Przetarg nieograniczony na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadań: 1. „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią”, 2. „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”, 3. „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”, 4. „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora Nadzoru Inwestorskiego, dla następujących zadań: Część 1 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią”, Część 2 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”, Część 3 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”, Część 4 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub poszczególne części przedmiotu zamówienia. 3. Obowiązki ogólne Wykonawcy dla wszystkich 4 części zamówienia 1) Nadzór inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia - od daty podpisania umowy do zakończenia inwestycji, poprzez spisanie protokołu końcowego na wykonane roboty budowlane, bez uwag oraz rozliczenia wykonanych robót. Ponadto Wykonawca pełniący funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego zobowiązany będzie pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. 2) Czas pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego powinien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót budowanych, niezależnie od czasu trwania tego pobytu. 3) Wymagana jest obecność na placu budowy /miejscu prowadzenia robót w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. 4) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, b) dokumentacji technicznej (projekty, przedmiary robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót), c) umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony - zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego. 4. Etapy współpracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym 1) Etap budowy i rozliczenia, tj. okres od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych do dnia zakończenia robót budowlanych i rozliczenia inwestycji; 2) Etap po zakończeniu robót. 5. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: 1) wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego, 2) działania w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach, 3) zapoznania się z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz umową zawartą z Wykonawcą robót nadzorowanego zadania, 4) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zamówienia a w szczególności w kontaktach z właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej, itp., 5) prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi przedmiotem umowy w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane; łącznie z robotami koniecznymi do wykonania, a nieujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy, 6) swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania, 7) uzgodnienia z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów), jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji, 8) egzekwowania od Wykonawcy uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni, 9) prowadzenia regularnych (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie, 10) w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót, a w szczególności: posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, 11) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót, 12) kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie Wykonawcy wpisem do dziennika budowy do naprawy sytuacji, 13) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego, 14) podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego, 15) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna, 16) czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska, współpracy z organizacjami ekologicznymi, zgodnie z obwiązującymi przepisami, 17) wydawania poleceń zmian Wykonawcy robót budowlanych oraz dokonywania ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego, 18) sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe, nieujęte w dokumentacji projektowej oraz zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzanie wycen robót dodatkowych, zamiennych i podobnych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym, negocjowanie z Wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nieobjęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy, 19) nadzorowania wykonania robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym – w ramach wynagrodzenia, 20) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, 21) nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 22) udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 3 dni przed o zamiarze ich pobrania, 23) zlecania Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości, 24) sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, gwarancji wykonania, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, tytułów własności sprzętu itp., 25) zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego określonych w umowie z Wykonawcą tych robót, 26) zalecenia sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy, 27) weryfikowania „rysunków powykonawczych" sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 28) odbioru, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy robót zanikających i ulegających zakryciu, 29) sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych Zamawiającego z Wykonawcą robót, w oparciu o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy i dokumenty przedstawione przez Wykonawcę robót, 30) sprawdzenia zgodności faktury Wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie 3 dni od jej otrzymania, 31) doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów realizowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zamówienia, 32) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad, 33) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, 34) przygotowania odbioru częściowego i odbioru końcowego robót, przygotowania protokołu odbioru, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu finansowo-rzeczowego) oraz uczestnictwa w odbiorze robót podstawowych, i robót dodatkowych, 35) powiadomienia komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru, 36) poświadczenia terminu zakończenia robót, 37) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom, 38) dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót, 39) zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych, 40) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania, 41) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich, 42) w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego, reprezentowanie Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co do przedmiotu sporu, 43) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania inwestycyjnego wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo – kontrolnych dla jednostek zewnętrznych, 44) prowadzenia bieżącej kontroli realizowanego zadania inwestycyjnego, 45) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, problemach jakie napotkał w trakcie realizacji robót, 46) sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych, 47) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 48) wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót, 49) przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowaną budową w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym, 50) przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest wymagane, 51) dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad, 52) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 53) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 54) dokonania odbioru końcowego i przekazanie obiektu do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem Budowy, 55) przygotowania końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego i sporządzenia sprawozdania końcowego z jego realizacji. 6. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z Projektantem będzie decydować o: 1) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, 2) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót, 3) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej z Wykonawcą robót, 4) wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej. O powyższych decyzjach Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie niezwłocznie informować Zamawiającego. 7. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie wnioskować do Zamawiającego o: 1) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 2) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych, 3) udzielenie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z ustawą Pzp. 8. Etap po zakończeniu robót Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego, potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego wyegzekwuje od Wykonawcy robót przygotowanie Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) wraz z jego sprawdzeniem i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich niezbędnych dokumentów, a także sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego jest zobowiązany i upoważniony do: 1) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie rękojmi, 2) prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót (jeżeli zajdzie taka konieczność, co najmniej 1 raz w roku) z udziałem Zamawiającego i przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych i sporządzania protokołów z przeglądów oraz przekazywania protokołów wykonawcy robót i Zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu, 3) wystawiania Wykonawcy robót budowlanych polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczania terminów ich usunięcia, 4) nadzoru nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad, 5) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 6) wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku, gdy nie zostaną usunięte przez Wykonawcę robót budowlanych w wyznaczonym terminie, 7) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów, 8) sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie rękojmi, 9) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. 9. Współpraca z Zamawiającym. Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie inwestycyjne było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym. 10. Wymagania od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego - personel Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego, powierzony będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia. Osoby - Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (w części 1 i 2), musi spełniać określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad realizowanymi robotami budowlanymi. Należą do nich w części 1 i 2: Inspektor nadzoru w specjalności drogowej - Inspektor Koordynator Inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej. Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu Wykonawcy robót. Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie: a) dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty, b) przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych, c) dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji, d) potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, e) nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopię uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby. 11. Forma wynagrodzenia oraz warunki płatności: ryczałtowe. 1) Płatność wynagrodzenia: przewiduje się płatność fakturami częściowymi w proporcjonalnym rozliczeniu w odniesieniu do wartości wykonanych robót i fakturą końcową, płatną po wykonaniu i odbiorze pełnego zakresu robót objętych zamówieniem, dostarczoną Zamawiającemu, po dokonanym odbiorze końcowym. 2) Płatności będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy wykonawcy wskazany na fakturze VAT, w ciągu 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. 12. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i 4 ustawy Pzp oraz nie stawia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust.2 Pzp. 13. Podwykonawcy usług. 1) Zamawiający dopuszcza wykonanie przez Wykonawcę części przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców, który będzie zawierał z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności; 2) zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania nazw (firm) Podwykonawców; 3) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania, Wykonawca będzie zobowiązany do zastąpienia tego Podwykonawcy lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy; 4) powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonania tego zamówienia; 5) pozostałe zapisy dotyczące podwykonawstwa, w tym dotyczące umowy o podwykonawstwo, zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ.
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510213788-N-2019 z dnia 08-10-2019 r. Gmina Nakło nad Notecią: Przetarg nieograniczony na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadań: 1. „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią”, 2. „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”, 3. „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”, 4. „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 585845-N-2019 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nakło nad Notecią, Krajowy numer identyfikacyjny 09235089500000, ul. Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60, e-mail malgorzata.balzer@umig.naklo.pl, cybulska.emilia@umig.naklo.pl, faks 52 386 79 02. Adres strony internetowej (url): www.bip.gmina-naklo.pl. I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadań: 1. „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią”, 2. „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”, 3. „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”, 4. „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.37.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora Nadzoru Inwestorskiego, dla następujących zadań: Część 1 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią”, Część 2 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”, Część 3 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”, Część 4 – pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub poszczególne części przedmiotu zamówienia. 2.1. Opis przedmiotu zamówienia dla części 1 - pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią”. Realizacja zadania dofinansowana jest ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Zakres robót drogowych nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski obejmuje: Część drogowa: - rozbiórki i frezowania istniejących nawierzchni, - wykonanie jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego, o szerokości 6,00 m, - wykonanie zjazdów o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy, - wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej, o szerokości od 1,20 m do 2,90m - wykonanie wyspy dzielącej z azylem dla pieszych, - montaż hybrydowego punktu świetlnego (lampa solarna) przy wyspie dzielącej, - wykonanie przebudowy skrzyżowań, - wykonanie schodów terenowych – dojścia do posesji, - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, - montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu – słupki przeszkodowe U-5a, - montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu. nawierzchnie jezdni z betonu asfaltowego 6.353,00 m2 nawierzchnie jezdni z kostki brukowej betonowej 154,00 m2 nawierzchnie zjazdów z kostki brukowej betonowej 1.089,00 m2 nawierzchnie chodników z kostki brukowej betonowej 3.037,00 m2 nawierzchnie kamiennej z kostki brukowej betonowej 10,00 m2 Kanalizacja deszczowa: W ramach zadania do wykonania są następujące roboty: - budowa studni betonowych; - budowa studni plastikowych; - budowa osadnika; - budowa wpustów deszczowych wraz z przykanalikami; - budowa rurociągu z rur PVC. Kosztorysowa wartość obu zadań według kosztorysów inwestorskich wynosi 4.065.021,58 zł brutto. Zamawiający informuje, że formą wynagrodzenia Wykonawcy robót jest wynagrodzenie kosztorysowe. Przewidywane rozliczenie zadania: - w 2019 roku o wartości do 55% brutto pełnego zakresu robót. - w 2020 roku o wartości brutto do pełnego zakresu robót. Na terenie objętym inwestycją występuje uzbrojenie podziemne: kanalizacja sanitarna, kable telekomunikacyjne, kable energetyczne, wodociąg i gazociąg. Podczas realizacji przedmiotu zamówienia, należy przestrzegać wytycznych zawartych w uzgodnieniach wydanych przez: - Orange Polska S.A - ENEA Operator Sp. z o.o. - PSG Sp. z o.o. - KPWIK Nakło Projektowane ulice charakteryzują się następującymi parametrami: • drogi klasy L (lokalna), • kategoria ruchu – KR – 2 • nawierzchnia podatna. Przewidywana wartość robót budowlanych ok. 3 305 000,00 zł netto. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach: a) drogowej, b) sanitarnej. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności drogowej, jako koordynatora ich czynności na budowie. Dokumentacja projektowa oraz STWiOR dotycząca inwestycji objętej usługą nadzoru inwestorskiego dostępna jest na stronie Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.gmina-naklo.pl w zakładce zamówienia publiczne - tytuły postępowań: dla zadań: Część I -„Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią”. Część II - „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w Nakle nad Notecią” Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR dla w/w zadania. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 2.2. Opis przedmiotu zamówienia dla części 2 - pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”, Realizacja zadania dofinansowana jest ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie”. Zakres robót drogowych nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski obejmuje: - wykonanie jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni 2.810,00 m2, - wykonanie pieszojezdni o nawierzchni z kostki brukowej betonowej o powierzchni 4.054,00 m2, - wykonanie zjazdów o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy, - wykonanie chodników o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o powierzchni 615,00 m2, - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, - montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Kosztorysowa wartość zadania według kosztorysu inwestorskiego wynosi 3.713.924,43 zł brutto. Zamawiający informuje, że formą wynagrodzenia Wykonawcy robót jest wynagrodzenie kosztorysowe. Przewidywane rozliczenie zadania: - w 2019 roku o wartości do 55% brutto pełnego zakresu robót. - w 2020 roku o wartości brutto do pełnego zakresu robót. Na terenie objętym inwestycją występuje uzbrojenie podziemne: kanalizacja sanitarna, kable telekomunikacyjne, kable energetyczne, wodociąg i gazociąg. Podczas realizacji przedmiotu zamówienia, należy przestrzegać wytycznych zawartych w uzgodnieniach wydanych przez: - Orange Polska S.A - ENEA Operator Sp. z o.o. - PSG Sp. z o.o. - KPWIK Szubin Projektowane ulice charakteryzują się następującymi parametrami: • drogi klasy D (dojazdowa), • Teren – równinny • Kategoria obciążenia ruchem KR2 • Szerokość jezdni o nawierzchni bitumicznej/ z kostki brukowej: 6 m teren zabudowy Przewidywana wartość robót budowlanych ok. 3 020 000,00 zł netto. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach: a) drogowej, b) sanitarnej. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności drogowej, jako koordynatora ich czynności na budowie. Dokumentacja projektowa oraz STWiOR dotycząca inwestycji objętej usługą nadzoru inwestorskiego dostępna jest na stronie Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.gmina-naklo.pl w zakładce zamówienia publiczne - tytuł postępowania: „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+302,50 w Występie” Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR dla w/w zadania. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 2.3. Opis przedmiotu zamówienia dla części 3 pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”. Realizacja zadania dofinansowana jest ze środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy finansowej udzielanej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad przebudową dróg osiedlowych w Chrząstowie, gmina Nakło nad Notecią, na działkach o numerach ewidencyjnych 84, 91 i 97. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na dwie części: Część I: - działki ew. nr 91 i 97, - długość - 336 m, - jezdnia o nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 1610 m2, - zjazdy i zatoka o nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 108 m2, - chodnik o nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 8 m2, Część II: - działka ew. nr 84, - długość - 111 m, - jezdnia o nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 540 m2, - zjazdy i zatoka o nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 38 m2, - chodnik o nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 3 m2. Wykonawca robót może złożyć ofertę na wszystkie lub poszczególne części przedmiotu zamówienia. Wykonawca – Inspektor Nadzoru może złożyć jedną ofertę na obie części przedmiotu zamówienia. Dla pełnienia nadzoru inwestorskiego wyłoniony zostanie jeden inspektor nadzoru na całość przedmiotu zamówienia. Termin realizacji robót budowlanych określony został na dzień: Część I - (działki ew. nr 91 i 97) - do 4 października 2019 r, Część II - (działka ew. nr 84) - do 4 października 2019 r. Przewidywana wartość robót budowlanych części I ok. 512 000,00 zł netto. Przewidywana wartość robót budowlanych części II ok. 149 000,00 zł netto. Zakres robót drogowych nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski: Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie, gmina Nakło nad Notecią na działkach o numerach ewidencyjnych 84, 91 i 97. Według inwentaryzacji geodezyjnej i otrzymanych naniesień na opracowywanym terenie występuje następujące uzbrojenie terenu: - kable energetyczne, - kable teletechniczne, - wodociąg, - kanał sanitarny i deszczowy, - oświetlenie terenu, - ciepłociąg. Projektowana jest przebudowa istniejących nawierzchni jezdni z placem, zatoki, wjazdów i chodnika w istniejącym układzie geometrycznym z nieznaczną korektą sytuacyjną w ramach działek drogowych. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR dla w/w zadania. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 2.4. Opis przedmiotu zamówienia dla części 4 pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją zadania „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. Zadanie inwestycyjne realizowane jest przy udziale środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochodzących z tytułu wyłączeń gruntów rolnych z produkcji. Termin realizacji robót budowlanych określony został na dzień 22.10.2019 r. Zakres robót drogowych nad, którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski: Lokalizacja: Działka o nr ewid. 639, obręb Trzeciewnica. Opis stanu istniejącego: Istniejąca droga posiada utwardzoną jezdnię o nawierzchni asfaltowej. Szerokość jezdni wynosi 4 m. Po obydwu stronach jezdni znajduje się pobocze utwardzone wraz z rowem odwadniającym. Nawierzchnia drogi jest zniszczona. Posiada liczne pęknięcia siatkowe, znaczne ubytki w asfalcie w jezdni, w krawędzi jezdni oraz wykruszenia asfaltu. Opis planowanej inwestycji: Realizacja zadania przewiduje wykonanie warstwy wiążącej gr. 3 cm i ścieralnej gr. 3 cm na istniejącej podbudowie bitumicznej. Zakres robót obejmuje wykonanie: nawierzchni drogi z betonu asfaltowego o długości 783 m i szerokości jezdni – 4 m; nawierzchni 8 zjazdów od strony południowej i 3 zjazdów od strony północnej, poboczy – humusowanie i obsiane trawą, zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną. Odwodnienie drogi za pomocą istniejących rowów odwadniających. Przewidywana wartość robót budowlanych ok. 189 000,00 zł netto. Na przedmiotowym obszarze występują następujące sieci: energetyczne, teletechniczna i wodociągowa. Prace budowlane należy wykonywać uwzględniając uzgodnienia właścicieli sieci. Wszystkie media zaznaczone są na planie zagospodarowania terenu, jednak nie wyklucza się występowania niezinwentaryzowanego uzbrojenia. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiednie osoby, które posiadają niezbędną zdolność techniczną i zawodową - Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności drogowej. Dokumentacja projektowa oraz STWiOR dotycząca inwestycji objętej usługą nadzoru inwestorskiego dostępna jest na stronie Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.gmina-naklo.pl w zakładce zamówienia publiczne - tytuł postępowania: „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR dla w/w zadania. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 3. Obowiązki ogólne Wykonawcy dla wszystkich 4 części zamówienia 1) Nadzór inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia - od daty podpisania umowy do zakończenia inwestycji, poprzez spisanie protokołu końcowego na wykonane roboty budowlane, bez uwag oraz rozliczenia wykonanych robót. Ponadto Wykonawca pełniący funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego zobowiązany będzie pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. 2) Czas pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego powinien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót budowanych, niezależnie od czasu trwania tego pobytu. 3) Wymagana jest obecność na placu budowy /miejscu prowadzenia robót w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. 4) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, b) dokumentacji technicznej (projekty, przedmiary robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót), c) umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony - zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego. 4. Etapy współpracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym 1) Etap budowy i rozliczenia, tj. okres od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych do dnia zakończenia robót budowlanych i rozliczenia inwestycji; 2) Etap po zakończeniu robót. 5. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: 1) wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego, 2) działania w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach, 3) zapoznania się z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz umową zawartą z Wykonawcą robót nadzorowanego zadania, 4) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zamówienia a w szczególności w kontaktach z właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej, itp., 5) prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi przedmiotem umowy w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane; łącznie z robotami koniecznymi do wykonania, a nieujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy, 6) swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania, 7) uzgodnienia z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów), jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji, 8) egzekwowania od Wykonawcy uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni, 9) prowadzenia regularnych (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie, 10) w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót, a w szczególności: posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, 11) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót, 12) kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie Wykonawcy wpisem do dziennika budowy do naprawy sytuacji, 13) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego, 14) podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego, 15) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna, 16) czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska, współpracy z organizacjami ekologicznymi, zgodnie z obwiązującymi przepisami, 17) wydawania poleceń zmian Wykonawcy robót budowlanych oraz dokonywania ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego, 18) sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe, nieujęte w dokumentacji projektowej oraz zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzanie wycen robót dodatkowych, zamiennych i podobnych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym, negocjowanie z Wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nieobjęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy, 19) nadzorowania wykonania robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym – w ramach wynagrodzenia, 20) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, 21) nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 22) udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 3 dni przed o zamiarze ich pobrania, 23) zlecania Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości, 24) sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, gwarancji wykonania, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, tytułów własności sprzętu itp., 25) zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego określonych w umowie z Wykonawcą tych robót, 26) zalecenia sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy, 27) weryfikowania „rysunków powykonawczych" sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 28) odbioru, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy robót zanikających i ulegających zakryciu, 29) sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych Zamawiającego z Wykonawcą robót, w oparciu o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy i dokumenty przedstawione przez Wykonawcę robót, 30) sprawdzenia zgodności faktury Wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie 3 dni od jej otrzymania, 31) doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów realizowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zamówienia, 32) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad, 33) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, 34) przygotowania odbioru częściowego i odbioru końcowego robót, przygotowania protokołu odbioru, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu finansowo-rzeczowego) oraz uczestnictwa w odbiorze robót podstawowych, i robót dodatkowych, 35) powiadomienia komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru, 36) poświadczenia terminu zakończenia robót, 37) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom, 38) dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót, 39) zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych, 40) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania, 41) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich, 42) w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego, reprezentowanie Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co do przedmiotu sporu, 43) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania inwestycyjnego wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo – kontrolnych dla jednostek zewnętrznych, 44) prowadzenia bieżącej kontroli realizowanego zadania inwestycyjnego, 45) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, problemach jakie napotkał w trakcie realizacji robót, 46) sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych, 47) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 48) wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót, 49) przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowaną budową w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym, 50) przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest wymagane, 51) dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad, 52) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 53) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 54) dokonania odbioru końcowego i przekazanie obiektu do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem Budowy, 55) przygotowania końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego i sporządzenia sprawozdania końcowego z jego realizacji. 6. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z Projektantem będzie decydować o: 1) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, 2) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót, 3) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej z Wykonawcą robót, 4) wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej. O powyższych decyzjach Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie niezwłocznie informować Zamawiającego. 7. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie wnioskować do Zamawiającego o: 1) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 2) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych, 3) udzielenie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z ustawą Pzp. 8. Etap po zakończeniu robót Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego, potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego wyegzekwuje od Wykonawcy robót przygotowanie Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) wraz z jego sprawdzeniem i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich niezbędnych dokumentów, a także sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego jest zobowiązany i upoważniony do: 1) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie rękojmi, 2) prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót (jeżeli zajdzie taka konieczność, co najmniej 1 raz w roku) z udziałem Zamawiającego i przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych i sporządzania protokołów z przeglądów oraz przekazywania protokołów wykonawcy robót i Zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu, 3) wystawiania Wykonawcy robót budowlanych polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczania terminów ich usunięcia, 4) nadzoru nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad, 5) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 6) wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku, gdy nie zostaną usunięte przez Wykonawcę robót budowlanych w wyznaczonym terminie, 7) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów, 8) sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie rękojmi, 9) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. 9. Współpraca z Zamawiającym. Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie inwestycyjne było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym. 10. Wymagania od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego - personel Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego, powierzony będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia. Osoby - Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (w części 1 i 2), musi spełniać określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad realizowanymi robotami budowlanymi. Należą do nich w części 1 i 2: Inspektor nadzoru w specjalności drogowej - Inspektor Koordynator Inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej. Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu Wykonawcy robót. Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie: a) dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty, b) przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych, c) dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji, d) potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, e) nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopię uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby. 11. Forma wynagrodzenia oraz warunki płatności: ryczałtowe. 1) Płatność wynagrodzenia: przewiduje się płatność fakturami częściowymi w proporcjonalnym rozliczeniu w odniesieniu do wartości wykonanych robót i fakturą końcową, płatną po wykonaniu i odbiorze pełnego zakresu robót objętych zamówieniem, dostarczoną Zamawiającemu, po dokonanym odbiorze końcowym. 2) Płatności będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy wykonawcy wskazany na fakturze VAT, w ciągu 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. 12. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i 4 ustawy Pzp oraz nie stawia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust.2 Pzp. 13. Podwykonawcy usług. 1) Zamawiający dopuszcza wykonanie przez Wykonawcę części przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców, który będzie zawierał z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności; 2) zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania nazw (firm) Podwykonawców; 3) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania, Wykonawca będzie zobowiązany do zastąpienia tego Podwykonawcy lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy; 4) powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonania tego zamówienia; 5) pozostałe zapisy dotyczące podwykonawstwa, w tym dotyczące umowy o podwykonawstwo, zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: tak II.5) Główny Kod CPV: 71520000-9 Dodatkowe kody CPV: 71540000-5, 71247000-1 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 585845-N-2019 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.271.37.2019 |
Data publikacji zamówienia: | 2019-08-13 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.gmina-naklo.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.gmina-naklo.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71520000-9 | Usługi nadzoru budowlanego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+000,00 do km 0+925,30 w Nakle nad Notecią” i „Przebudowa drogi gminnej – ul. Długa (090810C) od km 0+925,30 do km 1+011,50 w | JM Projektowanie, Nadzór, Wykonastwo Jacek Marciniak Chojnice | 2019-09-10 | 23 600,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-09-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 23 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 20 910,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 20 910,00 zł Maksymalna złożona oferta: 128 412,00 zł | |||
pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg gminnych: ul. Kasztanowej (090353C) od km 0+000,00 do km 0+464,90 ul. Krokusowej (090352C) od km 0+000,00 do km 0+316,10 i ul. Fiołkowej (090352C) od km 0+000,00 do | JM Projektowanie, Nadzór, Wykonastwo Jacek Marciniak Chojnice | 2019-10-07 | 29 800,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-10-07 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 29 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 15 006,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 2 Minimalna złożona oferta: 15 006,00 zł Maksymalna złożona oferta: 128 412,00 zł | |||
pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Przebudowa dróg osiedlowych w Chrząstowie gmina Nakło nad Notecią”, | JM Projektowanie, Nadzór, Wykonastwo Jacek Marciniak Chojnice | 2019-09-10 | 2 900,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-09-10 Dotyczy cześci nr: 3 Kody CPV: 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 2 900,00 zł Minimalna złożona oferta: 2 900,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 2 900,00 zł Maksymalna złożona oferta: 39 975,00 zł | |||
pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Modernizacja drogi gminnej na działce ewidencyjnej nr 639; obręb Trzeciewnica gmina Nakło nad Notecią”. | JM Projektowanie, Nadzór, Wykonastwo Jacek Marciniak Chojnice | 2019-09-10 | 1 900,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-09-10 Dotyczy cześci nr: 4 Kody CPV: 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 71520000-9 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 900,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 900,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 900,00 zł Maksymalna złożona oferta: 30 732,00 zł |