Konin: ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)


Numer ogłoszenia: 17498 - 2012; data zamieszczenia: 19.01.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie , ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 63 2453095, faks 63 2422229.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.arrkonin.org.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012).


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie lekcji pokazowych świadczonych w ramach projektu: Uniwersytet Gimnazjalisty realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.2 Zamówienie realizowane będzie w 12 gimnazjach powiatu konińskiego i słupeckiego, tj.: 1. Gimnazjum w Brzeźnie, ul. Kwiatowa 20a, 62-513 Krzymów, 2. Gimnazjum w Budzisławiu Kościelnym, ul. Szkolna 17, 62-541 Budzisław Kościelny, 3. Zespole Szkół w Grodźcu - Gimnazjum, pl. Ks. Abp Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec, 4. Publicznym Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Kazimierzu Biskupim, Bielawy 1A, 62 Kazimierz Biskupi, 5. Publicznym Gimnazjum im. Ireny Sendler w Kramsku, ul. Konińska 20, 62-611 Kramsk, 6. Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2, Gimnazjum w Lubstowie, ul. Kościelna 1A, 62-610 Sompolno, 7. Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite, 8. Gimnazjum im. Kompani Powidzkiej 1918 roku, ul. Park Powstańców Wlkp. 1, 62- 430 Powidz, 9. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale, ul. Sportowa 11, 62-570 Rychwał, 10. Publicznym Gimnazjum w Sławsku, ul. Okólna 3, 62-586 Rzgów, 11. Gimnazjum im. M. Kopernika w Słupcy, ul. Armii Krajowej 27, 62-400 Słupca, 12. Zespole Szkolno-Gimnazjalnym im. Unii Europejskiej w Trąbczynie, Trąbczyn 50, 62-410 Zagórów. 2.3 Zakres zamówienia obejmuje: 2.3.1 Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: - fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, - elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, - optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, - grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, - symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: - zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń. 2.3.3 Lekcje pokazowe z chemii - Część 2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: - zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory ). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.


  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy lub umów zawartych z Wykonawcą - w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp (jeżeli ich wartość przekracza 14000 euro) lub -poza ustawą ( jeżeli ich wartość nie przekracza 14000 euro). Zamówienie uzupełniające może zostać udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia uzupełniającego nie będzie przekraczać 20% wartości zamówienia podstawowego.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 osób, wyznaczonych do realizacji niniejszego zadania, które posiadają wykształcenie wyższe (minimum licencjat) z dziedziny fizyki oraz posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny fizyki, Do wykazu należy dołączyć: - dokumenty potwierdzające wykształcenie wyższe z dziedziny fizyki - dokumenty/oświadczenia potwierdzające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny fizyki, Część 2 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 osób, wyznaczonych do realizacji niniejszego zadania, które posiadają wykształcenie wyższe (minimum licencjat) z dziedziny chemii oraz posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny chemii, Do wykazu należy dołączyć: - dokumenty potwierdzające wykształcenie wyższe z dziedziny chemii - dokumenty/oświadczenia potwierdzające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny chemii, Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści wypełnionego formularza, łącznie z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie osób wymienionych w wykazie oraz na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewiduje się możliwość zmiany zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ. 14.3 Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w sytuacji, gdy: a) zmiana jest dla niego korzystna, b) w przypadku konieczności dostosowania postanowień umownych do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści lub z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze stron, c) w przypadku wystąpienia sytuacji od stron niezależnej, niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a wprowadzenie zmiany jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.arrkonin.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
27.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, III piętro, sekretariat.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
POKL.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Lekcje pokazowe z fizyki.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: - fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, - elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, - optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, - grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, - symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: - zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.05.2012.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Lekcje pokazowe z chemii.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: - zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory ). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.05.2012.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



Konin: ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)


Numer ogłoszenia: 39708 - 2012; data zamieszczenia: 09.02.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 17498 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 63 2453095, faks 63 2422229.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012).


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie lekcji pokazowych świadczonych w ramach projektu: Uniwersytet Gimnazjalisty realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.2 Zamówienie realizowane będzie w 12 gimnazjach powiatu konińskiego i słupeckiego, tj.: 1. Gimnazjum w Brzeźnie, ul. Kwiatowa 20a, 62-513 Krzymów, 2. Gimnazjum w Budzisławiu Kościelnym, ul. Szkolna 17, 62-541 Budzisław Kościelny, 3. Zespole Szkół w Grodźcu - Gimnazjum, pl. Ks. Abp Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec, 4. Publicznym Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Kazimierzu Biskupim, Bielawy 1A, 62 Kazimierz Biskupi, 5. Publicznym Gimnazjum im. Ireny Sendler w Kramsku, ul. Konińska 20, 62-611 Kramsk, 6. Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2, Gimnazjum w Lubstowie, ul. Kościelna 1A, 62-610 Sompolno, 7. Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite, 8. Gimnazjum im. Kompani Powidzkiej 1918 roku, ul. Park Powstańców Wlkp. 1, 62- 430 Powidz, 9. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale, ul. Sportowa 11, 62-570 Rychwał, 10. Publicznym Gimnazjum w Sławsku, ul. Okólna 3, 62-586 Rzgów, 11. Gimnazjum im. M. Kopernika w Słupcy, ul. Armii Krajowej 27, 62-400 Słupca, 12. Zespole Szkolno-Gimnazjalnym im. Unii Europejskiej w Trąbczynie, Trąbczyn 50, 62-410 Zagórów. 2.3 Zakres zamówienia obejmuje: 2.3.1 Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: -fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, -elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, -optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, -grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, -symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: -zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz -zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń. 2.3.3 Lekcje pokazowe z chemii - Część 2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: -zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory ). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz -zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska- w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: POKL.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Lekcje pokazowe z fizyki


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Fundacja Aleksandra Jabłońskiego, {Dane ukryte}, 87-100 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 24000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    13200,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    13200,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    13200,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Lekcje pokazowe z chemii


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Piotr Wróblewski Firma Handlowo-Usługowa ALCHEMIK, {Dane ukryte}, 87-100 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 22384,42 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    12216,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    12216,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    12216,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: malgorzata.blazejewska@arrkonin.org.pl
tel: 063 2453095
fax: 063 2422229
Termin składania wniosków lub ofert:
2012-01-26
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 1749820120
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2012-01-18
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 125 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: TAK
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 2
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.arrkonin.org.pl
Informacja dostępna pod: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80100000-5 Usługi szkolnictwa podstawowego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Lekcje pokazowe z fizyki Fundacja Aleksandra Jabłońskiego
Toruń
2012-02-09 13 200,00
Lekcje pokazowe z chemii Piotr Wróblewski Firma Handlowo-Usługowa ALCHEMIK
Toruń
2012-02-09 12 216,00