Wynik przetargu

Adres: ul. Grunwaldzka 50, 85-236 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: grzegorz.janusz@kp.mofnet.gov.pl
tel: 0-52 583-84-60, 583-84-71
fax: 0-52 583-84-06
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 43538420110 Data Udzielenia: 2011-12-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługi pocztowe dla Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie
Warszawa
112 402,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-12-22
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
112 403,00 zł
Minimalna złożona oferta:
112 403,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
112 403,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
112 403,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Bydgoszcz: Usługi pocztowe dla Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy


Numer ogłoszenia: 435384 - 2011; data zamieszczenia: 22.12.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy w Bydgoszczy, ul. Grunwaldzka 50, 85-236 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 583-84-60, 583-84-71, faks 0-52 583-84-06.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi pocztowe dla Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2011 r. nr 171 poz. 1016 ze zm.): 1) świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego - Poczty Polskiej - na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2011 r. nr 171 poz. 1016 ze zm.), 2) świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 112402,69 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    112402,69


  • Oferta z najniższą ceną:
    112402,69
    / Oferta z najwyższą ceną:
    112402,69


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy. Biorąc pod uwagę stan faktyczny oraz przepisy prawa Zamawiający przyjął podział zamówienia na dwie części. Pierwsza część to świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego - Poczty Polskiej - na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. Z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.). Wartość pierwszej części zamówienia przekracza wartość progową 14.000 euro. Usługi te mogą być świadczone przez inne podmioty, jednakże za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii, określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, obowiązującego w danym czasie, odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zaproponowanie przez inny podmiot dla usług zastrzeżonych ceny innej niż określona w odpowiednich przepisach i niższej od operatora publicznego jest więc niemożliwe. Druga część zamówienia dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Wartość drugiej części zamówienia nie przekracza wartości progowej 14.000 euro. Opierając się na zapisie art. 6a Pzp, w którym ustawodawca pozwala zamawiającemu, w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zastosowania przepisów właściwych dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro dla usług, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia, Zamawiający przyjął, że w przedmiotowym postępowaniu zachodzą obie przesłanki. Udział przesyłek niezastrzeżonych wynosi ok 5,3 % czyli znacznie mniej niż 20% wartości całego zamówienia, a ich wartość jest zdecydowanie mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro. Dlatego też udzielenie operatorowi publicznemu całości zamówienia nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Za udzieleniem zamówienia Poczcie Polskiej przemawiają również inne aspekty. Zgodnie z art. 45 Prawa pocztowego moc dokumentu urzędowego ma potwierdzenie nadania przesyłek rejestrowanych przez placówkę operatora publicznego. Istotne znaczenie ma również fakt, iż zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. Z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. Z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn. zm.) - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo przepisy art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej nakazują m.in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego. Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Konieczność zapewnienia mocy dowodowej potwierdzeń nadania przesyłek może mieć kluczowe znaczenie w prowadzonych przez urząd postępowaniach. W/w przepisy wskazują jednoznacznie, że aby doręczenia były skuteczne muszą być dokonane za pośrednictwem operatora publicznego.