Wynik przetargu

Zamawiający:
Powiatowy Urząd Pracy
Adres: ul. Leszczyńskiego 8, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: a_aniol@pup.slupsk.pl
tel: 59 8457501
fax: 59 8457500
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 52680220120 Data Udzielenia: 2012-12-24
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
świadczenie usług pocztowych w zakresie przesyłek pocztowych do 50 g przy użyciu maszyny do frankowania dla Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku Poczta Polska Spółka Akcyjna
Warszawa
287 787,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-12-24
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
287 787,00 zł
Minimalna złożona oferta:
287 787,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
287 787,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
287 787,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Słupsk: świadczenie usług pocztowych w zakresie przesyłek pocztowych do 50 g przy użyciu maszyny do frankowania dla Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku


Numer ogłoszenia: 526802 - 2012; data zamieszczenia: 24.12.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowy Urząd Pracy, ul. Leszczyńskiego 8, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 59 8457501, faks 59 8457500.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług pocztowych w zakresie przesyłek pocztowych do 50 g przy użyciu maszyny do frankowania dla Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w zakresie przesyłek pocztowych do 50 g przy użyciu maszyny do frankowania dla Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.12.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska Spółka Akcyjna, ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 287787,04 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    287787,04


  • Oferta z najniższą ceną:
    287787,04
    / Oferta z najwyższą ceną:
    287787,04


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: przedmiotowe usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b). Uzasadnienie faktyczne: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze: Wskazany Wykonawca jest jedynym jako operator publiczny, który umożliwia Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art.45 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późniejszymi zmianami) Art. 45. Potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony - Poczcie Polskiej. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ww. ustawy operator publiczny jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej lub kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym, jak również przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłek lub kwot pieniężnych nadanych na poste restante. Takie stanowisko znajduje również potwierdzenie w opinii Urzędu Komunikacji Elektronicznej - Przepisy prawa przyznają szczególne znaczenie usługom świadczonym przez Pocztę Polską. I tak, na mocy art. 57 par. 5 pkt 2 kpa, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Stosowanie do tego wyróżnienia, jeżeli chodzi o zachowanie terminu przez organ administracji publicznej, to dla zachowania terminu niezbędne jest nadanie pisma w polskim urzędzie pocztowym. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo, stosownie do art. 45 ustawy Prawo pocztowe, moc dokumentu urzędowego ma wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę Poczty Polskiej. W związku z powyższym tylko usługi pocztowe operatora publicznego, jakim jest według prawa pocztowego tylko i wyłącznie Polska Poczta S.A., z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, co sprowadza się jak wyżej wskazano do organizacji usług (sposobu świadczenia usług, wymagań w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek i przekazów pocztowych, minimalnych wymagań w zakresie jakości usług, terminów regulowanych ww. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 9 stycznia 2004 r), skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego), skutków nadania w placówce pocztowej (moc doręczenia), obowiązku stosowania cenników usług pocztowych kontrolowanych przez prezesa UKE. W praktyce tylko Poczta Polska, dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą, umożliwia zachowanie terminów określonych w art. 57 Kpa oraz sposobu doręczenia pism urzędowych określonych w art. 39, 44, 46 i 47 Kpa, a także 144, 148 - 150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej. Powyższe okoliczności przesądzają o występowaniu faktycznego monopolu - z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów: Ponadto istnieje wyłączność Poczty Polskiej na odbieranie i dostarczanie przesyłek o wadze do 50 g. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t. j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ww. ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220-06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97-67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi, to usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji.