Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Pruszcz Gdański
Adres: ul. Wojska Polskiego 30, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@pruszczgdanski.pl
tel: 0-58 692 94 21, 692 94 00
fax: 0-58 682 27 14
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 42236220100 Data Udzielenia: 2010-12-29
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług pocztowych POCZTA POLSKA SA
Warszawa
220 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-12-29
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
220 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
220 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
220 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
220 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Pruszcz Gdański: Świadczenie usług pocztowych


Numer ogłoszenia: 422362 - 2010; data zamieszczenia: 29.12.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 30, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. 0-58 692 94 21, 692 94 00, faks 0-58 682 27 14.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POCZTA POLSKA SA, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 220000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    220000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    220000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    220000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 a i b ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, między innymi jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze i/lub z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie faktyczne: Wykonawca przedmiotowego zamówienia - Poczta Polska korzysta z ustawowego przywileju posiadania obszaru zastrzeżonego, który daje jej uprawnienia do wyłącznego wykonywania usług przyjmowania i doręczania przesyłek (o których mowa w art. 47 ustawy Prawo pocztowe) o wadze do 50g. Ustawa Prawo pocztowe rezerwuje więc Poczcie Polskiej monopol na dostarczanie przesyłek o wadze do 50 gramów. Zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe Operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność z zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych, zwanej dalej -usługami zastrzeżonymi-, polegających na: 1)przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym: a)przesyłek z korespondencją; b)przesyłek reklamowych; c)przesyłek innych niż wymienione w lit. a i b, nadanych w sposób umożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; 2)przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; 3)przyjmowaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one przesyłkami o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4. Ust. 4 Granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Z uwagi na charakter prowadzonej przez Zamawiającego działalności usługi pocztowe są niezbędnym elementem pracy Gminy. Z uwagi na charakter działalności Gminy niezbędna jest stała współpraca z operatorem pocztowym świadczącym powszechne usługi pocztowe na terenie całego kraju. W chwili obecnej na terenie Polski jedynym operatorem z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze świadczącym pełny zakres powszechnych usług pocztowych, który jest przedmiotem niniejszego zamówienia jest Poczta Polska. Jak wskazano wyżej Poczta Polska korzysta z ustawowego przywileju posiadania obszaru zastrzeżonego, który daje jej uprawnienia do wyłącznego wykonywania usług przyjmowania i doręczania przesyłek o wadze do 50 g. Wskazać należy, iż przesyłki o wadze do 50 g. stanowią ponad 99 % ilości wszystkich przesyłek wysyłanych przez Zamawiającego. Na świadczenie całości usług objętych zamówieniem (tj. usług przyjmowania i doręczania przesyłek o wadze do 50 g. oraz powyżej 50 g) Zamawiający z przyczyn technicznych musi posiadać jedną umowę z jednym Wykonawcą. Zestawienia ilości przesyłek potwierdzają, iż ponad 99 % przesyłek wysyłanych przez Gminę, są to przesyłki o wadze poniżej 50 g. Przesyłki o wadze powyżej 50 g stanowią niespełna 1 % wysyłanej przez Gminę korespondencji. W stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia udział wartościowy przesyłek o wadze poniżej 50 g stanowi 99 % wartości zamówienia, natomiast pozostałe 1 % przypadające na przesyłki o wadze powyżej 50 g. Zamawiający jako Gmina, zobowiązany jest do zachowania najwyższych standardów komunikacji a proces przygotowywania korespondencji Gminy do wysyłki musi być maksymalnie skrócony i maksymalnie wydajny. Osiągniecie tego celu jest możliwe jedynie w sytuacji wykonywania usług przyjmowania i doręczania przesyłek przez jednego operatora świadczącego pełny zakres powszechnych usług pocztowych. Zawarcie dwóch oddzielnych umów - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników Gminy. Ponadto, Gmina musiałby ponieść dodatkowe koszty finansowe związane z realizacją dwóch odrębnych umów, np. koszty zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji, co z uwagi na bardzo niewielki udział procentowy przesyłek o wadze powyżej 50 g. jest całkowicie nieuzasadnione i nieracjonalne. Z uwagi na powyższe z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego w tym wykonywanie czynności urzędowych związanych nierozerwalnie z jego podstawową działalnością, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na 99% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Powyższe oznacza, że w przypadku przedmiotowego zamówienia nie ma możliwości przeprowadzenia postępowania konkurencyjnego, w którym Zamawiający uzyskałaby porównywalne oferty. Nie ma bowiem na rynku innego operatora, który mógłby świadczyć powszechne usługi pocztowe na terenie całej Polski, zapewniając sprawność i efektywność realizacji usług niezbędnych do bieżącego funkcjonowania Zamawiającego. Powyższe okoliczności wskazują na zaistnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.