Poznań: Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym dla Miasta Poznania reprezentowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, zwanym dalej ZTM


Numer ogłoszenia: 391910 - 2011; data zamieszczenia: 23.11.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu , ul. Matejki 59, 60-770 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 834 6146, faks 61 834 61 47.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.ztm.poznan.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym dla Miasta Poznania reprezentowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, zwanym dalej ZTM.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia polega na ocenie poniesionych kosztów i zysku (rekompensaty) z tytułu zrealizowanej pracy przewozowej w kontekście przepisów Prawa Zamówień Publicznych oraz Rozporządzenia (WE) nr 1370 2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191 69 i (EWG) nr 1107 70 oraz, w przypadku korzystania przez Operatora z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego, Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie zbiorowym. Wykonawca w ramach przeprowadzonego badania opracuje dla Zamawiającego dokument zwany -audytem rekompensaty. Celem przeprowadzenia badań jest: a) obliczenie rekompensat dla poszczególnych Operatorów tj. dla: Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Spółka z o.o., ul. Głogowska 131 133, 60-244 Poznań. Kórnickiego Przedsiębiorstwa Autobusowego - Kombus Sp. z o.o. Przedsiębiorstwa Transportowego -Translub Sp. z o.o. Zakładu Usług Komunalnych w Komornikach Sp. z o.o. za okres od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r., w oparciu o rzeczywiste koszty i rozsądny zysk, b) stwierdzenie, czy tak obliczone rekompensaty są równe, niższe lub wyższe od otrzymanych wynagrodzeń za pracę przewozową, powiększonych o inne przychody zwiększające rekompensatę (wg zasady memoriałowej). W związku z powyższym, analiza rekompensat musi być nakierowana na przeprowadzenie badania w świetle dopuszczalności pomocy publicznej, czy koszty poniesione zostały i skalkulowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ze wskazaniem, czy poszczególni Operatorzy nie otrzymują wynagrodzenia (rekompensaty) mogącego zostać uznaną za niedopuszczalną pomoc publiczną. 2) poza analizą - ustaleniem rekompensaty, zakres audytu powinien obejmować analizę ekonomiczno - finansową oraz ocenę i ewentualny wykaz niedociągnięć w organizacji i prowadzenia rachunkowości przez Operatorów pod względem dostosowania do wymogów wynikających z realizacji zadania celu publicznego. Analiza ekonomiczno-finansowa ma przyjąć charakter analizy porównawczej, dotyczącej efektywności świadczonych usług. Ma ona na celu pokazanie efektywności wykorzystania otrzymanej rekompensaty (produktywności zasobów) w stosunku do innych, porównywalnych/doprowadzonych do porównywalności Przewoźników (Operatorów) w Polsce, świadczących usługi w publicznym transporcie zbiorowym. Analiza porównawcza swym zakresem ma obejmować, poza badanymi podmiotami, co najmniej 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w miastach powyżej 400 tys. mieszkańców o podobnym do Poznania układzie komunikacyjnym oraz 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w przewozach autobusowych w miastach (gminach) do 30 tys. mieszkańców. Wynikiem analizy powinno być stwierdzenie, czy poziom otrzymanej rekompensaty znajduje swoje odzwierciedlenie w wysokości wskaźników techniczno-finansowych, zbliżonych do występujących u porównywanych Przewoźników (czy Operator spełnia warunki równorzędne przeciętnemu, dobrze zarządzanemu i wyposażonemu w środki transportowe przedsiębiorstwu). W razie stwierdzenia, że Operator nie spełnia tego warunku a poziom otrzymanej rekompensaty jest w warunkach porównywalnych wyższy o więcej niż 10% od przeciętnego poziomu rekompensaty badanych reprezentantów, Audyt rekompensaty powinien określić (wycenić)różnicę.. W celu uzyskania niezbędnych danych do porównania, Wykonawca zwróci się do wybranych przez siebie Organizatorów publicznego transportu zbiorowego (Zarządów Transportu) i/lub Operatorów o udostępnienie danych dotyczących posiadanych zasobów, wyników ekonomicznych i osiągniętych w 2010 i 2011r parametrów eksploatacyjnych dla rozliczenia rekompensaty w zakresie komunikacji tramwajowej, komunikacji autobusowej oraz całości przedsiębiorstwa. Informacje otrzymane od wybranych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i/lub Operatorów będą wyłącznie w dyspozycji Wykonawcy. Wykonawca na podstawie zebranych danych przedstawi wyniki, bez ujawniana źródła danych, w audycie oraz każdemu z Organizatorów publicznego transportu zbiorowego lub Operatorów, który udostępnił dane. W przypadku problemu z uzyskaniem danych przez Wykonawcę, Zamawiający na wniosek Wykonawcy zwróci się do właściwych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i lub Operatorów o przedstawienie niezbędnych danych. W przypadku nie uzyskania, bądź tylko częściowego uzyskania danych Wykonawca zobowiązany jest do wykorzystania tzw. danych jawnych publikowanych przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej lub do wytypowania innego reprezentanta. 3) Program realizacji zmówienia: a) przekazanie materiałów źródłowych przez Operatora; b) wstępna analiza dokumentów oraz przekazanie ewentualnej listy pytań dodatkowych; c) badanie rekompensaty; d) analiza ekonomiczno-finansowa, ocena systemu rachunkowości; e) przedstawienie Zamawiającemu wstępnych wyników całości audytu; f) kontakt z Zamawiającym, w celu uwzględnienia ewentualnych uwag; g) przedstawienie końcowych wyników z przeprowadzonego audytu; 4) Wykaz dokumentów, jakie Zamawiający udostępni wykonawcy w celu przeprowadzania niniejszego badania: umowy wykonawcze z poszczególnymi Operatorami, wstępne sprawozdania finansowe i noty uzupełniające sprawozdania, zestawienia obrotów i sald poszczególnych Operatorów, raport z przeprowadzenia badania rekompensat za rok 2010 u poszczególnych Operatorów, sprawozdania Zarządów z działalności dla jednostek zobowiązanych do jego sporządzenia, inne dokumenty, których dostarczenie wynika z zawartych umów o świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego. W przypadku gdy dostarczony zestaw dokumentów będzie dla Wykonawcy niewystarczający do sporządzenia analizy, Wykonawca zwróci się do Operatorów o udostępnienie dodatkowych dokumentów. Dokumenty zostaną przesłane do Wykonawcy w formie elektronicznej bądź papierowej. 5) Badanie powinno być przeprowadzane równocześnie z badaniem sprawozdania finansowego u danego Operatora. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z biegłym rewidentem dokonującym badania sprawozdania finansowego Operatora, o ile operator zobowiązany jest do przeprowadzenia badania przez biegłego rewidenta. 6) Zamawiający informuję, iż usługa może być realizowana w siedzibie Wykonawcy. Badanie powinno być przeprowadzone i autoryzowane przez osoby posiadające doświadczenie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportu publicznego oraz ustalania i oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Audyt przeprowadzany powinien być przez osoby niezależne od Zamawiającego i od Operatora. Audyt nie może być przeprowadzony przez audytora wewnętrznego,biegłego rewidenta Zamawiającego lub przez inną osobę zatrudnioną u Zamawiającego i jednostki objęte niniejszym audytem. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorujących, zarządzających bądź administrujących lub pracownikiem jednostki pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; lub osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 40% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt); lub jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby. 7) Badanie będzie koordynowane po stronie Zamawiającego przez Dział Ekonomiczny Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, a po stronie Wykonawcy przez osoby przez niego wskazane. 8) Wyniki prac Wykonawcy powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w postaci następujących dokumentów przekazanych Zamawiającemu: a) 3 egz. opinii ,raportu z badania u danego Operatora, b) wykonawca opracuje dla Zamawiającego, odrębnie dla każdego Operatora, dokument zwany - Audytem rekompensaty . c) płyty CD z nagranymi dokumentami, o którym mowa w ppkt. a i b d) listu informacyjnego do dyrektora ZTM. Odbiór powyższych dokumentów zostanie potwierdzony protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez przedstawicieli Stron. 9) Termin realizacji zadania - równocześnie z badaniem sprawozdania finansowego, w terminie 30 dni od otrzymania dokumentów w przypadku Operatora, którego sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłych rewidentów. Natomiast w przypadku pozostałych operatorów przed ostatecznym zatwierdzeniem sprawozdania. 10) Wykonawca zobowiązany jest do referowania wyników prac organowi nadzoru ZTM.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3, 79.21.21.00-4.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 45.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca przedstawi podpisane oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 50 w zw. z art.22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi zał. 2 do ogłoszenia o zamówieniu.)


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. A) Wykonawca winien wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych uwzględniane są również wykonywane) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 2 usług polegających na przeprowadzeniu audytu badania o charakterze i złożoności zbliżonym co do zakresu do przedmiotu zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, (wzór wykazu stanowi zał. 4 do ogłoszenia o zamówieniu.) lub B) Wykonawca posiada doświadczenie w postaci - zajmowania się pracą naukowo-badawczą, związaną z funkcjonowaniem transportu pasażerskiego i posiadania doświadczenia, pozwalającego na ocenę ekonomiczno-finansową oraz techniczno-organizacyjną firm transportowych, wyrażone w publikacjach lub wdrożeniach, co wykonawca udokumentuje co najmniej 7 publikacjami lub 3 wdrożeniami, (wzór wykazu stanowi zał. 4 do ogłoszenia o zamówieniu.) 2. Wykonawca w swoim wniosku winien przedstawić model kryterialno- wskaźnikowy analizy oceny porównawczej. Powyższy model ma zostać przedstawiony za pomocą wskaźników techniczno - eksploatacyjnych. Za każdy wymieniony wskaźnik analityczny przyznany zostanie 1 pkt., lecz nie więcej niż 10 wskaźników analitycznych. Za każdy wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) przyznane zostanie 5 pkt. Wykonawca przedstawiając wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) winien przedstawić wskaźnik wraz z opisem tworzenia tego wskaźnika oraz oceny w zależności od wysokości wskaźnika . Kryteria doboru oraz listę wskaźników określi Wykonawca.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże iż dysponuje 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te winny mieć kierunkowe wykształcenie: a) ekonomiczne z zakresu ekonomiki transportu lub finansowości przedsiębiorstw lub ekonomiki usług lub b) politechniczne z zakresu transportu lub zarządzania rozwojem i eksploatacją transportu lub c) w zakresie finansów i rachunkowości, zarządzania przedsiębiorstwem, controllingu, lub oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Osoby te winny mieć jedne z następujących stopni naukowych dla wyżej wymienionych kierunków wykształcenia : doktor ,doktor habilitowany, magister, magister inżynier. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pisemny wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób musi być sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do ogłoszenia o zamówieniu.) Wykaz musi zawierać informacje niezbędne do stwierdzenia czy Wykonawca spełnia warunek.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - załącznik nr 1 do ogłoszenia o zamówieniu Wypełniony formularz podwykonawcy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 6 do ogłoszenia o zamówieniu. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisania przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne) oferta spełniać musi następujące wymagania: a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez zamawiającego, każdy z wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, b) warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a także sytuacji ekonomicznej i finansowej w sumie musi spełniać wymagane od wykonawców warunki, c) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie, d) wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego - stosowny dokument należy dołączyć do oferty, e) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg ograniczony.


IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:
5.

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

Zgodnie z zapisami punktu IV.1.2) ogłoszenia o zamówieniu zaproszonych do udziału zostanie 5 Wykonawców, którzy zdobędą największą ilość punktów. Punkty zostaną przyznane za model kryterialno - wskaźnikowy analizy/oceny porównawczej, według poniżej punktacji : - za każdy wymieniony wskaźnik analityczny przyznany zostanie 1 pkt., lecz nie więcej niż 10 wskaźników analitycznych. - za każdy wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) przyznane zostanie 5 pkt. Wykonawca przedstawiając wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) winien przedstawić wskaźnik wraz z opisem tworzenia tego wskaźnika oraz oceny w zależności od wysokości wskaźnika . Kryteria doboru oraz listę wskaźników określi Wykonawca.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku: 1) zmiany obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów dotyczących rozliczania rekompensaty jak i przepisów dotyczących stawki podatku VAT. 2) wprowadzenia zmian w przedmiocie umowy z dnia 30 października 2009 roku o świadczenie usług publicznych dotyczących zadania własnego Miasta Poznania w zakresie lokalnego transportu zbiorowego mających bezpośredni wpływ na prowadzony przez Wykonawcę audyt; 3) wprowadzenia zmian w przedmiocie umowy wykonawczej z dnia 30 czerwca 2010 roku dotyczącego realizacji zadania własnego Miasta Poznania w zakresie lokalnego transportu zbiorowego mających bezpośredni wpływ na prowadzony przez Wykonawcę audyt dotyczy Kórnickiego Przedsiębiorstwa Autobusowego - Kombus Sp. z o.o; 4) wprowadzenia zmian w przedmiocie umowy wykonawczej z dnia 30 czerwca 2010 roku dotyczącego realizacji zadania własnego Miasta Poznania w zakresie lokalnego transportu zbiorowego mających bezpośredni wpływ na prowadzony przez Wykonawcę audyt dotyczy Przedsiębiorstwa Transportowego - Translub Sp. z o.o. 5) wprowadzenia zmian w przedmiocie umowy wykonawczej z dnia 10 stycznia 2011 roku dotyczącego realizacji zadania własnego Miasta Poznania w zakresie lokalnego transportu zbiorowego mających bezpośredni wpływ na prowadzony przez Wykonawcę audyt dotyczy Przedsiębiorstwa Transportowego Zakładu Usług Komunalnych w Komornikach Sp. z o.o.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.ztm.poznan.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ul. Matejki 59 60-799 Poznań Dział Zamówień Publicznych III piętro pok -319.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
01.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ul. Matejki 59 60-799 Poznań Dział Zamówień Publicznych III piętro pok -319.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Numer ogłoszenia: 404384 - 2011; data zamieszczenia: 30.11.2011


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
391910 - 2011 data 23.11.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 834 6146, fax. 61 834 61 47.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.4..

  • W ogłoszeniu jest:
    Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ul. Matejki 59 60-799 Poznań Dział Zamówień Publicznych III piętro pok -319..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ul. Matejki 59 60-799 Poznań Dział Zamówień Publicznych III piętro pok -319..


Numer ogłoszenia: 408386 - 2011; data zamieszczenia: 02.12.2011


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
391910 - 2011 data 23.11.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 834 6146, fax. 61 834 61 47.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II.1.3.

  • W ogłoszeniu jest:
    1) Przedmiot zamówienia polega na ocenie poniesionych kosztów i zysku (rekompensaty) z tytułu zrealizowanej pracy przewozowej w kontekście przepisów Prawa Zamówień Publicznych oraz Rozporządzenia (WE) nr 1370 2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191 69 i (EWG) nr 1107 70 oraz, w przypadku korzystania przez Operatora z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego, Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie zbiorowym. Wykonawca w ramach przeprowadzonego badania opracuje dla Zamawiającego dokument zwany -audytem rekompensaty. Celem przeprowadzenia badań jest: a) obliczenie rekompensat dla poszczególnych Operatorów tj. dla: Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Spółka z o.o., ul. Głogowska 131 /133, 60-244 Poznań. Kórnickiego Przedsiębiorstwa Autobusowego - Kombus Sp. z o.o. Przedsiębiorstwa Transportowego -Translub Sp. z o.o. Zakładu Usług Komunalnych w Komornikach Sp. z o.o. za okres od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r., w oparciu o rzeczywiste koszty i rozsądny zysk, b) stwierdzenie, czy tak obliczone rekompensaty są równe, niższe lub wyższe od otrzymanych wynagrodzeń za pracę przewozową, powiększonych o inne przychody zwiększające rekompensatę (wg zasady memoriałowej). W związku z powyższym, analiza rekompensat musi być nakierowana na przeprowadzenie badania w świetle dopuszczalności pomocy publicznej, czy koszty poniesione zostały i skalkulowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ze wskazaniem, czy poszczególni Operatorzy nie otrzymują wynagrodzenia (rekompensaty) mogącego zostać uznaną za niedopuszczalną pomoc publiczną. 2) poza analizą - ustaleniem rekompensaty, zakres audytu powinien obejmować analizę ekonomiczno - finansową oraz ocenę i ewentualny wykaz niedociągnięć w organizacji i prowadzenia rachunkowości przez Operatorów pod względem dostosowania do wymogów wynikających z realizacji zadania celu publicznego. Analiza ekonomiczno finansowa ma przyjąć charakter analizy porównawczej, dotyczącej efektywności świadczonych usług. Ma ona na celu pokazanie efektywności wykorzystania otrzymanej rekompensaty (produktywności zasobów) w stosunku do innych, porównywalnych/doprowadzonych do porównywalności Przewoźników (Operatorów) w Polsce, świadczących usługi w publicznym transporcie zbiorowym. Analiza porównawcza swym zakresem ma obejmować, poza badanymi podmiotami, co najmniej 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w miastach powyżej 400 tys. mieszkańców o podobnym do Poznania układzie komunikacyjnym oraz 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w przewozach autobusowych w miastach (gminach) do 30 tys. mieszkańców. Wynikiem analizy powinno być stwierdzenie, czy poziom otrzymanej rekompensaty znajduje swoje odzwierciedlenie w wysokości wskaźników techniczno-finansowych, zbliżonych do występujących u porównywanych Przewoźników (czy Operator spełnia warunki równorzędne przeciętnemu, dobrze zarządzanemu i wyposażonemu w środki transportowe przedsiębiorstwu). W razie stwierdzenia, ze Operator nie spełnia tego warunku a poziom otrzymanej rekompensaty jest w warunkach porównywalnych wyższy o więcej niż10% od przeciętnego poziomu rekompensaty badanych reprezentantów, Audyt rekompensaty powinien określić (wycenić)różnicę.. W celu uzyskania niezbędnych danych do porównania, Wykonawca zwróci się do wybranych przez siebie Organizatorów publicznego transportu zbiorowego (Zarządów Transportu) i/lub Operatorów o udostępnienie danych dotyczących posiadanych zasobów, wyników ekonomicznych i osiągniętych w 2010 i 2011r parametrów eksploatacyjnych dla rozliczenia rekompensaty w zakresie komunikacji tramwajowej, komunikacji autobusowej oraz całości przedsiębiorstwa. Informacje otrzymane od wybranych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i/lub Operatorów będą wyłącznie w dyspozycji Wykonawcy. Wykonawca na podstawie zebranych danych przedstawi wyniki, bez ujawniana źródła danych, w audycie oraz każdemu z Organizatorów publicznego transportu zbiorowego lub Operatorów, który udostępnił dane. W przypadku problemu z uzyskaniem danych przez Wykonawcę, Zamawiający na wniosek Wykonawcy zwróci się do właściwych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i lub Operatorów o przedstawienie niezbędnych danych. W przypadku nie uzyskania, bądź tylko częściowego uzyskania danych Wykonawca zobowiązany jest do wykorzystania tzw. danych jawnych publikowanych przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej lub do wytypowania innego reprezentanta. 3) Program realizacji zamówienia: a) przekazanie materiałów źródłowych przez Operatora; b) wstępna analiza dokumentów oraz przekazanie ewentualnej listy pytań dodatkowych; c) badanie rekompensaty; d) analiza ekonomiczno - finansowa, ocena systemu rachunkowości; e) przedstawienie Zamawiającemu wstępnych wyników całości audytu; f) kontakt z Zamawiającym, w celu uwzględnienia ewentualnych uwag; g) przedstawienie końcowych wyników z przeprowadzonego audytu; 4) Wykaz dokumentów, jakie Zamawiający udostępni wykonawcy w celu przeprowadzania niniejszego badania: umowy wykonawcze z poszczególnymi Operatorami, wstępne sprawozdania finansowe i noty uzupełniające sprawozdania, zestawienia obrotów i sald poszczególnych Operatorów, raport z przeprowadzenia badania rekompensat za rok 2010 u poszczególnych Operatorów, sprawozdania Zarządów z działalności dla jednostek zobowiązanych do jego sporządzenia, inne dokumenty, których dostarczenie wynika z zawartych umów o świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego. W przypadku gdy dostarczony zestaw dokumentów będzie dla Wykonawcy niewystarczający do sporządzenia analizy, Wykonawca zwróci się do Operatorów o udostępnienie dodatkowych dokumentów. Dokumenty zostaną przesłane do Wykonawcy w formie elektronicznej bądź papierowej. 5) Badanie powinno być przeprowadzane równocześnie z badaniem sprawozdania finansowego u danego Operatora. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z biegłym rewidentem dokonującym badania sprawozdania finansowego Operatora, o ile operator zobowiązany jest do przeprowadzenia badania przez biegłego rewidenta. 6) Zamawiający informuję, iż usługa może być realizowana w siedzibie Wykonawcy. Badanie powinno być przeprowadzone i autoryzowane przez osoby posiadające doświadczenie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportu publicznego oraz ustalania i oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Audyt przeprowadzany powinien być przez osoby niezależne od Zamawiającego i od Operatora. Audyt nie może być przeprowadzony przez audytora wewnętrznego biegłego rewidenta Zamawiającego lub przez inną osobę zatrudnioną u Zamawiającego i jednostki objęte niniejszym audytem. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorujących, zarządzających bądź administrujących lub pracownikiem jednostki pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; lub osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 40% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt); lub jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby. 7) Badanie będzie koordynowane po stronie Zamawiającego przez Dział Ekonomiczny Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, a po stronie Wykonawcy przez osoby przez niego wskazane. 8) Wyniki prac Wykonawcy powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w postaci następujących dokumentów przekazanych Zamawiającemu: a)3 egz. opinii ,raportu z badania u danego Operatora, b) wykonawca opracuje dla Zamawiającego, odrębnie dla każdego Operatora, dokument zwany - Audytem rekompensaty . c) płyty CD z nagranymi dokumentami, o którym mowa w ppkt. a i b d) listu informacyjnego do dyrektora ZTM. Odbiór powyższych dokumentów zostanie potwierdzony protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez przedstawicieli Stron. 9) Termin realizacji zadania - równocześnie z badaniem sprawozdania finansowego, w terminie 30 dni od otrzymania dokumentów w przypadku Operatora, którego sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłych rewidentów. Natomiast w przypadku pozostałych operatorów przed ostatecznym zatwierdzeniem sprawozdania. 10) Wykonawca zobowiązany jest do referowania wyników prac organowi nadzoru ZTM..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    1) Przedmiot zamówienia polega na ocenie poniesionych kosztów i zysku (rekompensaty) z tytułu zrealizowanej pracy przewozowej w kontekście przepisów Prawa Zamówień Publicznych oraz Rozporządzenia (WE) nr 1370 2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191 69 i (EWG) nr 1107 70 oraz, w przypadku korzystania przez Operatora z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego, Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie zbiorowym. Wykonawca w ramach przeprowadzonego badania opracuje dla Zamawiającego dokument zwany -audytem rekompensaty. Celem przeprowadzenia badań jest: a) obliczenie rekompensat dla poszczególnych Operatorów tj. dla: Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Spółka z o.o., ul. Głogowska 131 /133, 60-244 Poznań. Kórnickiego Przedsiębiorstwa Autobusowego - Kombus Sp. z o.o. Przedsiębiorstwa Transportowego - Translub Sp. z o.o. Zakładu Usług Komunalnych w Komornikach Sp. z o.o. za okres od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r., w oparciu o rzeczywiste koszty i rozsądny zysk, b) stwierdzenie, czy tak obliczone rekompensaty są równe, niższe lub wyższe od otrzymanych wynagrodzeń za pracę przewozową, powiększonych o inne przychody zwiększające rekompensatę (wg zasady memoriałowej). W związku z powyższym, analiza rekompensat musi być nakierowana na przeprowadzenie badania w świetle dopuszczalności pomocy publicznej, czy koszty poniesione zostały i skalkulowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ze wskazaniem, czy poszczególni Operatorzy nie otrzymują wynagrodzenia (rekompensaty) mogącego zostać uznaną za niedopuszczalną pomoc publiczną. 2) Poza analizą - ustaleniem rekompensaty, zakres audytu powinien obejmować analizę ekonomiczno - finansową oraz ocenę i ewentualny wykaz niedociągnięć w organizacji i prowadzenia rachunkowości przez Operatorów pod względem dostosowania do wymogów wynikających z realizacji zadania celu publicznego. Analiza ekonomiczno - finansowa ma przyjąć charakter analizy porównawczej, dotyczącej efektywności świadczonych usług. Ma ona na celu pokazanie efektywności wykorzystania otrzymanej rekompensaty (produktywności zasobowa) w stosunku do innych, porównywalnych/doprowadzonych do porównywalności Przewoźników (Operatorów) w Polsce, świadczących usługi w publicznym transporcie zbiorowym. Analiza porównawczą swym zakresem ma obejmować, poza badanymi podmiotami, co najmniej 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w miastach powyżej 400 tys. mieszkańców o podobnym do Poznania układzie komunikacyjnym, porównywalnych z Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Poznaniu oraz 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w przewozach autobusowych w miastach (gminach) do 30 tys. Mieszkańców, porównywalnych z firmami Kombus, Translub oraz ZUK Komorniki. Wynikiem analizy powinno być stwierdzenie, czy poziom otrzymanej rekompensaty znajduje swoje odzwierciedlenie w wysokości wskaźników techniczno-finansowych, zbliżonych do występujących u porównywanych Przewoźników. W razie stwierdzenia, że Operator nie spełnia tego warunku a poziom otrzymanej rekompensaty jest w warunkach porównywalnych wyższy o więcej niż 10% od przeciętnego poziomu rekompensaty badanych reprezentantów, Audyt rekompensaty powinien oszacować różnicę. W celu uzyskania niezbędnych danych do porównania, Wykonawca zwróci się do wybranych przez siebie Organizatorów publicznego transportu zbiorowego (Zarządów Transportu) i/lub Operatorów o udostępnienie danych dotyczących posiadanych zasobów, wyników ekonomicznych i osiągniętych w 2010 i 2011r parametrów eksploatacyjnych dla rozliczenia rekompensaty w zakresie komunikacji tramwajowej, komunikacji autobusowej oraz całości przedsiębiorstwa. Informacje otrzymane od wybranych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i/lub Operatorów będą wyłącznie w dyspozycji Wykonawcy. Wykonawca na podstawie zebranych danych przedstawi wyniki, w audycie oraz każdemu z Organizatorów publicznego transportu zbiorowego lub Operatorów, który udostępnił dane. W przypadku problemu z uzyskaniem danych przez Wykonawcę, Zamawiający na wniosek Wykonawcy zwróci się do właściwych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i lub Operatorów o przedstawienie niezbędnych danych. W przypadku nie uzyskania, bądź tylko częściowego uzyskania danych Wykonawca zobowiązany jest do wykorzystania tzw. danych jawnych publikowanych przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej lub do wytypowania innego reprezentanta. 3) Program realizacji zamówienia: a) przekazanie materiałów źródłowych przez Operatora; b) wstępna analiza dokumentów oraz przekazanie ewentualnej listy pytań dodatkowych; c) badanie rekompensaty; d) analiza ekonomiczno - finansowa, ocena systemu rachunkowości; e) przedstawienie Zamawiającemu wstępnych wyników całości audytu; f) kontakt z Zamawiającym, w celu uwzględnienia ewentualnych uwag; g) przedstawienie końcowych wyników z przeprowadzonego audytu; 4) Wykaz dokumentów, jakie Zamawiający udostępni wykonawcy w celu przeprowadzania niniejszego badania: umowy wykonawcze z poszczególnymi Operatorami, wstępne sprawozdania finansowe i noty uzupełniające sprawozdania, zestawienia obrotów i sald poszczególnych Operatorów, raport z przeprowadzenia badania rekompensat za rok 2010 u poszczególnych Operatorów, sprawozdania Zarządów z działalności dla jednostek zobowiązanych do jego sporządzenia, inne dokumenty, których dostarczenie wynika z zawartych umów o świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego. W przypadku gdy dostarczony zestaw dokumentów będzie dla Wykonawcy niewystarczający do sporządzenia analizy, Wykonawca zwróci się do Operatorów o udostępnienie dodatkowych dokumentów. Dokumenty zostaną przesłane do Wykonawcy w formie elektronicznej bądź papierowej. 5) Badanie powinno być przeprowadzane równocześnie z badaniem sprawozdania finansowego u danego Operatora. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z biegłym rewidentem dokonującym badania sprawozdania finansowego Operatora, o ile operator zobowiązany jest do przeprowadzenia badania przez biegłego rewidenta. 6) Zamawiający informuję, iż usługa może być realizowana w siedzibie Wykonawcy. Badanie powinno być przeprowadzone i autoryzowane przez osoby posiadające doświadczenie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportu publicznego oraz ustalania i oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Audyt przeprowadzany powinien być przez osoby niezależne od Zamawiającego i od Operatora. Audyt nie może być przeprowadzony przez audytora wewnętrznego biegłego rewidenta Zamawiającego lub przez inną osobę zatrudnioną u Zamawiającego i jednostki objęte niniejszym audytem. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorujących, zarządzających bądź administrujących lub pracownikiem jednostki pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; lub osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 40% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt); lub jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby. 7) Badanie będzie koordynowane po stronie Zamawiającego przez Dział Ekonomiczny Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, a po stronie Wykonawcy przez osoby przez niego wskazane. 8) Wyniki prac Wykonawcy powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w postaci następujących dokumentów przekazanych Zamawiającemu: a)3 egz. opinii ,raportu z badania u danego Operatora, b) wykonawca opracuje dla Zamawiającego, odrębnie dla każdego Operatora, dokument zwany - Audytem rekompensaty . c) płyty CD z nagranymi dokumentami, o którym mowa w ppkt. a i b d) listu informacyjnego do dyrektora ZTM. Odbiór powyższych dokumentów zostanie potwierdzony protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez przedstawicieli Stron. 9) Termin realizacji zadania - od dnia 01.04.2012 roku do 31.05.2012 roku u wszystkich Operatorów. 10) Wykonawca zobowiązany jest do referowania wyników prac organowi nadzoru ZTM..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.2.

  • W ogłoszeniu jest:
    1. A) Wykonawca winien wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych uwzględniane są również wykonywane) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 2 usług polegających na przeprowadzeniu audytu badania o charakterze i złożoności zbliżonym co do zakresu do przedmiotu zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, (wzór wykazu stanowi zał. 4 do ogłoszenia o zamówieniu.) lub B) Wykonawca posiada doświadczenie w postaci - zajmowania się pracą naukowo badawczą, związaną z funkcjonowaniem transportu pasażerskiego i posiadania doświadczenia, pozwalającego na ocenę ekonomiczno-finansową oraz techniczno-organizacyjną firm transportowych, wyrażone w publikacjach lub wdrożeniach, co wykonawca udokumentuje co najmniej 7 publikacjami lub 3 wdrożeniami, (wzór wykazu stanowi zał. 4 do ogłoszenia o zamówieniu.) 2. Wykonawca w swoim wniosku winien przedstawić model kryterialno- wskaźnikowy analizy oceny porównawczej. Powyższy model ma zostać przedstawiony za pomocą wskaźników techniczno - eksploatacyjnych. Za każdy wymieniony wskaźnik analityczny przyznany zostanie 1 pkt., lecz nie więcej niż 10 wskaźników analitycznych. Za każdy wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) przyznane zostanie 5 pkt. Wykonawca przedstawiając wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) winien przedstawić wskaźnik wraz z opisem tworzenia tego wskaźnika oraz oceny w zależności od wysokości wskaźnika . Kryteria doboru oraz listę wskaźników określi Wykonawca..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    1. A) Wykonawca winien wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych uwzględniane są również wykonywane) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 2 usługi polegające na przeprowadzeniu audytu rekompensaty, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, (wzór wykazu stanowi zał. 4 do ogłoszenia o zamówieniu.) lub B) Wykonawca posiada doświadczenie w postaci - zajmowania się pracą naukowo badawczą, związaną z funkcjonowaniem transportu pasażerskiego i posiadania doświadczenia, pozwalającego na ocenę ekonomiczno-finansową oraz techniczno-organizacyjną firm transportowych, wyrażone w publikacjach lub wdrożeniach, co wykonawca udokumentuje co najmniej 7 publikacjami lub 3 wdrożeniami, (wzór wykazu stanowi zał. 4 do ogłoszenia o zamówieniu.) 2. Wykonawca w swoim wniosku winien przedstawić model kryterialno- wskaźnikowy analizy oceny porównawczej. Powyższy model ma zostać przedstawiony za pomocą wskaźników techniczno - eksploatacyjnych. Za każdy wymieniony wskaźnik analityczny przyznany zostanie 1 pkt., lecz nie więcej niż 10 wskaźników analitycznych. Za każdy wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) przyznane zostanie 5 pkt. Wykonawca przedstawiając wskaźnik zbiorczy (syntetyczny) winien przedstawić wskaźnik wraz z opisem tworzenia tego wskaźnika oraz oceny w zależności od wysokości wskaźnika . Kryteria doboru oraz listę wskaźników określi Wykonawca..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.4.

  • W ogłoszeniu jest:
    Wykonawca wykaże iż dysponuje 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te winny mieć kierunkowe wykształcenie: a) ekonomiczne z zakresu ekonomiki transportu lub finansowości przedsiębiorstw lub ekonomiki usług lub b) politechniczne z zakresu transportu lub zarządzania rozwojem i eksploatacją transportu lub c) w zakresie finansów i rachunkowości, zarządzania przedsiębiorstwem, controllingu, lub oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Osoby te winny mieć jedne z następujących stopni naukowych dla wyżej wymienionych kierunków wykształcenia : doktor ,doktor habilitowany, magister, magister inżynier. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pisemny wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób musi być sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do ogłoszenia o zamówieniu.) Wykaz musi zawierać informacje niezbędne do stwierdzenia czy Wykonawca spełnia warunek..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Wykonawca wykaże iż dysponuje 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te winny mieć kierunkowe wykształcenie: a) ekonomiczne , lub b) politechniczne z zakresu transportu, lub c) prawnicze Osoby te winny mieć jedne z następujących stopni naukowych dla wyżej wymienionych kierunków wykształcenia : doktor ,doktor habilitowany, magister, magister inżynier. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pisemny wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób musi być sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do ogłoszenia o zamówieniu.) Wykaz musi zawierać informacje niezbędne do stwierdzenia czy Wykonawca spełnia warunek..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II.2.

  • W ogłoszeniu jest:
    CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.04.2012 rok zakończenie 31.05.2012 rok.


Poznań: Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym dla Miasta Poznania reprezentowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, zwanego dalej ZTM.


Numer ogłoszenia: 40520 - 2012; data zamieszczenia: 10.02.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 391910 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 834 6146, faks 61 834 61 47.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym dla Miasta Poznania reprezentowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, zwanego dalej ZTM..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia polega na ocenie poniesionych kosztów i zysku (rekompensaty) z tytułu zrealizowanej pracy przewozowej w kontekście przepisów Prawa Zamówień Publicznych oraz Rozporządzenia (WE) nr 1370 2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191 69 i (EWG) nr 1107 70 oraz, w przypadku korzystania przez Operatora z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego, Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie zbiorowym. Wykonawca w ramach przeprowadzonego badania opracuje dla Zamawiającego dokument zwany -audytem rekompensaty. Celem przeprowadzenia badań jest: a) obliczenie rekompensat dla poszczególnych Operatorów tj. dla: Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Spółka z o.o., ul. Głogowska 131 /133, 60-244 Poznań. Kórnickiego Przedsiębiorstwa Autobusowego - Kombus Sp. z o.o. Przedsiębiorstwa Transportowego - Translub Sp. z o.o. Zakładu Usług Komunalnych w Komornikach Sp. z o.o. za okres od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r., w oparciu o rzeczywiste koszty i rozsądny zysk, b) stwierdzenie, czy tak obliczone rekompensaty są równe, niższe lub wyższe od otrzymanych wynagrodzeń za pracę przewozową, powiększonych o inne przychody zwiększające rekompensatę (wg zasady memoriałowej). W związku z powyższym, analiza rekompensat musi być nakierowana na przeprowadzenie badania w świetle dopuszczalności pomocy publicznej, czy koszty poniesione zostały i skalkulowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ze wskazaniem, czy poszczególni Operatorzy nie otrzymują wynagrodzenia (rekompensaty) mogącego zostać uznaną za niedopuszczalną pomoc publiczną. 2) Poza analizą - ustaleniem rekompensaty, zakres audytu powinien obejmować analizę ekonomiczno - finansową oraz ocenę i ewentualny wykaz niedociągnięć w organizacji i prowadzenia rachunkowości przez Operatorów pod względem dostosowania do wymogów wynikających z realizacji zadania celu publicznego. Analiza ekonomiczno - finansowa ma przyjąć charakter analizy porównawczej, dotyczącej efektywności świadczonych usług. Ma ona na celu pokazanie efektywności wykorzystania otrzymanej rekompensaty (produktywności zasobowa) w stosunku do innych, porównywalnych/doprowadzonych do porównywalności Przewoźników (Operatorów) w Polsce, świadczących usługi w publicznym transporcie zbiorowym. Analiza porównawczą swym zakresem ma obejmować, poza badanymi podmiotami, co najmniej 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w miastach powyżej 400 tys. mieszkańców o podobnym do Poznania układzie komunikacyjnym, porównywalnych z Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Poznaniu oraz 4 Przewoźników (Operatorów) świadczących usługi w przewozach autobusowych w miastach (gminach) do 30 tys. Mieszkańców, porównywalnych z firmami Kombus, Translub oraz ZUK Komorniki. Wynikiem analizy powinno być stwierdzenie, czy poziom otrzymanej rekompensaty znajduje swoje odzwierciedlenie w wysokości wskaźników techniczno-finansowych, zbliżonych do występujących u porównywanych Przewoźników. W razie stwierdzenia, że Operator nie spełnia tego warunku a poziom otrzymanej rekompensaty jest w warunkach porównywalnych wyższy o więcej niż 10% od przeciętnego poziomu rekompensaty badanych reprezentantów, Audyt rekompensaty powinien oszacować różnicę. W celu uzyskania niezbędnych danych do porównania, Wykonawca zwróci się do wybranych przez siebie Organizatorów publicznego transportu zbiorowego (Zarządów Transportu) i/lub Operatorów o udostępnienie danych dotyczących posiadanych zasobów, wyników ekonomicznych i osiągniętych w 2010 i 2011r parametrów eksploatacyjnych dla rozliczenia rekompensaty w zakresie komunikacji tramwajowej, komunikacji autobusowej oraz całości przedsiębiorstwa. Informacje otrzymane od wybranych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i/lub Operatorów będą wyłącznie w dyspozycji Wykonawcy. Wykonawca na podstawie zebranych danych przedstawi wyniki, w audycie oraz każdemu z Organizatorów publicznego transportu zbiorowego lub Operatorów, który udostępnił dane. W przypadku problemu z uzyskaniem danych przez Wykonawcę, Zamawiający na wniosek Wykonawcy zwróci się do właściwych Organizatorów publicznego transportu zbiorowego i lub Operatorów o przedstawienie niezbędnych danych. W przypadku nie uzyskania, bądź tylko częściowego uzyskania danych Wykonawca zobowiązany jest do wykorzystania tzw. danych jawnych publikowanych przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej lub do wytypowania innego reprezentanta. 3)Program realizacji zamówienia: a) przekazanie materiałów źródłowych przez Operatora; b) wstępna analiza dokumentów oraz przekazanie ewentualnej listy pytań dodatkowych; c) badanie rekompensaty; d) analiza ekonomiczno - finansowa, ocena systemu rachunkowości; e) przedstawienie Zamawiającemu wstępnych wyników całości audytu; f) kontakt z Zamawiającym, w celu uwzględnienia ewentualnych uwag; g) przedstawienie końcowych wyników z przeprowadzonego audytu; 4) Wykaz dokumentów, jakie Zamawiający udostępni wykonawcy w celu przeprowadzania niniejszego badania: umowy wykonawcze z poszczególnymi Operatorami, wstępne sprawozdania finansowe i noty uzupełniające sprawozdania, zestawienia obrotów i sald poszczególnych Operatorów, raport z przeprowadzenia badania rekompensat za rok 2010 u poszczególnych Operatorów, sprawozdania Zarządów z działalności dla jednostek zobowiązanych do jego sporządzenia, inne dokumenty, których dostarczenie wynika z zawartych umów o świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego. W przypadku gdy dostarczony zestaw dokumentów będzie dla Wykonawcy niewystarczający do sporządzenia analizy, Wykonawca zwróci się do Operatorów o udostępnienie dodatkowych dokumentów. Dokumenty zostaną przesłane do Wykonawcy w formie elektronicznej bądź papierowej. 5) Zamawiający informuję, iż usługa może być realizowana w siedzibie Wykonawcy. Badanie powinno być przeprowadzone i autoryzowane przez osoby posiadające doświadczenie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportu publicznego oraz ustalania i oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Audyt przeprowadzany powinien być przez osoby niezależne od Zamawiającego i od Operatora. Audyt nie może być przeprowadzony przez audytora wewnętrznego biegłego rewidenta Zamawiającego lub przez inną osobę zatrudnioną u Zamawiającego i jednostki objęte niniejszym audytem. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorujących, zarządzających bądź administrujących lub pracownikiem jednostki pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; lub osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 40% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt); lub jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby. 6) Badanie będzie koordynowane po stronie Zamawiającego przez Dział Ekonomiczny Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, a po stronie Wykonawcy przez osoby przez niego wskazane. 7) Wyniki prac Wykonawcy powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w postaci następujących dokumentów przekazanych Zamawiającemu: a)3 egz. opinii ,raportu z badania u danego Operatora, b) wykonawca opracuje dla Zamawiającego, odrębnie dla każdego Operatora, dokument zwany - Audytem rekompensaty . c) płyty CD z nagranymi dokumentami, o którym mowa w ppkt. a i b d) listu informacyjnego do dyrektora ZTM. Odbiór powyższych dokumentów zostanie potwierdzony protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez przedstawicieli Stron. 8) Termin realizacji zadania - od dnia 01.04.2012 roku do 31.05.2012 roku u wszystkich Operatorów. 9) Wykonawca zobowiązany jest do referowania wyników prac organowi nadzoru ZTM..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3, 79.21.21.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg ograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Refunda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, {Dane ukryte}, 50-062 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 100000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    79823,31


  • Oferta z najniższą ceną:
    79823,31
    / Oferta z najwyższą ceną:
    88560,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: Matejki 59, 60-770 Poznań
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@ztm.poznan.pl
tel: 61 8346184
fax: 61 8346147
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-11-30
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 39191020110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-11-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PO]: Przetarg Ograniczony
Czas na realizację: 45 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.ztm.poznan.pl
Informacja dostępna pod: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ul. Matejki 59 60-799 Poznań Dział Zamówień Publicznych III piętro pok -319
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79212000-3 Usługi audytu
79212100-4 Usługi audytu finansowego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym dla Miasta Poznania reprezentowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, zwanego dalej ZTM. Refunda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Wrocław
2012-02-10 79 823,00