Wejherowo: Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 -WĘZEŁ DZIAŁKI- w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie.


Numer ogłoszenia: 180303 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Wejherowa reprezentowana przez Prezydenta Miasta, pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 58 677 71 15, faks , strona internetowa www.bip.wejherowo.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 -WĘZEŁ DZIAŁKI- w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 -WĘZEŁ DZIAŁKI- w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.30.00-2, 45.11.12.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Udzielenie niniejszego zamówienia dodatkowego wypełnia wszystkie niżej wymienione przesłanki: do udzielenia przedmiotowego zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, obejmujące w swoim zakresie: wymianę gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie. 2. Zamówienie dodatkowe udzielone będzie wykonawcy zamówienia podstawowego. 3. Zamówienie dodatkowe nie zostało przewidziane w SIWZ sporządzonej dla realizowanego zamówienia podstawowego. Zamawiający stwierdził konieczność wykonania przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe wykonanie robót dodatkowych, wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia podstawowego określonego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które wystąpiły w trakcie realizacji robót budowlanych. Zakres przedmiotu zamówienia podstawowego został określony zgodnie z postanowieniami art. 31 PZP. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia na etapie przygotowania postępowania w celu udzielenia zamówienia podstawowego. Zamawiający, dokonując opisu przedmiotu zamówienia podstawowego oraz organizując proces budowy dochował należytej staranności, działając zgodnie z przepisami Ustawy PZP, Kc i Pb, wszelkimi aktami wykonawczymi do w/w ustaw oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami i normatywami stosowanymi w budownictwie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia podstawowego stanowiła dokumentacja projektowa. Dokumentacja ta została udostępniona wszystkim wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia podstawowego. Zamawiający przekazując przedmiotową dokumentację wykonawcom był przekonany o jej pełnej poprawności, zważywszy na fakt, że została ona wcześniej sporządzona na zlecenie zamawiającego przez profesjonalnego uczestnika procesu budowlanego, w osobie projektanta. Udzielenie przedmiotowego zamówienia dodatkowego wynika z błędów w dokumentacji projektowej dla zamówienia podstawowego. Podmiotem odpowiedzialnym za zaistniałą sytuację jest projektant. W tym miejscu należy przypomnieć, że zgodnie z obowiązującymi przepisami głównym podmiotem odpowiedzialnym względem zamawiającego za jakość sporządzonej dokumentacji projektowej jest projektant, jako jej autor. Okoliczność ta wynika wprost z art. 20 ust. 1 pkt 1 PB. Zgodnie z tym przepisem podstawowym obowiązkiem projektanta jest miedzy innymi zapewnienie sprawdzenia projektu architektoniczno - budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub rzeczoznawcę budowlanego, na dowód czego zarówno projektant, jak i sprawdzający mają obowiązek dołączyć do projektu budowlanego oświadczenie o sporządzeniu tego dokumentu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej (art. 20 ust. 2 i ust. 4 PB). Zarówno orzecznictwo SN, KIO oraz poglądy doktryny /(Sąd Najwyższy w wyroku z 27 marca 2000 r., sygn. akt III CKN 629/98, OSNC 2000, nr 9, poz. 173; podobnie K. Zagrobelny (w:) E. Gniewek, Komentarz, 2006, s. 1065), KIO wyrok z dnia 27 kwietnia 2011 r. (KIO 806/11), LEX nr 821263/ jednoznacznie wskazują, że zamawiający nie może przerzucać na wykonawców odpowiedzialności za właściwe sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 1 oraz art. 31 ustawy PZP, gdyż wykonawca umowy o roboty budowlane nie ma obowiązku dokonywania własnych szczegółowych obliczeń w celu wykrycia wady dostarczonej dokumentacji projektowej, w szczególności jeżeli, jak już wspomniano dokumentacja ta została wykonana na zlecenie zamawiającego przez profesjonalnego uczestnika procesu budowlanego w osobie projektanta. Odpowiedzialność projektanta za wady dokumentacji projektowej wynika również z przepisów KC regulujących rękojmię za wady. Na podstawie art. 556 §1 KC projektant ponosi odpowiedzialność za wady dokumentacji projektowej z tytułu przysługującej inwestorowi (zamawiającemu) z mocy prawa rękojmi. Ponadto, w sytuacji gdy projektant działający na zlecenie zamawiającego ze swej winy wykonał projekt w sposób wadliwy przez co wyrządził mu szkodę, to zamawiający będzie miał w stosunku do niego roszczenie odszkodowawcze z tytułu nienależytego wykonania przedmiotu zobowiązania (projektu) przez projektanta na podstawie art. 471 i następne kodeksu cywilnego. 4. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego). 5. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego (wykonania zgodnie z wymogami Prawa budowlanego i aktualnych na czas wykonywania zamówienia obowiązujących przepisów, norm, i normatywów obowiązujących w budownictwie). Bez realizacji zamówienia dodatkowego wykonawca nie może zrealizować przedmiotu zamówienia podstawowego i sytuacja ta nie jest zarówno, ani wynikiem zaniedbań, ani niestaranności zamawiającego. 6. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Zamawiający nie mógł przewidzieć tej sytuacji na etapie przygotowywania SIWZ, przy dochowaniu należytej staranności. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego była obiektywnie nieprzewidywalna. 7. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie odnośnie pkt 5,6,7 Zamawiający stwierdził konieczność wykonania przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe wykonanie zamówienia dodatkowego, wykraczającego poza zakres przedmiotu zamówienia podstawowego określonego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Konieczność realizacji zamówienia dodatkowego wystąpiła w trakcie realizacji zamówienia podstawowego i jest integralnie związana z zamówieniem podstawowym - pozostaje z nim w ścisłym związku, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamówienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Bez wykonania zamówienia dodatkowego dotychczasowy Wykonawca nie byłby w stanie należycie wykonać umowy o zamówienie podstawowe, czyli w konsekwencji nie mógłby zrealizować prawidłowo obiektu budowlanego zdefiniowanego w art. 2 pkt 5 d ustawy Pzp: -przez obiekt budowlany należy rozumieć wynik całości robót budowlanych w zakresie budownictwa lub inżynierii lądowej i wodnej, który może samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną-. Po stwierdzeniu, że dokumentacja projektowa dla zadania podstawowego ma wady uniemożliwiające prawidłowe zrealizowanie tego zamówienia wykonawca zgłosił ten fakt Zamawiającemu. Po dokonaniu oględzin budowy stwierdzono jednoznacznie, ze zachodzi niezbędna konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym w zakresie: dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego w postaci torfów, które nie nadają się do zasypki na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie. Jak już wspomniano wykonanie wyżej wymienionych robót jest niezbędne, dla prawidłowej realizacji robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym. Roboty te nie zostały objęte dokumentacją projektową dla zamówienia podstawowego - na etapie projektowania projektant przyjął odmienne warunki geotechniczne w stosunku do tych, które występują w rzeczywistości. UZASADNIENIE PRAWNE: Zamówienie z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Z analizy zaistniałych okoliczności oraz w świetle zebranych dowodów, w tym wykonanych dodatkowych dokumentacji sprawdzających wynika, że dokumentacja projektowa dla zamówienia podstawowego zawiera wady. Niemożliwe jest więc prawidłowe zrealizowanie zamówienia podstawowego bez wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnieniem dla wykonania zamówienia dodatkowego jest również konieczność wypełnienia przez Zamawiającego postanowień ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240), w szczególności art. 44 ust. 3 pkt 1 lit. a i b - optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. W związku z powyższym udzielenie przedmiotowego zamówienia spełnia wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Pzp - ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Kc- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 121) Pb - ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409)

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Lider Konsorcjum: Kruszywo Sp. z o.o., ul. Długa 4B, 84-223 Linia, kraj/woj. pomorskie.

  • Członek Konsorcjum Bituminum Sp. z o.o, ul. Długa 4B, 84-223 Linia, kraj/woj. pomorskie.


Wejherowo: Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 WĘZEŁ DZIAŁKI w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie.


Numer ogłoszenia: 356734 - 2015; data zamieszczenia: 30.12.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 180303 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Wejherowa reprezentowana przez Prezydenta Miasta, pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 58 677 71 15, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 WĘZEŁ DZIAŁKI w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 WĘZEŁ DZIAŁKI w następującym zakresie: 1. Dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.30.00-2, 45.11.12.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.12.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 84-223 Linia, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 15040,65 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    18263,53


  • Oferta z najniższą ceną:
    18263,53
    / Oferta z najwyższą ceną:
    18263,53


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    UZASADNIENIE PRAWNE: Zamówienie z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Udzielenie niniejszego zamówienia dodatkowego wypełnia wszystkie niżej wymienione przesłanki: do udzielenia przedmiotowego zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, obejmujące w swoim zakresie: wymianę gruntu rodzimego na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie. 2.Zamówienie dodatkowe udzielone będzie wykonawcy zamówienia podstawowego. 3.Zamówienie dodatkowe nie zostało przewidziane w SIWZ sporządzonej dla realizowanego zamówienia podstawowego. Zamawiający stwierdził konieczność wykonania przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe wykonanie robót dodatkowych, wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia podstawowego określonego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które wystąpiły w trakcie realizacji robót budowlanych. Zakres przedmiotu zamówienia podstawowego został określony zgodnie z postanowieniami art. 31 PZP. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia na etapie przygotowania postępowania w celu udzielenia zamówienia podstawowego. Zamawiający, dokonując opisu przedmiotu zamówienia podstawowego oraz organizując proces budowy dochował należytej staranności, działając zgodnie z przepisami Ustawy PZP, Kc i Pb, wszelkimi aktami wykonawczymi do w/w ustaw oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami i normatywami stosowanymi w budownictwie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia podstawowego stanowiła dokumentacja projektowa. Dokumentacja ta została udostępniona wszystkim wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia podstawowego. Zamawiający przekazując przedmiotową dokumentację wykonawcom był przekonany o jej pełnej poprawności, zważywszy na fakt, że została ona wcześniej sporządzona na zlecenie zamawiającego przez profesjonalnego uczestnika procesu budowlanego, w osobie projektanta. Udzielenie przedmiotowego zamówienia dodatkowego wynika z błędów w dokumentacji projektowej dla zamówienia podstawowego. Podmiotem odpowiedzialnym za zaistniałą sytuację jest projektant. W tym miejscu należy przypomnieć, że zgodnie z obowiązującymi przepisami głównym podmiotem odpowiedzialnym względem zamawiającego za jakość sporządzonej dokumentacji projektowej jest projektant, jako jej autor. Okoliczność ta wynika wprost z art. 20 ust. 1 pkt 1 PB. Zgodnie z tym przepisem podstawowym obowiązkiem projektanta jest miedzy innymi zapewnienie sprawdzenia projektu architektoniczno - budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub rzeczoznawcę budowlanego, na dowód czego zarówno projektant, jak i sprawdzający mają obowiązek dołączyć do projektu budowlanego oświadczenie o sporządzeniu tego dokumentu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej (art. 20 ust. 2 i ust. 4 PB). Zarówno orzecznictwo SN, KIO oraz poglądy doktryny /(Sąd Najwyższy w wyroku z 27 marca 2000 r., sygn. akt III CKN 629/98, OSNC 2000, nr 9, poz. 173; podobnie K. Zagrobelny (w:) E. Gniewek, Komentarz, 2006, s. 1065), KIO wyrok z dnia 27 kwietnia 2011 r. (KIO 806/11), LEX nr 821263/ jednoznacznie wskazują, że zamawiający nie może przerzucać na wykonawców odpowiedzialności za właściwe sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 1 oraz art. 31 ustawy PZP, gdyż wykonawca umowy o roboty budowlane nie ma obowiązku dokonywania własnych szczegółowych obliczeń w celu wykrycia wady dostarczonej dokumentacji projektowej, w szczególności jeżeli, jak już wspomniano dokumentacja ta została wykonana na zlecenie zamawiającego przez profesjonalnego uczestnika procesu budowlanego w osobie projektanta. Odpowiedzialność projektanta za wady dokumentacji projektowej wynika również z przepisów KC regulujących rękojmię za wady. Na podstawie art. 556 §1 KC projektant ponosi odpowiedzialność za wady dokumentacji projektowej z tytułu przysługującej inwestorowi (zamawiającemu) z mocy prawa rękojmi. Ponadto, w sytuacji gdy projektant działający na zlecenie zamawiającego ze swej winy wykonał projekt w sposób wadliwy przez co wyrządził mu szkodę, to zamawiający będzie miał w stosunku do niego roszczenie odszkodowawcze z tytułu nienależytego wykonania przedmiotu zobowiązania (projektu) przez projektanta na podstawie art. 471 i następne kodeksu cywilnego. 4.Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego). 5.Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego (wykonania zgodnie z wymogami Prawa budowlanego i aktualnych na czas wykonywania zamówienia obowiązujących przepisów, norm, i normatywów obowiązujących w budownictwie). Bez realizacji zamówienia dodatkowego wykonawca nie może zrealizować przedmiotu zamówienia podstawowego i sytuacja ta nie jest zarówno, ani wynikiem zaniedbań, ani niestaranności zamawiającego. 6.Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Zamawiający nie mógł przewidzieć tej sytuacji na etapie przygotowywania SIWZ, przy dochowaniu należytej staranności. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego była obiektywnie nieprzewidywalna. 7.Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie odnośnie pkt 5,6,7 Zamawiający stwierdził konieczność wykonania przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe wykonanie zamówienia dodatkowego, wykraczającego poza zakres przedmiotu zamówienia podstawowego określonego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Konieczność realizacji zamówienia dodatkowego wystąpiła w trakcie realizacji zamówienia podstawowego i jest integralnie związana z zamówieniem podstawowym - pozostaje z nim w ścisłym związku, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamówienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Bez wykonania zamówienia dodatkowego dotychczasowy Wykonawca nie byłby w stanie należycie wykonać umowy o zamówienie podstawowe, czyli w konsekwencji nie mógłby zrealizować prawidłowo obiektu budowlanego zdefiniowanego w art. 2 pkt 5 d ustawy Pzp: przez obiekt budowlany należy rozumieć wynik całości robót budowlanych w zakresie budownictwa lub inżynierii lądowej i wodnej, który może samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną. Po stwierdzeniu, że dokumentacja projektowa dla zadania podstawowego ma wady uniemożliwiające prawidłowe zrealizowanie tego zamówienia wykonawca zgłosił ten fakt Zamawiającemu. Po dokonaniu oględzin budowy stwierdzono jednoznacznie, ze zachodzi niezbędna konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym w zakresie: dodatkowe roboty ziemne: wymiana gruntu rodzimego w postaci torfów, które nie nadają się do zasypki na grunt umożliwiający prawidłowe zagęszczenie. Jak już wspomniano wykonanie wyżej wymienionych robót jest niezbędne, dla prawidłowej realizacji robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym. Roboty te nie zostały objęte dokumentacją projektową dla zamówienia podstawowego - na etapie projektowania projektant przyjął odmienne warunki geotechniczne w stosunku do tych, które występują w rzeczywistości. Z analizy zaistniałych okoliczności oraz w świetle zebranych dowodów, w tym wykonanych dodatkowych dokumentacji sprawdzających wynika, że dokumentacja projektowa dla zamówienia podstawowego zawiera wady. Niemożliwe jest więc prawidłowe zrealizowanie zamówienia podstawowego bez wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnieniem dla wykonania zamówienia dodatkowego jest również konieczność wypełnienia przez Zamawiającego postanowień ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240), w szczególności art. 44 ust. 3 pkt 1 lit. a i b - optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. W związku z powyższym udzielenie przedmiotowego zamówienia spełnia wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Pzp - ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Kc- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 121) Pb - ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409)

Adres: pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: wzpifz@um.wejherowo.pl
tel: 58 677 71 15
fax: -
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 18030320150
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-12-06
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.bip.wejherowo.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45113000-2 Roboty na placu budowy
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Zamówienie dodatkowe do zadania: Budowa drogi łączącej ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 w Wejherowie (w ramach zadania inwestycyjnego pn. Połączenie drogowe ul. Sucharskiego z drogą krajową nr 6 WĘZEŁ DZIAŁKI w następującym zakresie: 1 Konsorcjum firm: Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o.
Linia
2015-12-30 18 263,00