Wynik przetargu

Adres: ul. Kwiatkowskiego 15, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: 21wog@ron.mil.pl
tel: 261 313 015
fax: 261 313 304
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 49726820130 Data Udzielenia: 2013-12-03
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
wykonanie zamówienia dodatkowego do zakresu ujętego w zadaniu Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku koszarowego na biurowo sztabowy ul. Mazurska,budynek nr 1 w Elblągu - Etap II realizowany na podstawie umowy Nr 93/2013 z dnia 26.06.2013 r Piotr Wysocki Przedsiębiorstwo Budowlano Remontowe PRZYSZŁOŚĆ PIOTR WYSOCKI
Malbork
293 500,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-12-03
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
454530007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
293 500,00 zł
Minimalna złożona oferta:
293 500,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
293 500,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
293 500,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Elbląg: wykonanie zamówienia dodatkowego do zakresu ujętego w zadaniu Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku koszarowego na biurowo sztabowy ul. Mazurska,budynek nr 1 w Elblągu - Etap II realizowany na podstawie umowy Nr 93/2013 z dnia 26.06.2013 r


Numer ogłoszenia: 497268 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
21 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Elblągu, ul. Łęczycka 6, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 230 25 72, faks 55 230 33 04.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: 21 Wojskowy Oddział Gospodarczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonanie zamówienia dodatkowego do zakresu ujętego w zadaniu Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku koszarowego na biurowo sztabowy ul. Mazurska,budynek nr 1 w Elblągu - Etap II realizowany na podstawie umowy Nr 93/2013 z dnia 26.06.2013 r.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego do zakresu ujętego w zadaniu Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku koszarowego na biurowo - sztabowy, ul. Mazurska (budynek nr 1) w Elblągu - Etap II realizowany na podstawie umowy Nr 93/2013 z dnia 26.06.2013 r.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.45.30.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Piotr Wysocki Przedsiębiorstwo Budowlano Remontowe PRZYSZŁOŚĆ PIOTR WYSOCKI, ul. Prusa 1, 82-200 Malbork, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 242147,11 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    293500,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    293500,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    293500,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie podstawowe do zakresu ujętego w zadaniu Remont i zmiana sposobu użytkowania budynku koszarowego na biurowo - sztabowy, ul. Mazurska (budynek nr 1) w Elblągu - Etap II zostało udzielone: Piotr WYSOCKI PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWLANO REMONTOWE PRZYSZŁOŚĆ z siedzibą przy ul. Prusa 1, 82 - 200 Malbork. Zamówienie podstawowe zostało udzielone po przeprowadzeniu przetargu nieograniczonego w dniu 26.06. 2013 r. Prace zostały przerwane, gdyż przed ich ukończeniem wymagane było wykonanie robót dodatkowych. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym i jego wartość nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia dodatkowego wg kosztorysu inwestorskiego wynosi 297 840,95 zł., wartość zamówienia podstawowego wynosi 1 349 912,93 zł., zatem zamówienie dodatkowe stanowi 22,06% wartości zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się koniecznie na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, co zostało potwierdzone w protokole konieczności, bowiem zamawiający powziął informację o wystąpieniu elementów wymagających wykonania w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, podczas wykonywania robót rozbiórkowych i odkryciu części niewidocznych na etapie przygotowania postępowania dla zamówienia podstawowego. Mimo zachowania staranności w ocenie stanu technicznego obiektu budowlanego poprzez oględziny, nie można było w pełni powziąć wiedzy na temat wszystkich elementów i wszystko przewidzieć. Z pozoru dobrze funkcjonujące elementy i sprawiające wrażenie nieuszkodzonych na etapie sporządzania dokumentacji dla zamówienia podstawowego, w trakcie realizacji zadania podstawowego okazały się wadliwe lub uszkodzone. Ich wymiana lub naprawa były niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Zakres robót w kosztorysie dla zamówienia dodatkowego nie jest ujęty w kosztorysie dla zamówienia podstawowego. Niewykonanie tych robót nie pozwoliłoby na osiągnięcie prawidłowej i zakładanej funkcjonalności budynku, a dodatkowo wymagałoby poniesienia niewspółmiernych kosztów, co najmniej w wysokości 200% ceny wykonania danego elementu. Wynika to z faktu konieczności rozebrania wykonanych w zadaniu podstawowym elementów, wykonanie robót wymienionych w zakresie zamówienia dodatkowego i ponowne wykonanie elementów rozebranych. Każda ingerencja w wyremontowany obiekt pogarsza efekty wykonanych robót bowiem przerywa naturalny ciąg technologiczny, pozwalający na osiągnięcie zamierzonego efektu. Ponadto jak zostało wykazane w protokole konieczności nie wszystkie elementy zamówienia podstawowego można wykonać w sposób właściwy bez wykonania zamówienia dodatkowego, a te które można by kontynuować powstałyby na istniejących elementach będących w złym stanie technicznym. Z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić można, iż w niedalekiej przyszłości dojść mogłoby do powstania awarii, zniszczenia wykonanych robót i znacznego poszerzenia szkód i ponownej nie tylko wymiany wadliwych elementów ale również wielu innych w chwili obecnej dobrych oraz tych nowo wykonanych. Zły stan techniczny ww. elementów pomimo dochowania należytej staranności na etapie opracowania dokumentacji do zamówienia podstawowego mógł być stwierdzony dopiero na etapie wykonywania robót rozbiórkowych i odkryciu tych elementów. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Elementy, które w trakcie robót rozbiórkowych okazały się nienadające do dalszej eksploatacji nie pozwalają na kontynuację robót zamówienia podstawowego przy zachowaniu właściwej technologii robót oraz z uwagi na osiągnięcie zamierzonego celu czyli przygotowanie budynku do użytkowania zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego i spełniającego warunki dla uzyskania pozwolenia na zmianę przeznaczenia z budynku koszarowego na budynek biurowo-sztabowy. Na etapie przygotowania postępowania przetargowego zamawiający dołożył wszelkich starań w celu ujęcia do realizacji wszystkich widocznych robót. Wykonanie zadania realizowane było w oparciu o dokumentację projektową, ale w dwóch etapach, co stwarzało dodatkową trudność w ocenie. Mimo przeprowadzenia oględzin budynku, oraz dochowania staranności przy podziale zadania na dwa etapy, nie udało się przewidzieć wszystkich robót do wykonania, ujawniły się one w trakcie wykonywania kolejnych elementów robót, głównie części niewidocznych odkrywanych w trakcie robót rozbiórkowych.