Wynik przetargu

Zamawiający:
Województwo Łódzkie
Adres: al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź, woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: or.info@lodzkie.pl
tel: 042 6633385, 6633384
fax: 426 633 391
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 32016720160 Data Udzielenia: 2016-10-07
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
92312000-1 Usługi artystyczne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zorganizowanie Strefy Funduszy Europejskich promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w formie artystycznej aranżacji świetlnej w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festiv Fundacja Lux Pro Monumentis
Łódź
280 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2016-10-07
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
92312000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
280 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
280 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
280 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
280 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Ogłoszenie nr 320167 - 2016 z dnia 2016-10-07 r.
Łódź: Zorganizowanie Strefy Funduszy Europejskich promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w formie artystycznej aranżacji świetlnej w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival, który odbędzie się w dniach 07-09.10.2016 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu

Pomoc Techniczna RPO WŁ 2014-2020, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Łódzkie, krajowy numer identyfikacyjny 47207171500000, ul. al. Piłsudskiego  8, 90051   Łódź, państwo , woj. łódzkie, tel. 042 6633385, 6633384, faks 426 633 391, e-mail

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zorganizowanie Strefy Funduszy Europejskich promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w formie artystycznej aranżacji świetlnej w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival, który odbędzie się w dniach 07-09.10.2016 r.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.272.67.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.Określenie przedmiotu zamówienia: 1.1.Przedmiot zamówienia jest zorganizowanie Strefy Funduszy Europejskich promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w formie artystycznej aranżacji świetlnej w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival, który odbędzie się w dniach 07-09.10.2016 r. 1.2.Wykonawca musi być uprawniony do organizowania świetlnych iluminacji architektonicznych oraz iluminacji zieleni w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival, który odbędzie się w dniach 07-09.10.2016 r. 1.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do zaproszenia – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 92312000-1
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28/09/2016

IV.2 Szacunkowa całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
230894.31

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
1
w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
1

Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Fundacja Lux Pro Monumentis ,  ,  ul. Piotrkowska 86/10U,  90-103,  Łódź,  kraj/woj. łódzkie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
280000.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem
280000.00
>
Oferta z najwyższą ceną/kosztem
280000.00

Waluta:
PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Tak

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wonej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz ust. 1a  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival (dalej zwanego również Festiwalem), który odbędzie się w Łodzi w dniach 7-9.10.2016 r., Strefy Funduszy Europejskich przy ul. Moniuszki w Łodzi, promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w formie artystycznej aranżacji świetlnej. Celem zorganizowania ww. Strefy jest podkreślenie znaczenia siedziby Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich (GPI) zlokalizowanego przy ul. Moniuszki 7/9 oraz promocja siedziby Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (COP). Projekt Strefy zakłada kompleksową realizację artystyczną z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oświetleniowych, tj. artystyczną iluminację architektoniczną oraz iluminację zieleni, wielkoformatowych projekcji, w tym projekcji w technologii mapping 3D, prezentację dedykowanych instalacji świetlnych, działania promocyjne w Strefie oraz promocję Funduszy Europejskich w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) – dalej ustawa Pzp - Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Organizatorem VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival jest Fundacja Lux Pro Monumentis z siedzibą w Łodzi, ul. Piotrkowska 86/10U, 90-103 Łódź (zwana dalej również Fundacją), która tworzy projekt artystyczny i koncepcję merytoryczną Festiwalu. Fundacja posiada wszelkie autorskie prawa majątkowe do koncepcji, jak i projektów realizowanych i prezentowanych w ramach Festiwalu na wszelkich znanych w momencie zawierania umowy polach eksploatacyjnych. Wobec powyższego przedmiot zamówienia podlega ochronie wynikającej z ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2006 r. nr 90 poz. 631 z późn. zm.). Na potrzeby organizacji Festiwalu została ściśle określona mapa obszaru festiwalowego, gdzie ul. Moniuszki w Łodzi jest jego częścią. Fundacja posiada wyłączność na organizację Festiwalu oraz posiada pełnię praw autorskich do dysponowania nazwą Festiwalu i jako jedyna może go w tym czasie zrealizować. W trakcie Festiwalu żaden inny podmiot nie może pod nazwą Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła zorganizować identycznego lub podobnego działania. Fundacja jako jedyna jest uprawniona do prowadzenia działań promocyjnych w trakcie przygotowań i realizacji wydarzenia. Na potwierdzenie tego Fundacja przedstawiła świadectwo ochronne nr 256333 na znak towarowy „Light Move Festival” oraz wykaz towarów przyporządkowanych do odpowiednich klas towarowych, gdzie wskazano m.in. organizację imprez i atrakcji kulturalnych ponadto Fundacja przedstawiła oświadczenie, w którym oświadczyła, że jest wyłącznym organizatorem cyklicznego wydarzenia artystyczno kulturalnego pn. „Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival Łódź i zgodnie z prawem autorskim posiada pełnię praw do dysponowania nazwą i jako jedyny podmiot jest uprawniona do prowadzenia działań promocyjnych w trakcie przygotowań i realizacji tego wydarzenia. Za argumentem, iż Fundacja jest jedynym podmiotem, który może zrealizować przedmiotowe zamówienie stoi również fakt, iż Fundacja Lux Pro Monumentis podpisała z Łódzkim Centrum Wydarzeń, samorządową instytucją kultury, która odpowiada za organizację i wsparcie festiwali, koncertów, widowisk oraz wydarzeń kulturalno–artystycznych w Łodzi, wieloletnią umowę dotyczącą organizacji Festiwalu. Co do przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b wskazać należy, że ,,[...] przyczyna w postaci praw wyłącznych będzie obejmowała posiadanie przez wykonawcę uprawnień objętych ochroną wynikającą z prawa autorskiego czy patentowego. Nie będzie wystarczające, jeśli zamawiający wykaże, że zamierza nabyć usługę lub produkt, który jest objęty ochroną wynikającą z praw wyłącznych. Należy jeszcze wykazać, że na rynku nie jest dostępny żaden "ekwiwalent" takiego produktu czy usługi - przy czym nie chodzi o produkty, które są przez zamawiającego preferowane, ale czy ma on rzeczywistą możliwość otrzymania alternatywnego produktu spełniającego jego potrzeby i będącego ekwiwalentem dla produktu objętego ochroną z praw wyłącznych. Pod pojęciem produktu alternatywnego należy rozumieć nie tyle produkt zastępczy, ile produkt spełniający w pełni wymagania zamawiającego (A. Sołtysińska, Komentarz do dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. TJ.UE.L.04.134.114), [w:] A. Sołtysińska, Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz, Zakamycze, 2006). Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający w celu potwierdzenia tezy, iż tylko Fundacja może zrealizować zamówienie, zamieścił na swojej stronie BIP Informację o zamiarze zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, zapraszając tym samym ewentualne inne podmioty uprawnione do organizowania świetlnych iluminacji architektonicznych oraz iluminacji zieleni w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival, który odbędzie się w Łodzi w dniach 07-09.10.2016 r. do składania ofert wstępnych. W wyznaczonym terminie na składanie ofert wstępnych tj. do 06.09.2016 r. do godziny 09:00 nie wpłynęła żadna oferta wstępna, co potwierdza, iż tylko Fundacja jest zdolna do wykonania zamówienia, gdyż inne podmioty nie zgłosiły możliwości podjęcia się realizacji zamówienia. Dalej należy zauważyć, iż cyklicznie organizowany Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła zwany Festiwalem Światła jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych imprez w regionie. Samodzielny udział instytucji poza Festiwalem nie przyniesie takiego efektu skali, synergii, ekwiwalentu reklamowego jak udział w Festiwalu, który jako rozpoznawalna marka przyciąga mieszkańców regionu, co daje doskonałą okazję do zakomunikowania istnienia GPI oraz pokazania możliwości realizowania własnych pomysłów dzięki dostępnym Funduszom Europejskim w regionie, poprzez niestandardowe działanie, jakim jest stworzenie ww. instalacji artystycznej na „unijnej” ulicy Moniuszki. Tym samym należy stwierdzić, iż zachodzą przesłanki do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy Pzp, gdyż usługę polegającą na zorganizowaniu Strefy Funduszy Europejskich promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w formie artystycznej aranżacji świetlnej w ramach VI edycji „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła” Light.Move.Festival, który odbędzie się w dniach 07-09.10.2016 r., może wykonać tylko jeden wykonawca - Fundacja Lux Pro Monumentis - i nie istnieje inne rozwiązanie alternatywne lub rozsądne pozwalające na osiągnięcie takiego samego efektu skali, synergii, ekwiwalentu reklamowego jak udział w Festiwalu organizowanym przez Fundację, a brak w przedstawionej sytuacji konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia przez Zamawiającego. Oprócz opisanej powyżej przesłanki do udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy Pzp zachodzi w rozpatrywanej sprawie jeszcze przesłanka do udzielenia zamówienia w tym trybie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp tzn Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Przesłanka dotycząca przyczyn twórczych i artystycznych powinna być interpretowana w oparciu o przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Zgodnie z art. 1 ust. 1 tej ustawy przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Z powyższego wynika, że do przedmiotu działalności twórczej można zaliczyć wszelkiego rodzaju zamówienia, w wyniku których powstają dzieła mające charakter utworów, tj. takie dzieła, z którymi wiążą się prawa autorskie wykonawcy. Przykładowo wskazać można na (najczęściej zamawiane przez zamawiających) dokumentacje projektowe, koncepcje architektoniczno-urbanistyczne, koncepcje organizacji wystaw, festiwali itp. Bez wątpienia są to utwory w rozumieniu wyżej wymienionej ustawy, do których każdorazowo zastosowanie znajdą przepisy odnoszące się do działalności twórczej (Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 11 kwietnia 2012 r.; 38/2012). W doktrynie i orzecznictwie przyjmuje się, iż określenie "przejaw działalności twórczej" oznacza, że utwór powinien stanowić uzewnętrzniony rezultat działalności o charakterze kreacyjnym. Przesłanka ta, określana niekiedy jako przesłanka "oryginalności" utworu, zrealizowana jest wówczas, gdy istnieje subiektywnie nowy wytwór intelektu; jest ona zatem ujmowana wyłącznie w płaszczyźnie nowości subiektywnej i zorientowana retrospektywnie. Istnienie przesłanki "oryginalności" nie jest jednak warunkiem wystarczającym do zakwalifikowania określonego wytworu jako przedmiotu prawa autorskiego. Konieczne jest bowiem, aby wytwór taki miał indywidualny charakter. Oznacza to, iż przy kształtowaniu formy oraz treści utworu twórca powinien dokonać osobistego, swobodnego wyboru i uporządkowania jego składników. Uwzględniając powyższe uwagi można wysunąć tezę, iż aby określony wytwór mógł zostać objęty ochroną prawnoautorską musi mieć charakter twórczy, przez co należy rozumieć jednoczesne spełnianie przesłanki oryginalności i indywidualności. Niejednokrotnie w orzecznictwie sądów podnosi się, iż istotnym dla oceny, czy dany wytwór intelektualny podlega ochronie w prawie autorskim jest ustalenie, czy wykazuje on znamiona wyróżniające go od innych dzieł osobliwością pomysłu i umiejętnością ujęcia tematu. Przy czym, prawo autorskie chroni utwór będący wyrazem osobistej twórczości, a nie odtworzenia kształtu już istniejącego (Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 marca 2012 r. KIO/KD 32/12). Zastosowanie trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c [obecnie art. 67 ust. 1 pkt 1a] ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) jest zatem dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy zamówienie może być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Aby odwołać się od przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c [obecnie art. 67 ust. 1 pkt 1a] ustawy Prawo zamówień publicznych nie wystarczy, że dane zamówienie ma charakter twórczy lub artystyczny - niezbędne jest również wykazanie, że produkty te mogą być wytworzone lub dostarczone tylko przez jednego określonego wykonawcę. W konsekwencji, w sytuacji, gdy na rynku istnieje możliwość uzyskania dostaw od innych wykonawców, odpowiadających potrzebom Zamawiającego, nie może on powoływać się na przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c [obecnie art. 67 ust. 1 pkt 1a] ustawy, ponieważ prowadziłoby to do nierównego traktowania wykonawców (Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 marca 2012 r. KIO/KD 32/12). Zamówienie z wolnej ręki to - w świetle art. 67 Prawa zamówień publicznych - tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Podstawą zastosowania tego trybu jest więc wykazanie, że w danej konkretnej sprawie mamy do czynienia właśnie z jednym wykonawcą. To obiektywne ograniczenie konkurencji do jednego tylko podmiotu może być spowodowane bądź ochroną praw wyłącznych, bądź specyfiką działalności określanej jako twórcza lub artystyczna. Artykuł 67 ust. 1 pkt 1 lit. b i c [obecnie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b i pkt 1a] ustawy - Prawo zamówień publicznych nie może w istocie pozbawiać podmiotów sektora finansów publicznych uzasadnionego dostępu do określonych dóbr związanych z działalnością twórczą, artystyczną lub do dóbr związanych z ochroną praw wyłącznych, ale nie może również być interpretowany w taki sposób, by możliwe było nabycie w trybie zamówienia z wolnej ręki każdego dzieła, z którym są związane czyjeś prawa autorskie (tak wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 kwietnia 2006 r. IIGSK 7/06). Wobec powyższego należy przyjąć, iż projekt i koncepcja merytoryczna VI edycji Festiwalu w tym poszczególnych jednostkowych realizowanych projektów w ramach Festiwalu, które tworzy Fundacja, stanowią dzieło w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych. Biorąc pod uwagę wskazaną powyżej argumentację dotyczącą wyłącznej możliwości świadczenia przedmiotowej usługi tylko przez jednego Wykonawcę, tj. Fundację oraz zwracając uwagę na fakt, iż udział Zamawiającego w Festiwalu (dużej, rozpoznawalnej w regionie imprezie) przyniesie Zamawiającemu większe korzyści w postaci efektu skali, synergii, ekwiwalentu reklamowego, niż w sytuacji gdyby Zamawiający próbował organizować samodzielnie podobne wydarzenie, należy stwierdzić, iż w związku z możliwością świadczenia usługi tylko przez jednego Wykonawcę, przedmiotem zamówienia objęta jest zaś działalność w zakresie działalności twórczej i artystycznej, zachodzą przesłanki udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp. Uzasadnienie prawne Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt1 lit. b ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów dalej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej, które to przesłanki mają miejsce w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia.