Wałcz: Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim


Numer ogłoszenia: 143614 - 2014; data zamieszczenia: 28.04.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Wałecki , ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 67 250 84 51, faks 67 2589010.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w związku z realizacją projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE) to specjalista zewnętrzny (spoza szkoły/przedszkola), który pracuje na rzecz szkół/przedszkoli w ramach realizowanego projektu. Osoba pełniąca funkcję SORE nie może pełnić innych funkcji w ww. projekcie. Szacunkowa ilość godzin przewidziana dla SORE wynosi 80 godzin/miesiąc. Miejsce wykonywania zamówienia: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wałczu, ul. Południowa 10b oraz siedziby placówek z terenu Powiatu Wałeckiego wymienione w poszczególnych częściach przedmiotu zamówienia. Zakres obowiązków: 1) Koordynacja procesów rozwoju placówek oświatowych wskazanych przez Koordynatora Projektu; 2) Rekrutacja uczestników do projektu; 3) Opracowanie Rocznych Planów Wspomagania doskonalenia zawodowego nauczycieli, realizowanych bezpośrednio w placówkach, ze szczególnym uwzględnieniem: a) wsparcia dyrektora i nauczycieli w sprecyzowaniu diagnozy faktycznych potrzeb edukacyjnych, przygotowanie wybranej oferty doskonalenia do realizacji; b) pomocy w sformułowaniu celów i opracowaniu kompleksowych projektów rozwojowych oraz monitorowaniu ich wdrażania; c) wsparcia szkoły w przygotowaniu Rocznego Planu Wspomagania, ściśle odpowiadającego na wewnętrzne potrzeby szkoły (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego, utworzenie zespołu zadaniowego); d) doboru form doskonalenia adekwatnych do potrzeb oraz ich ewaluacja; e) podejmowanie wszelkich działań związanych z realizacją w placówce konkretnej oferty (spotkania, konsultacje indywidualne i zbiorowe, organizowanie spotkań i konsultacji z ekspertami zewnętrznymi w wybranym obszarze doskonalenia); f) utrzymywanie stałego kontaktu z dyrektorem i nauczycielami. 4) Opracowanie merytorycznych wymagań na ekspertów zewnętrznych; 5) Stała współpraca z ekspertami zewnętrznymi, ustalenie programu warsztatów oraz przygotowanie materiałów szkoleniowych; 6) Opracowanie przy współpracy z ekspertami wzoru kwestionariusza kompetencji; 7) Organizowanie zaplanowanych form wsparcia (m.in. sale, catering, materiały biurowe itp.); 8) Monitorowanie przebiegu realizacji Rocznego Planu Wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności; 9) Przygotowanie sprawozdań z przebiegu realizacji Rocznego Planu Wspomagania; 10) Dokumentowanie podejmowanych działań - zgodnie z wymogami określonymi przez Koordynatora Projektu (m.in. listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenie skorzystania z cateringu/poczęstunku, ankiety itp.); 11) Współpraca z Koordynatorami Sieci Współpracy i Samokształcenia; 12) Współpraca z Zespołem Zarządzającym Projektu, udział w spotkaniach Zespołu; 13) Wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu; 14) Ewidencjonowanie zadań i czasu pracy, dostarczenie ewidencji do biura projektu najpóźniej do 5 dnia następnego miesiąca. Etapy Rocznego Planu Wspomagania (RPW): Etap I - Diagnoza Diagnoza jest pierwszym etapem rocznego planu wspomagania. W trakcie diagnozy SORE, we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji szkoły/przedszkola (w szczególności wyniki ewaluacji wewnętrznej, raport z ewaluacji zewnętrznej oraz wyniki egzaminów zewnętrznych), szczegółowo analizuje potrzeby danej placówki. Rezultatem przeprowadzenia diagnozy jest wybór tematów ofert, które będą realizowane w szkole czy przedszkolu, a także określenie zasad i etapów dotyczących realizacji RPW. Roczny plan wspomagania zawiera w szczególności: a) datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji RPW, b) krótki opis diagnozy potrzeb, c) cel realizacji RPW, d) wskaźniki realizacji, e) role osób realizujących RPW i korzystających ze wsparcia wraz z ich zaangażowaniem czasowym, f) zadania osób realizujących RPW oraz osób korzystających ze wsparcia, g) harmonogram realizacji RPW wraz ze wskazaniem działań (np. warsztatów, konsultacji, szkoleń). Etap II - Doskonalenie pracy nauczycieli Drugim etapem realizacji wsparcia jest przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie z RPW. Za organizację zadania odpowiedzialny jest SORE, który może, w miarę zaistniałych potrzeb, pozyskać ekspertów zewnętrznych będących specjalistami w zakresie tematyki RPW, np. pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub uczniem młodszym. Sugerowanymi formami doskonalenia nauczycieli są: a) warsztaty dla nauczycieli rozumiane jako każde aktywne metody szkoleniowe, angażujące uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. Grupa warsztatowa powinna liczyć 15-20 uczestników. W ramach jednego RPW powinno zostać przeprowadzonych 5-6 modułów warsztatów (moduł zajęć warsztatowych rozumiany jest tutaj jako forma kształcenia w wymiarze trzech godzin dydaktycznych), b) inne formy spotkań grupowych (wykłady, konsultacje grupowe) rozumiane jako każde spotkanie zespołu nauczycieli (grupa licząca ok. 25 osób, w zależności od formy pracy i liczebności grona), które ma na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. Realizacja tego etapu powinna odbyć się jak najwcześniej, aby następnie pozostał czas na wdrażanie nabytej wiedzy i utrwalanie w praktyce szkolnej wypracowanych rozwiązań. Etap III - Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę Kolejnym etapem realizacji RPW jest pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę. Aby efekt doskonalenia został osiągnięty w optymalnym stopniu, nauczyciele powinni mieć dodatkowo okazję do regularnej wymiany doświadczeń i rozmowy na temat działań sprawdzających się w praktyce i napotkanych trudności. Powinien towarzyszyć im w tym wspierający konsultant spotkań - taka jest właśnie rola SORE na tym etapie realizacji planu wspomagania szkoły. W tym celu w harmonogramie RPW należy zaplanować cykliczne konsultacje indywidualne i/lub grupowe (6-8 spotkań, trwających średnio po dwie godziny każde). W trakcie konsultacji indywidualnych nauczyciel może przedyskutować z SORE (lub ekspertem) swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. W trakcie konsultacji grupowych nauczyciele mogą dodatkowo wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. Konsultacje grupowe prowadzi SORE (lub ekspert zewnętrzny). W związku z realizacją RPW również przed dyrektorem szkoły może pojawić się wiele dodatkowych wyzwań. Zwłaszcza wtedy, gdy po zetknięciu ze szkolną rzeczywistością zaplanowane działania zaczynają wydawać się zbyt trudne w realizacji. Dyrektor może w trakcie realizacji RPW korzystać z indywidualnego wsparcia, m.in. w obszarze radzenia sobie z nowymi okolicznościami, które niesie ze sobą wprowadzanie RPW (np. promocja zmiany, radzenie sobie z oporem, zniechęceniem, rozwiązywanie pojawiających się problemów itp.). Osobą wspierającą dyrektora jest SORE. Etap IV - Przygotowanie sprawozdania z RPW Po zakończeniu realizacji RPW szkoły SORE przeprowadza podsumowanie wdrożenia, a sporządzone sprawozdanie przedstawia dyrektorowi i radzie pedagogicznej. Wspólna refleksja nad sprawozdaniem i płynącymi z niego wnioskami kończy pracę nad daną ofertą doskonalenia nauczycieli prowadzoną w ramach RPW szkoły. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć oferty częściowe na jedną lub dwie części zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że każdy Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji może wykonywać umowę tylko w jednej z części (jeden Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji nie może wykonywać umowy zarówno w części nr 1, jak i w części nr 2). Część nr 1. SORE I - łącznie 7 placówek Rok szkolny 2013/2014: 1. Niepubliczna Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym im. 4 Dywizji Piechoty w Szwecji, ul. Szkolna 21. 2. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu, Al. Tysiąclecia 19. 3. II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Prof. Józefa Tischnera w Wałczu, ul. Bydgoska 52. Rok szkolny 2014/2015: 1. Zespół Szkół nr 1 - I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Wałczu, ul. Kilińszczaków 59. 2. Zespół Szkół nr 1 - Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Wałczu, ul. Kilińszczaków 59. 3. Zespół Szkół nr 3 - Zasadnicza Szkoła Zawodowa im. I Armii Wojska Polskiego w Wałczu, ul. Bankowa 3. 4. Zespół Szkół nr 3 - Technikum Zawodowe nr 2 im. I Armii Wojska Polskiego w Wałczu, ul. Bankowa 3. Część nr 2. SORE II - łącznie 6 placówek Rok szkolny 2013/2014: 1. Zespół Szkół w Piecniku, Szkoła Podstawowa, Piecnik 8, gm. Mirosławiec. 2. Zespół Szkół w Piecniku, Gimnazjum, Piecnik 8, gm. Mirosławiec. 3. Szkoła Podstawowa w Dębołęce, Debołęka13. Rok szkolny 2014/2015: 1. Zespół Szkół im. Lotników Polskich Szkoła Podstawowa w Mirosławcu, ul. Wolności 21. 2. Zespół Szkół im. Lotników Polskich Gimnazjum w Mirosławcu, ul. Wolności 21. 3. Samorządowe Przedszkole Słoneczko w Mirosławcu, ul. Zamkowa 12..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: w zakresie części nr 1 co najmniej jedną osobą wykonującą zadania Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji, która posiada: a) ukończone studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym, b) certyfikat SORE, c) doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych: kryterium preferencyjne: doświadczenie w moderowaniu grupowej pracy koncepcyjnej osób dorosłych (80 godzin), kierowanie spotkaniami/warsztatami poświęconymi zespołowemu wypracowaniu rozwiązań określonych problemów - warsztaty strategiczne, tworzenie procedur, wspólne rozwiązywanie problemów, d) doświadczenie w zarządzaniu/zarządzaniu projektami: kryterium bazowe: minimum 6 miesięcy doświadczenia w realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (na przykład szkolnego zespołu zadaniowego, przedmiotowego itp.) - bez konieczności pełnienia roli przełożonego wobec jego członków, e) doświadczenie w edukacji: kryterium bazowe: doświadczenie w pracy nauczyciela lub realizacji usług rozwojowych na rzecz systemu edukacji publicznej i niepublicznej. Kryterium preferencyjne: udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji, w zakresie części nr 2 co najmniej jedną osobą wykonującą zadania Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji, która posiada: a) ukończone studia wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym, b) certyfikat SORE, c) doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych: kryterium preferencyjne: doświadczenie w moderowaniu grupowej pracy koncepcyjnej osób dorosłych (80 godzin), kierowanie spotkaniami/warsztatami poświęconymi zespołowemu wypracowaniu rozwiązań określonych problemów - warsztaty strategiczne, tworzenie procedur, wspólne rozwiązywanie problemów, d) doświadczenie w zarządzaniu/zarządzaniu projektami: kryterium bazowe: minimum 6 miesięcy doświadczenia w realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (na przykład szkolnego zespołu zadaniowego, przedmiotowego itp.) - bez konieczności pełnienia roli przełożonego wobec jego członków, e) doświadczenie w edukacji: kryterium bazowe: doświadczenie w pracy nauczyciela lub realizacji usług rozwojowych na rzecz systemu edukacji publicznej i niepublicznej. Kryterium preferencyjne: udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji,


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.powiatwalecki.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Wałczu, ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz, pokój 301.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
06.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wałczu, ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz, Punkt Obsługi Interesanta.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet III. Działanie 3.5..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Wałcz: Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim


Numer ogłoszenia: 165830 - 2014; data zamieszczenia: 16.05.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 143614 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Wałecki, ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 67 250 84 51, faks 67 2589010.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w związku z realizacją projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE) to specjalista zewnętrzny (spoza szkoły/przedszkola), który pracuje na rzecz szkół/przedszkoli w ramach realizowanego projektu. Osoba pełniąca funkcję SORE nie może pełnić innych funkcji w ww. projekcie. Szacunkowa ilość godzin przewidziana dla SORE wynosi 80 godzin/miesiąc. Miejsce wykonywania zamówienia: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wałczu, ul. Południowa 10b oraz siedziby placówek z terenu Powiatu Wałeckiego wymienione w poszczególnych częściach przedmiotu zamówienia. Zakres obowiązków: 1) Koordynacja procesów rozwoju placówek oświatowych wskazanych przez Koordynatora Projektu; 2) Rekrutacja uczestników do projektu; 3) Opracowanie Rocznych Planów Wspomagania doskonalenia zawodowego nauczycieli, realizowanych bezpośrednio w placówkach, ze szczególnym uwzględnieniem: a) wsparcia dyrektora i nauczycieli w sprecyzowaniu diagnozy faktycznych potrzeb edukacyjnych, przygotowanie wybranej oferty doskonalenia do realizacji; b) pomocy w sformułowaniu celów i opracowaniu kompleksowych projektów rozwojowych oraz monitorowaniu ich wdrażania; c) wsparcia szkoły w przygotowaniu Rocznego Planu Wspomagania, ściśle odpowiadającego na wewnętrzne potrzeby szkoły (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego, utworzenie zespołu zadaniowego); d) doboru form doskonalenia adekwatnych do potrzeb oraz ich ewaluacja; e) podejmowanie wszelkich działań związanych z realizacją w placówce konkretnej oferty (spotkania, konsultacje indywidualne i zbiorowe, organizowanie spotkań i konsultacji z ekspertami zewnętrznymi w wybranym obszarze doskonalenia); f) utrzymywanie stałego kontaktu z dyrektorem i nauczycielami. 4) Opracowanie merytorycznych wymagań na ekspertów zewnętrznych; 5) Stała współpraca z ekspertami zewnętrznymi, ustalenie programu warsztatów oraz przygotowanie materiałów szkoleniowych; 6) Opracowanie przy współpracy z ekspertami wzoru kwestionariusza kompetencji; 7) Organizowanie zaplanowanych form wsparcia (m.in. sale, catering, materiały biurowe itp.); 8) Monitorowanie przebiegu realizacji Rocznego Planu Wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności; 9) Przygotowanie sprawozdań z przebiegu realizacji Rocznego Planu Wspomagania; 10) Dokumentowanie podejmowanych działań - zgodnie z wymogami określonymi przez Koordynatora Projektu (m.in. listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenie skorzystania z cateringu/poczęstunku, ankiety itp.); 11) Współpraca z Koordynatorami Sieci Współpracy i Samokształcenia; 12) Współpraca z Zespołem Zarządzającym Projektu, udział w spotkaniach Zespołu; 13) Wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu; 14) Ewidencjonowanie zadań i czasu pracy, dostarczenie ewidencji do biura projektu najpóźniej do 5 dnia następnego miesiąca. Etapy Rocznego Planu Wspomagania (RPW): Etap I - Diagnoza Diagnoza jest pierwszym etapem rocznego planu wspomagania. W trakcie diagnozy SORE, we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji szkoły/przedszkola (w szczególności wyniki ewaluacji wewnętrznej, raport z ewaluacji zewnętrznej oraz wyniki egzaminów zewnętrznych), szczegółowo analizuje potrzeby danej placówki. Rezultatem przeprowadzenia diagnozy jest wybór tematów ofert, które będą realizowane w szkole czy przedszkolu, a także określenie zasad i etapów dotyczących realizacji RPW. Roczny plan wspomagania zawiera w szczególności: a) datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji RPW, b) krótki opis diagnozy potrzeb, c) cel realizacji RPW, d) wskaźniki realizacji, e) role osób realizujących RPW i korzystających ze wsparcia wraz z ich zaangażowaniem czasowym, f) zadania osób realizujących RPW oraz osób korzystających ze wsparcia, g) harmonogram realizacji RPW wraz ze wskazaniem działań (np. warsztatów, konsultacji, szkoleń). Etap II - Doskonalenie pracy nauczycieli Drugim etapem realizacji wsparcia jest przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie z RPW. Za organizację zadania odpowiedzialny jest SORE, który może, w miarę zaistniałych potrzeb, pozyskać ekspertów zewnętrznych będących specjalistami w zakresie tematyki RPW, np. pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub uczniem młodszym. Sugerowanymi formami doskonalenia nauczycieli są: a) warsztaty dla nauczycieli rozumiane jako każde aktywne metody szkoleniowe, angażujące uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. Grupa warsztatowa powinna liczyć 15-20 uczestników. W ramach jednego RPW powinno zostać przeprowadzonych 5-6 modułów warsztatów (moduł zajęć warsztatowych rozumiany jest tutaj jako forma kształcenia w wymiarze trzech godzin dydaktycznych), b) inne formy spotkań grupowych (wykłady, konsultacje grupowe) rozumiane jako każde spotkanie zespołu nauczycieli (grupa licząca ok. 25 osób, w zależności od formy pracy i liczebności grona), które ma na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. Realizacja tego etapu powinna odbyć się jak najwcześniej, aby następnie pozostał czas na wdrażanie nabytej wiedzy i utrwalanie w praktyce szkolnej wypracowanych rozwiązań. Etap III - Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę Kolejnym etapem realizacji RPW jest pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę. Aby efekt doskonalenia został osiągnięty w optymalnym stopniu, nauczyciele powinni mieć dodatkowo okazję do regularnej wymiany doświadczeń i rozmowy na temat działań sprawdzających się w praktyce i napotkanych trudności. Powinien towarzyszyć im w tym wspierający konsultant spotkań - taka jest właśnie rola SORE na tym etapie realizacji planu wspomagania szkoły. W tym celu w harmonogramie RPW należy zaplanować cykliczne konsultacje indywidualne i/lub grupowe (6-8 spotkań, trwających średnio po dwie godziny każde). W trakcie konsultacji indywidualnych nauczyciel może przedyskutować z SORE (lub ekspertem) swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. W trakcie konsultacji grupowych nauczyciele mogą dodatkowo wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. Konsultacje grupowe prowadzi SORE (lub ekspert zewnętrzny). W związku z realizacją RPW również przed dyrektorem szkoły może pojawić się wiele dodatkowych wyzwań. Zwłaszcza wtedy, gdy po zetknięciu ze szkolną rzeczywistością zaplanowane działania zaczynają wydawać się zbyt trudne w realizacji. Dyrektor może w trakcie realizacji RPW korzystać z indywidualnego wsparcia, m.in. w obszarze radzenia sobie z nowymi okolicznościami, które niesie ze sobą wprowadzanie RPW (np. promocja zmiany, radzenie sobie z oporem, zniechęceniem, rozwiązywanie pojawiających się problemów itp.). Osobą wspierającą dyrektora jest SORE. Etap IV - Przygotowanie sprawozdania z RPW Po zakończeniu realizacji RPW szkoły SORE przeprowadza podsumowanie wdrożenia, a sporządzone sprawozdanie przedstawia dyrektorowi i radzie pedagogicznej. Wspólna refleksja nad sprawozdaniem i płynącymi z niego wnioskami kończy pracę nad daną ofertą doskonalenia nauczycieli prowadzoną w ramach RPW szkoły. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć oferty częściowe na jedną lub dwie części zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że każdy Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji może wykonywać umowę tylko w jednej z części (jeden Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji nie może wykonywać umowy zarówno w części nr 1, jak i w części nr 2). Część nr 1. SORE I - łącznie 7 placówek Rok szkolny 2013/2014: 1. Niepubliczna Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym im. 4 Dywizji Piechoty w Szwecji, ul. Szkolna 21. 2. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu, Al. Tysiąclecia 19. 3. II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Prof. Józefa Tischnera w Wałczu, ul. Bydgoska 52. Rok szkolny 2014/2015: 1. Zespół Szkół nr 1 - I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Wałczu, ul. Kilińszczaków 59. 2. Zespół Szkół nr 1 - Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Wałczu, ul. Kilińszczaków 59. 3. Zespół Szkół nr 3 - Zasadnicza Szkoła Zawodowa im. I Armii Wojska Polskiego w Wałczu, ul. Bankowa 3. 4. Zespół Szkół nr 3 - Technikum Zawodowe nr 2 im. I Armii Wojska Polskiego w Wałczu, ul. Bankowa 3. Część nr 2. SORE II - łącznie 6 placówek Rok szkolny 2013/2014: 1. Zespół Szkół w Piecniku, Szkoła Podstawowa, Piecnik 8, gm. Mirosławiec. 2. Zespół Szkół w Piecniku, Gimnazjum, Piecnik 8, gm. Mirosławiec. 3. Szkoła Podstawowa w Dębołęce, Debołęka13. Rok szkolny 2014/2015: 1. Zespół Szkół im. Lotników Polskich Szkoła Podstawowa w Mirosławcu, ul. Wolności 21. 2. Zespół Szkół im. Lotników Polskich Gimnazjum w Mirosławcu, ul. Wolności 21. 3. Samorządowe Przedszkole Słoneczko w Mirosławcu, ul. Zamkowa 12.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet III. Działanie 3.5.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
SORE I


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.05.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Aleksandra Sikorska, {Dane ukryte}, 78-600 Wałcz, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 36610,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    34720,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    34720,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    34720,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
SORE II


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.05.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Mirosława Ustrzycka, {Dane ukryte}, 78-600 Wałcz, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 32590,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    31920,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    31920,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    31920,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz
woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: k.sobczak@powiatwalecki.pl
tel: 67 250 84 51
fax: 672 589 010
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-05-05
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 14361420140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-04-27
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 420 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 2
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: http://bip.powiatwalecki.pl/
Informacja dostępna pod: Starostwo Powiatowe w Wałczu, ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz, pokój 301
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
SORE I Aleksandra Sikorska
Wałcz
2014-05-16 34 720,00
SORE II Mirosława Ustrzycka
Wałcz
2014-05-16 31 920,00