Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Zielonki
Adres: ul. Krakowskie Przedmieście 116, 32-087 Zielonki, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: ug@zielonki.pl
tel: 122 850 850
fax: 122 850 950
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510139275-N-2019 Data Udzielenia: 2019-01-03
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
MURKRAK Sp z o.o. sp. k.
Węgrzce
124 078,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2019-01-03
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
45200000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
124 079,00 zł
Minimalna złożona oferta:
124 079,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
124 079,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
124 079,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 36191 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510139275-N-2019 z dnia 08-07-2019 r.
Gmina Zielonki: Zamówienie uzupełniające dla zadania ,,Rozbudowa i przebudowa szkoły podstawowej z Zielonkach z wewnętrznymi instalacjami: wody, kanalizacji, c.o., gazu, energii elektrycznej i słaboprądowej ( wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych), wentylacji mechanicznej, technologia zasilania budynków w ciepło (technologia kotłowni, panele solarne, pompy ciepła), technologia basenu, budowa przyłącza wody i przyłącza kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci wodociągowej, rozbudowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa przyłącza energii elektrycznej, budowa muru oporowego, budowa układu komunikacyjnego z oświetleniem zewnętrznym, przebudowa budynku hydroforni na dz. nr 511/3, 511/4, 511/5, 511/6, 516/3, 516/4, 516/5, 516/6, 516/7 w m. Zielonki, gmina Zielonki”.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zielonki, Krajowy numer identyfikacyjny 55208200000000, ul. ul. Krakowskie Przedmieście  116, 32-087  Zielonki, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 122 850 850, e-mail ug@zielonki.pl, faks 122 850 950.
Adres strony internetowej (url): www.zielonki.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zamówienie uzupełniające dla zadania ,,Rozbudowa i przebudowa szkoły podstawowej z Zielonkach z wewnętrznymi instalacjami: wody, kanalizacji, c.o., gazu, energii elektrycznej i słaboprądowej ( wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych), wentylacji mechanicznej, technologia zasilania budynków w ciepło (technologia kotłowni, panele solarne, pompy ciepła), technologia basenu, budowa przyłącza wody i przyłącza kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci wodociągowej, rozbudowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa przyłącza energii elektrycznej, budowa muru oporowego, budowa układu komunikacyjnego z oświetleniem zewnętrznym, przebudowa budynku hydroforni na dz. nr 511/3, 511/4, 511/5, 511/6, 516/3, 516/4, 516/5, 516/6, 516/7 w m. Zielonki, gmina Zielonki”.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zamówienie uzupełniające obejmuje: roboty budowlane na ocieplenie elewacji istniejącej przewiązki styropianem EPS 70-040 Fasada ( powierzchnia ok. 28.5 m²) – na podstawie NA -28, b. dostawę i montaż mebli dot. dodatkowych ławek, krzeseł i biurek do sal lekcyjnych - na podstawie NA – 25, c. dostawę i montaż atrakcji basenowych - dodatkowo urządzenia masujące na życzenie Zamawiającego, d. roboty budowlane na wykonanie lamperii do wysokości 1.50 m w salach, na korytarzach i na klatce schodowej na wniosek Użytkownika, e. dostawę i montaż mebli dot. regałów 24 szt. do sal lekcyjnych na wniosek Użytkownika, f. roboty budowlane na wykonanie wyłazu na poddasze oraz montaż systemowej drabiny ocynkowanej oraz usunięcie drzwi D8 na podstawie NA – 31, g. dostawę wózka dla niepełnosprawnych na życzenie Zamawiającego, h. nasadzenie 5 szt. zastępczych drzew o obwodzie 14-16 cm na wysokości 1m pnia wg. zaleceń Zamawiającego, i. dostawę i montaż 1 szt. komputera stacjonarnego i router do obsługi , zgodnie z protokołem z narady z dnia 04.12.2018 r. j. dostawa i montaż foli nieprzeziernej na szybach klatki schodowej, k. dostawa i montaż dodatkowej poręczy i kotary w pomieszczeniu ratownika, l. dostawa i montaż suszarki nierdzewnej, m. dostawa i montaż osłony siłownika okna napowietrzającego, n. dostawa i montaż dodatkowej klawiatury dla SSWiN.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
45200000-9


Dodatkowe kody CPV:
45214210-5
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
04/01/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
100877.15

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: MURKRAK Sp z o.o. sp. k.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. B2 nr 9
Kod pocztowy: 32-086
Miejscowość: Węgrzce
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
124078.90
Oferta z najniższą ceną/kosztem 124078.90
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 124078.90
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 oraz ust. 1a  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej p.z.p.), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki na roboty budowlane w przypadku udzielenia, łącznego zajścia następujących przesłanek: Po pierwsze będzie ono udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Po drugie zostanie udzielone wyłącznie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. Po trzecie, całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Po czwarte, zamówienia polegać będzie na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Po piąte, zamówienie to, musiało zostać przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem. Po szóste – w świetle ust. 1a, uzupełniającego przesłankę określoną w ust. 1 pkt. 6 – w opisie zamówienia podstawowego, Zamawiający wskazał ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunki na jakich zostaną one udzielone. Dokonując wykładni treści art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p. należy mieć na względzie, że stosowanie trybu z wolnej ręki stanowi wyjątek od zasady prymatu trybów podstawowych (art. 10 p.z.p.), co wiąże się z koniecznością ścisłej interpretacji tegoż przepisu, zgodnie z regułą exceptiones non sunt extentendae. Ponadto, prawidłowa interpretacja winna uwzględniać kontekst wspólnotowy, tzn. treść Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (zwanej dalej dyrektywą 2014/24) której postanowienia stanowiły podstawę implementacji uregulowań zawartych w p.z.p. W przedmiotowym przypadku, Zamawiający udzielił Zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, którym jest MURKRAK Sp z o.o. sp. k. z siedzibą przy ul. B2 nr 9, 32-086 Węgrzce. Nie upłynęły jeszcze dwa lata od udzielenia zamówienia podstawowego – umowa z Wykonawcą została zawarta w 26 sierpnia 2017r.. Wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wyceniona jest na kwotę opiewającą na tj. 100 877,15 złotych netto co stanowi niecałe 1,5 % zamówienia podstawowego, natomiast w wartości zamówienia podstawowego Zamawiający uwzględnił zamówienia uzupełniające w wysokości 30% wartości szacunkowej zamówienia. Należy także podnieść, że w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia podstawowego nie udzielono wcześniej żadnych zamówień uzupełniających. W kwestii tego czy roboty budowlane wchodzące w zakres zamówienia uzupełniającego (1) są tego samego rodzaju, co objęte zamówieniem podstawowym oraz (2) czy zostały określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz czy są z nim zgodne, Zamawiający wskazuje co następuje: ustawodawca nie zdefiniował ww pojęć należy kierować się ich potocznym rozumieniem. Nadto, należy także przyjąć takie ich rozumienie, które uwzględnienia ich profesjonalne znaczenie w branży budowlanej - aby w rezultacie nie doprowadzić do rozstrzygnięcia naruszającego wymogi konkurencyjności i przejrzystości. Odnosząc się do kwestii oceny czy roboty uzupełniającego są tego samego rodzaju co roboty podstawowe należy wskazać, iż wg słownika języka polskiego określony rodzaj to grupa przedmiotów mających pewne cechy wspólne, gatunek czegoś wyróżniający się spośród innych jakimiś cechami. Wydaje się, że mając na względzie reguły przejrzystości i konkurencyjności, przedmiot zamówień uzupełniających nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dopuszczalne są pewne zmiany lub uzupełnienia, zwłaszcza w zakresie standardów technicznych (tak: G. Wicik, P. Wiśniewski (Suplement aktualizujący do Prawo zamówień publicznych. Komentarz Wydanie: 1.) . W analizowanym przypadku zarówno przedmiot zamówienie podstawowego jaki i zamówienia uzupełniającego obejmują elementy rodzajowo tożsame, tj. 1) roboty ogólno budowlane związane z rozbudowywanym obiektem szkoły w Zielonkach, 2)roboty w zakresie basenu, 3) dostawa i montaż elementów wyposażenia, 4) roboty w zakresie zagospodarowania terenu. Pełen zakres robót tożsamych pod względem rodzajowym wchodził w zakres zamówienia podstawowego. Co do „przewidzenia zamówienia w ogłoszeniu o zamówieniu” oraz jego „zgodności z zamówieniem podstawowym”, Zamawiający wskazuje, że: zgodne z regułami języka polskiego przez „zgodność” należy rozumieć odpowiedniość pod jakimiś względami i niesprzeczność. Należy podkreślić, że sformułowanie „projekt” zawarte polskojęzycznym tekście Dyrektywy 2014/24 w art. 32 ust. 5, nie powinno być utożsamiane z pojęciem „projektu budowlanego” w znaczeniu dokumentacji projektowej. Angielsko- i francuskojęzyczne wersje dyrektywy 2014/24 w art. 32 ust. 5 posługują się odpowiednio zwrotami „are in conformity with a basic project” oraz „soient conformes à un projet de base”. W każdym z powyższych przypadków słowa „project” i „projet” dają się tłumaczyć jako plan, projekt, zamiar, zamierzenie dokonania zamówienia robót budowlanych lub plan, projekt, zamiar propozycja zakupów. Taki kierunek wykładni podzieliła również Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia z dnia 4 lutego 2015 r – KIO/KD 3/15. Oznacza to, że zamówienie uzupełniające będzie traktowane jako zgodne z zamówieniem podstawowym, o ile było ono objęte wcześniejszymi planami, zamiarami czy projektami Zamawiającego. „Konieczne jest jednak powiązanie prac realizowanych w ramach zamówienia uzupełniającego z określonymi zamierzeniami, planami inwestycyjnymi realizowanymi w ramach zamówienia podstawowego” (tak: KIO/KD 3/15). Tym samym, pod pojęciem „zgodności z podstawowym zamówieniem” lub „zgodności z podstawowym projektem” należy rozumieć objawienie zamiaru udzielenia zamówień uzupełniających oraz zdefiniowanie pod względem rzeczowym w ogłoszeniu o zamówieniu. Przepis krajowy posługuje się w art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p. in fine frazą „przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem” Fraza ta w całości odpowiada kategorii normatywnej, która na gruncie dyrektywy 2014/24 jest rozumiana jako „zgodność z podstawowym projektem”. Brak jest podstaw do definiowania pojęcia „zgodności z zamówieniem podstawowym” jako „zgodności wyznaczanej określona identyfikacja inwestycji budowlanej” jak zostało to wskazane w uchwale Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 58/17 z dnia 10 października 2017 r. Stanowisko – choć trudne do jednoznacznego zinterpretowania, a zdające się prowadzić do rozumienia pojęcia „zgodności” jako jednej inwestycji”, nie znajduje oparcia w treści przepisu. Takiego znaczenia nie sposób też odtworzyć w oparciu o wykładnię systemową ani celowościową. Zamówienie uzupełniające, jeżeli jego możliwość zostanie dostatecznie precyzyjnie objawiona na etapie postępowania o zamówienie podstawowe, daje wykonawcom ubiegającym się o to zamówienie możliwość uwzględnienia tego faktu w kalkulacji swojej oferty. Kalkulacja ta, jest musi być z natury rzeczy dokonana w pewnym przybliżeniu, z uwagi na to, że na moment udzielania zamówienia podstawowego dokładny zakres ani czas ani warunki udzielenia zamówienia uzupełniającego nie mogą być dokładnie sprecyzowane. Przenosząc to rozważanie na grunt przedmiotowego zamówienia uzupełniającego, można powiedzieć, że uwzględnienia tej okoliczności we własnej kalkulacji jest obojętne czy dane zamówienie uzupełniające będzie miało nominalnie charakter jednej inwestycji. to znaczy czy dana sieć zostanie przedłużona, czy też zostanie wykonany nowy odcinek sieci w bezpośrednim sąsiedztwie tej, która jest wykonana w ramach w zamówienia podstawowego. W przedmiotowym przypadku Zamawiający objawił zamiar udzielenia zamówienia udzielenia zamówień uzupełniających wskazując procentowa wartość oraz definiując charakter rzeczowy możliwych do udzielenia zamówień uzupełniających. Informacje te zostały ujęte ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w DUUE, w sekcji VI INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE pkt. VI.3 ppkt. 5 ogłoszenia. Oznacza to, że plan, zamiar Zamawiającego udzielenia zamówienia o tym konkretnym charakterze rzeczowym został uzewnętrzniony już na etapie publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Do wyjaśnienie pozostaje jeszcze kwestia wymogu zawarcia w opisie zamówienia podstawowego „ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunków na jakich zostaną one udzielone.” W opisie przedmiotu zamówienia zawartym sekcji I SIWZ, w ppkt. 6 zastała zawarta informacja zgodnie z którą: „Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p., polegających na powtórzeniu zamówień podobnych do przedmiotu zamówienia podstawowego i zgodnych z nim, których całkowita, łączna wartość nie przekroczy 30% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w przypadku gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia lub uzupełnienia dokumentacji projektowej lub opracowania dodatkowej dokumentacji projektowej lub wykonania robót budowlanych dla tego samego projektowanego/wykonywanego obiektu lub jego otoczenia, w obszarze zakładanego jego oddziaływania” Zakres możliwych do udzielenia zamówień został wskazany. Powstaje pytanie co należy rozumieć pod pojęcie „warunki udzielenia zamówienia”, o których mowa w ust. 1 a art. 67 p.z.p. Ustawodawca posłużył się pojęciem „ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunków na jakich zostaną one udzielone.” Szyk wypowiedzi wskazuje, jednoznacznie, że słowo „ewentualne” odnosi się zarówno do elementu „zakresu robót budowlanych” oraz do „warunków udzielania zamówienia”. Ewentualność tę należy to rozumieć jako konieczność ich wskazania w takim zakresie w jakim są one Zamawiającemu znane na moment udzielania. Zamawiający zwraca uwagę, że pod pojęciem „warunków udzielenia zamówienia” nie może chodzić z pewnością o warunki finansowe, terminowe ani inne warunki umowne. Jako, że zamówienie uzupełniające ma charakter odrębny od podstawowego i jest udzielane w ramach negocjacji prowadzonych w trybie określonym art. 66 p.z.p, warunki inne niż dotyczące możliwego zakresu rzeczowego zostaną określone dopiero po zakończeniu negocjacji z wykonawcą. Tym samym Zamawiający ocenił, że zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w pełni zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 oraz 1a p.z.p.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych