Warszawa: Wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w zakresie okablowania systemu Audio-Video sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP w ramach inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego


Numer ogłoszenia: 188625 - 2014; data zamieszczenia: 03.09.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Warszawski Uniwersytet Medyczny, ul. Żwirki i Wigury 61, 02-091 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5720366, faks 22 5720363 , strona internetowa www.wum.edu.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w zakresie okablowania systemu Audio-Video sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP w ramach inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w budynku Szpitala Pediatrycznego WUM, związanych z wykonaniem okablowania dla systemu audio-wizualnego (AV) w 44 salach seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP wraz z montażem osprzętu i gniazd abonenckich. Instalacja audio-video ma za zadanie umożliwić Zamawiającemu prowadzenie zajęć dydaktycznych z użyciem nowoczesnych technik multimedialnych, opartych na rozwiązaniach IP oraz zdalne sterowanie i przesyłanie treści telewizyjnych w sieciach szerokopasmowych opartych na protokole TCP/IP. Przyjęto zatem, że poza okablowaniem sal seminaryjnych obok każdego gniazda RTV w budynku, docelowo zostanie wykonana dedykowana instalacja dla telewizji IPTV, która umożliwi przekaz obrazu i dźwięku z tych pomieszczeń do sal seminaryjnych a także sygnału zwrotnego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.31.12.00-2, 32.00.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Od kwietnia 2009 r. Warszawski Uniwersytet Medyczny, zwany dalej Zamawiającym, realizuje inwestycję pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, finansowaną ze środków budżetu państwa. Podstawą opracowania dokumentacji projektowej dla tej Inwestycji, wykonanej przez OPEN ARCHITEKCI Sp. z o.o., ul. Pilicka 27/1, 02-613 Warszawa, był Program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji Szpital Pediatryczny WUM z parkingiem wielopoziomowym na terenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, sporządzony w oparciu o program funkcjonalny, określony w dokumencie pn. Modernizacja Bazy Klinicznej. Budowa Nowego Szpitala Pediatrycznego, zwanym dalej Programem medycznym w ostatecznej wersji, zatwierdzonym w kwietniu 2009 r. W dniu 15 maja 2012r. po wykonaniu dokumentacji projektowej, a także wykonaniu robót budowlanych przygotowawczych dla tej Inwestycji, Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia postępowania w trybie ustawy Pzp, zawarł umowę o roboty budowlane z konsorcjum firm: WARBUD Spółka Akcyjna, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 A, IMTECH Polska Sp. z o.o. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162, QUMAK-SEKOM Spółka Akcyjna, 00-807 Warszawa Al. Jerozolimskie 94, zwanych dalej Generalnym Wykonawcą. Z perspektywy 4 lat, z uwagi na wprowadzenie nowych przepisów prawa i standardów w zakresie kształcenia medycznego jn., okazało się koniecznym wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych, wykraczających poza przedmiot umowy zawartej z Generalnym Wykonawcą, w zakresie wykonania okablowania systemu Audio-Video 44 sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP Szpitala Pediatrycznego, które umożliwi stosowanie wielu niezbędnych i skutecznych rozwiązań i metod dydaktycznych, w tym: - ćwiczeń symulujących procedury medyczne na pacjentach. Sale seminaryjne Szpitala Pediatrycznego wyposażone w przyszłości w urządzenia multimedialne, stworzą możliwość urealnienia zdarzeń, prezentacji i wykonywania procedur medycznych, bez konieczności przebywania bezpośrednio przy łóżku pacjenta; - transmisji zabiegów medycznych wykonywanych w Szpitalu lub w innej dowolnej placówce medycznej do sal szpitalnych seminaryjnych; - zajęć e-learningowych prowadzonych przez profesorów z zagranicy przez profesorów WUM zagranicą (visiting professors), tj. mobilności wirtualnej studentów i nauczycieli; - innych synchronicznych i asynchronicznych metod kształcenia na odległość (e-learningu), w tym przekazów audiowizualnych, podcastów, e-symulacji, gier edukacyjnych, itp. - współpracy zespołowej lekarzy i innych specjalistów ochrony zdrowia, w tym pracy interdyscyplinarnej (przy wsparciu technologii informacyjno-komunikacyjnych, np. video-konferencji) - podczas zajęć ze studentami, realizacji procedur medycznych, pracy naukowo-badawczej, itp. Rozbudowa infrastruktury sieciowej Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego o projektowane rozwiązanie, stanie się czynnikiem wspierającym i ułatwiającym stosowanie innowacyjnych sposobów nauczania i uczenia się, zgodnie z postanowieniami nw. przepisów prawa: 1. Ustawy z dnia 28.04.2011 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. Nr 113, poz. 658), która zlikwidowała staż lekarski i lekarsko-dentystyczny i wprowadziła obowiązek praktyki zawodowej na VI roku studiów dla lekarzy oraz na V roku studiów dla lekarzy dentystów (zmiana dotyczy studentów, którzy rozpoczęli studia w roku 2012/2013). Zgodnie z nowymi przepisami zajęcia praktyczne zostały przeniesione z kształcenia podyplomowego do kształcenia objętego tokiem studiów. Obecnie, to na Uczelni Wyższej spoczywa pełna odpowiedzialność za wykształcenie umiejętności praktycznych przyszłych lekarzy i lekarzy dentystów oraz przygotowanie ich do wykonywania zawodu. Zakres wymaganych do zrealizowania efektów kształcenia oraz liczba godzin zajęć klinicznych znacząco wzrosły, przy jednoczesnym - wymaganym ustawowo - zmniejszeniu liczebności grup studenckich. Ta rewolucyjna zmiana w systemie kształcenia medycznego wymaga wprowadzenia nowych, bardziej efektywnych i nowoczesnych rozwiązań oraz metod nauczania i uczenia się. 2. Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9.05.2012 r. w sprawie standardów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa (zawodów regulowanych, objętych Dyrektywą Komisji Europejskiej). Rozporządzenie jasno określa efekty kształcenia (w tym umiejętności praktyczne), które powinny zostać osiągnięte przez studentów (a ich osiągnięcie w odpowiedni sposób zweryfikowane przez Uczelnię), wprowadzając konieczność zmiany dotychczasowego, tradycyjnego modelu nauczania i oceniania studentów, dostosowania go do podejścia opartego na efektach kształcenia, zorientowanego na studenta. W szczególności, metody i narzędzia dydaktyczne powinny być w pełni dopasowane do rodzaju nauczanego i/lub sprawdzanego efektu kształcenia. Ponadto, proces kształcenia nie musi już być zorganizowany w sposób tradycyjny, w formie kursów (przedmiotów) odpowiadających poszczególnym dyscyplinom nauk medycznych, ale może (i w coraz większym stopniu powinien) opierać się na nauczaniu zintegrowanym, łączącym w ramach kursu dwie lub więcej dyscyplin, oraz wielodyscyplinarnych modułach poświęconych określonym tematom. 3. Nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dn. 11.07.2014 r. która wprowadziła m.in. możliwość studiów międzyuczelnianych i dualnych prowadzonych z pracodawcami oraz trzymiesięczne praktyki zawodowe na wszystkich kierunkach o profilu praktycznym. 4. Zaleceń i wytycznych w zakresie szkolnictwa wyższego na szczeblu europejskim (które stają się podstawą regulacji krajowych), w tym m.in. Komunikatu Komisji Europejskiej z 2013 r. Działania na rzecz otwartej edukacji: innowacyjne nauczanie i uczenie się dla wszystkich dzięki nowym technologiom i otwartym zasobom edukacyjnym, wzywającego kraje członkowskie UE do działań na rzecz kreowania wysokiej jakości, innowacyjnych sposobów uczenia się i nauczania dzięki wykorzystaniu nowych technologii i treści cyfrowych. Działania te mają przyczynić się do osiągnięcia celów strategii Europa 2020 dotyczących zwiększenia konkurencyjności UE i wzrostu gospodarczego dzięki lepiej wykwalifikowanej sile roboczej i wyższemu poziomowi zatrudnienia. Ponadto, projektowana zmiana opiera się na najnowszych inicjatywach dotyczących nowego podejścia do edukacji, europejskiego szkolnictwa wyższego na świecie oraz na inicjatywie przewodniej Europejska agenda cyfrowa. Zmiana wpisuje się również w zalecenia z 2013 r. zawarte w raporcie unijnej grupy wysokiego szczebla ds. modernizacji szkolnictwa wyższego, dotyczące m.in. konieczności wprowadzenia przekrojowego, trans- i interdyscyplinarnego podejścia do nauczania, uczenia się i oceny, jak również wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (w tym nauczania on-line) w procesie kształcenia, w tym do pracy ze studentami w czasie zajęć. Wynikające z powyższych przepisów upraktycznienie i rozszerzenie programów kształcenia oraz nowe podejście do procesu kształcenia medycznego wiąże się z rozwojem bazy dydaktycznej, jej unowocześnieniem, a także wyposażeniem Uczelni w nowoczesną aparaturę i sprzęt. Bez wykorzystania potencjału technologii i treści cyfrowych, nie będzie możliwe zrealizowanie nowych, zakładanych efektów kształcenia, ani utrzymanie wysokiej jakości studiów na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, zgodnie z krajowymi i międzynarodowymi standardami. Projektowana zmiana zdecydowanie wzmocni potencjał dydaktyczny Uczelni, w tym poszerzy i ułatwi dostęp do zasobów dydaktycznych i procedur medycznych, jak również może stać się podstawą do poszerzenia oferty Uczelni o autorskie zajęcia e-learningowe, w tym masowe otwarte kursy online (MOOCs). Zmiana nie tylko pozwoli wyposażyć studentów w wymagane umiejętności, ale wpłynie również na wzrost innowacyjności i efektywności programów oraz procesu kształcenia na Uczelni, a także podniesienie poziom internacjonalizacji WUM, wzmocnieni współpracę międzynarodową i międzydyscyplinarną, a tym samym wzmocni szanse i konkurencyjność studentów i absolwentów na rynku pracy. Należy wskazać, że na gruncie zawartej umowy, za wynagrodzeniem ryczałtowym, Zamawiający przewidział szereg okoliczności umożliwiających zmianę umowy w zakresie wykonania robót budowlanych zamiennych, a także robót dodatkowych wykraczających poza przedmiot umowy pierwotnej, na podstawie odrębnej umowy m.in. w okolicznościach zmiany przepisów prawa, a także sposób rozliczenia tych robót w oparciu o czynniki cenotwórcze określone jako maksymalne w ofercie Generalnego Wykonawcy, z uwzględnieniem Katalogu cen jednostkowych robót i obiektów inwestycyjnych publikowanych przez BISTYP CONSULTTING oraz cen materiałów w oparciu SEKOCENBUD. Należy wskazać również że, roboty dodatkowe wykraczające poza przedmiot umowy, których zakres nie był możliwy do przewidzenia w okolicznościach jw. dotyczą infrastruktury sieci niskoprądowych niezbędnych dla prawidłowego wykonania postanowień umowy pierwotnej. Nie ma zatem możliwości technicznych, organizacyjnych i prawnych oddzielenia tego zamówienia (wykonania robót dodatkowych, wykraczających poza przedmiot umowy) od zamówienia podstawowego. W przypadku zaniechania tych robót, na tym etapie prowadzonej inwestycji, w przyszłości wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przebudowy instalacji niskoprądowych i pozbawiłaby Zamawiającego praw z tytułu gwarancji i rękojmi za wady udzielonej przez Generalnego Wykonawcę. W świetle powyższego zachodzą okoliczności umożliwiające udzielenie zamówienia dodatkowego w oparciu o zaistnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, które uzależniają możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy, od łącznego zaistnienia nw. okoliczności: - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, - wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, - wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, - wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość zamówienia dodatkowego, ustalonego w poparciu o kosztorys sporządzony przez Generalnego Wykonawcę oraz zweryfikowany przez Zamawiającego nie przekracza 0,44% wartości wynagrodzenia określonego w umowie pierwotnej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa Lider-WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w zakresie okablowania systemu Audio-Video sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP w ramach inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego


Numer ogłoszenia: 304818 - 2014; data zamieszczenia: 12.09.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 188625 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Warszawski Uniwersytet Medyczny, ul. Żwirki i Wigury 61, 02-091 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5720366, faks 22 5720363.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w zakresie okablowania systemu Audio-Video sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP w ramach inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w budynku Szpitala Pediatrycznego WUM, związanych z wykonaniem okablowania dla systemu audio-wizualnego (AV) w 44 salach seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP wraz z montażem osprzętu i gniazd abonenckich. Instalacja audio-video ma za zadanie umożliwić Zamawiającemu prowadzenie zajęć dydaktycznych z użyciem nowoczesnych technik multimedialnych, opartych na rozwiązaniach IP oraz zdalne sterowanie i przesyłanie treści telewizyjnych w sieciach szerokopasmowych opartych na protokole TCP/IP. Przyjęto zatem, że poza okablowaniem sal seminaryjnych obok każdego gniazda RTV w budynku, docelowo zostanie wykonana dedykowana instalacja dla telewizji IPTV, która umożliwi przekaz obrazu i dźwięku z tych pomieszczeń do sal seminaryjnych a także sygnału zwrotnego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.31.12.00-2, 32.00.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.09.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa Lider-WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1238966,05 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1523928,24


  • Oferta z najniższą ceną:
    1523928,24
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1523928,24


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Od kwietnia 2009 r. Warszawski Uniwersytet Medyczny, zwany dalej Zamawiającym, realizuje inwestycję pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, finansowaną ze środków budżetu państwa. Podstawą opracowania dokumentacji projektowej dla tej Inwestycji, wykonanej przez OPEN ARCHITEKCI Sp. z o.o., ul. Pilicka 27/1, 02-613 Warszawa, był Program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji Szpital Pediatryczny WUM z parkingiem wielopoziomowym na terenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, sporządzony w oparciu o program funkcjonalny, określony w dokumencie pn. Modernizacja Bazy Klinicznej. Budowa Nowego Szpitala Pediatrycznego, zwanym dalej Programem medycznym w ostatecznej wersji, zatwierdzonym w kwietniu 2009 r. W dniu 15 maja 2012r. po wykonaniu dokumentacji projektowej, a także wykonaniu robót budowlanych przygotowawczych dla tej Inwestycji, Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia postępowania w trybie ustawy Pzp, zawarł umowę o roboty budowlane z konsorcjum firm: WARBUD Spółka Akcyjna, 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 A, IMTECH Polska Sp. z o.o. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 162, QUMAK-SEKOM Spółka Akcyjna, 00-807 Warszawa Al. Jerozolimskie 94, zwanych dalej Generalnym Wykonawcą. Z perspektywy 4 lat, z uwagi na wprowadzenie nowych przepisów prawa i standardów w zakresie kształcenia medycznego jn., okazało się koniecznym wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych, wykraczających poza przedmiot umowy zawartej z Generalnym Wykonawcą, w zakresie wykonania okablowania systemu Audio-Video 44 sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP Szpitala Pediatrycznego, które umożliwi stosowanie wielu niezbędnych i skutecznych rozwiązań i metod dydaktycznych, w tym: - ćwiczeń symulujących procedury medyczne na pacjentach. Sale seminaryjne Szpitala Pediatrycznego wyposażone w przyszłości w urządzenia multimedialne, stworzą możliwość urealnienia zdarzeń, prezentacji i wykonywania procedur medycznych, bez konieczności przebywania bezpośrednio przy łóżku pacjenta; - transmisji zabiegów medycznych wykonywanych w Szpitalu lub w innej dowolnej placówce medycznej do sal szpitalnych seminaryjnych; - zajęć e-learningowych prowadzonych przez profesorów z zagranicy przez profesorów WUM zagranicą (visiting professors), tj. mobilności wirtualnej studentów i nauczycieli; - innych synchronicznych i asynchronicznych metod kształcenia na odległość (e-learningu), w tym przekazów audiowizualnych, podcastów, e-symulacji, gier edukacyjnych, itp. - współpracy zespołowej lekarzy i innych specjalistów ochrony zdrowia, w tym pracy interdyscyplinarnej (przy wsparciu technologii informacyjno-komunikacyjnych, np. video-konferencji) - podczas zajęć ze studentami, realizacji procedur medycznych, pracy naukowo-badawczej, itp. Rozbudowa infrastruktury sieciowej Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego o projektowane rozwiązanie, stanie się czynnikiem wspierającym i ułatwiającym stosowanie innowacyjnych sposobów nauczania i uczenia się, zgodnie z postanowieniami nw. przepisów prawa: 1. Ustawy z dnia 28.04.2011 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. Nr 113, poz. 658), która zlikwidowała staż lekarski i lekarsko-dentystyczny i wprowadziła obowiązek praktyki zawodowej na VI roku studiów dla lekarzy oraz na V roku studiów dla lekarzy dentystów (zmiana dotyczy studentów, którzy rozpoczęli studia w roku 2012/2013). Zgodnie z nowymi przepisami zajęcia praktyczne zostały przeniesione z kształcenia podyplomowego do kształcenia objętego tokiem studiów. Obecnie, to na Uczelni Wyższej spoczywa pełna odpowiedzialność za wykształcenie umiejętności praktycznych przyszłych lekarzy i lekarzy dentystów oraz przygotowanie ich do wykonywania zawodu. Zakres wymaganych do zrealizowania efektów kształcenia oraz liczba godzin zajęć klinicznych znacząco wzrosły, przy jednoczesnym - wymaganym ustawowo - zmniejszeniu liczebności grup studenckich. Ta rewolucyjna zmiana w systemie kształcenia medycznego wymaga wprowadzenia nowych, bardziej efektywnych i nowoczesnych rozwiązań oraz metod nauczania i uczenia się. 2. Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9.05.2012 r. w sprawie standardów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa (zawodów regulowanych, objętych Dyrektywą Komisji Europejskiej). Rozporządzenie jasno określa efekty kształcenia (w tym umiejętności praktyczne), które powinny zostać osiągnięte przez studentów (a ich osiągnięcie w odpowiedni sposób zweryfikowane przez Uczelnię), wprowadzając konieczność zmiany dotychczasowego, tradycyjnego modelu nauczania i oceniania studentów, dostosowania go do podejścia opartego na efektach kształcenia, zorientowanego na studenta. W szczególności, metody i narzędzia dydaktyczne powinny być w pełni dopasowane do rodzaju nauczanego i/lub sprawdzanego efektu kształcenia. Ponadto, proces kształcenia nie musi już być zorganizowany w sposób tradycyjny, w formie kursów (przedmiotów) odpowiadających poszczególnym dyscyplinom nauk medycznych, ale może (i w coraz większym stopniu powinien) opierać się na nauczaniu zintegrowanym, łączącym w ramach kursu dwie lub więcej dyscyplin, oraz wielodyscyplinarnych modułach poświęconych określonym tematom. 3. Nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dn. 11.07.2014 r. która wprowadziła m.in. możliwość studiów międzyuczelnianych i dualnych prowadzonych z pracodawcami oraz trzymiesięczne praktyki zawodowe na wszystkich kierunkach o profilu praktycznym. 4. Zaleceń i wytycznych w zakresie szkolnictwa wyższego na szczeblu europejskim (które stają się podstawą regulacji krajowych), w tym m.in. Komunikatu Komisji Europejskiej z 2013 r. Działania na rzecz otwartej edukacji: innowacyjne nauczanie i uczenie się dla wszystkich dzięki nowym technologiom i otwartym zasobom edukacyjnym, wzywającego kraje członkowskie UE do działań na rzecz kreowania wysokiej jakości, innowacyjnych sposobów uczenia się i nauczania dzięki wykorzystaniu nowych technologii i treści cyfrowych. Działania te mają przyczynić się do osiągnięcia celów strategii Europa 2020 dotyczących zwiększenia konkurencyjności UE i wzrostu gospodarczego dzięki lepiej wykwalifikowanej sile roboczej i wyższemu poziomowi zatrudnienia. Ponadto, projektowana zmiana opiera się na najnowszych inicjatywach dotyczących nowego podejścia do edukacji, europejskiego szkolnictwa wyższego na świecie oraz na inicjatywie przewodniej Europejska agenda cyfrowa. Zmiana wpisuje się również w zalecenia z 2013 r. zawarte w raporcie unijnej grupy wysokiego szczebla ds. modernizacji szkolnictwa wyższego, dotyczące m.in. konieczności wprowadzenia przekrojowego, trans- i interdyscyplinarnego podejścia do nauczania, uczenia się i oceny, jak również wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (w tym nauczania on-line) w procesie kształcenia, w tym do pracy ze studentami w czasie zajęć. Wynikające z powyższych przepisów upraktycznienie i rozszerzenie programów kształcenia oraz nowe podejście do procesu kształcenia medycznego wiąże się z rozwojem bazy dydaktycznej, jej unowocześnieniem, a także wyposażeniem Uczelni w nowoczesną aparaturę i sprzęt. Bez wykorzystania potencjału technologii i treści cyfrowych, nie będzie możliwe zrealizowanie nowych, zakładanych efektów kształcenia, ani utrzymanie wysokiej jakości studiów na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, zgodnie z krajowymi i międzynarodowymi standardami. Projektowana zmiana zdecydowanie wzmocni potencjał dydaktyczny Uczelni, w tym poszerzy i ułatwi dostęp do zasobów dydaktycznych i procedur medycznych, jak również może stać się podstawą do poszerzenia oferty Uczelni o autorskie zajęcia e-learningowe, w tym masowe otwarte kursy online (MOOCs). Zmiana nie tylko pozwoli wyposażyć studentów w wymagane umiejętności, ale wpłynie również na wzrost innowacyjności i efektywności programów oraz procesu kształcenia na Uczelni, a także podniesienie poziom internacjonalizacji WUM, wzmocnieni współpracę międzynarodową i międzydyscyplinarną, a tym samym wzmocni szanse i konkurencyjność studentów i absolwentów na rynku pracy. Należy wskazać, że na gruncie zawartej umowy, za wynagrodzeniem ryczałtowym, Zamawiający przewidział szereg okoliczności umożliwiających zmianę umowy w zakresie wykonania robót budowlanych zamiennych, a także robót dodatkowych wykraczających poza przedmiot umowy pierwotnej, na podstawie odrębnej umowy m.in. w okolicznościach zmiany przepisów prawa, a także sposób rozliczenia tych robót w oparciu o czynniki cenotwórcze określone jako maksymalne w ofercie Generalnego Wykonawcy, z uwzględnieniem Katalogu cen jednostkowych robót i obiektów inwestycyjnych publikowanych przez BISTYP CONSULTTING oraz cen materiałów w oparciu SEKOCENBUD. Należy wskazać również że, roboty dodatkowe wykraczające poza przedmiot umowy, których zakres nie był możliwy do przewidzenia w okolicznościach jw. dotyczą infrastruktury sieci niskoprądowych niezbędnych dla prawidłowego wykonania postanowień umowy pierwotnej. Nie ma zatem możliwości technicznych, organizacyjnych i prawnych oddzielenia tego zamówienia (wykonania robót dodatkowych, wykraczających poza przedmiot umowy) od zamówienia podstawowego. W przypadku zaniechania tych robót, na tym etapie prowadzonej inwestycji, w przyszłości wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przebudowy instalacji niskoprądowych i pozbawiłaby Zamawiającego praw z tytułu gwarancji i rękojmi za wady udzielonej przez Generalnego Wykonawcę. W świetle powyższego zachodzą okoliczności umożliwiające udzielenie zamówienia dodatkowego w oparciu o zaistnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, które uzależniają możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy, od łącznego zaistnienia nw. okoliczności: - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, - wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, - wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, - wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość zamówienia dodatkowego, ustalonego w poparciu o kosztorys sporządzony przez Generalnego Wykonawcę oraz zweryfikowany przez Zamawiającego nie przekracza 0,44% wartości wynagrodzenia określonego w umowie pierwotnej

Adres: Żwirki i Wigury 61, 02-091 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: aez@wum.edu.pl, azp@wum.edu.pl
tel: 225720366, 225720373
fax: 225720363
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 18862520140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-09-02
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.wum.edu.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
32000000-3 Sprzęt radiowy, telewizyjny, komunikacyjny, telekomunikacyjny i podobny
45000000-7 Roboty budowlane
45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie dodatkowych robót budowlano-montażowych w zakresie okablowania systemu Audio-Video sal seminaryjnych oraz okablowania LAN dla systemu Telewizji IP w ramach inwestycji pn. Budowa Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego Konsorcjum:Partnerzy- IMTECH Polska Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie162, 02-342Warszawa; QUMAK S.A. Al.Jerozolimskie136, 02-305Warszawa Lider-WARBUD S.A.
Warszawa
2014-09-12 1 523 928,00