Warszawa: Dystrybucja energii elektrycznej do siedzib Straży Miejskiej m. st. Warszawy w okresie od 01.01.2015r. do 31.12.2015 r.


Numer ogłoszenia: 247663 - 2014; data zamieszczenia: 28.11.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Straż Miejska Miasta Stołecznego Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 644 15 64, faks 22 851 16 12 , strona internetowa www.strazmiejska.waw.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dystrybucja energii elektrycznej do siedzib Straży Miejskiej m. st. Warszawy w okresie od 01.01.2015r. do 31.12.2015 r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa dystrybucji energii elektrycznej do siedzib oraz fotoradarów użytkowanych przez Straż Miejską m.st. Warszawy zlokalizowanych na terenie Warszawy, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. Całkowite szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną dla wszystkich lokalizacji Straży Miejskiej wyniesie dla mocy umownej do wielkości około 694 428 kWh..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
65.31.00.00-9.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Po uwolnieniu rynku energii elektrycznej umożliwiono odbiorcy energii elektrycznej dokonanie swobodnego wyboru sprzedawcy. Realizacja tego uprawienia koresponduje z obowiązkiem przedsiębiorstwa energetycznego do zapewnienia wszystkim odbiorcom oraz przedsiębiorstwom zajmującym się sprzedażą energii, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii, na zasadach i w zakresie określonym w ustawie zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Świadczenie usług dystrybucji odbywa się na podstawie stosownej umowy. Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej zwane dalej OSD jest właścicielem sieci. Zgodnie z art. 4. ust. 1 ustawy Prawo energetyczne ma ono obowiązek utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. Dostawa energii elektrycznej odbywa się poprzez uprzednie przyłączenie do sieci. W myśl art. 7 ust. 1 Prawo energetyczne przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem lub dystrybucją energii jest obowiązane do zawarcia umowy o przyłączenie do sieci z podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci, na zasadzie równoprawnego traktowania, jeżeli istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci i dostarczania energii, a żądający zawarcia umowy spełnia warunki przyłączenia do sieci i odbioru. W przypadku odmowy zawarcia umowy o przyłączenie do sieci przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane niezwłocznie pisemnie powiadomić Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i zainteresowany podmiot, podając przyczyny http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=19...odmowy. Celem ustawodawcy, nakładając na OSD obowiązek udostępnienia swoich sieci każdemu podmiotowi dostarczającemu energię elektryczną na równych zasadach pozbawionych dyskryminacji, było złagodzenie istnienia monopolu naturalnego na rynku usług dystrybucyjnych energii elektrycznej. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w warunkach monopolu naturalnego zostało również potwierdzone we wspólnym stanowisku Prezesa URE i Prezesa UZP z 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej, zgodnie z którym wskazać również należy, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej w trybie konkurencyjnym. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. W związku z powyższym zaistniały przesłanki opisane w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający nie ma możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji, w konkurencyjnym trybie zamówień publicznych, ponieważ świadczenie ww. usługi do obiektów zamawiającego możliwe jest do zrealizowania przez jednego wykonawcę będącego właścicielem lokalnej sieci energetycznej do której przyłączone są nieruchomości Zamawiającego, działającym w warunkach monopolu naturalnego którym jest RWE Stoen Operator Sp. z o.o. ul. Piękna 46, 00-672 Warszawa. (wyznaczonego przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na okres od 1 lipca 2007 r. do 31 grudnia 2025 r.) Obszar działania Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynika z udzielonej danemu przedsiębiorcy koncesji na dystrybucję energii. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, a duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż spełnione zostały przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • RWE STOEN OPERATOR Sp. z o. o., ul. Piękna 46, 00-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Usługa dystrybucji energii elektrycznej do siedzib Straży Miejskiej m. st. Warszawy


Numer ogłoszenia: 262673 - 2014; data zamieszczenia: 22.12.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 247663 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Straż Miejska Miasta Stołecznego Warszawy, ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 644 15 64, faks 22 851 16 12.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa dystrybucji energii elektrycznej do siedzib Straży Miejskiej m. st. Warszawy.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa dystrybucji energii elektrycznej do siedzib oraz fotoradarów użytkowanych przez Straż Miejską m.st. Warszawy zlokalizowanych na terenie Warszawy, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
65.31.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17.12.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • RWE STOEN OPERATOR Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 00-676 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 134075,65 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    164913,05


  • Oferta z najniższą ceną:
    164913,05
    / Oferta z najwyższą ceną:
    164913,05


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Po uwolnieniu rynku energii elektrycznej umożliwiono odbiorcy energii elektrycznej dokonanie swobodnego wyboru sprzedawcy. Realizacja tego uprawienia koresponduje z obowiązkiem przedsiębiorstwa energetycznego do zapewnienia wszystkim odbiorcom oraz przedsiębiorstwom zajmującym się sprzedażą energii, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii, na zasadach i w zakresie określonym w ustawie zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Świadczenie usług dystrybucji odbywa się na podstawie stosownej umowy. Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej zwane dalej OSD jest właścicielem sieci. Zgodnie z art. 4. ust. 1 ustawy Prawo energetyczne ma ono obowiązek utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. Dostawa energii elektrycznej odbywa się poprzez uprzednie przyłączenie do sieci. W myśl art. 7 ust. 1 Prawo energetyczne przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem lub dystrybucją energii jest obowiązane do zawarcia umowy o przyłączenie do sieci z podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci, na zasadzie równoprawnego traktowania, jeżeli istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci i dostarczania energii, a żądający zawarcia umowy spełnia warunki przyłączenia do sieci i odbioru. W przypadku odmowy zawarcia umowy o przyłączenie do sieci przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane niezwłocznie pisemnie powiadomić Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i zainteresowany podmiot, podając przyczyny http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=19...odmowy. Celem ustawodawcy, nakładając na OSD obowiązek udostępnienia swoich sieci każdemu podmiotowi dostarczającemu energię elektryczną na równych zasadach pozbawionych dyskryminacji, było złagodzenie istnienia monopolu naturalnego na rynku usług dystrybucyjnych energii elektrycznej. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w warunkach monopolu naturalnego zostało również potwierdzone we wspólnym stanowisku Prezesa URE i Prezesa UZP z 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej, zgodnie z którym wskazać również należy, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej w trybie konkurencyjnym. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. W związku z powyższym zaistniały przesłanki opisane w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający nie ma możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji, w konkurencyjnym trybie zamówień publicznych, ponieważ świadczenie ww. usługi do obiektów zamawiającego możliwe jest do zrealizowania przez jednego wykonawcę będącego właścicielem lokalnej sieci energetycznej do której przyłączone są nieruchomości Zamawiającego, działającym w warunkach monopolu naturalnego którym jest RWE Stoen Operator Sp. z o.o. {Dane ukryte}, 00-672 Warszawa. (wyznaczonego przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na okres od 1 lipca 2007 r. do 31 grudnia 2025 r.) Obszar działania Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynika z udzielonej danemu przedsiębiorcy koncesji na dystrybucję energii. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, a duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż spełnione zostały przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Pzp.

Adres: ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: miroslawa.plominska@strazmiejska.waw.pl
tel: 22 8511612
fax: 22 6656044
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 24766320140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-11-27
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.strazmiejska.waw.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
65310000-9 Przesył energii elektrycznej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Usługa dystrybucji energii elektrycznej do siedzib Straży Miejskiej m. st. Warszawy RWE STOEN OPERATOR Sp. z o.o.
Warszawa
2014-12-22 164 913,00