Wynik przetargu

Adres: Al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@polskieradio.pl
tel: +48 22 645 36 90
fax: +48 22 645 39 57
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 500173989-N-2019 Data Udzielenia: 2018-12-20
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
92310000-7 Usługi tworzenia dzieł artystycznych i literackich oraz przekładu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Kampania promocyjna Programu 1 Polskiego Radia HUTA 19 IM JOACHIMA FERSENGELDA Sp. z o. o. w Warszawie
Warszawa
451 988,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-12-20
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
92310000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
451 988,00 zł
Minimalna złożona oferta:
451 988,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
451 988,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
451 988,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 30960 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 500173989-N-2019 z dnia 02-01-2019 r.
Polskie Radio S.A. Dział Zamówień Publicznych: Kampania promocyjna Programu 1 Polskiego Radia

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Polskie Radio S.A. Dział Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 1042059100000, ul. Al. Niepodległości  , 00977   Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. +48 22 6459384, e-mail matylda.grzybowska@polskieradio.pl, faks +48 22 6453957.
Adres strony internetowej (url): www.prsa.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Kampania promocyjna Programu 1 Polskiego Radia

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BP-DZP.B5.70.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia obejmuje zakup koncepcji kreatywnej kampanii wizerunkowej wraz z hasłem kampanii, będących wytworem myśli twórczej Wykonawcy oraz przygotowanie i produkcja, w oparciu o nabywaną koncepcję twórczą, kampanii promocyjnej Programu 1 Polskiego Radia, w tym: 1)scenariusze i storyboardy spotów TV – 5 wersji 30 sek. i 5 wersji 15 sek. oraz 5 wersji spotów radiowych, 2)5 wersji - 30 sek. spotów TV i do Internetu i 5 wersji - 15 sek. spotów TV i do Internetu (wszystkie wersje zostaną wykonane w dwóch opcjach – z dźwiękiem i bez dźwięku; z napisami), 5 wersji banneru do Internetu oraz 5 wersji spotów radiowych – do 30 sek., 3)stworzenie projektu graficznego Key Visual do wykorzystania w prasie i outdoorze(5 wersji - każda w poziomie i pionie), 4)wykonanie sesji zdjęciowej na potrzeby kampanii

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
92310000-7


Dodatkowe kody CPV:
92312210-6, 79340000-9
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21/12/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
367470.00

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: HUTA 19 IM JOACHIMA FERSENGELDA Sp. z o. o. w Warszawie
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Różana 39 lok. 19
Kod pocztowy: 00-585
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
451988.10
Oferta z najniższą ceną/kosztem 451988.10
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 451988.10
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówiena z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt1a)  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy „Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli (…) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej”. W świetle przytoczonego przepisu, możliwość udzielenia zamówienia w rekomendowanym trybie związana jest z niepowtarzalnością każdego przejawu działalności twórczej i artystycznej, w której decydujący znaczenie mają cechy danego twórcy (autora) oraz niepowtarzalny charakter i wysoki stopień zindywidualizowania, które to elementy determinują obiektywną możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę. Przytoczony przepis odnosi się do wszelkich wytworów działalności twórczej lub artystycznej i zamówień mających za przedmiot utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj. przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Jak przewiduje motyw 50 preambuły do dyrektywy 2014/24/UE, w przypadku prac artystycznych tożsamość artysty, twórcy nierozerwalnie determinuje niepowtarzalny charakter i wartość samego dzieła, co stanowi uzasadnienie odstąpienia od stosowania procedur konkurencyjnych. Jednocześnie, jak wskazuje się w orzecznictwie i doktrynie prawa zamówień publicznych, powołanie się na okoliczności wskazane z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy nie rodzą obowiązku dowodzenia, iż nie istnieje rozwiązanie alternatywne lub brak konkurencji nie jest wynikiem sztucznego zawężania parametrów zamówienia. Zwraca się przy tym uwagę, że rzeczona przesłanka odnosi się do tych zamówień, które cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co przemawia za tym, aby możliwe było udzielenie ich tylko jednemu, konkretnemu wykonawcy, a więc gdy wykonanie określonego dzieła przez innego twórcę (autora) nie przyniosłoby zamierzonego rezultatu (podobnie: NSA w wyroku z dnia 6 kwietnia 2006 roku, sygn. akt II GSK 7/06, czy też UZP [w:] „Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę”). Ponadto, zwraca się uwagę, że powołanie się na rzeczoną przesłankę nie wymaga wykazania, iż każdy element utworu (dzieła) cechują: indywidualność, oryginalność, „nowość” oraz niepowtarzalny charakter, wskazuje się, bowiem, że nie stoi na przeszkodzie uznani za twórczy charakter działalności, wypełniający przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy, wykorzystanie elementów powszechnie znanych czy ogólnie dostępnych, pod warunkiem, że ich wybór oraz dobór, jak też segregacja, sposób przedstawienia ma ww. znamiona.Jak wskazał Sąd Najwyższy w wyrok z 25 stycznia 2006 roku, sygn. akt I CK 281/05: „Utworem może być nawet kompilacja wykorzystująca dane powszechnie dostępne pod warunkiem, że ich wybór, segregacja, sposób przedstawienia ma znamiona oryginalności.” Bezspornym jest, że koncepcja kampanii (pomysł, myśl przewodnia) jak również związany z nią claim (hasło) kampanii jest utworem, w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynikiem zbiorowej pracy osób. Nie może budzić wątpliwości, że pomysł, koncepcja jest myślą twórczą, kreatywną – wizją osoby (osób), ją przedstawiającej, właściwą tylko dla tej osoby (osób). W związku z tym cechuje się wysokim i niepowtarzalnym stopniem indywidualności. Nabywana, stworzona kreacja (koncepcja kampanii) cechuje się jedynym w swoim rodzaju ujęciem i dopasowaniem do założeń strategii promocyjnej marki Jedynki oraz jej potrzeb wizerunkowych. Wyjątkowa spójność kreacji oraz twórczej wizji i zrozumienia cech ww. marki, osobliwe powiązanie i dobór elementów kampanii, nawiązuje do tradycji i mocnych stron anteny. Wspomniane osobliwe powiązanie i dobór elementów rozwija wyobraźnię, budując kreatywność oraz poczucie wspólnoty terytorialnej, kulturowej i społecznej a jednocześnie posiada wysokie walory artystyczne swoiste dla radiofonii publicznej. Cechy artystyczne i użytkowe kampanii kreatywnej, jak też jej hasło, w pełni i w niecodziennym, nietypowym stylu odzwierciedlają założony cel, tj. wzmocnienie marki w świadomości obecnych i byłych oraz potencjalnych słuchaczy. Jednocześnie, w związku z tym, że realizacja koncepcji - nadanie jej rzeczywistych kształtów, stanowi de facto realizację kreatywnej i twórczej wizji (myśli) osób ją tworzących i istnieje ścisła korelacja pomiędzy koncepcja (wizją, pomysłem) a jej twórcza realizacją (na poziome instytucjonalnym, artystycznym, funkcjonalnym), to obiektywnie jednym podmiotem zdolnym do produkcji kampanii jest wyłącznie Wykonawca. Innymi słowy nikt nie zrealizuje lepiej - nie odda lepiej wizji twórcy - niż sam twórca. W tym miejscu warto przywołać wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 24 maja 2016 roku (sygn. akt V SA/Wa 3662/15): "O zastosowaniu art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c decydują cechy twórcy lub artysty oraz wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalny charakter działalności twórczej lub artystycznej. Prawo zamówień publicznych nie zawiera definicji legalnej terminów »działalność twórcza« i »działalność artystyczna«. Ustalając znaczenie tych pojęć, należy odnieść się do przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, normujących działalność twórczą i artystyczną. Zgodnie z art. 1 ust. 1 i 2 prawa autorskiego przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Powtarzając za komentatorem (Jan Nowicki, Komentarz do art. 67 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych), w szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory: wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe), plastyczne, fotograficzne, lutnicze, wzornictwa przemysłowego, architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne, muzyczne i słowno-muzyczne, sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne, audiowizualne - w tym filmowe. W ocenie Sądu, w rozpoznawanej sprawie niewątpliwie mamy do czynienia z utworami podlegającymi prawu autorskiemu: scenariuszem filmu, projektem reklamy wizerunkowej, projektem reklamy outdoor. Z mocy art. 16 prawa autorskiego, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź twórcy z utworem. Więzi tej nie mogło, zatem zerwać, niekwestowane w sprawie, przeniesienie przez Wykonawcę na Skarżącą pełni autorskich praw majątkowych do materiałów stanowiących przedmiot umowy z (...) maja 2011 r. (scenariusza filmu, projektu reklamy wizerunkowej, projektu reklamy outdoor). Wobec powyższego, nie podzielając stanowiska organu, Sąd stwierdził, iż w rozpoznawanej sprawie wystąpiły przesłanki uzasadniające, (…) udzielenie przez Skarżącą zamówienia publicznego (…) z wolnej ręki”.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych