Gdańsk: Dostawa multimedialnych zasobów edukacyjnych na potrzeby internetowego portalu edukacyjnego w związku z realizacją projektu Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki,


Numer ogłoszenia: 296643 - 2011; data zamieszczenia: 15.11.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.woj-pomorskie.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa multimedialnych zasobów edukacyjnych na potrzeby internetowego portalu edukacyjnego w związku z realizacją projektu Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki,.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) dostawa Zamawiającemu przeznaczonych do umieszczenia na Portalu multimedialnych zasobów edukacyjnych, których treść użytkowa jest zgodna z Podstawą programową kształcenia ogólnego dla odpowiedniego typu szkół, na odpowiednim etapie kształcenia, określona w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), t.j. rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz.17), 2) udzielenie Zamawiającemu na czas nieograniczony licencji do multimedialnych zasobów edukacyjnych, 3) udzielenie Zamawiającemu gwarancji jakości na prawidłowe działanie multimedialnych zasobów edukacyjnych oraz ich aktualizację w okresie trwania gwarancji jakości. 2. Przyjmujemy następujące określenia: 1) MZE - multimedialne zasoby edukacyjne. Pliki binarne przeznaczone do umieszczenia na Portalu przedstawiające w różnorodny sposób treści edukacyjne (np. ćwiczenia, symulacje, animacje, prezentacje), 2) OPP - obowiązująca podstawa programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla odpowiedniego typu szkół, na odpowiednim etapie kształcenia, określona w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), t.j. rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz.17), 3) Portal - internetowy portal edukacyjny www.zdolnizpomorza.pl z platformą e-learningową oraz modułem INFOzadania o określonej funkcjonalności - automatyczną sprawdzarką zadań programistycznych, 4) Projekt - projekt pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki, realizowany w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, przez Departament Edukacji i Sportu na podstawie uchwały nr 1195/353/10 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 9 września 2010 roku, 5) siła wyższa - oznacza zdarzenie albo połączenie zdarzeń lub okoliczności, niezależnych od Stron, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonywanie zobowiązań danej Strony wynikających z Umowy, a których dana Strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności. 3. Wymagania ogólne 1) Wykonawca dostarczy multimedialne zasoby edukacyjne wraz z licencjami w ilości: z przedmiotu matematyka: a) poziom szkoły podstawowej klasy 4-6 - zestaw składający się z 300 sztuk MZE, b) poziom gimnazjum - zestaw składający się z 300 sztuk MZE, c) poziom szkoły ponadgimnazjalnej - zestaw składający się z 500 sztuk MZE. z przedmiotu fizyka: a) poziom gimnazjum - zestaw składający się z 500 sztuk MZE, b) poziom szkoły ponadgimnazjalnej - zestaw składający się z 500 sztuk MZE. 2) Wykonawca dostarczy multimedialne zasoby edukacyjne na nośniku umożliwiającym zaimplementowanie zasobów na platformę e-learningową Zamawiającego. 3) Dostarczone multimedialne zasoby edukacyjne powinny być zgodne ze standardem SCORM 1.2. 4) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia wszelkiej możliwej pomocy Zamawiającemu w procesie implementacji multimedialnych zasobów edukacyjnych na platformę e-learningową. 5) Multimedialne zasoby edukacyjne zostaną udostępnione dla użytkowników Portalu, którzy mają status użytkownika zweryfikowanego (tj. użytkownika, który ma założone konto na Portalu). 6) Zamawiający określa minimalną liczbę użytkowników zweryfikowanych: a) uczniów - min. 1520, b) nauczycieli - min. 200. 7) Zmiana liczby użytkowników Portalu posiadających konto na Portalu i mających dostęp w przyszłości do multimedialnych zasobów edukacyjnych nie zmienia warunków umowy zawartej z Wykonawcą. 8) Wykonawca ma dostarczyć każdy z oferowanych zestawów MZE w najnowszych wersjach wydanych przez producentów oprogramowania oraz zawierających najnowsze uaktualnienia opublikowane przez producentów oprogramowania. Przez najnowsze wersje i najnowsze uaktualnienia należy rozumieć te wersje i te uaktualnienia, które ukazały się do dnia podpisania umowy z wykonawcą. 4. Licencje 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu na czas nieokreślony licencji niewyłącznej do MZE w ilości opisanej w pkt.3. 2) Udzielenie licencji do MZE dotyczy następujących pól eksploatacji: a) rozpowszechnianie MZE w sieci Internet z zastrzeżeniem, że MZE będą dostępne na Portalu dla użytkowników Portalu, którzy mają założone konto na Portalu, b) publiczna prezentacja MZE podczas zajęć lekcyjnych oraz zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez nauczycieli, którzy są użytkownikami Portalu. 5. Gwarancja 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na prawidłowe działanie MZE, przy czym okres obowiązywania gwarancji jakości wynosi 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego. W okresie obowiązywania gwarancji jakości Wykonawca zobowiązuje się usuwać błędy w prawidłowym działaniu MZE. Błąd zostanie usunięty niezwłocznie, jednak nie później niż do 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia błędu przez Zamawiającego. Wykonawca poda Zamawiającemu dane kontaktowe do zgłaszania błędów, przy czym czas reakcji Wykonawcy wynosi 1 dzień roboczy od otrzymania zgłoszenia błędu od Zamawiającego. 2) W okresie obowiązywania gwarancji jakości, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca zobowiązuje się do udzielania Zamawiającemu konsultacji. Konsultacje będą udzielane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej - odpowiednio do formy wybranej przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane w ramach konsultacji niezwłocznie, jednak nie później niż do 5 dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. Wykonawca, udzielając odpowiedzi, zobowiązany jest do uwzględniania najlepszej dostępnej mu wiedzy. 3) W okresie obowiązywania gwarancji jakości Wykonawca zobowiązuje się do aktualizacji MZE w zakresie dostosowania merytorycznej zawartości MZE do OPP, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym 6. Wymagania funkcjonalne 1) Zestaw MZE powinien umożliwiać realizację wybranych zagadnień podstawy programowej na danym etapie edukacyjnym z danego przedmiotu. 2) MZE powinny udostępniać treści edukacyjne w postaci lekcji multimedialnych (uczniowskich i nauczycielskich) oraz w postaci bibliotek dodatkowych multimedialnych zasobów edukacyjnych, tj. pokazy slajdów, ilustracje, animacje, symulacje, ćwiczenia interaktywne, tablice do nauki matematyki. 3) Lekcje multimedialne (uczniowskie i nauczycielskie) - powinny być spójnym technologicznie i metodycznie utworem multimedialnym realizujący ściśle określone cele dydaktyczne podstawy programowej z odpowiedniego etapu edukacyjnego i przedmiotu. 4) Lekcja uczniowska powinna zawierać treści oraz funkcjonalność umożliwiającą samodzielną pracę ucznia przy komputerze. Celem części uczniowskiej jest przede wszystkim utrwalanie i weryfikacja wiedzy przez różne formy aktywności związanej z jej wykorzystaniem. 5) Lekcja nauczycielska powinna zawierać treści oraz funkcjonalność umożliwiającą i wspomagającą demonstrację treści na rzutniku komputerowym. Każda lekcja nauczycielska powinna zawierać co najmniej następujące funkcjonalności: a) dopisywanie własnych tekstów na ekranie, b) graficzne zaznaczanie (ramka, obrys itp.) dowolnego fragmentu ekranu, c) powiększanie dowolnie wybranej części ekranu. 6) Zawartość lekcji nauczycielskiej powinna być tak dobrana, aby wykorzystana w całości, umożliwiała nauczycielowi prowadzenie zajęć w taki sposób, aby przynajmniej połowa czasu lekcji była przeprowadzona z bezpośrednim odniesieniem się do treści części nauczycielskiej prezentowanych na rzutniku multimedialnym. 7) Lekcja uczniowska lub nauczycielska powinna być zrealizowana w technologii, która nie wymaga instalacji nietypowych rozszerzeń przeglądarki internetowej. Zaleca się, aby wymagane rozszerzenia dotyczące technologii w jakiej zostanie zrealizowana lekcja ograniczyć do elementów Flash i JAVA. 8) Każda lekcja wchodząca w skład zestawu powinna być podzielona na ekrany, zawierające kluczowe, z punktu widzenia omawianych treści, informacje. 9) W ramach każdej lekcji powinny znajdować się informacje, które w wyczerpujący sposób omawiają dane zagadnienie - zgodnie z wymaganiami objętymi podstawą programową. 10) Lekcje uczniowskie powinny być dostosowane do trybu samodzielnej nauki. 11) W każdej lekcji multimedialnej znajdują się informacje dla ucznia, które podają cel poszczególnych elementów na danym ekranie oraz kolejność, w jakiej należy czytać teksty i oglądać zasoby z ekranu. 12) W trakcie pracy z lekcjami powinien cały czas być dostępny panel z informacjami o aktualnie realizowanej lekcji, pasek nawigacyjny umożliwiający nawigację pomiędzy ekranami w realizowanej lekcji. Na pasku nawigacyjnym powinny znajdować się temat aktualnie realizowanej lekcji. 13) Lekcje powinny być wyposażone w panel umożliwiający łatwy dostęp do narzędzi zawartych w aplikacji. 14) Lekcje powinny współpracować z tablicą interaktywną. Powinny być wyposażone w specjalny panel, umożliwiający co najmniej następujące funkcjonalności: dopisywanie własnych tekstów na ekranie, graficzne zaznaczanie dowolnego fragmentu ekranu w różnych kolorach, powiększanie wybranej części ekranu oraz dodatkowo: rysowanie prostokątów i okręgów, tworzenie nowych pustych ekranów i wypełnianie ich treściami, powiększanie zawartości ekranu. 15) Lekcje multimedialne muszą mieć możliwość wykorzystywania na minimum kilka następujących sposobów: a) w pracy prezentacyjnej nauczyciela z wykorzystaniem projektora i, lub tablicy interaktywnej, b) w pracy z uczniami w pracowni komputerowej - w pracy samodzielnej lub grupowej uczniów , c) w pracy uczniów za pośrednictwem sieci Internet (w domu lub w szkole). 16) Przez multimedialne zasoby edukacyjne, tj. pokazy slajdów, ilustracje, animacje, symulacje, ćwiczenia interaktywne Zamawiający rozumie: a) pokazy slajdów i ilustracje - nieruchome obrazy zrealizowane techniką fotograficzną lub ilustracyjną, a także ilustracje 3D, b) animacje - utwory multimedialne składające się z ruchomego obrazu, zrealizowanego techniką animacji, c) symulacje - interaktywne utwory multimedialne, w których użytkownik ma możliwość regulacji przynajmniej jednego parametru i obserwacji zmian towarzyszących tej regulacji lub obserwacji zmian w zasobie w wyniku podejmowania więcej niż dwóch wariantowych decyzji. d) ćwiczenia interaktywne - ćwiczenia o funkcjonalności wymagającej od użytkownika podania odpowiedzi lub serii odpowiedzi, które podlegają obiektywnej ocenie. 17) Typy ćwiczeń interaktywnych: a) wybór jednej lub wielu odpowiedzi z kilku zaproponowanych, b) wybór Prawda;Fałsz, c) uzupełnianie luk w tekście, d) porządkowanie kolejności fragmentów tekstów lub obrazów, e) łączenie elementów w pary, f) uzupełnianie tabeli, g) grupowanie elementów tekstowych lub graficznych według kategorii. 18) Każde ćwiczenie interaktywne powinno umożliwiać użytkownikowi, co najmniej następujące funkcjonalności: a) sprawdzenie czy udzielone odpowiedzi są poprawne, b) pokazanie wszystkich poprawnych odpowiedzi. 19) Dopuszcza się także inne formy elementów multimedialnych, które nie mieszczą w powyższych definicjach. W takim wypadku należy zaliczyć taki zasób do typu, którego wymagania są w całości spełnione..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
48.19.00.00-6, 48.20.00.00-0.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 7.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia; Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem była dostawa multimedialnych zasobów edukacyjnych. W tym jedno zamówienie o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia .Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej.Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mogą dotyczyć: 1.1 terminu realizacji zamówienia - na pisemny wniosek Wykonawcy, o ile konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest następstwem szczególnych okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy, przy czym ocena, czy zachodzą szczególne okoliczności oraz czas przedłużenia terminu należy wyłącznie do Zamawiającego, 1.2 sposobu realizacji zamówienia - jeśli rozwiązania zaproponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę przyczynią się do uzyskania wyższej jakości końcowej zamówienia, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, 1.3 warunków i terminów płatności. 2 Zmiany, o których mowa w ust. 2, mogą nastąpić jedynie w przypadku: 2.1 wystąpienia siły wyższej, 2.2 przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http/www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urzad Marszalkowski Wojewodztwa Pomorskiego, 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27, pok.133 G.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Ogolna Urzędu Marszalkowskiego Wojewodztwa Pomorskiego, 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27, pok. 4a. Otwarcie ofert w dn. 23.11.2011r godz. 10:30, pok.133 G.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Innowacyjny projekt systemowy Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Gdańsk: Dostawa multimedialnych zasobów edukacyjnych na potrzeby internetowego portalu edukacyjnego w związku z realizacją projektu Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki,


Numer ogłoszenia: 327433 - 2011; data zamieszczenia: 12.12.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 296643 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa multimedialnych zasobów edukacyjnych na potrzeby internetowego portalu edukacyjnego w związku z realizacją projektu Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki,.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) dostawa Zamawiającemu przeznaczonych do umieszczenia na Portalu multimedialnych zasobów edukacyjnych, których treść użytkowa jest zgodna z Podstawą programową kształcenia ogólnego dla odpowiedniego typu szkół, na odpowiednim etapie kształcenia, określona w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), t.j. rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz.17), 2) udzielenie Zamawiającemu na czas nieograniczony licencji do multimedialnych zasobów edukacyjnych, 3) udzielenie Zamawiającemu gwarancji jakości na prawidłowe działanie multimedialnych zasobów edukacyjnych oraz ich aktualizację w okresie trwania gwarancji jakości. 2. Przyjmujemy następujące określenia: 1) MZE - multimedialne zasoby edukacyjne. Pliki binarne przeznaczone do umieszczenia na Portalu przedstawiające w różnorodny sposób treści edukacyjne (np. ćwiczenia, symulacje, animacje, prezentacje), 2) OPP - obowiązująca podstawa programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla odpowiedniego typu szkół, na odpowiednim etapie kształcenia, określona w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), t.j. rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz.17), 3) Portal - internetowy portal edukacyjny www.zdolnizpomorza.pl z platformą e-learningową oraz modułem INFOzadania o określonej funkcjonalności - automatyczną sprawdzarką zadań programistycznych, 4) Projekt - projekt pn. Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki, realizowany w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, przez Departament Edukacji i Sportu na podstawie uchwały nr 1195/353/10 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 9 września 2010 roku, 5) siła wyższa - oznacza zdarzenie albo połączenie zdarzeń lub okoliczności, niezależnych od Stron, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonywanie zobowiązań danej Strony wynikających z Umowy, a których dana Strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności. 3. Wymagania ogólne 1) Wykonawca dostarczy multimedialne zasoby edukacyjne wraz z licencjami w ilości: z przedmiotu matematyka: a) poziom szkoły podstawowej klasy 4-6 - zestaw składający się z 300 sztuk MZE, b) poziom gimnazjum - zestaw składający się z 300 sztuk MZE, c) poziom szkoły ponadgimnazjalnej - zestaw składający się z 500 sztuk MZE. z przedmiotu fizyka: a) poziom gimnazjum - zestaw składający się z 500 sztuk MZE, b) poziom szkoły ponadgimnazjalnej - zestaw składający się z 500 sztuk MZE. 2) Wykonawca dostarczy multimedialne zasoby edukacyjne na nośniku umożliwiającym zaimplementowanie zasobów na platformę e-learningową Zamawiającego. 3) Dostarczone multimedialne zasoby edukacyjne powinny być zgodne ze standardem SCORM 1.2. 4) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia wszelkiej możliwej pomocy Zamawiającemu w procesie implementacji multimedialnych zasobów edukacyjnych na platformę e-learningową. 5) Multimedialne zasoby edukacyjne zostaną udostępnione dla użytkowników Portalu, którzy mają status użytkownika zweryfikowanego (tj. użytkownika, który ma założone konto na Portalu). 6) Zamawiający określa minimalną liczbę użytkowników zweryfikowanych: a) uczniów - min. 1520, b) nauczycieli - min. 200. 7) Zmiana liczby użytkowników Portalu posiadających konto na Portalu i mających dostęp w przyszłości do multimedialnych zasobów edukacyjnych nie zmienia warunków umowy zawartej z Wykonawcą. 8) Wykonawca ma dostarczyć każdy z oferowanych zestawów MZE w najnowszych wersjach wydanych przez producentów oprogramowania oraz zawierających najnowsze uaktualnienia opublikowane przez producentów oprogramowania. Przez najnowsze wersje i najnowsze uaktualnienia należy rozumieć te wersje i te uaktualnienia, które ukazały się do dnia podpisania umowy z wykonawcą. 4. Licencje 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu na czas nieokreślony licencji niewyłącznej do MZE w ilości opisanej w pkt.3. 2) Udzielenie licencji do MZE dotyczy następujących pól eksploatacji: a) rozpowszechnianie MZE w sieci Internet z zastrzeżeniem, że MZE będą dostępne na Portalu dla użytkowników Portalu, którzy mają założone konto na Portalu, b) publiczna prezentacja MZE podczas zajęć lekcyjnych oraz zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez nauczycieli, którzy są użytkownikami Portalu. 5. Gwarancja 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na prawidłowe działanie MZE, przy czym okres obowiązywania gwarancji jakości wynosi 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego. W okresie obowiązywania gwarancji jakości Wykonawca zobowiązuje się usuwać błędy w prawidłowym działaniu MZE. Błąd zostanie usunięty niezwłocznie, jednak nie później niż do 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia błędu przez Zamawiającego. Wykonawca poda Zamawiającemu dane kontaktowe do zgłaszania błędów, przy czym czas reakcji Wykonawcy wynosi 1 dzień roboczy od otrzymania zgłoszenia błędu od Zamawiającego. 2) W okresie obowiązywania gwarancji jakości, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca zobowiązuje się do udzielania Zamawiającemu konsultacji. Konsultacje będą udzielane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej - odpowiednio do formy wybranej przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane w ramach konsultacji niezwłocznie, jednak nie później niż do 5 dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. Wykonawca, udzielając odpowiedzi, zobowiązany jest do uwzględniania najlepszej dostępnej mu wiedzy. 3) W okresie obowiązywania gwarancji jakości Wykonawca zobowiązuje się do aktualizacji MZE w zakresie dostosowania merytorycznej zawartości MZE do OPP, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym 6. Wymagania funkcjonalne 1) Zestaw MZE powinien umożliwiać realizację wybranych zagadnień podstawy programowej na danym etapie edukacyjnym z danego przedmiotu. 2) MZE powinny udostępniać treści edukacyjne w postaci lekcji multimedialnych (uczniowskich i nauczycielskich) oraz w postaci bibliotek dodatkowych multimedialnych zasobów edukacyjnych, tj. pokazy slajdów, ilustracje, animacje, symulacje, ćwiczenia interaktywne, tablice do nauki matematyki. 3) Lekcje multimedialne (uczniowskie i nauczycielskie) - powinny być spójnym technologicznie i metodycznie utworem multimedialnym realizujący ściśle określone cele dydaktyczne podstawy programowej z odpowiedniego etapu edukacyjnego i przedmiotu. 4) Lekcja uczniowska powinna zawierać treści oraz funkcjonalność umożliwiającą samodzielną pracę ucznia przy komputerze. Celem części uczniowskiej jest przede wszystkim utrwalanie i weryfikacja wiedzy przez różne formy aktywności związanej z jej wykorzystaniem. 5) Lekcja nauczycielska powinna zawierać treści oraz funkcjonalność umożliwiającą i wspomagającą demonstrację treści na rzutniku komputerowym. Każda lekcja nauczycielska powinna zawierać co najmniej następujące funkcjonalności: a) dopisywanie własnych tekstów na ekranie, b) graficzne zaznaczanie (ramka, obrys itp.) dowolnego fragmentu ekranu, c) powiększanie dowolnie wybranej części ekranu. 6) Zawartość lekcji nauczycielskiej powinna być tak dobrana, aby wykorzystana w całości, umożliwiała nauczycielowi prowadzenie zajęć w taki sposób, aby przynajmniej połowa czasu lekcji była przeprowadzona z bezpośrednim odniesieniem się do treści części nauczycielskiej prezentowanych na rzutniku multimedialnym. 7) Lekcja uczniowska lub nauczycielska powinna być zrealizowana w technologii, która nie wymaga instalacji nietypowych rozszerzeń przeglądarki internetowej. Zaleca się, aby wymagane rozszerzenia dotyczące technologii w jakiej zostanie zrealizowana lekcja ograniczyć do elementów Flash i JAVA. 8) Każda lekcja wchodząca w skład zestawu powinna być podzielona na ekrany, zawierające kluczowe, z punktu widzenia omawianych treści, informacje. 9) W ramach każdej lekcji powinny znajdować się informacje, które w wyczerpujący sposób omawiają dane zagadnienie - zgodnie z wymaganiami objętymi podstawą programową. 10) Lekcje uczniowskie powinny być dostosowane do trybu samodzielnej nauki. 11) W każdej lekcji multimedialnej znajdują się informacje dla ucznia, które podają cel poszczególnych elementów na danym ekranie oraz kolejność, w jakiej należy czytać teksty i oglądać zasoby z ekranu. 12) W trakcie pracy z lekcjami powinien cały czas być dostępny panel z informacjami o aktualnie realizowanej lekcji, pasek nawigacyjny umożliwiający nawigację pomiędzy ekranami w realizowanej lekcji. Na pasku nawigacyjnym powinny znajdować się temat aktualnie realizowanej lekcji. 13) Lekcje powinny być wyposażone w panel umożliwiający łatwy dostęp do narzędzi zawartych w aplikacji. 14) Lekcje powinny współpracować z tablicą interaktywną. Powinny być wyposażone w specjalny panel, umożliwiający co najmniej następujące funkcjonalności: dopisywanie własnych tekstów na ekranie, graficzne zaznaczanie dowolnego fragmentu ekranu w różnych kolorach, powiększanie wybranej części ekranu oraz dodatkowo: rysowanie prostokątów i okręgów, tworzenie nowych pustych ekranów i wypełnianie ich treściami, powiększanie zawartości ekranu. 15) Lekcje multimedialne muszą mieć możliwość wykorzystywania na minimum kilka następujących sposobów: a) w pracy prezentacyjnej nauczyciela z wykorzystaniem projektora i/lub tablicy interaktywnej, b) w pracy z uczniami w pracowni komputerowej - w pracy samodzielnej lub grupowej uczniów , c) w pracy uczniów za pośrednictwem sieci Internet (w domu lub w szkole). 16) Przez multimedialne zasoby edukacyjne, tj. pokazy slajdów, ilustracje, animacje, symulacje, ćwiczenia interaktywne Zamawiający rozumie: a) pokazy slajdów i ilustracje - nieruchome obrazy zrealizowane techniką fotograficzną lub ilustracyjną, a także ilustracje 3D, b) animacje - utwory multimedialne składające się z ruchomego obrazu, zrealizowanego techniką animacji, c) symulacje - interaktywne utwory multimedialne, w których użytkownik ma możliwość regulacji przynajmniej jednego parametru i obserwacji zmian towarzyszących tej regulacji lub obserwacji zmian w zasobie w wyniku podejmowania więcej niż dwóch wariantowych decyzji. d) ćwiczenia interaktywne - ćwiczenia o funkcjonalności wymagającej od użytkownika podania odpowiedzi lub serii odpowiedzi, które podlegają obiektywnej ocenie. 17) Typy ćwiczeń interaktywnych: a) wybór jednej lub wielu odpowiedzi z kilku zaproponowanych, b) wybór Prawda/Fałsz, c) uzupełnianie luk w tekście, d) porządkowanie kolejności fragmentów tekstów lub obrazów, e) łączenie elementów w pary, f) uzupełnianie tabeli, g) grupowanie elementów tekstowych lub graficznych według kategorii. 18) Każde ćwiczenie interaktywne powinno umożliwiać użytkownikowi, co najmniej następujące funkcjonalności: a) sprawdzenie czy udzielone odpowiedzi są poprawne, b) pokazanie wszystkich poprawnych odpowiedzi. 19) Dopuszcza się także inne formy elementów multimedialnych, które nie mieszczą w powyższych definicjach. W takim wypadku należy zaliczyć taki zasób do typu, którego wymagania są w całości spełnione..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
48.19.00.00-6, 48.20.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Innowacyjny projekt systemowy Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Young Digital Planet S.A., {Dane ukryte}, 80-298 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 146341,46 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    169150,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    169150,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    169150,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: bou@woj-pomorskie.pl
tel: 058 3261555
fax: 058 3261556
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-11-22
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 29664320110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-11-14
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 7 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.woj-pomorskie.pl
Informacja dostępna pod: Urzad Marszalkowski Wojewodztwa Pomorskiego, 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27, pok.133 G
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
48190000-6 Pakiety oprogramowania edukacyjnego
48200000-0 Pakiety oprogramowania dla sieci, internetu i intranetu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Dostawa multimedialnych zasobów edukacyjnych na potrzeby internetowego portalu edukacyjnego w związku z realizacją projektu Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informa Young Digital Planet S.A.
Gdańsk
2011-12-12 169 150,00