Wynik przetargu
Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR
Adres: | AL. JANA PAWŁA II 70, 00-175 WARSZAWA, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: beata.jablonska2@arimr.gov.pl tel: 22 536 57 08 fax: 22 860 29 85 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 33447820150 | Data Udzielenia: | 2015-12-08 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [ZC]: | - nierozpoznany - |
Kody CPV
22990000-6 | Papier gazetowy, papier czerpany i innego rodzaju papier lub tektura w rodzaju używanych do celów graficznych | |
30192123-9 | Długopisy z końcówką z włókna | |
30199792-8 | Kalendarze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR | Firma ABC Jacek Kofin, Andrzej Kuliński Spółka Jawna Kraków | 11 949,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2015-12-08 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 301997928 229900006 301921239 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 11 950,00 zł Minimalna złożona oferta: 11 950,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 11 950,00 zł Maksymalna złożona oferta: 13 804,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Kraków: Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR
Numer ogłoszenia: 334478 - 2015; data zamieszczenia: 08.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Małopolski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, ul. Lubicz 25, 31-503 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6298010, faks 012 4211311.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Agencja wykonawcza.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
30.19.97.92-8, 22.99.00.00-6, 30.19.21.23-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zapytanie o cenę
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.11.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Firma ABC Jacek Kofin, Andrzej Kuliński Spółka Jawna, ul. Zabłocie 20, 30-701 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 10405,80 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
11949,72
Oferta z najniższą ceną:
11949,72
/ Oferta z najwyższą ceną:
13803,65
Waluta:
PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z treścią art. 70 p.z.p. tryb zapytania o cenę jest uprawniony, jeżeli kumulatywnie zostały spełnione następujące przesłanki: przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi; dostawy i usługi są powszechnie dostępne i posiadają ustalone standardy jakościowe; wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p. Jako obowiązują wskazówkę w tej materii należy uznać przyjęty w dniu 18 listopada 2010 r. przez Komitet Stały Rady Ministrów dokument rządowy: Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę. W dokumencie tym czytamy: (...) Na rynku dostaw, w trybie zapytania o cenę mogą zostać zakupione np. artykuły biurowe, produkty spożywcze różnego asortymentu, opał, paliwo. Zdaniem Sądu tryb zapytania o cenę nie ma też zastosowania do dostaw i usług bardzo skomplikowanych, specjalistycznych, wymagających indywidualnego podejścia. Powszechna dostępność istnieje gdy wiele firm z danej branży jest w stanie wykonać zamówienie bez specjalnych przygotowań. Ustalone standardy jakościowe mogą wynikać z przepisów prawa ale także z pewnych zwyczajowo przyjętych schematów działania wykonawców. Jako przykłady dostaw i usług można podać: dostawy materiałów biurowych, artykułów spożywczych, środków czystości, standardowych mebli, usługi sprzątania pomieszczeń biurowych, wywóz nieczystości stałych, konserwacje i naprawy standardowych maszyn i urządzeń. Przesłankę art. 70 ustawy PZP należałoby zatem rozumieć jako możliwość realizacji typowych w danej branży zamówień, przez większość podmiotów tej branży. (...) Urząd Zamówień Publicznych podtrzymuje przykład uprawnionego zastosowania trybu zapytania o cenę w odniesieniu do omawianej usługi: (...). Potwierdzeniem powyższego może być orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 23 września 2013 r. (BDF1/4900/33/38/13/RWPD-30161), gdzie orzeczono zgodnie z myślą z wytycznych: (...) O powszechnej dostępności świadczyć może, np. wielość podmiotów występujących na rynku i zajmujących się dostawą określonych typowych produktów lub świadczeniem usług, które spełniają określone wymogi (normy techniczne). Normy te (wymagania) muszą mieć jednak charakter standardowy, typowy, a nie specyficzny, wymagający indywidualnego podejścia. Taki standardowy charakter mają, np. gotowe wyroby katalogowe o małym stopniu złożoności, produkty spożywcze różnego asortymentu, materiały biurowe, powszechnie stosowane leki, itp. Na rynku usług mogą to być, np. proste usługi poligraficzne (druk), usługi utrzymania czystości (sprzątanie) itp. W literaturze przedmiotu utrzymuje się, że procedura zapytania o cenę jest powszechnie dostępną metodą dochodzenia do udzielenia zamówienia publicznego w przypadku zamówień o mniejszej wartości, typowych i najprostszych, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, bowiem jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena. (...). Zastosowanie w przedmiotowym postępowaniu jako jedynego kryterium najniższej ceny wynika z dyspozycji art. 72 ust 2 Pzp. Ponadto można tutaj stwierdzić, iż znajdują tutaj uzasadnienie przesłanki wynikające z art. 91 ust 2a Pzp, albowiem przedmiot zamówienia ma charakter powszechnie dostępny i ma ustalone kryteria jakościowe. Prawo zamówień publicznych nie precyzuje, kiedy przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny. Jak wskazywano już wyżej, będzie to przedmiot zamówienia pospolity, masowy, seryjny, znajdujący się na rynku w wielkiej ilości, o dużej podaży, nietrudny do zdobycia, który może nabyć każdy bez jakichkolwiek utrudnień. Z kolei przez ustalone standardy jakościowe należy rozumieć przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), odpowiadające przeciętnym wymaganiom. Będą to standardy wynikające zarówno z norm określonych przepisami prawa, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Przez ustalone standardy jakościowe będziemy zatem rozumieli powtarzalne cechy jakościowe i techniczne rzeczy dostaw, usług lub robót budowlanych, niewymagające skomplikowanego opisu. Korzystanie z tonerów nie powoduje powstania dodatkowych kosztów po stronie zamawiającego.