Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych. Obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia obejmować będzie w szczególności: a) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady Powiatu, Zarządu Powiatu, Starosty i jednostek organizacyjnych, opiniowania ich pod względem redakcyjnym i formalnoprawnym, b) udzielanie wyjaśnień i sporządzania opinii prawnych, c) opiniowanie projektów umów i porozumień, d) udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat Limanowski i Starostę reprezentującego Skarb Państwa, e) wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami państwowymi, f) reprezentowanie Zamawiającego przed innymi instytucjami w toku postępowań administracyjnych i dyscyplinarnych, g) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Powiatu Limanowskiego i Skarbu Państwa reprezentowanego przez Starostę Limanowskiego oraz współdziałania w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego, h) uzgadnianie specyfikacji istotnych warunków zamówień publicznych udzielanych przez Powiat Limanowski, Starostę reprezentującego Skarb Państwa lub powiatowe jednostki organizacyjne oraz uczestniczenia w postępowaniach organizowanych przez te podmioty, i) udział w zależności od potrzeb w posiedzeniach organów powiatu, j) wykonywanie innych czynności będących w zakresie obsługi prawnej, zleconych przez Zamawiającego.

Limanowa: Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych.
Numer ogłoszenia: 105482 - 2010; data zamieszczenia: 14.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu w Limanowej, ul. Józefa Marka 9, 34-600 Limanowa, woj. małopolskie, tel. 018 3375360, faks 018 3375880 , strona internetowa www.powiat.limanowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych. Obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia obejmować będzie w szczególności: a) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady Powiatu, Zarządu Powiatu, Starosty i jednostek organizacyjnych, opiniowania ich pod względem redakcyjnym i formalnoprawnym, b) udzielanie wyjaśnień i sporządzania opinii prawnych, c) opiniowanie projektów umów i porozumień, d) udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat Limanowski i Starostę reprezentującego Skarb Państwa, e) wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami państwowymi, f) reprezentowanie Zamawiającego przed innymi instytucjami w toku postępowań administracyjnych i dyscyplinarnych, g) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Powiatu Limanowskiego i Skarbu Państwa reprezentowanego przez Starostę Limanowskiego oraz współdziałania w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego, h) uzgadnianie specyfikacji istotnych warunków zamówień publicznych udzielanych przez Powiat Limanowski, Starostę reprezentującego Skarb Państwa lub powiatowe jednostki organizacyjne oraz uczestniczenia w postępowaniach organizowanych przez te podmioty, i) udział w zależności od potrzeb w posiedzeniach organów powiatu, j) wykonywanie innych czynności będących w zakresie obsługi prawnej, zleconych przez Zamawiającego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 3 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuW przypadku zamówień, o których mowa w art. 5 ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Podział usług na priorytetowe i niepriorytetowe ma istotne znaczenie z punktu widzenia stosowania przepisów ustawy. Co do zasady, udzielanie zamówień na usługi niepriorytetowe następuje w trybach konkurencyjnych, tj. takich, w których ma miejsce publikacja ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym, poza trybami podstawowymi, przetargiem nieograniczonym i przetargiem ograniczonym, zamawiający ma nieograniczoną możliwość udzielania tego rodzaju zamówień w trybach negocjacji z ogłoszeniem i dialogu konkurencyjnego, a także w trybie licytacji elektronicznej. Na mocy dodanego nowelizacją art. 5 ust. 1a ustawy, zamawiającemu przysługuje również uprawnienie do zastosowania trybów negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolej ręki, poza przypadkami enumeratywnie wymienionymi odpowiednio w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, również w innych, uzasadnionych przypadkach. Taka możliwość powstaje, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, poniesieniem straty w mieniu publicznym czy uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Jedyny wyjątek od powyższej zasady dotyczy usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa RM z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym usługi prawnicze są usługami o charakterze niepriorytetowym, Wspólny Słownik Zamówień (CPV od 79100000-5 do 79140000-7), obejmuje usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji, usługi doradztwa w zakresie patentów i praw autorskich, usługi w zakresie uwierzytelniania dokumentów, doradztwo prawne i informacyjne. Na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych jest bezsporne, że obsługa radcy prawnego jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania zarówno Starostwa Powiatowego jak i powiatowych jednostek organizacyjnych oraz realizacji ich zadań, a spektrum spraw i różnorodność zagadnień wymagających opinii czy też reprezentacji prawnej jest szerokie, co więcej wielość jak i stopień złożoności ich nie sposób przewidzieć. Obsługa prawna urzędu oraz jednostek polegać będzie na przygotowaniu opinii i stanowisk w sprawach pozaprocesowych, a także na reprezentacji prawnej etc. Doświadczenie i dobra opinia Wykonawcy radcy prawnego Krzysztofa Smagi (Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Smaga 34 - 642 Dobra 98) w dotychczasowym prowadzeniu spraw, a także możliwość wyboru trybu niekonkurencyjnego dla udzielenia zamówienia na usługi prawnicze znajdujące uzasadnienie w art. 5 ust. 1a pkt 3 i 4 ustawy Pzp, a który umożliwia przeprowadzenie negocjacji, dla których charakterystyczny jest bezpośredni kontakt z wykonawcą dający możliwość negocjacji ceny usług, a także krótki czas prowadzenia procedury co zapobiegnie poniesieniu strat przez Zamawiającego stanowią, w opinii Zamawiającego, okoliczności uzasadniające udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Smaga, Dobra 98, 34-642 Dobra, kraj/woj. małopolskie.
Limanowa: Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych.
Numer ogłoszenia: 124748 - 2010; data zamieszczenia: 06.05.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 105482 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu w Limanowej, ul. Józefa Marka 9, 34-600 Limanowa, woj. małopolskie, tel. 018 3375360, faks 018 3375880.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest bsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych. Obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia obejmować będzie w szczególności: a. udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady Powiatu, Zarządu Powiatu, Starosty i jednostek organizacyjnych, opiniowania ich pod względem redakcyjnym i formalnoprawnym, b. udzielanie wyjaśnień i sporządzania opinii prawnych, c. opiniowanie projektów umów i porozumień, d. udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat Limanowski i Starostę reprezentującego Skarb Państwa, e. wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami państwowymi, f. reprezentowanie Zamawiającego przed innymi instytucjami w toku postępowań administracyjnych i dyscyplinarnych, g. wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Powiatu Limanowskiego i Skarbu Państwa reprezentowanego przez Starostę Limanowskiego oraz współdziałania w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego, h. uzgadnianie specyfikacji istotnych warunków zamówień publicznych udzielanych przez Powiat Limanowski, Starostę reprezentującego Skarb Państwa lub powiatowe jednostki organizacyjne oraz uczestniczenia w postępowaniach organizowanych przez te podmioty, i. udział w zależności od potrzeb w posiedzeniach organów powiatu, j. wykonywanie innych czynności będących w zakresie obsługi prawnej, zleconych przez Zamawiającego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.04.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Smaga, {Dane ukryte}, 34-642 Dobra, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 144000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
181040,00
Oferta z najniższą ceną:
181040,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
181040,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 3 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W przypadku zamówień, o których mowa w art. 5 ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Podział usług na priorytetowe i niepriorytetowe ma istotne znaczenie z punktu widzenia stosowania przepisów ustawy. Co do zasady, udzielanie zamówień na usługi niepriorytetowe następuje w trybach konkurencyjnych, tj. takich, w których ma miejsce publikacja ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym, poza trybami podstawowymi, przetargiem nieograniczonym i przetargiem ograniczonym, zamawiający ma nieograniczoną możliwość udzielania tego rodzaju zamówień w trybach negocjacji z ogłoszeniem i dialogu konkurencyjnego, a także w trybie licytacji elektronicznej. Na mocy dodanego nowelizacją art. 5 ust. 1a ustawy, Zamawiający w przypadkach tam wymienionych ma prawo wszcząć i przeprowadzić postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych przypadkach niż opisane w przepisach regulujących powyżej wskazane tryby. Zamawiający jest w tym zakresie związany przede wszystkim zasadą celowości i gospodarności określonymi w ustawie o finansach publicznych. Zasada celowości i gospodarności winny być przy tym powiązane z zasadą uczciwej konkurencji jako aksjomatem zamówień publicznych. Dla ustalenia czy przedmiotowe zasady zostały dochowane decydujące jest przy tym kryterium adekwatnego (odpowiedniego) rynku. W ramach zatem art. 5 Zamawiającemu przyznany został znaczny zakres swobody, który jest jednakże ograniczony jako odnoszący się do szczegółowo wskazanego zakresu usług. Usługi prawnicze do katalogu tego należą, a zatem Zamawiający oceniając adekwatny (a zatem istotny z punktu widzenia charakterystyki oczekiwanych usług) rynek konkurencyjny miał prawo podjąć decyzję o przeprowadzeniu postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, którego przedmiotem są usługi prawnicze w trybie zamówienia z wolnej ręki, w szczególności z uwagi na oczekiwania Zamawiającego co do ich zakresu. Zamawiający wskazał, iż w ramach zamówienia oczekuje realizacji zastępstwa przed sądami i instytucjami, jednakże nie można z tego wywodzić, iż wskazywał na przesłanki określone w art. 5 ust 1 b ustawy. Zastępstwo należy ze swej istoty do wykonywania usług prawniczych przez adwokata lub radcę prawnego. Z literalnej wykładni art. 5 ust 1b wprost wynika zakres jego zastosowania, może on dotyczyć wyłącznie usługi zastępstwa procesowego lub doradztwa związanego z zastępstwem. Tymczasem art. 5 ust 1a obejmuje usługi prawnicze w całości, a zatem także i zastępstwo procesowe świadczone w związku z normalnymi czynnościami doradztwa prawnego, ponadto zakresy pojęciowe art. 5 ust 1a i 1b (jeśli idzie o usługi prawnicze) nie są przeciwstawne, mamy tu do czynienia z przypadkiem zawierania, gdyż treściowo zakres opisany w ust 1b zawiera się w całości w treści ust 1a (choć jest to zawieranie jednostronne, gdyż odwrotnie nie jest tak samo, zatem 1b jest częścią 1a, ale 1a nie jest częścią 1b). Na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych jest bezsporne, że obsługa radcy prawnego jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania zarówno Starostwa Powiatowego jak i powiatowych jednostek organizacyjnych oraz realizacji ich zadań, a spektrum spraw i różnorodność zagadnień wymagających opinii czy też reprezentacji prawnej jest szerokie, co więcej wielość jak i stopień złożoności ich nie sposób przewidzieć. Radca prawny Krzysztof Smaga (Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Smaga 34 642 {Dane ukryte}), któremu Zamawiający udziela zamówienia, podczas dotychczasowej współpracy podjął szereg istotnych, trafnych z punktu widzenia mienia publicznego decyzji, prowadzone przez niego rozmowy i negocjacje przyniosły wymierny rezultat z pożytkiem dla Powiatu Limanowskiego i jego jednostek. Istotny jest również fakt, iż radca prawny Krzysztof Smaga będąc Przewodniczącym Rady Gminy Dobra zna zasady funkcjonowania samorządu terytorialnego, zna również strukturę Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu, co pozwala zaoszczędzić czas potrzebny do wdrożenia innej osoby w strukturę i funkcjonowanie urzędu, a tym samy umożliwia terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. Zawarcie umowy z radcą prawnym Krzysztofem Smagą zgodny jest z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Możliwość wyboru trybu niekonkurencyjnego dla udzielenia zamówienia na usługi prawnicze znajdujące uzasadnienie w art. 5 ust. 1a pkt 3 i 4 ustawy Pzp, a który umożliwia przeprowadzenie negocjacji, dla których charakterystyczny jest bezpośredni kontakt z wykonawcą dający możliwość negocjacji ceny usług, a także krótki czas prowadzenia procedury co zapobiegnie poniesieniu strat przez Zamawiającego stanowią, w opinii Zamawiającego, okoliczności uzasadniające udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki. Mając powyższe na względzie uznać można, że czynności dokonane przez Zamawiającego w przedmiotowym zakresie, są zgodne z przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami ustawy o finansach publicznych i ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 10548220100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-04-13 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.powiat.limanowa.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego | |
79112000-2 | Usługi reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Limanowej i powiatowych jednostek organizacyjnych. | Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Smaga Dobra | 2010-05-06 | 181 040,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-05-06 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791110005 791120002 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 181 040,00 zł Minimalna złożona oferta: 181 040,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 181 040,00 zł Maksymalna złożona oferta: 181 040,00 zł |