Wynik przetargu

Adres: J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: zam.publiczne@szpital.legnica.pl
tel: (076) 721 11 26
fax: (076) 721 11 27
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 42694620100 Data Udzielenia: 2010-12-31
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Kompleksowa obsługa prawna Kancelaria Radcy Prawnego Imieliński, Kopacka i Wspólnicy Spółka komandytowa
Legnica
631 713,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-12-31
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
631 714,00 zł
Minimalna złożona oferta:
631 714,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
631 714,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
631 714,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Legnica: Kompleksowa obsługa prawna


Numer ogłoszenia: 426946 - 2010; data zamieszczenia: 31.12.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy, ul. J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. (076) 721 11 26, faks (076) 721 11 27.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowa obsługa prawna.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia w części dotyczącej wynagrodzenia ryczałtowego jest: 1) wydawanie opinii prawnych do każdorazowo zleconego przez Zamawiającego zadania (opinie prawne dotyczyć będą wszystkich spraw bieżących przedkładanych przez Zamawiającego w szczególności umów, regulaminów, zarządzeń, spraw pracowniczych, itp.), 2) udzielanie pisemnych oraz ustnych porad prawnych kierownikom komórek organizacyjnych, podległym im pracownikom oraz Dyrekcji w zakresie ich kompetencji, 3) składanie pisemnego comiesięcznego zestawienia zleconych spraw sądowych, 4) bieżące informowanie Zamawiającego o postępie w prowadzonych sprawach, 5) każdorazowe przedłożenie odpisu orzeczenia sądowego kończącego sprawę w danej instancji, 6) prowadzenie postępowania przedsądowego w sprawach należności przypadających Zamawiającemu od jego kontrahentów, którzy opóźniają sie z płatnością co najmniej jeden tydzień, 7) prowadzenie spraw karnych, w których Wojewódzki Szpital Specjalistyczny występuje jako pokrzywdzony, z uwzględnieniem treści art. 88 § 3 kodeksu postępowania karnego, 8) prowadzenie spraw administracyjnych i podatkowych przed organami administracji rządowej i samorządowej. 9) bieżące informowanie o zmianach w ustawodawstwie w zakresie obejmującym materię regulowaną ustawą o zakładach opieki zdrowotnej, prawa zamówień publicznych, przepisów dotyczących restrukturyzacji samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, kodeksu pracy i ustawy o związkach zawodowych, 10) prowadzenie negocjacji i zawieranie porozumień w sprawach nie objętych postępowaniami sądowymi. 11) nadzór nad formalno-prawną poprawnością działań Zamawiającego, 12) prowadzenie w postępowaniu przedsądowym (polubownym) spraw windykacyjnych na terytorium państw Unii Europejskiej, 13) prowadzenia na każdorazowe zlecenie Zamawiającego szkolenia dla jego pracowników z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, pracy, gospodarczego, ubezpieczeń, 14) prowadzenia spraw pracowniczych o przywrócenie do pracy, 15) monitorowanie procesu legislacyjnego dotyczącego Zamawiającego, 16) opiniowanie uchwał Rady Społecznej Szpitala, 17) udział w komisjach roszczeniowych, stałych i doraźnych, Zamówienie obejmuje również prowadzenie spraw przed organami wymiaru sprawiedliwości oraz przed Krajową Izbą Odwoławczą. Wykonawca zobligowany jest reprezentować Zamawiającego przed organami wymiaru sprawiedliwości na terenie Legnicy, jak i poza nią zarówno w jego obecności jak i pod jego nieobecność na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. Zamówienie dotyczy okresu od 01-01-2011 r. do 31-12-2013 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Imieliński, Kopacka i Wspólnicy Spółka komandytowa, ul. Chojnowska 76, 59-220 Legnica, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 506448,51 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    631713,87


  • Oferta z najniższą ceną:
    631713,87
    / Oferta z najwyższą ceną:
    631713,87


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawą do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 5 ust. 1b ustawy PZP, tj., w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia zastosowanie trybu z wolnej ręki. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować: a) naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; b) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; c) poniesieniem straty w mieniu publicznym; d) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia w celu wyłonienia innego Wykonawcy kontynuującego obsługę prawną Szpitala mogłoby spowodować naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków oraz znacznie utrudni terminową realizację prowadzonych spraw, w tym spraw sądowych oraz egzekucyjnych. Długoletnia współpraca z wybranym Wykonawcą, jej duży potencjał logistyczny i merytoryczny znajduje swe przełożenie na korzystne dla Szpitala decyzje i działania również znajomość specyfiki i struktury organizacyjnej Szpitala, poparte wieloletnim doświadczeniem co stanowi określony przepisem art. 5 ust. 1b inny uzasadniony przypadek warunkujący możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki w odniesieniu do usług niepriorytetowych. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiadł niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując rozpoczęte procesy sądowe. Zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą zgodne jest również z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Trafność decyzji w ciągu dotychczasowej współpracy pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie temu podmiotowi dalszej obsługi prawnej (będącej przedmiotem zamówienia) pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Powyższe nie znajduje uzasadnienia w przypadku powierzenia usług prawniczych w innym trybie. Powierzenie obsługi prawnej Szpitala wybranemu Wykonawcy pozwoli również na zabezpieczenie ciągłości podjętych działań i terminową realizację rozpoczętych zadań, m.in. nadzór prawny, nad realizacją wieloletnich inwestycji rozpoczętych przez Szpital finansowanych ze środków unijnych, sprawy sądowe - roszczeniowe - pacjentów, zamówień publicznych w toku, rozpoczęte procedury konkursowe na udzielanie świadczeń zdrowotnych, itp.