Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Zielonki
Adres: ul. Krakowskie Przedmieście 116, 32-087 Zielonki, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: ug@zielonki.pl
tel: 122 850 850
fax: 122 850 950
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510141760-N-2019 Data Udzielenia: 2018-12-27
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie robót uzupełniających zamówienia publicznego prowadzonego w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.6 Prawo zamówień publicznych dla zamówienia podstawowego ,,Rozbudowa i przebudowa szkoły podstawowej w Bibicach na dz.1206/6, 2 Budopol Sp. z o. o.
Kraków
61 850,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-12-27
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
45200000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
61 851,00 zł
Minimalna złożona oferta:
61 851,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
61 851,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
61 851,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 33835 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510141760-N-2019 z dnia 10-07-2019 r.
Gmina Zielonki: Wykonanie robót uzupełniających zamówienia publicznego prowadzonego w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.6 Prawo zamówień publicznych dla zamówienia podstawowego ,,Rozbudowa i przebudowa szkoły podstawowej w Bibicach na dz.1206/6, 207/2, 1208/3 w Bibicach”

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Zielonki, Krajowy numer identyfikacyjny 55208200000000, ul. ul. Krakowskie Przedmieście  116, 32-087  Zielonki, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 122 850 850, e-mail ug@zielonki.pl, faks 122 850 950.
Adres strony internetowej (url): www.zielonki.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót uzupełniających zamówienia publicznego prowadzonego w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.6 Prawo zamówień publicznych dla zamówienia podstawowego ,,Rozbudowa i przebudowa szkoły podstawowej w Bibicach na dz.1206/6, 207/2, 1208/3 w Bibicach”

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienie są roboty budowlane polegające na na dostawie i montażu: -atrakcji basenowych- dysze masujące 3 szt, kurtyna wodna, -wodomierza elektronicznego -demontaż i montaż większych okien w sali przyziemia

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
45200000-9


Dodatkowe kody CPV:
45421132-8, 45242200-7, 43324100-1
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28/12/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
51098.26

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Budopol Sp. z o. o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: al. Juliusza Słowackiego 39
Kod pocztowy: 31-159
Miejscowość: Kraków
Kraj/woj.:

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
61850.86
Oferta z najniższą ceną/kosztem 61850.86
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 61850.86
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 oraz ust. 1a  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej p.z.p.), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki na roboty budowlane w przypadku łącznego zajścia następujących przesłanek: Po pierwsze będzie ono udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Po drugie zostanie udzielone wyłącznie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. Po trzecie, całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Po czwarte, zamówienia polegać będzie na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Po piąte, zamówienie to, musiało zostać przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem. Po szóste – w świetle ust. 1a, uzupełniającego przesłankę określoną w ust. 1 pkt. 6 – w opisie zamówienia podstawowego, Zamawiający wskazał ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunki na jakich zostaną one udzielone. Dokonując wykładni treści art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p. należy mieć na względzie, że stosowanie trybu z wolnej ręki stanowi wyjątek od zasady prymatu trybów podstawowych (art. 10 p.z.p.), co wiąże się z koniecznością ścisłej interpretacji tegoż przepisu, zgodnie z regułą exceptiones non sunt extentendae. Ponadto, prawidłowa interpretacja winna uwzględniać kontekst wspólnotowy, tzn. treść Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (zwanej dalej dyrektywą 2014/24) której postanowienia stanowiły podstawę implementacji uregulowań zawartych w p.z.p. W przedmiotowym przypadku, Zamawiający udzielił Zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, którym jest Budopol Sp. z o. o. z siedzibą przy al. Juliusza Słowackiego 39; 31-159 Kraków. Od udzielenia zamówienia podstawowego – umowa z Wykonawcą zamówienia podstawowego została zawarta w dniu 11/09/2017 – do momentu udzielenia niniejszego zamówienia upłynęło mniej niż 1,5 roku.. Wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wyceniona jest na kwotę 51098.26 PLN, co stanowi mniej niż 1 % zamówienia podstawowego (przy czym, obliczając wartość zamówienia, zamawiający uwzględnił również wartości zamówienia uzupełniającego w wysokości 30% zamówienia podstawowego). Należy także podnieść, że w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia podstawowego nie udzielono wcześniej żadnych zamówień uzupełniających. W kwestii tego czy roboty budowlane wchodzące w zakres zamówienia uzupełniającego (1) są tego samego rodzaju, co objęte zamówieniem podstawowym oraz (2) czy zostały określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz czy są z nim zgodne, Zamawiający wskazuje co następuje: ustawodawca nie zdefiniował ww pojęć, co oznacza, że należy kierować się ich potocznym rozumieniem. Nadto, należy także przyjąć ich znaczenie właściwe dla branży budowlanej - aby w rezultacie nie doprowadzić do rozstrzygnięcia naruszającego wymogi konkurencyjności i przejrzystości. Odnosząc się do kwestii oceny czy roboty uzupełniającego są tego samego rodzaju co roboty podstawowe należy wskazać, iż wg słownika języka polskiego określony rodzaj to grupa przedmiotów mających pewne cechy wspólne, gatunek czegoś wyróżniający się spośród innych jakimiś cechami. Wydaje się, że mając na względzie reguły przejrzystości i konkurencyjności, przedmiot zamówień uzupełniających nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dopuszczalne są pewne zmiany lub uzupełnienia, zwłaszcza w zakresie standardów technicznych (tak: G. Wicik, P. Wiśniewski (Suplement aktualizujący do Prawo zamówień publicznych. Komentarz Wydanie: 1.) . W przedmiotowym przypadku zarówno przedmiot zamówienie podstawowego jaki i zamówienia uzupełniającego obejmują elementy rodzajowo tożsame, tj. 1) roboty ogólno budowlane w zakresie termodernizowanego w ramach zamówienia budynku, 2) roboty remontowe w zakresie wnętrza tegoż samego budynku. Pełen zakres robót tożsamych pod względem rodzajowym wchodził w zakres zamówienia podstawowego. Co do „przewidzenia zamówienia w ogłoszeniu o zamówieniu” oraz jego „zgodności z zamówieniem podstawowym”, Zamawiający wskazuje, że: zgodne z regułami języka polskiego przez „zgodność” należy rozumieć odpowiedniość pod jakimiś względami i niesprzeczność. Należy podkreślić, że sformułowanie „projekt” zawarte polskojęzycznym tekście Dyrektywy 2014/24 w art. 32 ust. 5, nie powinno być utożsamiane z pojęciem „projektu budowlanego” w znaczeniu dokumentacji projektowej. Angielsko- i francuskojęzyczne wersje dyrektywy 2014/24 w art. 32 ust. 5 posługują się odpowiednio zwrotami „are in conformity with a basic project” oraz „soient conformes à un projet de base”. W każdym z powyższych przypadków słowa „project” i „projet” dają się tłumaczyć jako plan, projekt, zamiar, zamierzenie dokonania zamówienia robót budowlanych lub plan, projekt, zamiar propozycja zakupów. Taki kierunek wykładni podzieliła również Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia z dnia 4 lutego 2015 r – KIO/KD 3/15. Oznacza to, że zamówienie uzupełniające będzie traktowane jako zgodne z zamówieniem podstawowym, o ile było ono objęte wcześniejszymi planami, zamiarami czy projektami Zamawiającego. „Konieczne jest jednak powiązanie prac realizowanych w ramach zamówienia uzupełniającego z określonymi zamierzeniami, planami inwestycyjnymi realizowanymi w ramach zamówienia podstawowego” (tak: KIO/KD 3/15). Tym samym, pod pojęciem „zgodności z podstawowym zamówieniem” lub „zgodności z podstawowym projektem” należy rozumieć objawienie zamiaru udzielenia zamówień uzupełniających oraz zdefiniowanie pod względem rzeczowym w ogłoszeniu o zamówieniu. Przepis krajowy posługuje się w art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p. in fine frazą „przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem” Fraza ta w całości odpowiada kategorii normatywnej, która na gruncie dyrektywy 2014/24 jest rozumiana jako „zgodność z podstawowym projektem”. Zamówienie uzupełniające, jeżeli jego możliwość zostanie dostatecznie precyzyjnie objawiona na etapie postępowania o zamówienie podstawowe, daje wykonawcom ubiegającym się o to zamówienie możliwość uwzględnienia tego faktu w kalkulacji swojej oferty. Kalkulacja ta, jest musi być z natury rzeczy dokonana w pewnym przybliżeniu, z uwagi na to, że na moment udzielania zamówienia podstawowego dokładny zakres ani czas ani warunki udzielenia zamówienia uzupełniającego nie mogą być dokładnie sprecyzowane. W przedmiotowym przypadku Zamawiający objawił zamiar udzielenia zamówienia udzielenia zamówień uzupełniających wskazując procentowa wartość oraz definiując charakter rzeczowy możliwych do udzielenia zamówień uzupełniających. Informacje te zostały zawarte w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w BZP, a także w opisie przedmiotu zamówienia zawartym sekcji I SIWZ, w ppkt. 6. Wskazano tam, że: „Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p., polegających na powtórzeniu zamówień podobnych do przedmiotu zamówienia podstawowego i zgodnych z nim, których całkowita, łączna wartość nie przekroczy 30% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w przypadku gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia lub uzupełnienia dokumentacji projektowej lub opracowania dodatkowej dokumentacji projektowej lub wykonania robót budowlanych dla tego samego projektowanego/wykonywanego obiektu lub jego otoczenia, w obszarze zakładanego jego oddziaływania. Oznacza to, że plan, zamiar Zamawiającego udzielenia zamówienia o tym konkretnym charakterze rzeczowym został uzewnętrzniony już na etapie publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Do wyjaśnienie pozostaje jeszcze kwestia wymogu zawarcia w opisie zamówienia podstawowego „zakresu zamówienia oraz warunków na jakich zostaną one udzielone.” Ustawodawca posłużył się pojęciem „ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunków na jakich zostaną one udzielone.”Szyk wypowiedzi wskazuje, jednoznacznie, że słowo „ewentualne” odnosi się zarówno do elementu „zakresu robót budowlanych” oraz do „warunków udzielania zamówienia”. Ewentualność tę należy to rozumieć jako konieczność ich wskazania w takim zakresie w jakim są one Zamawiającemu znane na moment udzielania. Zamawiający zwraca uwagę, że pod pojęciem „warunków udzielenia zamówienia” nie może chodzić z pewnością o warunki finansowe, terminowe ani inne warunki umowne. Jako, że zamówienie uzupełniające ma charakter odrębny od podstawowego i jest udzielane w ramach negocjacji prowadzonych w trybie określonym art. 66 p.z.p, warunki inne niż dotyczące możliwego zakresu rzeczowego zostaną określone dopiero po zakończeniu negocjacji z wykonawcą. Informacje te zostały ujęte ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w BZP, w sekcji II.7). w rubryce tej wskazano, że: „Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 p.z.p., polegających na powtórzeniu zamówień podobnych do przedmiotu zamówienia podstawowego i zgodnych z nim, których całkowita, łączna wartość nie przekroczy 30% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w przypadku gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia lub uzupełnienia dokumentacji projektowej lub opracowania dodatkowej dokumentacji projektowej lub wykonania robót budowlanych dla tego samego projektowanego/wykonywanego obiektu lub jego otoczenia, w obszarze zakładanego jego oddziaływania”. Oznacza to, że plan, zamiar Zamawiającego udzielenia zamówienia o tym konkretnym charakterze (zakresie) rzeczowym został uzewnętrzniony już na etapie publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a także wskazano warunki udzielenia zamówienia. Tym samym Zamawiający ocenił, że zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w pełni zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 oraz 1a p.z.p.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych