Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Rozbudowa aplikacji IMERI SERVO o nowe funkcjonalności.

Zamawiający:
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie
Adres: | Walerego Sławka 10, 30-633 Kraków, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: aszczechowicz@zis.krakow.pl tel: 0-12 616-64-40 fax: 0-12 616-64-00 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500165759-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-07-15 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
48000000-8 | Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne | |
72260000-5 | Usługi w zakresie oprogramowania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Rozbudowa aplikacji IMERI SERVO o nowe funkcjonalności. | IMERI Spółka z o.o. Kraków | 295 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-07-15 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 48000000 72260000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 295 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 295 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 295 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 295 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 23160 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
48000000-8
Dodatkowe kody CPV:
72260000-5
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500165759-N-2018 z dnia 16-07-2018 r.
Gmina Miejska Kraków, Urząd Miasta Krakowa, Oddział Zamówień Publicznych: Rozbudowa aplikacji IMERI SERVO o nowe funkcjonalności.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500143324-N-2018
Numer ogłoszenia: 500143324-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Kraków, Urząd Miasta Krakowa, Oddział Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 351554353, ul. plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48126161508, e-mail info@um.krakow.pl, faks +48126161236.
Adres strony internetowej (url): https://www.bip.krakow.pl
Adres strony internetowej (url): https://www.bip.krakow.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa aplikacji IMERI SERVO o nowe funkcjonalności.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
OR-10.271.83.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem postępowania jest wykonanie rozbudowy aplikacji Imeri Servo oraz aktualizacja oprogramowania aplikacji o nowe funkcjonalności, które zostały wymienione w załączniku nr 1 do umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi umowa wraz z załącznikami.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
48000000-8
Dodatkowe kody CPV:
72260000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06/07/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 280280.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: IMERI Spółka z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Armii Krajowej 19 Kod pocztowy: 30-150 Miejscowość: Kraków Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 295000.00 Oferta z najniższą ceną/kosztem 295000.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 295000.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) oraz b) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Aplikacja Imeri Servo jest aktualnie jedynym narzędziem realizującym połączenie ze skrzynką ESP Urzędu Miasta Krakowa na platformie ePUAP oraz dostarczającym funkcjonalności związane z komunikacją z tą platformą (odbiór i wysyłka pism, weryfikacja i składanie podpisu elektronicznego). Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w znacznym zakresie dotyczy dostarczenia funkcjonalności niezbędnych dla prawidłowej i terminowej realizacji przez Urząd „wniosków 500+”. Firma Imeri Sp. z o.o. posiada prawa wyłączne – tj. pełne prawa autorskie osobiste i majątkowe do aplikacji Imeri Servo a posiadana licencja na aplikację Imeri Servo nie zawiera w polach eksploatacji zapisu dot. modyfikacji aplikacji. Biorąc pod uwagę specyfikę przedmiotu zamówienia należy uznać również, że rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze w sensie ścisłym nie istnieje, tak więc ma zastosowanie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp. Przedmiotowa aplikacja ma charakter szczególny i została stworzona specjalnie na potrzeby zamawiającego, każde inne rozwiązanie nie będzie polegało na utrzymaniu już istniejącego systemu. Gdyby rozumieć „rozwiązanie alternatywne lub zastępcze” w sensie szerokim, należałoby uznać, że jest nim stworzenie i wdrożenie nowej aplikacji, która przejęłyby zadania dotychczasowej oraz realizowała nowe funkcjonalności. Tylko wówczas możliwe byłoby osiągnięcie „rozwiązania alternatywnego lub zastępczego”, które polega na wykonaniu zupełnie innych prac, lecz jego efektem byłoby zapewnienie tych samych celów. Takie rozwiązanie nie byłoby jednak na pewno rozwiązaniem rozsądnym z uwagi na ogromne koszty, jakie wiążą się ze stworzeniem nowej aplikacji, długi czas potrzebny do jej stworzenia i wdrożenia, a także wymóg stabilności działania aplikacji. Ponowny zakup rozwiązania mającego zastąpić już istniejące, sprawdzone, stabilne i w najwyższym stopniu spełniające swoje funkcje, nie jest działaniem celowym, racjonalnym i uzasadnionym również z ekonomicznego punktu widzenia. Dodatkowo należy podkreślić, iż w perspektywie 2-3 letniej aplikacja Imeri Servo jest przewidziana do zastąpienia innym rozwiązaniem a obecna konieczność rozbudowy aplikacji Imeri Servo wynika z pilnej potrzeby dostarczenia funkcjonalności niezbędnych dla prawidłowej i terminowej realizacji przez Urząd „wniosków 500+”. Takie rozumienie negatywnej przesłanki, wynikającej z art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, potwierdzone zostało wyrokiem KIO z dnia 7 listopada 2016 r. (KIO 1984/16). Dodatkowo przytaczany wyrok wskazuje, że nie można skutecznie czynić zarzutu zamawiającemu, że brak konkurencji jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia w sytuacji, gdy brak ten wynika z treści wcześniejszych umów. Jak czytamy w uzasadnieniu do tego wyroku: „Żaden z przepisów ustawy Pzp (ani wcześniejszej ustawy o zamówieniach publicznych) nie nakłada jednak na podmiot zamawiający obowiązku nabywania w drodze umowy uprawnienia do wykonywania zależnego prawa autorskiego. Obowiązku takiego nie da się również wywieść z żadnego przepisu Kodeksu cywilnego.” Wskazane okoliczności faktyczne i prawne wyczerpują więc przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki, wskazane w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy prawo zamówień publicznych, ze względu na ochronę praw wyłącznych (autorskich praw majątkowych) wykonawcy Imeri Sp. z o.o. Rozwiązanie alternatywne może być realizowane tylko poprzez opracowanie i uruchomienie nowego kompleksowego systemu realizującego aktualne zadania aplikacji Imeri Servo oraz dodatkowe funkcjonalności będące przedmiotem niniejszego zamówienia, ale zgodnie ze stanem faktycznym, jest przedsięwzięciem bardzo czasochłonnym, kosztownym i przez to nierozsądnym. Istnieją także obiektywne przyczyny techniczne braku możliwości wykonania zamówienia przez inny podmiot, wynikające ze złożonej struktury technicznej aplikacji, braku gotowych interfejsów rozbudowy aplikacji oraz unikatowej wiedzy wykonawcy - tak więc ma zastosowanie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp. Na tej płaszczyźnie również należy stwierdzić, że rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze w sensie ścisłym nie istnieje. Zgodnie z wyrokiem KIO z 9 października 2012 r., sygnatura akt KIO 2033/12, zasadne jest zastosowanie trybu z wolnej ręki nawet w sytuacji, kiedy wybrany wykonawca nie jest teoretycznie monopolistą: „Mimo, że monopol danego wykonawcy jest najczęstszą przyczyną uzasadniającą udzielenie zamówienia z wolnej ręki, nie można całkowicie wykluczyć przypadków, w których tylko jeden wykonawca niebędący monopolistą w określonej dziedzinie – ze względu na szczególne okoliczności o obiektywnym charakterze może wykonać konkretne zamówienie. Analiza okoliczności towarzyszących takiemu zamówieniu może w szczególnych przypadkach doprowadzić do wniosku, nienaruszającego zasady ścisłej interpretacji art. 67 ustawy Prawo zamówień publicznych, że wystąpiły przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia z wolnej ręki. O ile u podstaw takiej oceny nie leży subiektywne przekonanie Zamawiającego, lecz ustalenie, że w danym czasie nie istnieje na rynku żaden inny podmiot będący w stanie zrealizować zamówienie, udzielenie zamówienia z wolnej ręki należy uznać za dopuszczalne”. Aktualność tego wyroku, wobec zmiany brzmienia art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, została potwierdzona przez wcześniej przywołany wyrok KIO, sygn. akt KIO 1984/16. Powyższe uwarunkowania wskazują jednoznacznie, że Imeri Sp. z o.o. należy uznać za jedynego wykonawcę mogącego realizować rozbudowę aplikacji Imeri Servo o nowe funkcjonalności. Przedstawiony stan faktyczny i prawny wyczerpuje przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) oraz b) ustawy Prawo zamówień publicznych i umożliwia zastosowanie określonego w tym artykule trybu postępowania w celu udzielenia zamówienia publicznego.
Aplikacja Imeri Servo jest aktualnie jedynym narzędziem realizującym połączenie ze skrzynką ESP Urzędu Miasta Krakowa na platformie ePUAP oraz dostarczającym funkcjonalności związane z komunikacją z tą platformą (odbiór i wysyłka pism, weryfikacja i składanie podpisu elektronicznego). Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w znacznym zakresie dotyczy dostarczenia funkcjonalności niezbędnych dla prawidłowej i terminowej realizacji przez Urząd „wniosków 500+”. Firma Imeri Sp. z o.o. posiada prawa wyłączne – tj. pełne prawa autorskie osobiste i majątkowe do aplikacji Imeri Servo a posiadana licencja na aplikację Imeri Servo nie zawiera w polach eksploatacji zapisu dot. modyfikacji aplikacji. Biorąc pod uwagę specyfikę przedmiotu zamówienia należy uznać również, że rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze w sensie ścisłym nie istnieje, tak więc ma zastosowanie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp. Przedmiotowa aplikacja ma charakter szczególny i została stworzona specjalnie na potrzeby zamawiającego, każde inne rozwiązanie nie będzie polegało na utrzymaniu już istniejącego systemu. Gdyby rozumieć „rozwiązanie alternatywne lub zastępcze” w sensie szerokim, należałoby uznać, że jest nim stworzenie i wdrożenie nowej aplikacji, która przejęłyby zadania dotychczasowej oraz realizowała nowe funkcjonalności. Tylko wówczas możliwe byłoby osiągnięcie „rozwiązania alternatywnego lub zastępczego”, które polega na wykonaniu zupełnie innych prac, lecz jego efektem byłoby zapewnienie tych samych celów. Takie rozwiązanie nie byłoby jednak na pewno rozwiązaniem rozsądnym z uwagi na ogromne koszty, jakie wiążą się ze stworzeniem nowej aplikacji, długi czas potrzebny do jej stworzenia i wdrożenia, a także wymóg stabilności działania aplikacji. Ponowny zakup rozwiązania mającego zastąpić już istniejące, sprawdzone, stabilne i w najwyższym stopniu spełniające swoje funkcje, nie jest działaniem celowym, racjonalnym i uzasadnionym również z ekonomicznego punktu widzenia. Dodatkowo należy podkreślić, iż w perspektywie 2-3 letniej aplikacja Imeri Servo jest przewidziana do zastąpienia innym rozwiązaniem a obecna konieczność rozbudowy aplikacji Imeri Servo wynika z pilnej potrzeby dostarczenia funkcjonalności niezbędnych dla prawidłowej i terminowej realizacji przez Urząd „wniosków 500+”. Takie rozumienie negatywnej przesłanki, wynikającej z art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, potwierdzone zostało wyrokiem KIO z dnia 7 listopada 2016 r. (KIO 1984/16). Dodatkowo przytaczany wyrok wskazuje, że nie można skutecznie czynić zarzutu zamawiającemu, że brak konkurencji jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia w sytuacji, gdy brak ten wynika z treści wcześniejszych umów. Jak czytamy w uzasadnieniu do tego wyroku: „Żaden z przepisów ustawy Pzp (ani wcześniejszej ustawy o zamówieniach publicznych) nie nakłada jednak na podmiot zamawiający obowiązku nabywania w drodze umowy uprawnienia do wykonywania zależnego prawa autorskiego. Obowiązku takiego nie da się również wywieść z żadnego przepisu Kodeksu cywilnego.” Wskazane okoliczności faktyczne i prawne wyczerpują więc przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki, wskazane w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy prawo zamówień publicznych, ze względu na ochronę praw wyłącznych (autorskich praw majątkowych) wykonawcy Imeri Sp. z o.o. Rozwiązanie alternatywne może być realizowane tylko poprzez opracowanie i uruchomienie nowego kompleksowego systemu realizującego aktualne zadania aplikacji Imeri Servo oraz dodatkowe funkcjonalności będące przedmiotem niniejszego zamówienia, ale zgodnie ze stanem faktycznym, jest przedsięwzięciem bardzo czasochłonnym, kosztownym i przez to nierozsądnym. Istnieją także obiektywne przyczyny techniczne braku możliwości wykonania zamówienia przez inny podmiot, wynikające ze złożonej struktury technicznej aplikacji, braku gotowych interfejsów rozbudowy aplikacji oraz unikatowej wiedzy wykonawcy - tak więc ma zastosowanie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp. Na tej płaszczyźnie również należy stwierdzić, że rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze w sensie ścisłym nie istnieje. Zgodnie z wyrokiem KIO z 9 października 2012 r., sygnatura akt KIO 2033/12, zasadne jest zastosowanie trybu z wolnej ręki nawet w sytuacji, kiedy wybrany wykonawca nie jest teoretycznie monopolistą: „Mimo, że monopol danego wykonawcy jest najczęstszą przyczyną uzasadniającą udzielenie zamówienia z wolnej ręki, nie można całkowicie wykluczyć przypadków, w których tylko jeden wykonawca niebędący monopolistą w określonej dziedzinie – ze względu na szczególne okoliczności o obiektywnym charakterze może wykonać konkretne zamówienie. Analiza okoliczności towarzyszących takiemu zamówieniu może w szczególnych przypadkach doprowadzić do wniosku, nienaruszającego zasady ścisłej interpretacji art. 67 ustawy Prawo zamówień publicznych, że wystąpiły przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia z wolnej ręki. O ile u podstaw takiej oceny nie leży subiektywne przekonanie Zamawiającego, lecz ustalenie, że w danym czasie nie istnieje na rynku żaden inny podmiot będący w stanie zrealizować zamówienie, udzielenie zamówienia z wolnej ręki należy uznać za dopuszczalne”. Aktualność tego wyroku, wobec zmiany brzmienia art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, została potwierdzona przez wcześniej przywołany wyrok KIO, sygn. akt KIO 1984/16. Powyższe uwarunkowania wskazują jednoznacznie, że Imeri Sp. z o.o. należy uznać za jedynego wykonawcę mogącego realizować rozbudowę aplikacji Imeri Servo o nowe funkcjonalności. Przedstawiony stan faktyczny i prawny wyczerpuje przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) oraz b) ustawy Prawo zamówień publicznych i umożliwia zastosowanie określonego w tym artykule trybu postępowania w celu udzielenia zamówienia publicznego.