Wynik przetargu
Usługi prawnicze na potrzeby MOPS w Płocku

Zamawiający:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Adres: | Stanisława Zgliczyńskiego 4, 09-400 Płock, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia.publiczne@mopsplock.eu tel: 024 3640210, 364 02 22 fax: 024 364 02 13 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 52671220120 | Data Udzielenia: | 2012-12-24 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Usługi prawnicze na potrzeby MOPS w Płocku | Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Łakomy Płock | 64 800,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-12-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 64 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 64 800,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 64 800,00 zł Maksymalna złożona oferta: 64 800,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Płock: Usługi prawnicze na potrzeby MOPS w Płocku
Numer ogłoszenia: 526712 - 2012; data zamieszczenia: 24.12.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wolskiego 4, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 3640210, 364 02 22, faks 024 364 02 13.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi prawnicze na potrzeby MOPS w Płocku.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są czynności bieżącej obsługi prawnej polegające na: a) opiniowaniu projektów aktów prawnych, umów, uchwał Rady Miasta Płocka dotyczących zakresu działania Zamawiajacego; b) sporządzaniu opinii dla pracowników Zamawiajacego oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa; c) udzielaniu porad i konsultacji prawnych pracownikom Zamawiającego, a także osobom korzystającym z pomocy Zamawiajacego; d) występowaniu w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach dotyczących Zamawiajacego w postępowaniu sądowym, administracyjnym, egzekucyjnym i innym. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2 będą wykonywane przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w tym: a) 4 dni (min. po 2 godziny zegarowe) w siedzibie Zamawiajacego, do dyspozycji kierowników działów - w dniach i godzinach ustalonych w harmonogramie dyżurów na dany miesiąc b) w piątki do dyspozycji Dyrekcji.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.12.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Łakomy, Saperska 13 lok. 28, 09-400 Płock, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 64800,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
64800,00
Oferta z najniższą ceną:
64800,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
64800,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Opisane usługi znajdują się w wykazie usług o charakterze niepriorytetowym stanowiącym załącznik nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010, Nr 12, poz. 68). Zgodnie z art. 5 ust. 1 Pzp do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a Pzp, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. Art. 5 ustawy ma na celu ułatwienie stosowania procedur zamówień publicznych w zakresie wybranych usług tj. usług niepriorytetowych. Usługi te zostały określone poprzez odwołanie do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym. Usługi prawnicze - kody od 79100000-5 do 79140000-7 1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających, z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wskazane w pkt 1-4 ww. przepisu przypadki nie stanowią katalogu zamkniętego, lecz stanowią przykładowe ujęcie negatywnych dla zamawiającego i finansów publicznych okoliczności, których istnienie przy stosowaniu innych trybów, niż tryb negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, może skutkować odstąpieniem od stosowania trybów konkurencyjnych. Tego rodzaju konstrukcja art. 5 ust. 1a ustawy Pzp pozwala jedynie, w odniesieniu do jego brzmienia sprzed ostatniej nowelizacji określić przykładowe ramy stosowania zawartych w art. 5 ustawy Pzp wyłączeń i tym samym umożliwia i ułatwia dokonywanie celowościowej i funkcjonalnej wykładni tego przepisu. Użycie przez ustawodawcę w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zwrotu w szczególności pozwala w ramach wykładni literalnej uznać, iż katalog okoliczności skutkujących możliwością odstąpienia od stosowania trybów konkurencyjnych nie jest katalogiem zamkniętym i tym samym zbiór uzasadnionych przypadków określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp uległ rozszerzeniu o sytuacje, które z przyczyn obiektywnych należałoby uznać za uprawniające do zastosowania trybu niekonkurencyjnego Sygn. akt: KIO 516.10, Wyrok KIO z dnia 27 kwietnia 2010 r. Aby w pełni przedstawić celowościową wykładnię art. 5 ust. 2 konieczne jest również przedstawienie uzasadnienia nowelizacji ustawy. Proponuje się wprowadzenie istotnych zmian do treści art. 5, który zawiera regulację dotyczącą udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe. Po pierwsze, w związku z określeniem usług niepriorytetowych w rozporządzeniu wykonawczym do ustawy (art. 2a), przepis art. 5 będzie miał zastosowanie do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a znowelizowanej ustawy. Po drugie, proponuje się ograniczenie stosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz zamówienia z wolnej ręki przy udzielaniu zamówień na usługi niepriorytetowe do uzasadnionych przypadków. W szczególności zamawiający będą uprawnieni zastosować ww. tryby, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań lub poniesieniem straty w mieniu publicznym lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Różnica z aktualnym stanem prawnym w ww. zakresie sprowadza się zatem wyłącznie do wprowadzenia wymogu uzasadniania wyboru trybu niekonkurencyjnego dla zamówień na usługi niepriorytetowe - po to, aby stosowanie tych trybów nie było nadużywane. Przepis w dotychczasowym brzmieniu jest sprzeczny z Komunikatem Wyjaśniającym Komisji Europejskiej z dnia 1 sierpnia 2006 r. dotyczącym prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006.C 179.02). Niezgodność tego przepisu z Traktatem ustanawiającym Wspólnotę Europejską była podnoszona również w audytach przeprowadzanych przez audytorów Komisji Europejskiej. Informowanie Prezesa Urzędu o zastosowaniu trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz zamówienia z wolnej ręki w celu udzielenia zamówienia na usługi o charakterze niepriorytetowym o wartościach powyżej tzw. progów unijnych służyć ma zapewnieniu wymaganej przez ww. komunikat przejrzystości udzielania tego rodzaju zamówień. Celem proponowanego art. 5 ust. 1a jest w konsekwencji zapewnienie zgodności udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe z Traktatem ustanawiającym Wspólnotę Europejską oraz zwiększenie absorpcji środków unijnych. Podkreślić też należy, że zamawiający zawsze będzie uprawniony do korzystania z trybu licytacji elektronicznej, niezależnie od wartości udzielanego zamówienia przy udzielaniu zamówień na usługi niepriorytetowe. A zatem podsumowując należy stwierdzić, iż art. 5 ust. 2 powinien być stosowany w sytuacjach uzasadnionych, a zmiana miała na celu jedynie ograniczenie nadużywania art. 5 do sytuacji faktycznie zasadnych. Wobec powyższego na realizację zadania pn. Usługi prawnicze na potrzeby MOPS w Płocku, Komisja przetargowa proponuje zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. Komisja proponuje zaprosić na negocjacje dotychczasowego wykonawcę- Kancelarię Radcy Prawnego Jacka Łakomego. Kancelaria świadczy usługi na wysokim poziomie, zapewnia sprawną obsługę wszelkich zagadnień z zakresu pomocy społecznej, zapewnia wykonanie czynności zastępstwa procesowego w prowadzonych przez Ośrodek postępowaniach sądowych, administracyjnych i egzekucyjnych. Istotne znaczenie ma również fakt, że Pan Jacek Łakomy opiniuje i prowadzi wiele spraw, których zakończenie przewiduje się na styczeń 2013 r. Tym samym każde wprowadzenie nowego wykonawcy pociąga za sobą przedłużenie prowadzonych postępowań.