Usługi edukacyjne, obejmujące organizację przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. .Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. -Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zajęcia będą się odbywały w szkołach podstawowych Gminy Alwernia, tj.: a) Zespół Szkół Nr 1 w Alwerni, b) Zespół Szkół Nr 2 w Brodłach, c) Szkoła Podstawowa w Grojcu d) Zespół Szkół Nr 3 w Kwaczale e) Szkoła Podstawowa w Okleśnej, f) Szkoła Podstawowa w Porębie Żegoty, g) Szkoła Podstawowa w Regulicach. Zajęcia będą prowadzone zgodnie z wykazem przedstawionym w tabeli nr 1 i 2 w siwz. Wykonawca zapewni badanie rezultatów twardych i miękkich projektu określonych we wniosku o dofinansowanie wskazanych poniżej: a)poprawa umiejętności czytania i pisania - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji; b)zminimalizowanie trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; c)zminimalizowanie zaburzeń rozwoju mowy - dotyczy wszystkich uczestników zajęć logopedycznych; d)zminimalizowanie wady postawy - dotyczy wszystkich uczestników gimnastyki korekcyjnej z wadami postawy; e)poprawa umiejętności i rozwój zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, muzycznych, plastycznych, teatralnych. Wskaźnikami pomiaru do przedstawianych powyżej rezultatów są: 1)liczba dzieci, które uczestniczą w zaplanowanych w projekcie zajęć dydaktycznych- dotyczy wszystkich rodzajów zajęć wskazanych w tabeli Nr 2 niniejszej specyfikacji; 2)liczba dzieci, u których zmniejszono specyficzne trudności w uczeniu się - dotyczy: a)zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, b)zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; 3)liczba dzieci, u których zmniejszono dysfunkcje i zaburzenia rozwojowe - dotyczy: a)zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, b)gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy. 4)Liczba dzieci szczególnie uzdolnionych, które podniosły swoje umiejętności - dotyczy zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem: a) nauk matematyczno-przyrodniczych, b) zainteresowań muzycznych, c) zainteresowań plastycznych, d) zdolności artystycznych. Osoby prowadzące poszczególne zajęcia sporządzą indywidualną diagnozę każdego uczestnika zajęć 2 razy w trakcie trwania projektu (dokonają pomiaru wskaźników rezultatu przed rozpoczęciem oraz na zakończenie realizacji zajęć), następnie Wykonawca dokona analizy danych otrzymanych od prowadzącego zajęcia, sporządzi opracowanie zbiorcze. Wykonawca zapewni jednolitość narzędzi pomiaru wskaźników dla takiego samego rodzaju zajęć prowadzonych w poszczególnych szkołach dla roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in.: a)Opracowanie Regulaminu realizacji zajęć dydaktycznych i dostarczenie go Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy. Regulamin będzie zawierał program i harmonogram oraz zapisy określające dopuszczalną liczbę nieusprawiedliwionych godzin nieobecności na zajęciach, jak również procedury postępowania w przypadku wycofania się ucznia z udziału w zajęciach (przed rozpoczęciem, bądź w ich trakcie), powtarzającej się nieobecności ucznia na zajęciach (gdy liczba nieusprawiedliwionych godzin przekracza dopuszczalna ilość), rażącego naruszenia zasad uczestnictwa w zajęciach, skreślenia uczestnika z listy uczniów, szkoły objętej wsparciem w ramach projektu, samodzielnej rezygnacji uczestnika podpisanej przez rodzica/prawnego opiekuna. Regulamin będzie ponadto określał procedurę zastępowania ucznia w razie jego rezygnacji bądź skreślenia z listy uczestników projektu, uczniem wskazanym przez dyrektora szkoły spełniającym kryteria uczestnictwa w projekcie, b)Wykonawca we współpracy z dyrektorami szkół biorącymi udział w projekcie, opracuje program i harmonogram zajęć dydaktycznych, uwzględniający podział zajęć dla każdej szkoły, dostosowany do planu lekcji Beneficjentów Ostatecznych. Harmonogram będzie ponadto dostosowany do planu zajęć w ujęciu miesięcznym i rocznym wynikających z wniosku o dofinansowanie oraz z potrzeb Zamawiającego (tabela przedstawiająca miesięczny plan realizacji stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowiącej załącznik nr 1 do umowy). Miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły Wykonawca będzie przedkładał dyrektorom szkół oraz Zamawiającemu na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu. O każdej zmianie w programie oraz w harmonogramie zajęć Wykonawca niezwłocznie pisemnie powiadomi Zamawiającego oraz dyrektora szkoły, której będzie dotyczyć zmiana, c)dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych poprzez prowadzenie kart czasu pracy, dzienników zajęć, list obecności (sprawdzane na każdych zajęciach), według opisu przedmiotu zamówienia, d)przygotowanie i przeprowadzenie ankiety wśród rodziców uczniów objętych wsparciem, w trakcie spotkań z wychowawcą klasy, zaplanowanych 1 raz w miesiącu, e)przeprowadzenie w trakcie realizacji działań projektowych testu sprawdzającego, który zostanie wykonany po upływie 50 % zaplanowanych godzin poszczególnych zajęć, f)bieżąca współpraca z dyrektorem szkoły w której prowadzone będą zajęcia oraz z wychowawcami klas I-III szkół podstawowych objętych wsparciem, g)zajęcia powinny być dostosowane do tygodniowego planu zajęć w klasach I - III poszczególnych szkół podstawowych, h)udostępnienie dzienników zajęć pedagogowi szkolnemu (raz w miesiącu), i)szczegółowy zakres obowiązków ujęty został w projekcie umowy. Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych Wykonawca otrzyma od dyrektorów poszczególnych szkół objętych projektem, listy uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie (beneficjentów ostatecznych) z podziałem na grupy w ramach każdego rodzaju zajęć. Liczba osób w grupie dla poszczególnych rodzajów zajęć będzie zgodna z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz z zapisami wniosku o dofinansowanie projektu. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty dotyczące realizacji zajęć: a)miesięczne sprawozdania z realizacji godzin w poszczególnych grupach zawierające analizę frekwencji uczestników na zajęciach (w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), b)miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu, c)imienny wykaz osób, które brały udział w zajęciach (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), d)imienny wykaz osób, które zrezygnowały z udziału w zajęciach bądź zostały skreślone z listy uczestników z określeniem przyczyn takiego stanu rzeczy (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), e)rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć (do 10 lipca 2012 roku dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2011/2012 oraz do 10 lipca 2013 roku dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2012/2013), f)dzienniki zajęć z listą obecności (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), g)zbiorcze opracowanie wyników badania rezultatów twardych i miękkich projektu, (dwukrotnie - do 10 lipca 2012 r. (podsumowanie dotyczące badania rezultatów zajęć zrealizowanych w roku szkolnym 2011/2012) oraz do 10 lipca 2013 r. (podsumowanie dotyczące badania rezultatów zajęć w roku szkolnym 2012/2013 oraz zbiorcze podsumowanie dotyczące badania rezultatów zrealizowanych zajęć dydaktycznych w całym okresie obowiązywania umowy). Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu wizytowanie w trakcie zajęć. Wykonawca będzie zobowiązany do wydania uczestnikom projektu zaświadczeń o udziale w danych zajęciach, na zakończenie zajęć. Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotowego zamówienia przy posłużeniu się podwykonawcami. Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Zamawiający zastrzega, że: a)podwykonawstwo nie zmienia zobowiązań wykonawcy; b)wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia zaniedbania pracy podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim zakresie, jak gdyby były one jego działaniami, uchybieniami lub zaniedbaniami, jego lub jego przedstawicieli lub jego pracowników; c)zamawiający nie jest związany stosunkami zobowiązaniowymi z podwykonawcami, ale może skorzystać z wszelkich praw nabytych przez wykonawcę w stosunku do nich; d)wykonawca pozostaje w pełni odpowiedzialny w stosunku do zamawiającego za zlecone do podwykonania części zamówienia. Pod pojęciem godziny należy rozumieć 45 lub 60 minut, w zależności od rodzaju zajęć, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz. U. z 2010r.Nr 228 poz.1487). I tak: a)zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji - 45 minut; b)zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - 45 minut; c)gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 45 minut; d)zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 45 minut; e)zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 60 minut. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi w sposób określony we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.

Alwernia: Usługi edukacyjne, obejmujące organizację przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. .Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego.
Numer ogłoszenia: 117248 - 2012; data zamieszczenia: 13.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Alwernia , ul. Gęsikowskiego 7, 32-566 Alwernia, woj. małopolskie, tel. (012) 283 11 15.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.alwernia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi edukacyjne, obejmujące organizację przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. .Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. -Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zajęcia będą się odbywały w szkołach podstawowych Gminy Alwernia, tj.: a) Zespół Szkół Nr 1 w Alwerni, b) Zespół Szkół Nr 2 w Brodłach, c) Szkoła Podstawowa w Grojcu d) Zespół Szkół Nr 3 w Kwaczale e) Szkoła Podstawowa w Okleśnej, f) Szkoła Podstawowa w Porębie Żegoty, g) Szkoła Podstawowa w Regulicach. Zajęcia będą prowadzone zgodnie z wykazem przedstawionym w tabeli nr 1 i 2 w siwz. Wykonawca zapewni badanie rezultatów twardych i miękkich projektu określonych we wniosku o dofinansowanie wskazanych poniżej: a)poprawa umiejętności czytania i pisania - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji; b)zminimalizowanie trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; c)zminimalizowanie zaburzeń rozwoju mowy - dotyczy wszystkich uczestników zajęć logopedycznych; d)zminimalizowanie wady postawy - dotyczy wszystkich uczestników gimnastyki korekcyjnej z wadami postawy; e)poprawa umiejętności i rozwój zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, muzycznych, plastycznych, teatralnych. Wskaźnikami pomiaru do przedstawianych powyżej rezultatów są: 1)liczba dzieci, które uczestniczą w zaplanowanych w projekcie zajęć dydaktycznych- dotyczy wszystkich rodzajów zajęć wskazanych w tabeli Nr 2 niniejszej specyfikacji; 2)liczba dzieci, u których zmniejszono specyficzne trudności w uczeniu się - dotyczy: a)zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, b)zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; 3)liczba dzieci, u których zmniejszono dysfunkcje i zaburzenia rozwojowe - dotyczy: a)zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, b)gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy. 4)Liczba dzieci szczególnie uzdolnionych, które podniosły swoje umiejętności - dotyczy zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem: a) nauk matematyczno-przyrodniczych, b) zainteresowań muzycznych, c) zainteresowań plastycznych, d) zdolności artystycznych. Osoby prowadzące poszczególne zajęcia sporządzą indywidualną diagnozę każdego uczestnika zajęć 2 razy w trakcie trwania projektu (dokonają pomiaru wskaźników rezultatu przed rozpoczęciem oraz na zakończenie realizacji zajęć), następnie Wykonawca dokona analizy danych otrzymanych od prowadzącego zajęcia, sporządzi opracowanie zbiorcze. Wykonawca zapewni jednolitość narzędzi pomiaru wskaźników dla takiego samego rodzaju zajęć prowadzonych w poszczególnych szkołach dla roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in.: a)Opracowanie Regulaminu realizacji zajęć dydaktycznych i dostarczenie go Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy. Regulamin będzie zawierał program i harmonogram oraz zapisy określające dopuszczalną liczbę nieusprawiedliwionych godzin nieobecności na zajęciach, jak również procedury postępowania w przypadku wycofania się ucznia z udziału w zajęciach (przed rozpoczęciem, bądź w ich trakcie), powtarzającej się nieobecności ucznia na zajęciach (gdy liczba nieusprawiedliwionych godzin przekracza dopuszczalna ilość), rażącego naruszenia zasad uczestnictwa w zajęciach, skreślenia uczestnika z listy uczniów, szkoły objętej wsparciem w ramach projektu, samodzielnej rezygnacji uczestnika podpisanej przez rodzica/prawnego opiekuna. Regulamin będzie ponadto określał procedurę zastępowania ucznia w razie jego rezygnacji bądź skreślenia z listy uczestników projektu, uczniem wskazanym przez dyrektora szkoły spełniającym kryteria uczestnictwa w projekcie, b)Wykonawca we współpracy z dyrektorami szkół biorącymi udział w projekcie, opracuje program i harmonogram zajęć dydaktycznych, uwzględniający podział zajęć dla każdej szkoły, dostosowany do planu lekcji Beneficjentów Ostatecznych. Harmonogram będzie ponadto dostosowany do planu zajęć w ujęciu miesięcznym i rocznym wynikających z wniosku o dofinansowanie oraz z potrzeb Zamawiającego (tabela przedstawiająca miesięczny plan realizacji stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowiącej załącznik nr 1 do umowy). Miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły Wykonawca będzie przedkładał dyrektorom szkół oraz Zamawiającemu na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu. O każdej zmianie w programie oraz w harmonogramie zajęć Wykonawca niezwłocznie pisemnie powiadomi Zamawiającego oraz dyrektora szkoły, której będzie dotyczyć zmiana, c)dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych poprzez prowadzenie kart czasu pracy, dzienników zajęć, list obecności (sprawdzane na każdych zajęciach), według opisu przedmiotu zamówienia, d)przygotowanie i przeprowadzenie ankiety wśród rodziców uczniów objętych wsparciem, w trakcie spotkań z wychowawcą klasy, zaplanowanych 1 raz w miesiącu, e)przeprowadzenie w trakcie realizacji działań projektowych testu sprawdzającego, który zostanie wykonany po upływie 50 % zaplanowanych godzin poszczególnych zajęć, f)bieżąca współpraca z dyrektorem szkoły w której prowadzone będą zajęcia oraz z wychowawcami klas I-III szkół podstawowych objętych wsparciem, g)zajęcia powinny być dostosowane do tygodniowego planu zajęć w klasach I - III poszczególnych szkół podstawowych, h)udostępnienie dzienników zajęć pedagogowi szkolnemu (raz w miesiącu), i)szczegółowy zakres obowiązków ujęty został w projekcie umowy. Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych Wykonawca otrzyma od dyrektorów poszczególnych szkół objętych projektem, listy uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie (beneficjentów ostatecznych) z podziałem na grupy w ramach każdego rodzaju zajęć. Liczba osób w grupie dla poszczególnych rodzajów zajęć będzie zgodna z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz z zapisami wniosku o dofinansowanie projektu. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty dotyczące realizacji zajęć: a)miesięczne sprawozdania z realizacji godzin w poszczególnych grupach zawierające analizę frekwencji uczestników na zajęciach (w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), b)miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu, c)imienny wykaz osób, które brały udział w zajęciach (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), d)imienny wykaz osób, które zrezygnowały z udziału w zajęciach bądź zostały skreślone z listy uczestników z określeniem przyczyn takiego stanu rzeczy (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), e)rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć (do 10 lipca 2012 roku dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2011/2012 oraz do 10 lipca 2013 roku dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2012/2013), f)dzienniki zajęć z listą obecności (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), g)zbiorcze opracowanie wyników badania rezultatów twardych i miękkich projektu, (dwukrotnie - do 10 lipca 2012 r. (podsumowanie dotyczące badania rezultatów zajęć zrealizowanych w roku szkolnym 2011/2012) oraz do 10 lipca 2013 r. (podsumowanie dotyczące badania rezultatów zajęć w roku szkolnym 2012/2013 oraz zbiorcze podsumowanie dotyczące badania rezultatów zrealizowanych zajęć dydaktycznych w całym okresie obowiązywania umowy). Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu wizytowanie w trakcie zajęć. Wykonawca będzie zobowiązany do wydania uczestnikom projektu zaświadczeń o udziale w danych zajęciach, na zakończenie zajęć. Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotowego zamówienia przy posłużeniu się podwykonawcami. Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Zamawiający zastrzega, że: a)podwykonawstwo nie zmienia zobowiązań wykonawcy; b)wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia zaniedbania pracy podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim zakresie, jak gdyby były one jego działaniami, uchybieniami lub zaniedbaniami, jego lub jego przedstawicieli lub jego pracowników; c)zamawiający nie jest związany stosunkami zobowiązaniowymi z podwykonawcami, ale może skorzystać z wszelkich praw nabytych przez wykonawcę w stosunku do nich; d)wykonawca pozostaje w pełni odpowiedzialny w stosunku do zamawiającego za zlecone do podwykonania części zamówienia. Pod pojęciem godziny należy rozumieć 45 lub 60 minut, w zależności od rodzaju zajęć, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz. U. z 2010r.Nr 228 poz.1487). I tak: a)zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji - 45 minut; b)zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - 45 minut; c)gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 45 minut; d)zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 45 minut; e)zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 60 minut. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi w sposób określony we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuw zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oferty Wykonawców wpisanych do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (www.ris.praca.gov.pl), prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy (Zamawiający dokona sprawdzenia w systemie elektronicznym faktu posiadania aktualnego na rok 2012 wpisu do RIS)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuoferty wykonawców, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonali z należytą starannością co najmniej jedną usługę, polegającą na organizacji i przeprowadzeniu zajęć edukacyjnych lub szkoleniowych o wartości nie mniejszej niż 70 000,00 złotych.W przypadku zrealizowania przez Wykonawców więcej niż jednej usługi o mniejszych wartościach kwoty usług ulegają sumowaniu. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuw zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oferty Wykonawców, którzy wykażą się: dysponowaniem kadrą zdolną do wykonania zamówienia, przy zachowaniu zasady, że osoba prowadząca zajęcia posiada wykształcenie i kwalifikacje wymagane do przeprowadzenia odpowiednich zajęć tj.: Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji: a)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie edukacji wczesnoszkolnej lub b)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych: a)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie edukacji wczesnoszkolnej lub b) ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy: ukończone studia wyższe z logopedii z przygotowaniem pedagogicznym lub ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe z zakresu logopedii, Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy: ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie wychowania fizycznego z kwalifikacjami do prowadzenia gimnastyki korekcyjnej lub b) ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu gimnastyki korekcyjnej lub ukończone studia podyplomowe z zakresu gimnastyki korekcyjnej, Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych: a)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie edukacji wczesnoszkolnej lub b)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie: a)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie edukacji wczesnoszkolnej lub b)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie: a)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie edukacji wczesnoszkolnej lub b)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie: a)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie edukacji wczesnoszkolnej lub b)ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuj/w
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuw zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zamawiający nie skonkretyzował opisu sposobu dokonywania oceny spełniania dla tego warunku w niniejszym postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia następujących okoliczności i przy zachowaniu następujących warunków: 1) Przedłużenie terminu realizacji zajęć ponad termin 30 czerwca 2013 r. w sytuacji, gdy zajęcia nie będą mogły zostać zrealizowane we wskazanym w § 2 terminie z powodu: a) działania siły wyższej b) opóźnień w przekazywaniu Zamawiającemu środków na realizację zajęć przez Instytucję Wdrażającą (Instytucję Pośredniczącą II Stopnia) c) opóźnienia w procesie rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych, bez względu na przyczynę opóźnienia 2) Zmiana rodzajów zajęć (zwiększenie ilości jednych przy zmniejszeniu lub rezygnacji z innych zajęć), nie więcej jednak niż do 10% w ramach określonych zajęć. 3) Rezygnacja przez Zamawiającego z niektórych zajęć ze względu na: a) działania siły wyższej b) zdarzenia losowe c) brak zainteresowania Beneficjentów Ostatecznych przy jednoczesnym obniżeniu wynagrodzenia Wykonawcy, proporcjonalnie do ilości godzin zajęć, z których zrezygnowano. 4) Nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. 5) Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.alwernia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
na stronie internetowej zamawiającego j/w lub osobiście w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 101 (I piętro) w godzinach pracy urzędu..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Alwerni ul. Z. Gęsikowskiego 7 32-566 Alwernia -Biuro Obsługi Klienta I piętro do godziny 10.00..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. -Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 11724820120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-04-12 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 433 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.alwernia.pl |
Informacja dostępna pod: | na stronie internetowej zamawiającego j/w lub osobiście w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 101 (I piętro) w godzinach pracy urzędu. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
80100000-5 | Usługi szkolnictwa podstawowego |