Suchań: Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego


Numer ogłoszenia: 95389 - 2014; data zamieszczenia: 05.05.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Suchań , ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 5624015, faks 91 5624015.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    http://www.suchan.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie jednego Innowacyjnego Programu Nauczania IPN w ramach, którego kształtowana będzie w szczególności umiejętność myślenia naukowego. 2. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany w ramach i w celu realizacji projektu Włącz myślenie - innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego, dofinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia. Merytoryczne założenia programu zostały przedstawione w załączniku nr 7 do SIWZ. 3. Innowacyjny Program Nauczania powinien uwzględniać specjalne potrzeby edukacyjne poprzez: stosowanie metody projektowanych okazji edukacyjnych, co pozwoli na pracę uczniów zgodnie z ich potrzebami i możliwościami, a każdy uczeń będzie pracował we własnym tempie i na miarę swoich możliwości; dobór doświadczeń oraz opis jego realizacji będzie uwzględniał różne wersje wykonania - poziom trudniejszy i poziom łatwiejszy z podpowiedziami; program uwzględni konieczność wykonywania zadań i doświadczeń zespołowo dając możliwość rozwijania się uczniom zdolnym i uczniom ze specyficznymi trudnościami; wymagania wobec uczniów zostaną dostosowane do ich potrzeb i możliwości. 4. Innowacyjny Program Nauczania będzie dotyczył klas I-III szkoły podstawowej. 5. Innowacyjny Program Nauczania powinien spełniać następujące warunki: 1) powinien zawierać szczegółowe cele kształcenia i sposoby ich osiągania; 2) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z podstawą programową dla nauczania zintegrowanego; 3) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z obowiązującym prawem, w tym aktami prawnymi regulującymi kwestie edukacji, szkolnictwa; 4) powinien zawierać opis założonych osiągnięć, propozycje kryteriów oceny i sprawdzania osiągnięć; 5) powinien być zgodny z politykami horyzontalnymi UE a w szczególności z polityką równych szans; 6) powinien być poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, w szczególności uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, a jego treści są zgodne z przepisami prawa; 7) w programie nauczania szczególny nacisk powinien być położony jest na kształtowanie umiejętności uczenia się jako sposobu zaspakajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji; 8) powinien ułatwiać asymilację w środowisku szkolnym dzieci w różnym wieku (zróżnicowanie treści dla sześcio- i siedmiolatków); 9) powinien uwzględnia indywidualizację nauczania z uwagi na zróżnicowanie dzieci rozpoczynających naukę szkolną na wiek 6 i 7 lat, indywidualizacja nauczania rozumiana jest jako zróżnicowanie form pracy oraz stosowanie różnych rozwiązań metodycznych, uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci; 10) powinien wykorzystywać metodę projektu edukacyjnego, rozumianego jako rozwijanie samodzielności w postrzeganiu, myśleniu i podejmowaniu decyzji, możliwego do realizacji w formie pracy indywidualnej, pracy w parach lub grupach; 11) powinien uwzględniać potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi tj. uczniów ze specjalnymi uzdolnieniami i mających trudności z uczeniem się; 12) powinien zawierać odniesienia dotyczące aktywizacji rodziców; 13) cele, treści, sposoby osiągania celów powinny uwzględniać specyfikę szkół z terenów zdegradowanych, do których program jest kierowany; tj. działania dydaktyczne zaproponowane w programie nauczania powinny zawierać elementy wychowawcze odpowiadające na problemy zdefiniowane w kontakcie ze szkołami z terenów zdegradowanych; 14) IPN powinien być zgodny z założeniami indywidualizacji nauczania, działania założone w programie powinny uwzględniać czynniki kontekstowe szkół z terenów zdegradowanych; 15) w programie wskazuje się sposoby - działania dydaktyczne niwelujące negatywne skutki tych kontekstów; 6. Program należy opracować technicznie tak, aby istniała możliwość jego swobodnego wydruku i upowszechnienia na stronach internetowych. 7. Program będzie odebrany po pozytywnym zaopiniowaniu przez ewaluatora zewnętrznego oraz nauczycieli klas wczesnoszkolnych ze szkół biorących udział w projekcie. 8. Program powinien być opracowany przez zespół minimum 5 pedagogów posiadających wiedzę metodyczną i poszczególne specjalizacje np. indywidualizacji procesów nauczania, tworzenia innowacji pedagogicznych, psychologii wieku wczesnoszkolnego, biomedycznych postaw rozwoju, problemów edukacyjnych itp. 9. Opracowany program wraz z wypracowanymi narzędziami wdrożony zostanie pilotażowo szkołach podstawowych w Suchaniu, Marianowie, Chociwlu. 10. Wymagane jest, aby Innowacyjny Program Nauczania (IPN) powstał na bazie wiedzy i doświadczenia specjalistów - fachowców danej dziedziny i był oparty na zapisach wniosku o dofinansowanie..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.52.10.00-2.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Wadium nie jest wymagane


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje zespołem specjalistów składającym się z co najmniej 5 osób spełniających następujące wymagania: a) wymagania obligatoryjne do spełnienia dla każdego członka zespołu opracowującego IPN - wykształcenie wyższe pedagogiczne (minimalnie mgr pedagogiki o specjalizacji pedagogika wczesnoszkolna); minimum 5 letnie doświadczenie pracy w nauczaniu edukacji wczesnoszkolnej, umiejętność pracy w zespole, b) przynajmniej 1 osoba z zespołu musi posiadać doświadczenie w wdrażaniu innowacji pedagogicznych na podstawie minimum jednego udokumentowanego programu innowacyjnego; c) minimum 2 osoby z zespołu muszą być autorem programów edukacyjnych oraz podręczników szkolnych; d) minimum 3 osoby z zespołu muszą mieć potwierdzoną pracę z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, e) minimum 2 osoby z zespołu muszą posiadać status eksperta ds. edukacji wczesnoszkolnej przy MEN w zakresie reformy programowej lub metodyki nauczania, f) minimum 1 osoba musi być doradcą metodycznym ds. edukacji wczesnoszkolnej.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oferta cenowa - załącznik nr 1 do siwz, 2) odpowiednie pełnomocnictwa - tylko w przypadku gdy są wymagane w siwz

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.suchan.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Suchaniu ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, pokój nr 5.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
14.05.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miejski w Suchaniu ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, pokój nr 7 - sekretariat.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak


Suchań: Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego


Numer ogłoszenia: 116013 - 2014; data zamieszczenia: 29.05.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 95389 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Suchań, ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 5624015, faks 91 5624015.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie jednego Innowacyjnego Programu Nauczania IPN w ramach, którego kształtowana będzie w szczególności umiejętność myślenia naukowego. 2. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany w ramach i w celu realizacji projektu Włącz myślenie - innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego, dofinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia. Merytoryczne założenia programu zostały przedstawione w załączniku nr 7 do SIWZ. 3. Innowacyjny Program Nauczania powinien uwzględniać specjalne potrzeby edukacyjne poprzez: stosowanie metody projektowanych okazji edukacyjnych, co pozwoli na pracę uczniów zgodnie z ich potrzebami i możliwościami, a każdy uczeń będzie pracował we własnym tempie i na miarę swoich możliwości; dobór doświadczeń oraz opis jego realizacji będzie uwzględniał różne wersje wykonania - poziom trudniejszy i poziom łatwiejszy z podpowiedziami; program uwzględni konieczność wykonywania zadań i doświadczeń zespołowo dając możliwość rozwijania się uczniom zdolnym i uczniom ze specyficznymi trudnościami; wymagania wobec uczniów zostaną dostosowane do ich potrzeb i możliwości. 4. Innowacyjny Program Nauczania będzie dotyczył klas I-III szkoły podstawowej. 5. Innowacyjny Program Nauczania powinien spełniać następujące warunki: 1) powinien zawierać szczegółowe cele kształcenia i sposoby ich osiągania; 2) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z podstawą programową dla nauczania zintegrowanego; 3) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z obowiązującym prawem, w tym aktami prawnymi regulującymi kwestie edukacji, szkolnictwa; 4) powinien zawierać opis założonych osiągnięć, propozycje kryteriów oceny i sprawdzania osiągnięć; 5) powinien być zgodny z politykami horyzontalnymi UE a w szczególności z polityką równych szans; 6) powinien być poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, w szczególności uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, a jego treści są zgodne z przepisami prawa; 7) w programie nauczania szczególny nacisk powinien być położony jest na kształtowanie umiejętności uczenia się jako sposobu zaspakajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji; 8) powinien ułatwiać asymilację w środowisku szkolnym dzieci w różnym wieku (zróżnicowanie treści dla sześcio- i siedmiolatków); 9) powinien uwzględnia indywidualizację nauczania z uwagi na zróżnicowanie dzieci rozpoczynających naukę szkolną na wiek 6 i 7 lat, indywidualizacja nauczania rozumiana jest jako zróżnicowanie form pracy oraz stosowanie różnych rozwiązań metodycznych, uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci; 10) powinien wykorzystywać metodę projektu edukacyjnego, rozumianego jako rozwijanie samodzielności w postrzeganiu, myśleniu i podejmowaniu decyzji, możliwego do realizacji w formie pracy indywidualnej, pracy w parach lub grupach; 11) powinien uwzględniać potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi tj. uczniów ze specjalnymi uzdolnieniami i mających trudności z uczeniem się; 12) powinien zawierać odniesienia dotyczące aktywizacji rodziców; 13) cele, treści, sposoby osiągania celów powinny uwzględniać specyfikę szkół z terenów zdegradowanych, do których program jest kierowany; tj. działania dydaktyczne zaproponowane w programie nauczania powinny zawierać elementy wychowawcze odpowiadające na problemy zdefiniowane w kontakcie ze szkołami z terenów zdegradowanych; 14) IPN powinien być zgodny z założeniami indywidualizacji nauczania, działania założone w programie powinny uwzględniać czynniki kontekstowe szkół z terenów zdegradowanych; 15) w programie wskazuje się sposoby - działania dydaktyczne niwelujące negatywne skutki tych kontekstów; 6. Program należy opracować technicznie tak, aby istniała możliwość jego swobodnego wydruku i upowszechnienia na stronach internetowych. 7. Program będzie odebrany po pozytywnym zaopiniowaniu przez ewaluatora zewnętrznego oraz nauczycieli klas wczesnoszkolnych ze szkół biorących udział w projekcie. 8. Program powinien być opracowany przez zespół minimum 5 pedagogów posiadających wiedzę metodyczną i poszczególne specjalizacje np. indywidualizacji procesów nauczania, tworzenia innowacji pedagogicznych, psychologii wieku wczesnoszkolnego, biomedycznych postaw rozwoju, problemów edukacyjnych itp. 9. Opracowany program wraz z wypracowanymi narzędziami wdrożony zostanie pilotażowo szkołach podstawowych w Suchaniu, Marianowie, Chociwlu. 10. Wymagane jest, aby Innowacyjny Program Nauczania (IPN) powstał na bazie wiedzy i doświadczenia specjalistów - fachowców danej dziedziny i był oparty na zapisach wniosku o dofinansowanie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.52.10.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.05.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Usługi Edukacyjne Hanna Olszańska, {Dane ukryte}, 72-300 Gryfice, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 41000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    41000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    41000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    41000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań
woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: sekretariat@suchan.pl,
tel: 915 624 015,
fax: -
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-05-13
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 9538920140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-05-04
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 30 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://www.suchan.pl
Informacja dostępna pod: Urząd Miejski w Suchaniu ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, pokój nr 5
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80521000-2 Usługi opracowywania programów szkoleniowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego Usługi Edukacyjne Hanna Olszańska
Gryfice
2014-05-29 41 000,00