Wynik przetargu

Adres: ul. Klonowica 5, 71-241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: zditm@zditm.szczecin.pl
tel: 914 800 444,48
fax: 91 4393003, 4800453
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 6237520170 Data Udzielenia: 2017-04-10
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
50232200-2 Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Konserwacja i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych oraz urządzeń sygnalizacji ostrzegawczej i nawigacyjnej na mostach i wiaduktach w mieście Szczecinie. SWARCO TRAFFIC POLSKA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Warszawa
0,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2017-04-10
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
50232200
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
0,00 zł
Minimalna złożona oferta:
0,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
0,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
0,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Ogłoszenie nr 62375 - 2017 z dnia 2017-04-10 r.
Szczecin: Konserwacja i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych oraz urządzeń sygnalizacji ostrzegawczej i nawigacyjnej na mostach i wiaduktach w mieście Szczecinie.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu



Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, krajowy numer identyfikacyjny 32116569800000, ul. ul. Klonowica  5, 71241   Szczecin, państwo Polska, woj. zachodniopomorskie, tel. 914 800 444,48, faks 91 4393003, 4800453, e-mail zditm@zditm.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Konserwacja i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych oraz urządzeń sygnalizacji ostrzegawczej i nawigacyjnej na mostach i wiaduktach w mieście Szczecinie.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

DZP/17/WR/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:


II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Usługi związane z konserwacją i utrzymaniem sygnalizacji świetlnych i nawigacyjnych oraz urządzeń zarządzania i sterowania ruchem na terenie Miasta Szczecin obejmują: 1) konserwację i bieżące utrzymanie w pełnej sprawności technicznej sygnalizacji świetlnych wyszczególnionych w załączniku 2 do niniejszej umowy oraz sygnalizacji nowo – wybudowanych, przekazywanych przez Zamawiającego protokołem zdawczo – odbiorczym, 2) konserwację i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych ostrzegawczych, 3) konserwację i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych oznakowania ostrzegawczego przejść dla pieszych, 4) konserwację i bieżące utrzymanie punktów poboru energii dla imprez masowych, 5) w trybie natychmiastowym usuwanie awarii sygnalizacji świetlnej powstałych w wyniku uszkodzeń zewnętrznych spowodowanych kolizjami drogowymi, wandalizmem, robotami drogowymi na podstawie protokołu awarii, 6) wykonywanie prac związanych ze zmianami programów sterowania sygnałami świetlnymi szaf sterowniczych i inne działania związane ze zmianami rozmieszczenia osprzętu sygnalizacyjnego w związku z zaistniałą sytuacją drogową na podstawie protokołu awarii, 7) konserwację i bieżące utrzymanie oświetlenia nawigacyjnego: a) mostu drogowego „Cłowego” w ciągu ul. Eskadrowej na rzece Regalicy, b) mostu drogowego „Pomorzan” w ciągu ul. Floriana Krygiera na rzece Odra Zachodnia, c) mostu drogowego „Gryfitów” w ciągu ul. Floriana Krygiera na rzece Regalicy, d) mostu „Pionierów Miasta Szczecina” na rzece Regalicy w Szczecinie, e) mostu drogowego „Długiego” przez rzekę Odrę w ciągu ul. Wyszyńskiego – Energetyków, f) przeprawy mostowej przez rzekę Parnicę od ul. Gdańskiej do ul. Hryniewieckiego, g) mostu drogowego „Portowego” w km 4,00 rzeki Parnicy. 8) realizację programów pracy sygnalizacji zgodnie z dokumentacją, 9) wykonywanie prac związanych ze zmianami rozmieszczenia osprzętu w związku z zaistniałą sytuacją drogową na podstawie protokołu awarii i rozliczanym kosztorysem powykonawczym, 10) wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem urządzeń elektroenergetycznych zabudowanych w pasie drogowym, tj. konserwacja i bieżące utrzymanie konstrukcji wsporczych, 11) dbanie o jednoznaczne i czytelne wyświetlenie wszystkich sygnałów świetlnych poprzez bieżące naprawy niepalących się sygnałów świetlnych, dźwiękowych w tym także mycie soczewek sygnalizacyjnych i innych urządzeń sygnalizacyjnych co najmniej raz na 6 miesięcy, 12) zapewnienie ochrony przeciwporażeniowej urządzeń sygnalizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wykonanie okresowych badań i pomiarów ochronnych w zakresie skuteczności ochrony od porażeń urządzeń sygnalizacyjnych 1 raz do roku oraz po każdej naprawie, bieżące usuwanie stwierdzonych w trakcie wykonywanych przeglądów badań i pomiarów usterek i zagrożeń, zapewnienie konstrukcjom wsporczym odpowiedniej stabilności ich mocowania zapewniającej pełne bezpieczeństwo użytkownikom dróg, 13) bieżące prowadzenie pełnej dokumentacji eksploatacyjnej, 14) wykonywanie okresowych przeglądów sygnalizacji (minimum 1 raz w roku dla każdej sygnalizacji) i dokonywanie przeglądów okresowych sterowników z częstotliwością 1 raz na kwartał z odnotowaniem tego przeglądu w dokumentacji eksploatacyjnej, 15) zapewnienie estetycznego wyglądu ww. urządzeń w tym bieżące usuwanie ogłoszeń, plakatów, reklam, banerów, graffiti itd. z urządzeń sygnalizacyjnych, 16) Prowadzenie stałej dokumentacji zmian i zdarzeń na obiektach.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 50232200-2
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA:
Konserwacja i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych oraz urządzeń sygnalizacji ostrzegawczej i nawigacyjnej na mostach i wiaduktach w mieście Szczecinie.
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17/03/2017

IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
843017.14

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert

w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:


IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
SWARCO TRAFFIC POLSKA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,  ,  ul. Mineralnej 46B,  02-274 ,  Warszawa,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
990741,44

Oferta z najniższą ceną/kosztem

>
Oferta z najwyższą ceną/kosztem


Waluta:
PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Tak

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego W dniu 21 października 2016 zostało ogłoszone przez Zamawiającego postępowanie przetargowe na: „Konserwację i bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych i nawigacyjnych oraz urządzeń zarządzania i sterowania ruchem na terenie miasta Szczecin w latach 2017-2019”. Ze względu na wpływające odwołania, zarówno do Zamawiającego, jak również do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), termin rozstrzygnięcia postępowania, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego był przesuwany, celem dopełnienia formalności wynikających z ustawy PZP. Kolejne odwołania, oraz idące za tym przesunięcia terminu składania ofert i rozstrzygnięcia postępowania miały miejsce w dniach 28.10.2016, 08.11.2016, 23.12.2016, 17.01.2017, 13.03.2017. Zamawiający był zobligowany przez ustawę PZP do przesuwania terminu składania ofert i na zaistniałą sytuację powodującą przewlekłość postępowania nie miał wpływu i nie był w stanie przewidzieć takich okoliczności postępowania w trakcie ogłaszania postępowania. Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie – w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja, w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Przewlekłość postępowania spowodowana przez kolejne odwołania jest ponadstandardową sytuacją, z którą w takiej skali i ilości Zamawiający spotyka się po raz pierwszy i było to niemożliwe do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie ogłaszania postępowania przetargowego. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. Istotnym podkreślenia jest również fakt, że Zamawiający posiada ważną umowę dotyczącą przedmiotu zamówienia do dnia 16.03.2017. Oczywistym jest, że Zamawiający nie ma możliwości zawarcia nowej umowy w toku aktualnie prowadzonego postępowania (dla przypomnienia, ostatnie odwołanie wpłynęło w dniu 13.03.2017). Umowa dotycząca konserwacji i bieżącego utrzymania sygnalizacji świetlnych i nawigacyjnych oraz urządzeń zarządzania i sterowania ruchem na terenie miasta Szczecin jest jedną z najważniejszych, gdyż należyte wykonanie (i w ogóle wykonywanie) postanowień z zapisów umowy wpływa na codzienne bezpieczeństwo setek tysięcy uczestników ruchu, pieszych, podróżujących komunikacją miejską i innych mieszkańców Szczecina. Ponadto brak konserwacji sygnalizacji świetlnej spowoduje paraliż komunikacyjny miast, co będzie niosło daleko idące skutki, dotykające wszystkich branż zarówno handlu, przemysłu, jak również osób prywatnych. W związku z powyższym nie ma możliwości, aby tak istotne i odpowiedzialne zadanie pozostało chociażby jeden dzień bez należytego wykonania, gdyż skutki takiego działania mogłyby narażać zdrowie i życie setek tysięcy uczestników ruchu i pieszych każdego dnia przemieszczających się ulicami Szczecina. Powyższe argumenty zdają się być wystarczające według Zamawiającego, ale jeszcze z ostrożności i podkreślając ważność i powagę sprawy należy zaznaczyć, że utrzymanie sygnalizacji świetlnych narzuca na Zamawiającego ustawa o drogach publicznych. W związku z powyższymi argumentami Zamawiający nie tylko powinien, ale musi skorzystać z możliwości udzielenia zamówienia zapewniającego ciągłość konserwacji stosując zasadę opisaną w art. 67 ust.1 pkt 3 Ustawy PZP tj.: ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie PZP wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego oraz przetargu ograniczonego, w latach ubiegłych, średni czas trwania przetargu w tzw. „pełnej procedurze” trwa około 2-3 miesiące. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia świadczenia usług konserwacji i bieżącego utrzymania sygnalizacji świetlnych i nawigacyjnych oraz urządzeń zarządzania i sterowania ruchem na terenie miasta Szczecin, nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Brak jest również możliwości zachowania terminów skróconego przetargu ograniczonego, o którym mowa w art. 49 ust 3 oraz 52 ust 4 ustawy Pzp., którego termin realizacji szacuje się na minimum 1-2 miesiące. Konieczność realizacji usług szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie realizowałby postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw wykonawców. Jak wspomniano na wstępie nie ma możliwości wyłonienia nowego wykonawcy w trybie aktualnie trwającego postępowania, w związku z tym działania Zamawiającego mające na celu wyłonienie nowego Wykonawcy celem kontynuowania umowy są w pełni uzasadnione zarówno pod względem formalnym, jak również prawnym. Umowa zostanie zawarta do czasu wyłonienia wykonawcy w postępowaniu konkurencyjnym które zostanie niebawem ogłoszone.