Warszawa: Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dla Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w 2016r


Numer ogłoszenia: 352506 - 2015; data zamieszczenia: 23.12.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy, ul. Walewska 4, 04-022 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 300 35 27, faks 22 300 35 30 , strona internetowa http://zgnpragapld.waw.pl/strona/zamowienia-publiczne


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dla Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w 2016r.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dla Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w 2016r.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    CZĘŚĆ I: Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przez sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ze względu na to, że wymagane jest by wykonawca posiadał dużą wiedze i doświad-czenie w zakresie organizacji i funkcjonowania zamawiającego, podstawą zastosowania trybu z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a. pkt. 1) ustawy, który stanowi, że tryb ten można zastosować, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Znaczącą część zamówienia stanowią usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego. W opinii zamawiającego nie celowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na świadczeniu pomocy prawnej, od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Wykonawca usług prawniczych części I wniosku adwokat Katarzyna Radwańska prowadząca kancelarię adwokacką ze względu na dotychczas świad-czone na rzecz zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych prowadzonych przez siebie przez 6 lat współpracy z zamawiającym. W szczególności świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się wprost na racjonalność dokonywania wydatków. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania zamawiającego, jego organizacji, charakteru oraz zakresu prowadzonej przez niego działalności i stanie toczących się spraw. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż podmiot ten jest już zazna-jomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez zamawiającego. Wybór innego wykonawcy spowodowałby konieczność wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych przez zamawiającego co mogłoby prowadzić do powstania trudności w realizacji zadań przez zamawiającego, ponieważ wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pracowników zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę zadań realizowanych przez zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Trzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć zamawiającego pod względem prawnym co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez zamawiającego. Z uwagi na doświadczenie zdobyte w ciągu wieloletniej obsługi zamawiającego, które w znacznym stopniu ułatwia i przyśpiesza wykonywanie zadań należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do których zamawiający ma zaufanie a świadcząc usługi wykazał się profesjona-lizmem, umiejętnością dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętnością identyfikacji najlepiej pojętego interesu zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie postawałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu wykonawcy, a zatem uza-sadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie. CZĘŚĆ II: Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień pu-blicznych w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przez sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ze względu na to, że wymagane jest by wykonawca posiadał dużą wiedze i doświadczenie w zakresie organizacji i funkcjonowania zamawiającego, podstawą zastosowania trybu z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a. pkt. 1) ustawy, który stanowi, że tryb ten można zastosować, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Znacząca część zamówienia stanowią usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego. W opinii zamawiającego niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na świadczeniu pomocy prawnej, od usług polegających na wykonywa-niu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Wykonawca usług prawniczych w części II Radca Prawny Michał Ryszewski oraz Radca Prawny Tyberiusz Szubierajski prowadzących kancelarię prawną R§S jako spółkę cywilną również współpracują z zamawiającym już od 3 lat. W szczególności świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekła-da się wprost na racjonalność dokonywania wydatków. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania zamawiającego, jego organizacji, charakteru oraz zakresu prowadzonej przez niego działalności i stanie toczących się spraw. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przema-wia fakt, iż podmiot ten jest już zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez zamawiającego. Wybór innego wykonawcy spowodowałby konieczność wpro-wadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych przez zamawiającego co mogłoby prowadzić do powstania trudności w realizacji zadań przez zamawiającego, ponieważ wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pracowników zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę zadań realizowanych przez zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Trzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć zamawiającego pod względem prawnym co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez zamawiającego. Z uwagi na doświadczenie zdobyte w ciągu wieloletniej obsługi zamawiającego, które w znacznym stopniu ułatwia i przyśpiesza wykonywanie zadań należy wskazać, że wykonawcy są partnerami sprawdzonymi, do których zamawiający ma zaufanie a świadcząc usługi wykazali się profesjonalizmem, umiejętnością dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętnością identyfikacji najlepiej pojętego interesu zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie postawałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu wykonawcy, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka Katarzyna Radwańska, ul. Hoża 86 lok. 219, 00-852 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Część NR:
2   

Nazwa:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • R, ul. Działdowska 11 lok. 28, 01-184 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Oleśnica: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Oleśnica


Numer ogłoszenia: 359674 - 2015; data zamieszczenia: 31.12.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:

V
zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Oleśnica , ul. Nadstawie 1, 28-220 Oleśnica, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3774036, 3774009, faks 041 3774036.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.gminaolesnica.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Oleśnica.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z koszy ulicznych oraz z koszy zlokalizowanych przy przystankach autobusowych, na terenie gminy Oleśnica oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o., Rzędów 40, 28-142 Tuczępy. Usługa odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Oleśnica obejmuje: 1) odbiór następujących frakcji odpadów na terenie gminy: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, opakowań wielomateriałowych, papieru i tektury, szkła, tworzywa sztucznego, metali, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów zielonych, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy; 2) odbiór odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanego dalej PSZOK; 3) odbiór przeterminowanych leków zbieranych przez mieszkańców w punkcie zbiórki, zlokalizowanym w Ośrodku Zdrowia w Oleśnicy oraz wyposażenie punktu w oznakowany pojemnik przeznaczony do zbierania przeterminowanych leków o pojemności min. 50 l, w terminie trzech dni roboczych od podpisania umowy; 4) odbiór odpadów komunalnych z cmentarza parafialnego; 5) odbiór odpadów z koszy ulicznych oraz z koszy przy przystankach autobusowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia może zaoferować dostarczenie pojemników na odpady zmieszane dla każdej nieruchomości poprzez złożenie odpowiedniej deklaracji w formularzu oferty. Poprzez dostarczenie pojemników na odpady zmieszane dla każdej nieruchomości rozumie się dostarczenie pojemników dwukołowych z pokrywą o pojemności 120 l dla każdej nieruchomości zamieszkałej. Termin dostarczenia pojemników: 31.01.2016 r. Usługi objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2016 r..


II.1.5)

V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:


  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 15% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnie z zapisami art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.51.10.00-2, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający wymaga posiadania: - wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Oleśnica, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia; - zezwolenia na transport odpadów - zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (dz. U. z 2013r., poz. 21 z późn. zm.). Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku Wykonawcy złożą określone w ogłoszeniu i SIWZ oświadczenia i dokumenty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww. warunek. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wymaga należytego wykonania, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej usługi obejmującej wykonanie lub wykonywanie usługi odbierania odpadów komunalnych o wartości usługi min. 100 000,00 zł (brutto). Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku wykonawcy złożą określone w ogłoszeniu i SIWZ oświadczenia lub dokumenty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww. warunek. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zamawiający wymaga dysponowania odpowiednim sprzętem niezbędnym do wykonywania przedmiotu zamówienia w ilości: co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Wszystkie pojazdy muszą być oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy; muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu rejestrującego trasę odbioru odpadów - GPS i kamery, umożliwiającego trwałe zapisywanie (przez co najmniej 10 godzin pracy), przechowywanie i odczytywanie danych, zarejestrowany obraz winien być ciągły w czasie i trwać od wyjazdu samochodu z bazy do punktu przekazania odpadów - ZGOK Rzędów oraz posiadać numer rejestracyjny pojazdu i czasomierz; muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku wykonawcy złożą określone w ogłoszeniu i SIWZ oświadczenia lub dokumenty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww. warunek. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych oświadczeń lub dokumentów, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony formularz oferty wg Załącznika Nr 1 do SIWZ. Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, że będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Jeżeli wykonawca zastrzegł, że informacje zawarte w ofercie, nie mogą być udostępniane zobowiązany jest wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Każdy oddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 Pzp. Wykonawcy występujący wspólnie muszą łącznie spełniać warunki, o których mowa w art. 22 u st. 1 ustawy

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Dostarczenie pojemników na odpady zmieszane - 10


IV.2.2)

   przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,
adres strony, na której będzie prowadzona:


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.gminaolesnica.pl/kategorie/przetargi

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Oleśnicy, ul. Nadstawie 1, 28-220 Oleśnica.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
08.01.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Oleśnicy, ul. Nadstawie 1, 28-220 Oleśnica, sekretariat - pokój 14.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Nie dotyczy.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Warszawa: Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dla Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w 2016r.


Numer ogłoszenia: 4516 - 2016; data zamieszczenia: 07.01.2016

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 352506 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy, ul. Walewska 4, 04-022 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 300 35 27, faks 22 300 35 30.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dla Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w 2016r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie działalności Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dla Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w 2016r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.01.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Katarzyna Radwańska, {Dane ukryte}, 00-852 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 202080,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    96530,40


  • Oferta z najniższą ceną:
    96530,40
    / Oferta z najwyższą ceną:
    96530,40


  • Waluta:
    PLN .



Część NR:
2   


Nazwa:
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.01.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • R&S KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH MICHAŁ RYSZEWSKI, TYBERIUSZ SZUBIERAJSKI Spółka Cywilna, {Dane ukryte}, 01-184 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 202080,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    129600,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    129600,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    129600,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    CZĘŚĆ I: Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przez sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ze względu na to, że wymagane jest by wykonawca posiadał dużą wiedze i doświad-czenie w zakresie organizacji i funkcjonowania zamawiającego, podstawą zastosowania trybu z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a. pkt. 1) ustawy, który stanowi, że tryb ten można zastosować, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Znaczącą część zamówienia stanowią usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego. W opinii zamawiającego nie celowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na świadczeniu pomocy prawnej, od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Wykonawca usług prawniczych części I wniosku adwokat Katarzyna Radwańska prowadząca kancelarię adwokacką ze względu na dotychczas świad-czone na rzecz zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych prowadzonych przez siebie przez 6 lat współpracy z zamawiającym. W szczególności świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się wprost na racjonalność dokonywania wydatków. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania zamawiającego, jego organizacji, charakteru oraz zakresu prowadzonej przez niego działalności i stanie toczących się spraw. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż podmiot ten jest już zazna-jomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez zamawiającego. Wybór innego wykonawcy spowodowałby konieczność wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych przez zamawiającego co mogłoby prowadzić do powstania trudności w realizacji zadań przez zamawiającego, ponieważ wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pracowników zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę zadań realizowanych przez zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Trzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć zamawiającego pod względem prawnym co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez zamawiającego. Z uwagi na doświadczenie zdobyte w ciągu wieloletniej obsługi zamawiającego, które w znacznym stopniu ułatwia i przyśpiesza wykonywanie zadań należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do których zamawiający ma zaufanie a świadcząc usługi wykazał się profesjona-lizmem, umiejętnością dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętnością identyfikacji najlepiej pojętego interesu zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie postawałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu wykonawcy, a zatem uza-sadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie. CZĘŚĆ II: Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień pu-blicznych w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przez sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ze względu na to, że wymagane jest by wykonawca posiadał dużą wiedze i doświadczenie w zakresie organizacji i funkcjonowania zamawiającego, podstawą zastosowania trybu z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a. pkt. 1) ustawy, który stanowi, że tryb ten można zastosować, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Znacząca część zamówienia stanowią usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego. W opinii zamawiającego niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na świadczeniu pomocy prawnej, od usług polegających na wykonywa-niu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Wykonawca usług prawniczych w części II Radca Prawny Michał Ryszewski oraz Radca Prawny Tyberiusz Szubierajski prowadzących kancelarię prawną R§S jako spółkę cywilną również współpracują z zamawiającym już od 3 lat. W szczególności świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekła-da się wprost na racjonalność dokonywania wydatków. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania zamawiającego, jego organizacji, charakteru oraz zakresu prowadzonej przez niego działalności i stanie toczących się spraw. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przema-wia fakt, iż podmiot ten jest już zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez zamawiającego. Wybór innego wykonawcy spowodowałby konieczność wpro-wadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych przez zamawiającego co mogłoby prowadzić do powstania trudności w realizacji zadań przez zamawiającego, ponieważ wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pracowników zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę zadań realizowanych przez zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Trzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć zamawiającego pod względem prawnym co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez zamawiającego. Z uwagi na doświadczenie zdobyte w ciągu wieloletniej obsługi zamawiającego, które w znacznym stopniu ułatwia i przyśpiesza wykonywanie zadań należy wskazać, że wykonawcy są partnerami sprawdzonymi, do których zamawiający ma zaufanie a świadcząc usługi wykazali się profesjonalizmem, umiejętnością dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętnością identyfikacji najlepiej pojętego interesu zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie postawałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu wykonawcy, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie.

Adres: Walewska 4, 04-022 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@zgnpragapld.pl
tel: (22) 277-30-27
fax: -
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 35250620150
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-12-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://zgnpragapld.waw.pl/strona/zamowienia-publiczne
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego Kancelaria Adwokacka Katarzyna Radwańska
Warszawa
2016-01-07 96 530,00
Zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego R
Warszawa
2016-01-07 129 600,00