wskazują na zaistnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.