Warszawa: Swiadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie


Numer ogłoszenia: 13605 - 2011; data zamieszczenia: 12.01.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie, ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6209001/06 w. 157, faks 022 6209001/06 w. 157


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Swiadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
I. Opis obiektów i posterunków. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie w obiektach zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Żelaznej 79 i Nowogrodzkiej 82, w okresie od 01.02.2011 r. do 31.01.1013 r. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia w obiektach opisanych poniżej, pomieszczeń w budynkach oraz rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach. Ochrona fizyczna ma być realizowana przez pracowników ochrony Wykonawcy świadczącego usługi w zakresie ochrony osób i mienia, spełniającego wymogi określone w ustawie z 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia, Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 ze zm., i będzie polegać na zabezpieczeniu budynków przed włamaniem, kradzieżą, zniszczeniem mienia oraz działaniem osób trzecich, jak również w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia, w tym pożaru i zalania wodą. Obiekt przy ul. Żelaznej 79. Na działce o powierzchni 4 916 m2 znajduje się budynek główny A o 6 kondygnacjach, budynek B o 5-ciu kondygnacjach, budynek C o 3 kondygnacjach z pomieszczeniami laboratoryjnymi, administracyjnymi i magazynowymi, trafostacja, wentylatornia, magazyn i wiata, łączna powierzchnia użytkowa 6 425 m2, oraz dwa ogrodzone parkingi z wjazdami od strony ul. Chłodnej. Obiekt wyposażony jest w system telewizji dozorowej i monitorowany jest przez stację monitoringu. Ponadto pomieszczenia, w których znajduje się sprzęt znacznej wartości lub dokumentacja medyczna i kadrowa, posiadają system antywłamaniowy z czytnikami ruchu. Pomieszczenia laboratoryjne chronione są drzwiami z czytnikami dostępu. Stanowisko ochrony - całodobowe, stacjonarne, 1-osobowe, zlokalizowane na parterze przy wejściu głównym. Ochrona ma być realizowany przez osoby posiadające licencję 1-go stopnia i wyposażone w środki przymusu bezpośredniego Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 82. Na działce o powierzchni 1 593 m 2 znajduje się budynek o 4 kondygnacjach z pomieszczeniami laboratoryjnymi, administracyjnymi i magazynowymi, łączna powierzchnia użytkowa 2 500m2, oraz z parking wewnętrzny. Obiekt jest wyposażony w system telewizji dozorowej, nie posiada systemu alarmowego. Stanowisko ochrony - całodobowe, stacjonarne, 1-osobowe, zlokalizowane w portierni przy wejściu do klatki schodowej A. Ochrona ma być realizowany przez osoby posiadające licencję 1-go stopnia i wyposażone w środki przymusu bezpośredniego II. Obowiązki Wykonawcy zamówienia. 1. Do obowiązków Wykonawcy świadczącego usługę ochrony fizycznej osób i mienia, z zachowaniem przepisów Instrukcji ochrony osób i mienia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie, należy: 1- aktywowanie i dezaktywowanie systemów sygnalizacji włamania, napadu lub pożaru, 2- obserwacja monitorów wizyjnych przesyłających obraz z kamer rozmieszczonych na terenie obiektu i w jego otoczeniu zewnętrznym, w obiektach wyposażonych w monitoring wizyjny, a także reagowanie na sygnał alarmu antywłamaniowego, 3- udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych, 4- kontrolowanie osób wchodzących i wychodzących do lub z budynku, 5- kontrolowania wynoszonych paczek lub przedmiotów mogących wskazywać, że stanowią one mienie Zamawiającego, 6- zwracania uwagi na wnoszone lub pozostawione bez opieki podejrzanie wyglądające bagaże lub pakunki, 7- nie wpuszczanie do budynku akwizytorów i osób o podejrzanym wyglądzie, 8- nie wpuszczanie do budynku osób będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, 9- zwracania uwagi na osoby palące w miejscach niedozwolonych, 10- interweniowanie w przypadku zakłócania przez osoby porządku wewnątrz budynku, 11- wydawania, odbioru i zabezpieczenia kluczy do pomieszczeń służbowych, z uwzględnieniem poświadczenia tych czynności odpowiednim wpisem do książki dyżurów i raportów, 12- kontrolowania zamknięcia wszystkich drzwi ewakuacyjnych, 13- sprawdzanie zabezpieczenia i zamykanie pomieszczeń biurowych oraz wszystkich okien po zakończeniu pracy Zamawiającego, 14- ochrona przed włamaniem do budynku, 15- ochrona przed uszkodzeniem wyposażenia znajdującego się w pomieszczeniach budynku lub przed zaborem dokumentów będących własnością Zamawiającego, 16- stałe patrolowanie budynku wewnątrz, 17- nadzorowanie wjazdu i wyjazdu pojazdów z parkingu, 18- patrolowanie terenu wokół budynku oraz parkingu, 19- niezwłoczne informowanie upoważnionych pracowników zamawiającego o wszelkich zdarzeniach zaistniałych na terenie obiektu, 20- wykonywanie innych poleceń zamawiającego, związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa, porządku i ochrony mienia ruchomego i nieruchomego przed kradzieżą zniszczeniem, zalaniem, pożarem i innymi losowymi wypadkami w chronionych obiektach, 21- ujawniania awarii i zdarzeń mających wpływ na funkcjonowanie obiektu, informowania o nich wyznaczonych pracowników zamawiającego lub odpowiednich służb oraz swoich przełożonych, a także wpisywania tych zdarzeń i podjętych działań w książce dyżurów i raportów oraz sporządzanie protokołów szkód, 22- podejmowania natychmiastowych działań interwencyjnych w przypadku zadziałania sygnalizacji alarmu przeciwpożarowego, zgodnie z obowiązującą instrukcją pożarową. 23- przywoływanie patrolu interwencyjnego zewnętrznego zobowiązanego do udzielania pomocy ochronie w WSSE, 24- w razie konieczności ścisła współpraca z Policją i Strażą Miejską podczas zaprowadzania porządku publicznego w obiektach chronionych i na terenie do niego przylegającym, a także z innymi służbami w przypadku wystąpienia awarii, katastrof, losowych zagrożeń dla bezpieczeństwa osób i mienia. 2. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów i raportów, do której upoważniony personel Wykonawcy wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia zamawiającego. 4. Zamawiający zapewni pracownikom ochrony zatrudnionym przez Wykonawcę dostęp do pomieszczenia socjalnego w miejscu wykonywania zamówienia oraz możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem zamówienia..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
70.71.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie. Wskazane wyżej usługi, na mocy rozporządzenia Prezesa rady ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r., Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r., zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust.1 lub art. 67 ust.1 ustawy przesłanek. W odniesieniu do usług ochroniarskich zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanemu poniżej wykonawcy, zastosowanie znajduje art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP. Wskazać należy, że przy dokonywaniu zamówienia na usługi ochroniarskie dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej dochodzi do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy trybu zamówienia publicznego- w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadniając trafność przyjętego stanowiska, przede wszystkim podkreślić należy, że zamawiający, jeszcze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki przeprowadził szereg analiz, bardzo dokładnie rozpoznając rynek usług ochroniarskich. Z powołanego powyżej badania rynku jednoznacznie wynika, że podmiot świadczący usługi dotychczas jest w stanie zaproponować bardzo atrakcyjne, w porównaniu z innymi potencjalnymi wykonawcami, stawki za ochronę obiektów, których dotyczy niniejsze zamówienie. Wskazać należy, że ceny oferowane przez dotychczasowego wykonawcę są niższe od stawek oferowanych przez konkurencyjnych przedsiębiorców, co wynika z analizy rynku i publikacji Polskiej Izby Ochrony z dnia 08.12.2010 r. pt. Kalkulacja kosztów godzinowej stawki pracownika zatrudnionego na umowę o pracę (w tym pracownika ochrony bez licencji)) z uwzględnieniem płacy minimalnej od 01.01.2011 r. Nadto podnieść należy fakt, iż świadczenie usług ochroniarskich dla WSSE wymaga dużego doświadczenia w ochronie podobnych obiektów, chociażby ze względu na szczególną wagę zadań powierzonych Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej na mocy ustawy o państwowej inspekcji sanitarnej. Wskazać w tym miejscu wypadnie, że podmiot, któremu zlecono wykonanie tego typu usług jest przedsiębiorą wyspecjalizowanym w świadczeniu usług ochroniarskich o takim właśnie charakterze. Dodatkowo jest doskonale zaznajomiony ze specyfiką i potrzebami WSSE w przedmiotowej dziedzinie, gdyż świadczy dla Stacji usługi ochroniarskie od przeszło roku. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte w czasie dotychczasowej obsługi zamawiającego w znacznym stopniu ułatwia współpracę, zatem zmiana podmiotu świadczącego usługi ochroniarskie spowodowałaby dla Stacji wiele problemów organizacyjnych. Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego świadczenia obsług ochroniarskich dla jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że przedsiębiorca, który aktualnie zajmuje się świadczeniem usług ochroniarskich dla zamawiającego cieszy się jego pełnym zaufaniem, co umożliwia Stacji spokojne i sprawne działanie, bez obaw o bezpieczeństwo zabezpieczanych obiektów i procesów badawczych i leczniczych prowadzonych w tych obiektach, przechowywanie danych wrażliwych, urządzeń specjalistycznych do badań środowiska. W kontekście rozważanego problemu nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków. Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty warto podkreślić, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu mogłoby spowodować znaczne utrudnienia w działalności WSSE w Warszawie, w szczególności byłoby sprzeczne z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą kierował się zamawiający, mając na uwadze eliminację strat w mieniu publicznym. Na uwzględnienie zasługuje fakt, że firma, której zlecono ochronę Stacji w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w stanie zaoferować najbardziej na ryku konkurencyjne ceny, a dodatkowo dotychczasowa współpraca z tym podmiotem układała się należycie, zatem absolutnie irracjonalnym posunięciem byłoby dokonywane jakiejkolwiek zmiany w tej materii. Należy również zaznaczyć, że zamawiający chciał uniknąć konieczności zwiększenia kwot wydatkowanych na ochronę Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe LUPUS A. Czarnecki, G. Gromuł Spółka Jawna, ul. Rydygiera 8, 01-793 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Świadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie


Numer ogłoszenia: 38207 - 2011; data zamieszczenia: 02.02.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 13605 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie, ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6209001/06 w. 157, faks 022 6209001/06 w. 157.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
I. Opis obiektów i posterunków Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie w obiektach zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Żelaznej 79 i Nowogrodzkiej 82. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia w obiektach opisanych poniżej, pomieszczeń w budynkach oraz rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach. Ochrona fizyczna ma być realizowana przez pracowników ochrony Wykonawcy świadczącego usługi w zakresie ochrony osób i mienia, spełniającego wymogi określone w ustawie z 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 ze zm.) i będzie polegać na zabezpieczeniu budynków przed włamaniem, kradzieżą, zniszczeniem mienia oraz działaniem osób trzecich, jak również w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia, w tym pożaru i zalania wodą. Obiekt przy ul. Żelaznej 79 Na działce o powierzchni 4 916 m2 znajduje się budynek główny A o 6 kondygnacjach, budynek B o 5-ciu kondygnacjach, budynek C o 3 kondygnacjach z pomieszczeniami laboratoryjnymi, administracyjnymi i magazynowymi, trafostacja, wentylatornia, magazyn i wiata (łączna powierzchnia użytkowa 6 425 m2) oraz dwa ogrodzone parkingi z wjazdami od strony ul. Chłodnej. Obiekt wyposażony jest w system telewizji dozorowej i monitorowany jest przez stację monitoringu. Ponadto pomieszczenia, w których znajduje się sprzęt znacznej wartości lub dokumentacja medyczna i kadrowa, posiadają system antywłamaniowy z czytnikami ruchu. Pomieszczenia laboratoryjne chronione są drzwiami z czytnikami dostępu. Stanowisko ochrony - całodobowe, stacjonarne, 1-osobowe, zlokalizowane na parterze przy wejściu głównym. Ochrona ma być realizowany przez osoby posiadające licencję 1-go stopnia i wyposażone w środki przymusu bezpośredniego Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 82 Na działce o powierzchni 1 593 m 2 znajduje się budynek o 4 kondygnacjach z pomieszczeniami laboratoryjnymi, administracyjnymi i magazynowymi (łączna powierzchnia użytkowa 2 500m2) oraz z parking wewnętrzny. Obiekt jest wyposażony w system telewizji dozorowej, nie posiada systemu alarmowego. Stanowisko ochrony - całodobowe, stacjonarne, 1-osobowe, zlokalizowane w portierni przy wejściu do klatki schodowej A. Ochrona ma być realizowany przez osoby posiadające licencję 1-go stopnia i wyposażone w środki przymusu bezpośredniego II. Obowiązki Wykonawcy zamówienia 1. Do obowiązków Wykonawcy świadczącego usługę ochrony fizycznej osób i mienia, z zachowaniem przepisów Instrukcji ochrony osób i mienia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie należy: 1) aktywowanie i dezaktywowanie systemów sygnalizacji włamania, napadu lub pożaru, 2) obserwacja monitorów wizyjnych przesyłających obraz z kamer rozmieszczonych na terenie obiektu i w jego otoczeniu zewnętrznym (w obiektach wyposażonych w monitoring wizyjny), a także reagowanie na sygnał alarmu antywłamaniowego, 3) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych, 4) kontrolowanie osób wchodzących i wychodzących do lub z budynku, 5) kontrolowania wynoszonych paczek lub przedmiotów mogących wskazywać, że stanowią one mienie Zamawiającego, 6) zwracania uwagi na wnoszone lub pozostawione bez opieki podejrzanie wyglądające bagaże lub pakunki, 7) nie wpuszczanie do budynku akwizytorów i osób o podejrzanym wyglądzie, 8) nie wpuszczanie do budynku osób będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, 9) zwracania uwagi na osoby palące w miejscach niedozwolonych, 10) interweniowanie w przypadku zakłócania przez osoby porządku wewnątrz budynku, 11) wydawania, odbioru i zabezpieczenia kluczy do pomieszczeń służbowych, z uwzględnieniem poświadczenia tych czynności odpowiednim wpisem do książki dyżurów i raportów, 12) kontrolowania zamknięcia wszystkich drzwi ewakuacyjnych, 13) sprawdzanie zabezpieczenia i zamykanie pomieszczeń biurowych oraz wszystkich okien po zakończeniu pracy Zamawiającego, 14) ochrona przed włamaniem do budynku, 15) ochrona przed uszkodzeniem wyposażenia znajdującego się w pomieszczeniach budynku lub przed zaborem dokumentów będących własnością Zamawiającego, 16) stałe patrolowanie budynku wewnątrz, 17) nadzorowanie wjazdu i wyjazdu pojazdów z parkingu, 18) patrolowanie terenu wokół budynku oraz parkingu, 19) niezwłoczne informowanie upoważnionych pracowników Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach zaistniałych na terenie obiektu, 20) wykonywanie innych poleceń Zamawiającego, związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa, porządku i ochrony mienia ruchomego i nieruchomego przed kradzieżą zniszczeniem, zalaniem, pożarem i innymi losowymi wypadkami w chronionych obiektach, 21) ujawniania awarii i zdarzeń mających wpływ na funkcjonowanie obiektu, informowania o nich wyznaczonych pracowników Zamawiającego lub odpowiednich służb oraz swoich przełożonych, a także wpisywania tych zdarzeń i podjętych działań w książce dyżurów i raportów oraz sporządzanie protokołów szkód, 22) podejmowania natychmiastowych działań interwencyjnych w przypadku zadziałania sygnalizacji alarmu przeciwpożarowego, zgodnie z obowiązującą instrukcją pożarową. 23) przywoływanie patrolu interwencyjnego zewnętrznego zobowiązanego do udzielania pomocy ochronie w WSSE, 24) w razie konieczności ścisła współpraca z Policją i Strażą Miejską podczas zaprowadzania porządku publicznego w obiektach chronionych i na terenie do niego przylegającym, a także z innymi służbami w przypadku wystąpienia awarii, katastrof, losowych zagrożeń dla bezpieczeństwa osób i mienia. 2. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów i raportów, do której upoważniony personel Wykonawcy wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia Zamawiającego. 4. Zamawiający zapewni pracownikom ochrony zatrudnionym przez Wykonawcę dostęp do pomieszczenia socjalnego w miejscu wykonywania zamówienia oraz możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem zamówienia.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
70.71.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe LUPUS A. Czarnecki, G. Gromuł Spółka Jawna, {Dane ukryte}, 01-793 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 333333,33 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    390000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    390000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    390000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie w okresie od dnia 01.02.2011 r. do dnia 31.01.1013 r. Wskazane wyżej usługi, na mocy rozporządzenia Prezesa rady ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r., Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r., zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust.1 ustawy przesłanek. W odniesieniu do usług ochroniarskich zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanemu poniżej wykonawcy, zastosowanie znajduje art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP. Wskazać należy, że przy dokonywaniu zamówienia na usługi ochroniarskie dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej dochodzi do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy trybu zamówienia publicznego- w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadniając trafność przyjętego stanowiska, przede wszystkim podkreślić należy, że zamawiający, jeszcze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki przeprowadził szereg analiz, bardzo dokładnie rozpoznając rynek usług ochroniarskich. Z powołanego powyżej badania rynku jednoznacznie wynika, że podmiot świadczący usługi dotychczas jest w stanie zaproponować bardzo atrakcyjne, w porównaniu z innymi potencjalnymi wykonawcami, stawki za ochronę obiektów, których dotyczy niniejsze zamówienie. Wskazać należy, że ceny oferowane przez dotychczasowego wykonawcę są niższe od stawek oferowanych przez konkurencyjnych przedsiębiorców, co wynika z analizy rynku i publikacji Polskiej Izby Ochrony z dnia 08.12.2010 r. pt. Kalkulacja kosztów godzinowej stawki pracownika zatrudnionego na umowę o pracę (w tym pracownika ochrony bez licencji)) z uwzględnieniem płacy minimalnej od 01.01.2011 r. Nadto podnieść należy fakt, iż świadczenie usług ochroniarskich dla WSSE wymaga dużego doświadczenia w ochronie podobnych obiektów, chociażby ze względu na szczególną wagę zadań powierzonych Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej na mocy ustawy o państwowej inspekcji sanitarnej. Wskazać w tym miejscu wypadnie, że podmiot, któremu zlecono wykonanie tego typu usług jest przedsiębiorą wyspecjalizowanym w świadczeniu usług ochroniarskich o takim właśnie charakterze. Dodatkowo jest doskonale zaznajomiony ze specyfiką i potrzebami WSSE w przedmiotowej dziedzinie, gdyż świadczy dla Stacji usługi ochroniarskie od przeszło roku. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte w czasie dotychczasowej obsługi zamawiającego w znacznym stopniu ułatwia współpracę, zatem zmiana podmiotu świadczącego usługi ochroniarskie spowodowałaby dla Stacji wiele problemów organizacyjnych. Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego świadczenia obsług ochroniarskich dla jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że przedsiębiorca, który aktualnie zajmuje się świadczeniem usług ochroniarskich dla zamawiającego cieszy się jego pełnym zaufaniem, co umożliwia Stacji spokojne i sprawne działanie, bez obaw o bezpieczeństwo zabezpieczanych obiektów i procesów badawczych i leczniczych prowadzonych w tych obiektach, przechowywanie danych wrażliwych, urządzeń specjalistycznych do badań środowiska. W kontekście rozważanego problemu nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków. Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty warto podkreślić, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu mogłoby spowodować znaczne utrudnienia w działalności WSSE w Warszawie, w szczególności byłoby sprzeczne z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą kierował się zamawiający, mając na uwadze eliminację strat w mieniu publicznym. Na uwzględnienie zasługuje fakt, że firma, której zlecono ochronę Stacji w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w stanie zaoferować najbardziej na ryku konkurencyjne ceny, a dodatkowo dotychczasowa współpraca z tym podmiotem układała się należycie, zatem absolutnie irracjonalnym posunięciem byłoby dokonywane jakiejkolwiek zmiany w tej materii. Należy również zaznaczyć, że zamawiający chciał uniknąć konieczności zwiększenia kwot wydatkowanych na ochronę Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.

Adres: ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zp@wsse.waw.pl,
tel: 22 620 90 01 wew. 668, 669,
fax: 22 620 90 01- 06 w. 128
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 1360520110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-01-11
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług ochroniarskich dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe LUPUS A. Czarnecki, G. Gromuł Spółka Jawna
Warszawa
2011-02-02 390 000,00