Wągrowiec: Opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa


Numer ogłoszenia: 142634 - 2013; data zamieszczenia: 11.04.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wągrowieckie TBS Sp. z o.o. w Wągrowcu, Rynek 12, 62-100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie, tel. 67 26 27 301, faks 67 26 27 301


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na materiałach geodezyjnych Jednostki projektowania dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa - zgodnie z nagrodzoną koncepcją programowo - przestrzenną zdegradowanych obszarów miejskich i aktywizacji terenów pokolejowych w centrum miasta Wągrowca z uwzględnieniem wniosków i zaleceń Sądu Konkursowego. obejmującej: 1.opracowanie koncepcji pokonkursowej, 2.projekty budowlane - wszystkie branże, 3.uzyskanie pozwolenia na budowę, 4.projekty wykonawcze - wszystkie branże, 5.projekty niezbędnych rozbiórek, 6.uzyskanie pozwolenia na budowę i rozbiórki, 7.projekt zagospodarowania działki wraz z elementami małej architektury oraz niezbędnymi rozwiązaniami sieciowymi, 8.informacja BIOZ, 9.przedmiary robót (kosztorysy ślepe), 10.kosztorysy inwestorskie, 11.zbiorcze zestawienie kosztów, 12.specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 13.projekt zagospodarowania zielenią..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.22.00.00-6, 71.24.40.00-0, 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa na podstawie art. 67, ust. 1, pkt 1, lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami - dalej jako ustawa lub PZP. W dacie 24 lutego 2012 r. Zamawiający Gmina Miejska Wągrowiec ogłosiła, a w ślad za tym przeprowadziła konkurs na opracowanie Koncepcji programowo - przestrzennej zdegradowanych obszarów miejskich i aktywizacji terenów pokolejowych w centrum Wągrowca. Podstawą formalną konkursu były przepisy ww ustawy. Konkurs który został rozstrzygnięty w dniu 29.06.2012r. Pierwszą nagrodę w ww konkursie zdobyło Konsorcjum Firm CONSULTOR Spółka z o.o. 61 - 418 Poznań, ul. Pietrusińskiego 19 i AHOR PRACOWNIA Anita Horowska 62 - 080 Tarnowo Podgórne, ul. Bławatkowa 6. Nadmienić na wstępie należy, że dokumentacja projektowa objęta niniejszym uzasadnieniem wykonana ma być zgodnie z nagrodzoną koncepcją programowo - przestrzenną zdegradowanych obszarów miejskich i aktywizacji terenów pokolejowych w centrum miasta Wągrowca z uwzględnieniem wniosków i zaleceń Sądu Konkursowego. Na mocy postanowień regulaminu ww konkursu z lutego 2012 r. jego uczestnicy mieli opracować koncepcje programowo - przestrzenną i urbanistyczno - architektoniczną terenów centrum Wągrowca w granicach objętych konkursem i wytyczonych na planie będącym załącznikiem do dokumentacji konkursowej przy czym zamawiający zobowiązał uczestników aby zaproponowali funkcje użytkowe m in. zabytkowego budynku dworca PKP oraz zaprojektowali szeroko rozumiane otoczenie dworca stanowiącego - Zintegrowane Centrum Komunikacyjne wraz z całą infrastrukturą. Opis wszystkich istotnych elementów i uwarunkowań został przekazany uczestnikom konkursu wraz z wytycznymi przy czym zamawiający nie wykluczył wprowadzenia uzasadnionych zmian w zapisach obowiązującego zarówno miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jak i studium jeżeli wybrana koncepcja konkursowa wykaże, że takie zmiany byłyby wskazane dla przyszłego rozwoju miasta. Co wyraźnie zaznaczono, celem konkursu było wyłonienie autora zespołu autorskiego, który otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie z wolnej ręki na opracowanie projektu rewitalizacji opisanego obszaru. Generalnie podsumowując ten wątek rozważań zamawiającemu chodziło o to aby poprzez instytucję konkursu doprowadzić do nowego spojrzenia na zespół dworców ten nowy układ winien bowiem stać się ważkim komponentem struktury przestrzennej miasta, użytecznym, przyjaznym i atrakcyjnym dla mieszkańców. Wszelkie czynności w ramach konkursu przeprowadzał powołany przez zamawiającego sąd konkursowy . Jako korespondujące z założonym celem konkursu było stypizowanie głównej nagrody w konkursie - czyli nagroda pieniężna w wysokości 60 tys. złotych oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na opracowanie projektu Rewitalizacja budynku dworca PKP i jego otoczenia oraz budowa parkingu :parking naziemny. Na marginesie stwierdzić należy, że zamawiający wyczerpał tym samym znamiona instytucji konkursu o jakich mowa w art. 110 PZP, który w myśl postanowień jurydycznych jest przyrzeczeniem publicznym, w którym przez publiczne ogłoszenie zamawiający przyrzeka nagrodę za wykonanie i przeniesienie prawa do wybranej przez sąd konkursowy pracy konkursowej. W ślad za tym w punkcie 10 warunków konkursu zamawiający wymagał przeniesienia na niego autorskich praw majątkowych do nagrodzonej pracy konkursowej na takich polach eksploatacji jak utrwalanie i zwielokrotnianie dzieła oraz publiczne wystawianie i wyświetlanie. Sąd konkursowy dokonał rozstrzygnięcia konkursu, w wyniku czego zaprosił do negocjacji z wolnej ręki jednego z wykonawców zgodnie z brzmieniem art. 125 PZP i po negocjacjach udzielono zamówienia z wolnej ręki umowa z dnia 31 grudnia 2012 r. na wykonanie dokumentacji projektowej Rewitalizacja budynku dworca PKP i jego otoczenia oraz budowa parkingu (parking naziemny PiR. Jako podstawę prawną zamówienia w umowie wpisano art. 67 ust. 1 pkt 2 PZP. Ów przepis stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: pkt 2 przeprowadzono konkurs, o którym mowa w art. 110, w którym nagrodą było zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki autora wybranej pracy konkursowej. Zgodnie z postanowieniami załącznika nr 3 do umowy z dnia 31 grudnia 2012 r. rewitalizacja (modernizacja) dworca PKP - miała spełniać funkcje obsługi dla podróżnych. To ostatnie zastrzeżenie jest istotne gdyż praca konkursowa której przyznano nagrodę I stopnia a w ślad za tym jej autorowi udzielono zamówienia z wolnej ręki na projekt - funkcję obsługi podróżnych przewidywała w budynku który został technologicznie konstrukcyjnie i funkcjonalnie połączony z budynkiem rewitalizowanego dworca. Mieścić się ma w nim zaplecze gastronomiczne w postaci kawiarni i restauracji. Poszerzając opis stanu faktycznego stwierdzić zatem należy, że budynek kawiarni - restauracji dworcowej zgodnie z nagrodzoną pracą konkursową stanowi jego integralną część stanowi rozbudowa istniejącego budynku dworca PKP . Aby istniejący obecnie budynek dworca mógł funkcjonować zgodnie z opracowaną koncepcją, jego przeznaczeniem i spełniać wszystkie funkcje zintegrowanego centrum komunikacyjnego, które obsługiwać będzie nie tylko podróżnych PKP ale także podróżnych PKS i komunikacji miejskiej. powinien zostać rozbudowany o budynek kawiarni - restauracji dworcowej, która obecnie mieści się w budynku dworca PKP. Zgodnie z nagrodzoną koncepcją programowo - przestrzenną powierzchnia, którą obecnie zajmuje kawiarnia - restauracja dworcowa zagospodarowana zostanie w inny sposób, tak aby zapewnić pomieszczenia dla kas, toalet, poczekalni i innych pomieszczeń socjalnych zapewniających odpowiednie funkcjonowanie obiektu. Ergo zdaniem zamawiającego istnieje uzasadnienie dla udzielenie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie usługi opisanej w petitum temu samemu wykonawcy któremu udzielone zostało zamówienie publiczne z dnia 31 grudnia 2012 r. Wyczerpując stopień szczególnej staranności przy ocenie dopuszczalności powyżej sformułowanego wniosku zamawiający wziął pod uwagę także i tę okoliczność, że na podstawie umowy z dnia 31 grudnia 2012 r. paragraf 13 zamawiający nabył autorskie prawa majątkowe do przedmiotu umowy oraz także prawo zezwalania na wykonywanie tzw. praw zależnych (polegających na prawie do opracowania cudzego utworu. Zamawiający dokonując analizy tej okoliczności stwierdził, że jeżeli nowy projekt objęty niniejszym uzasadnieniem trybu miałby dotyczyć tzw. wartości dodanej która byłaby tylko nadbudową projektu pierwotnego, to wtedy przeprowadziłby postępowanie konkurencyjne, a to w szczególności z tej przyczyny, że zamawiający uzyskał owe prawa zależne czyli może swobodnie rozporządzać, tj. m. in. zmieniać utwór pierwotny. Zamawiający zachowując ową szczególną staranność doszedł do przeciwnej konstatacji, tj. że ma do czynienia z dwoma projektami, które stanowią jedna całość, wzajemnie się dopełniającą i dopiero w koniunkcji tworzącą zintegrowaną monolityczną całość, a wtedy udzielenie drugiego zamówienia z wolnej ręki temu samemu wykonawcy jak można domniemywać znajdzie usprawiedliwienie. Decyzja zamawiającego bowiem zostanie oparta identycznie jak poprzednio na pkt 2 ust. 1 art. 67 PZP, gdyż to rzeczony konkurs stanie się źródłem zobowiązania po stronie zamawiającego, aby udzielił on zamówienia wykonawcy po negocjacjach z wolnej ręki na projekt dotyczący realizacji zadania polegającego na rewitalizacji terenów pokolejowych w zakreślonych granicach. Zważyć bowiem należy, co przywołano powyżej, że zamawiający pozostawił wykonawcom pewną swobodę sposobu w jaki osiągną oni zamierzony skutek. Większość autorów złożonych prac konkursowych realizację funkcji związanych z obsługą podróżnych zaprojektowało w obrębie samego dworca, natomiast praca nagrodzona, z góry przyjęła założenie zintegrowanych technologicznie i funkcjonalnie dwóch obiektów nie stanowiących samodzielnych części które tylko w koniunkcji pozwalające zrealizować zaplanowany cel. Ponieważ Konsorcjum Firm CONSULTOR Spółka z o.o. i AHOR PRACOWNIA Anita Horowska jest autorem opracowania projektu rewitalizacja budynku dworca PKP i jego otoczenia, a opracowanie projektu kawiarni - restauracji stanowi integralną część całego zespołu funkcjonalno - przestrzennego zaprojektowanego przez ww Konsorcjum, Zamawiający uznał, że ww zamówienie należy udzielić na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy PZP. Ponadto rozbudowa budynku dworca PKP o budynek kawiarni - restauracji dworcowej według Zamawiającego mieści się w ramach przyrzeczonej w konkursie nagrody, i w ten sposób zamawiający dopełnił przyrzeczenia z ogłoszenia o konkursie, a jego działanie znajduje usprawiedliwienie na gruncie obowiązującego prawa i nie zmierza do jego obejścia, tym samym czerpie ochronę na gruncie art. 67 ust. 1 pkt 2 PZP w zw. z art. 58 par 1 i par 2 kc w zw. z art. 14 i 139 ust. 1 PZP. Wniosek: Zamawiający podjął decyzję o konieczności rozbudowy istniejącego budynku dworca PKP zgodnie z nagrodzoną koncepcją. Przedmiot zamówienia niniejszego postępowania jest ściśle powiązany a wcześniej udzielonym zamówieniem i ochroną praw autorskich autorów projektu rewitalizacji budynku dworca PKP i jego otoczenia. W związku z powyższym Zamawiający nie posiada możliwości zlecenia opracowania dokumentacji projektowej kawiarni - restauracji dworcowej innemu wykonawcy bez narażania się na odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu naruszenia praw autorskich i nie wywiązania się z przyrzeczeń konkursowych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Pracownia Projektowa CONSULTOR Sp. z o .o., ul. Pietrusińskiego 19, 61-418 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

  • AHOR PRACOWNIA Anita Horowska, ul. Irysowa 2, 62-080 Tarnowo Podgórne, kraj/woj. wielkopolskie.


Wągrowiec: Opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa


Numer ogłoszenia: 183164 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 142634 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wągrowieckie TBS Sp. z o.o. w Wągrowcu, Rynek 12, 62-100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie, tel. 67 26 27 301, faks 67 26 27 301.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na materiałach geodezyjnych Jednostki projektowania dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa - zgodnie z nagrodzoną koncepcją programowo - przestrzenną zdegradowanych obszarów miejskich i aktywizacji terenów pokolejowych w centrum miasta Wągrowca z uwzględnieniem wniosków i zaleceń Sądu Konkursowego. obejmującej: 1.opracowanie koncepcji pokonkursowej, 2.projekty budowlane - wszystkie branże, 3.uzyskanie pozwolenia na budowę, 4.projekty wykonawcze - wszystkie branże, 5.projekty niezbędnych rozbiórek, 6.uzyskanie pozwolenia na budowę i rozbiórki, 7.projekt zagospodarowania działki wraz z elementami małej architektury oraz niezbędnymi rozwiązaniami sieciowymi, 8.informacja BIOZ, 9.przedmiary robót (kosztorysy ślepe), 10.kosztorysy inwestorskie, 11.zbiorcze zestawienie kosztów, 12.specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 13.projekt zagospodarowania zielenią.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.22.00.00-6, 71.24.40.00-0, 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.04.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pracownia Projektowa CONSULTOR Sp. z o .o., {Dane ukryte}, 61-418 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
  • AHOR PRACOWNIA Anita Horowska,, {Dane ukryte}, 62-080 Tarnowo Podgórne, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 110000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    125000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    125000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    125000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający udzielił zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa na podstawie art. 67, ust. 1, pkt 1, lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami - dalej jako ustawa lub PZP. W dacie 24 lutego 2012 r. Zamawiający Gmina Miejska Wągrowiec ogłosiła, a w ślad za tym przeprowadziła konkurs na opracowanie Koncepcji programowo - przestrzennej zdegradowanych obszarów miejskich i aktywizacji terenów pokolejowych w centrum Wągrowca. Podstawą formalną konkursu były przepisy ww ustawy. Konkurs który został rozstrzygnięty w dniu 29.06.2012r. Pierwszą nagrodę w ww konkursie zdobyło Konsorcjum Firm CONSULTOR Spółka z o.o. 61 - 418 Poznań, {Dane ukryte} i AHOR PRACOWNIA Anita Horowska 62 - 080 Tarnowo Podgórne, ul. Bławatkowa 6. Nadmienić na wstępie należy, że dokumentacja projektowa objęta niniejszym uzasadnieniem wykonana ma być zgodnie z nagrodzoną koncepcją programowo - przestrzenną zdegradowanych obszarów miejskich i aktywizacji terenów pokolejowych w centrum miasta Wągrowca z uwzględnieniem wniosków i zaleceń Sądu Konkursowego. Na mocy postanowień regulaminu ww konkursu z lutego 2012 r. jego uczestnicy mieli opracować koncepcje programowo - przestrzenną i urbanistyczno - architektoniczną terenów centrum Wągrowca w granicach objętych konkursem i wytyczonych na planie będącym załącznikiem do dokumentacji konkursowej przy czym zamawiający zobowiązał uczestników aby zaproponowali funkcje użytkowe m in. zabytkowego budynku dworca PKP oraz zaprojektowali szeroko rozumiane otoczenie dworca stanowiącego - Zintegrowane Centrum Komunikacyjne wraz z całą infrastrukturą. Opis wszystkich istotnych elementów i uwarunkowań został przekazany uczestnikom konkursu wraz z wytycznymi przy czym zamawiający nie wykluczył wprowadzenia uzasadnionych zmian w zapisach obowiązującego zarówno miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jak i studium jeżeli wybrana koncepcja konkursowa wykaże, że takie zmiany byłyby wskazane dla przyszłego rozwoju miasta. Co wyraźnie zaznaczono, celem konkursu było wyłonienie autora zespołu autorskiego, który otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie z wolnej ręki na opracowanie projektu rewitalizacji opisanego obszaru. Generalnie podsumowując ten wątek rozważań zamawiającemu chodziło o to aby poprzez instytucję konkursu doprowadzić do nowego spojrzenia na zespół dworców ten nowy układ winien bowiem stać się ważkim komponentem struktury przestrzennej miasta, użytecznym, przyjaznym i atrakcyjnym dla mieszkańców. Wszelkie czynności w ramach konkursu przeprowadzał powołany przez zamawiającego sąd konkursowy . Jako korespondujące z założonym celem konkursu było stypizowanie głównej nagrody w konkursie - czyli nagroda pieniężna w wysokości 60 tys. złotych oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na opracowanie projektu Rewitalizacja budynku dworca PKP i jego otoczenia oraz budowa parkingu :parking naziemny. Na marginesie stwierdzić należy, że zamawiający wyczerpał tym samym znamiona instytucji konkursu o jakich mowa w art. 110 PZP, który w myśl postanowień jurydycznych jest przyrzeczeniem publicznym, w którym przez publiczne ogłoszenie zamawiający przyrzeka nagrodę za wykonanie i przeniesienie prawa do wybranej przez sąd konkursowy pracy konkursowej. W ślad za tym w punkcie 10 warunków konkursu zamawiający wymagał przeniesienia na niego autorskich praw majątkowych do nagrodzonej pracy konkursowej na takich polach eksploatacji jak utrwalanie i zwielokrotnianie dzieła oraz publiczne wystawianie i wyświetlanie. Sąd konkursowy dokonał rozstrzygnięcia konkursu, w wyniku czego zaprosił do negocjacji z wolnej ręki jednego z wykonawców zgodnie z brzmieniem art. 125 PZP i po negocjacjach udzielono zamówienia z wolnej ręki umowa z dnia 31 grudnia 2012 r. na wykonanie dokumentacji projektowej Rewitalizacja budynku dworca PKP i jego otoczenia oraz budowa parkingu (parking naziemny PiR. Jako podstawę prawną zamówienia w umowie wpisano art. 67 ust. 1 pkt 2 PZP. Ów przepis stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: pkt 2 przeprowadzono konkurs, o którym mowa w art. 110, w którym nagrodą było zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki autora wybranej pracy konkursowej. Zgodnie z postanowieniami załącznika nr 3 do umowy z dnia 31 grudnia 2012 r. rewitalizacja (modernizacja) dworca PKP - miała spełniać funkcje obsługi dla podróżnych. To ostatnie zastrzeżenie jest istotne gdyż praca konkursowa której przyznano nagrodę I stopnia a w ślad za tym jej autorowi udzielono zamówienia z wolnej ręki na projekt - funkcję obsługi podróżnych przewidywała w budynku który został technologicznie konstrukcyjnie i funkcjonalnie połączony z budynkiem rewitalizowanego dworca. Mieścić się ma w nim zaplecze gastronomiczne w postaci kawiarni i restauracji. Poszerzając opis stanu faktycznego stwierdzić zatem należy, że budynek kawiarni - restauracji dworcowej zgodnie z nagrodzoną pracą konkursową stanowi jego integralną część stanowi rozbudowa istniejącego budynku dworca PKP . Aby istniejący obecnie budynek dworca mógł funkcjonować zgodnie z opracowaną koncepcją, jego przeznaczeniem i spełniać wszystkie funkcje zintegrowanego centrum komunikacyjnego, które obsługiwać będzie nie tylko podróżnych PKP ale także podróżnych PKS i komunikacji miejskiej. powinien zostać rozbudowany o budynek kawiarni - restauracji dworcowej, która obecnie mieści się w budynku dworca PKP. Zgodnie z nagrodzoną koncepcją programowo - przestrzenną powierzchnia, którą obecnie zajmuje kawiarnia - restauracja dworcowa zagospodarowana zostanie w inny sposób, tak aby zapewnić pomieszczenia dla kas, toalet, poczekalni i innych pomieszczeń socjalnych zapewniających odpowiednie funkcjonowanie obiektu. Ergo zdaniem zamawiającego istnieje uzasadnienie dla udzielenie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie usługi opisanej w petitum temu samemu wykonawcy któremu udzielone zostało zamówienie publiczne z dnia 31 grudnia 2012 r. Wyczerpując stopień szczególnej staranności przy ocenie dopuszczalności powyżej sformułowanego wniosku zamawiający wziął pod uwagę także i tę okoliczność, że na podstawie umowy z dnia 31 grudnia 2012 r. paragraf 13 zamawiający nabył autorskie prawa majątkowe do przedmiotu umowy oraz także prawo zezwalania na wykonywanie tzw. praw zależnych (polegających na prawie do opracowania cudzego utworu. Zamawiający dokonując analizy tej okoliczności stwierdził, że jeżeli nowy projekt objęty niniejszym uzasadnieniem trybu miałby dotyczyć tzw. wartości dodanej która byłaby tylko nadbudową projektu pierwotnego, to wtedy przeprowadziłby postępowanie konkurencyjne, a to w szczególności z tej przyczyny, że zamawiający uzyskał owe prawa zależne czyli może swobodnie rozporządzać, tj. m. in. zmieniać utwór pierwotny. Zamawiający zachowując ową szczególną staranność doszedł do przeciwnej konstatacji, tj. że ma do czynienia z dwoma projektami, które stanowią jedna całość, wzajemnie się dopełniającą i dopiero w koniunkcji tworzącą zintegrowaną monolityczną całość, a wtedy udzielenie drugiego zamówienia z wolnej ręki temu samemu wykonawcy jak można domniemywać znajdzie usprawiedliwienie. Decyzja zamawiającego bowiem zostanie oparta identycznie jak poprzednio na pkt 2 ust. 1 art. 67 PZP, gdyż to rzeczony konkurs stanie się źródłem zobowiązania po stronie zamawiającego, aby udzielił on zamówienia wykonawcy po negocjacjach z wolnej ręki na projekt dotyczący realizacji zadania polegającego na rewitalizacji terenów pokolejowych w zakreślonych granicach. Zważyć bowiem należy, co przywołano powyżej, że zamawiający pozostawił wykonawcom pewną swobodę sposobu w jaki osiągną oni zamierzony skutek. Większość autorów złożonych prac konkursowych realizację funkcji związanych z obsługą podróżnych zaprojektowało w obrębie samego dworca, natomiast praca nagrodzona, z góry przyjęła założenie zintegrowanych technologicznie i funkcjonalnie dwóch obiektów nie stanowiących samodzielnych części które tylko w koniunkcji pozwalające zrealizować zaplanowany cel. Ponieważ Konsorcjum Firm CONSULTOR Spółka z o.o. i AHOR PRACOWNIA Anita Horowska jest autorem opracowania projektu rewitalizacja budynku dworca PKP i jego otoczenia, a opracowanie projektu kawiarni - restauracji stanowi integralną część całego zespołu funkcjonalno - przestrzennego zaprojektowanego przez ww Konsorcjum, Zamawiający uznał, że ww zamówienie należy udzielić na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy PZP. Ponadto rozbudowa budynku dworca PKP o budynek kawiarni - restauracji dworcowej według Zamawiającego mieści się w ramach przyrzeczonej w konkursie nagrody, i w ten sposób zamawiający dopełnił przyrzeczenia z ogłoszenia o konkursie, a jego działanie znajduje usprawiedliwienie na gruncie obowiązującego prawa i nie zmierza do jego obejścia, tym samym czerpie ochronę na gruncie art. 67 ust. 1 pkt 2 PZP w zw. z art. 58 par 1 i par 2 kc w zw. z art. 14 i 139 ust. 1 PZP. Wniosek: Zamawiający podjął decyzję o konieczności rozbudowy istniejącego budynku dworca PKP zgodnie z nagrodzoną koncepcją. Przedmiot zamówienia niniejszego postępowania jest ściśle powiązany a wcześniej udzielonym zamówieniem i ochroną praw autorskich autorów projektu rewitalizacji budynku dworca PKP i jego otoczenia. W związku z powyższym Zamawiający nie posiada możliwości zlecenia opracowania dokumentacji projektowej kawiarni - restauracji dworcowej innemu wykonawcy bez narażania się na odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu naruszenia praw autorskich i nie wywiązania się z przyrzeczeń konkursowych.

Adres: Rynek 12, 62-100 Wągrowiec
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: wtbs.wagrowiec@pro.onet.pl
tel: 67 26 27 301
fax: 67 26 27 301
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 14263420130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-04-10
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego
71244000-0 Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa Pracownia Projektowa CONSULTOR Sp. z o .o.
Poznań
2013-05-09 62 500,00
Opracowanie dokumentacji projektowej pn. Kawiarnia - restauracja dworcowa AHOR PRACOWNIA Anita Horowska,
Tarnowo Podgórne
2013-05-09 62 500,00