Zaplanowanie, przygotowanie i realizacja strategii spójnych działań informacyjno-komunikacyjnych oraz promujących projekt pn. „Modernizacja. - pl-piotrków trybunalski: usługi reklamowe i marketingowe
Opis przedmiotu przetargu: wprowadzenie. miasto piotrków trybunalski od 2.11.2009 r. jest beneficjentem wspólnotowej pomocy ze środków funduszu spójności dla realizacji projektu pn. „modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w piotrkowie trybunalskim” w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko – priorytet 1 – gospodarka wodno – ściekowa. projekt ten jest jedną z największych i kluczowych w polsce inwestycji związanych z ochroną środowiska. projekt znajduje się na krajowej liście projektów indywidualnych http //www.mrr.gov.pl/aktualnosci/fundusze_europejskie_2007_2013/strony/20110812_lista_projektow_indywidualnych_program_infrastruktura_srodowisko.aspx. obejmuje ona przedsięwzięcia inwestycyjne o strategicznym znaczeniu dla realizacji programu, których wdrożenie jest niezwykle istotne z punktu widzenia rozwoju społeczno gospodarczego kraju. projekt ujęty jest także w wykazie niezbędnych przedsięwzięć w zakresie budowy i modernizacji urządzeń kanalizacyjnych, stanowiącym integralną część krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych (kpośk). realizacja kpośk jest podstawowym instrumentem wdrożenia postanowień dyrektywy rady 91/271/ewg z dnia 21.5.1991 roku. w traktacie akcesyjnym zapisano, że przepisy prawne unii europejskiej w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych określone w dyrektywie rady 91/271/ewg z dnia 21.5.1991 roku dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych będą w polsce w pełni obowiązywały od 31.12.2015 r. każde państwo członkowskie, instytucje zarządzające programami operacyjnymi jak i sami beneficjenci środków unijnych mają obowiązek przeprowadzania działań informacyjnych. obowiązek ten jest usankcjonowany przepisami prawa wspólnotowego (rozporządzenie rady (we) nr 1083/2006 oraz rozporządzenie komisji (we) nr 1828/2006) oraz krajowego (wytyczne ministra rozwoju regionalnego w zakresie informacji i promocji, strategia komunikacji funduszy europejskich w polsce w ramach narodowej strategii spójności na lata 2007 2013 oraz plany komunikacji poszczególnych programów). każdy beneficjent, na podstawie zawieranej umowy o dofinansowanie deklaruje realizowanie projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, w tym do przestrzegania wytycznych ministra rozwoju regionalnego i wypełniania obowiązków m.in. polegającymi na prowadzeniu działań informacyjnych i promocyjnych skierowanych do opinii publicznej w trakcie realizacji projektu, do czasu jego zakończenia. działania informacyjno promocyjne dotyczące przedsięwzięcia stanowią jedno z zadań realizowanych w ramach projektu. forma działań informacyjnych i promocyjnych różni się w zależności od charakteru projektu oraz wartości przyznanego dofinansowania publicznego. nasze przedsięwzięcie uzyskało, na podstawie art. 39 rozporządzenia 1083/2006, status „dużego projektu”. beneficjenci informują opinię publiczną o pomocy otrzymanej z unii europejskiej oraz o tym, iż projekt jest współfinansowany ze środków funduszy unijnych w ramach po iiś. ponadto w przypadku dużych projektów infrastrukturalnych zaleca się, aby do publicznej wiadomości, podawane były istotne wydarzenia związane z realizacją projektu np. podpisanie kontraktu, położenie kamienia węgielnego pod budowę, oddanie do użytku części inwestycji, zakończenie projektu, etc. oprócz działań obowiązkowych beneficjenci mogą prowadzić wszelkie inne działania, które przyczyniają się do osiągnięcia celu powszechnej znajomości udziału środków unii europejskiej w projektach realizowanych w ramach po iiś oraz efektów realizowanych projektów dla kraju i/lub regionu. podstawowe informacje o projekcie. i. zakres rzeczowy i cel ogólny. projekt obejmuje pięć kontraktów na roboty budowlane — kontrakt i „modernizacja oczyszczalni ścieków” — kontrakt ii „modernizacja stacji uzdatniania wody „szczekanica”, — kontrakt iii „renowacja kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej”, — kontrakt iv „rozbudowa kanalizacji sanitarnej i budowa sieci wodociągowej”, — kontrakt v „renowacja kanału tranzytowego ścieków oczyszczonych”. projekt polega na uporządkowaniu gospodarki wodno ściekowej na terenie miasta piotrkowa trybunalskiego. konieczność jego realizacji wynika z potrzeby zapewnienia mieszkańcom odpowiednich standardów jakości usług wodno – kanalizacyjnych, uwzględniających także odpowiednie normy i przepisy prawa dotyczące ochrony środowiska. planowane inwestycje w ramach projektu wynikają bezpośrednio i są zgodne z celami, zadaniami w zakresie gospodarki wodno ściekowej z sektorowymi planami i programami wyższego rzędu (poziom krajowy i wojewódzki) wdrażającymi politykę wspólnotową, wśród których do najważniejszych należą — polityka ekologiczna państwa na lata 2007 2010 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2011 2014, — aktualizacja krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych. ii. planowane rezultaty zrealizowanych inwestycji (efekty ekologiczne) — kontrakt i przeprowadzenie prac modernizacyjnych oczyszczalni ścieków ma na celu —— osiągnięcie odpowiedniej redukcji zanieczyszczeń i uzyskiwania wartości wskaźników zanieczyszczeń w ściekach oczyszczonych w odpływie określonych w prawie, —— zmniejszenie uciążliwości zapachowej procesu technologicznego oczyszczania ścieków, —— zmniejszenie kosztochłonności systemu oczyszczania ścieków, m. in. poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną, —— zapewnienie bezpiecznej pracy oczyszczalni z uwzględnieniem sytuacji awaryjnych, —— uzyskanie wymaganych warunków ostatecznej utylizacji osadów pościekowych i odpadów wydzielanych w procesie oczyszczania ścieków, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa. — kontrakt ii przeprowadzenie prac modernizacyjnych stacji uzdatniania wody „szczekanica” ma celu —— polepszenie jakości wody poprzez redukcję związków manganu i żelaza, —— uzyskanie parametrów wody zgodnych z prawem polskim i europejskim, —— zwiększenie ilości wody podawanej do sieci – likwidacja istniejących niedoborów. — kontrakt iii wykonanie renowacji kanalizacji deszczowej (1,2 km) i ogólnospławnej (13,4 km), —— zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego (poprawa jakości wód powierzchniowych oraz ochrony zasobów wód podziemnych), —— ochrona zlewni rzeki pilicy należącej do zlewni zalewu sulejowskiego w zlewni wisły, — kontrakt iv budowa kanalizacji sanitarnej (17,7 km) spowoduje —— możliwość przyłączenia się do sieci ok 1500 mieszkańcom miasta, —— uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie miasta, —— zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego, —— ochrona zlewni rzeki pilicy, należącej do zlewni zalewu sulejowskiego w zlewni wisły, —— wzrost zainteresowania budownictwem w rejonie peryferyjnych ulic, zagęszczenie zabudowy i wzrost liczby mieszkańców; budowa sieci wodociągowej (5,7 km) przyczyni się do —— zapewnienia ciągłości zasilania znacznej części miasta w przypadku wystąpienia awarii na sieci, —— wyrównania ciśnienia wody w sieci, —— poprawy standardu życia ludności, —— nieznaczny wzrost ilości mieszkańców podłączonych do sieci wodociągowej. efektem zrealizowania kontraktu iv będzie prawie całkowite skanalizowanie miasta planuje się, że nastąpi wzrost stopnia skanalizowania mieszkańców z 89 % do 98 %. — kontrakt v efektem przeprowadzenia renowacji kanału tranzytowego ścieków oczyszczonych (12,9 km) będzie —— zwiększenie przepustowości kanału, —— ochrona zlewni rzeki pilicy należącej do zlewni zalewu sulejowskiego w zlewni wisły, —— ochrona samego zalewu sulejowskiego, o istotnym potencjale turystyczno rekreacyjnym zlokalizowanego na terenie sulejowskiego parku krajobrazowego. zakłada się, że wyposażone w infrastrukturę w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków miasto stanie się obszarem atrakcyjniejszym dla inwestorów, co przyczyni się do jego rozwoju społeczno – gospodarczego. iii. strony zaangażowane w realizację. beneficjent projektu zamawiający. miasto piotrków trybunalski. pasaż karola rudowskiego 10, 97 300 piotrków trybunalski, polska. instytucja zarządzająca. ministerstwo rozwoju regionalnego ul. wspólna 2/4, 00 926 warszawa, polska. instytucja pośrednicząca. ministerstwo środowiska ul. wawelska 52/54, 00 922 warszawa, polska. instytucja wdrażająca. narodowy fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej ul. konstruktorska 3a, 02 – 673 warszawa, polska. iv. terminy, stan zaawansowania realizacji. zakończenie rzeczowe projektu 30.6.2014 r. w tym — kontrakt i —— termin zakończenia do 30.6.2014 r.; stan realizacji wszczęto postępowania na wybór wykonawcy 30.12.2011 r., planowany termin podpisania umowy z wykonawcą wrzesień 2012 r. — kontrakt ii termin zakończenia do 30.9.2012 r., stan realizacji zawarto umowę z wykonawcą w czerwcu 2011 r., — kontrakt iii termin zakończenia do 30.6.2013 r., stan realizacji zawarto umowę z wykonawcą w lutym 2011 r., — kontrakt iv do 31.12.2013 r.; stan realizacji zakończono budowę wodociągów; sukcesywnie wyłaniani są wykonawcy robót budowanych dla odcinków kanalizacji sanitarnej, — kontrakt v termin zakończenia do 30.6.2014 r. stan realizacji planowane wszczęcie postępowania na wybór wykonawcy w 2012 r. zakończenie realizacji projektu wraz z potwierdzeniem efektów rzeczowych 30.6.2015 r. v. działania zamawiającego w zakresie działań informacyjno – komunikacyjnych i promujących projekt do dnia ogłoszenia o zamówieniu. 1. uruchomiono stronę projektu (sierpień 2010 r.) www.oczyszczalniapiotrków.pl, która do marca 2012 była aktualizowana przez pracowników zamawiającego (obecnie nie jest aktywna, zamawiający nie przedłużył świadczenia usługi hostingowej), 2. na bieżąco zamieszczane są informacje o postępie realizacji projektu otwarciu ofert w prowadzonych postępowaniach przetargowych, rozpoczęciu i zakończeniu etapów wyłonieniu wykonawców i realizacji robót budowlanych, itp; na stronie miasta www.piotrkow.pl oraz na stronie projektu http //www.oczyszczalniapiotrkow.pl/index.php?option=com_content&view=frontpage&itemid=1 3. zamontowano 12 tablic informacyjnych w miejscu realizowanych robót, 4. zorganizowano spotkanie zainteresowanych mieszkańców z wykonawcami – projektantami w celu zaprezentowania koncepcji programowo przestrzennej modernizacji oczyszczalni ścieków (kontrakt i) oraz koncepcji renowacji kanału tłocznego (kontrakt v) pierwszego etapu prac (8.11.2010 r.), 5. zorganizowano konferencję prasową podsumowującą dotychczasową realizację projektu (30.12.2010 r.), 6. zorganizowano spotkania z właścicielami nieruchomości, które przewidziane są do podłączenia do nowo budowanej sieci kanalizacji sanitarnej na etapie prac projektowych ws. dokonania uzgodnień lokalizacji sieci i przyłączy oraz uzyskania zezwoleń na wejście w teren (styczeń, luty 2010 r.), informacyjne o konieczności przyłączania się do sieci, zasadach, procedurach i terminach oraz w celu uzyskania deklaracji mieszkańców o przyłączeniu się (wrzesień 2011 r.), 7. na bieżąco, prowadzona jest korespondencja z właścicielami nieruchomości przewidzianych do podłączenia, w momencie wyboru wykonawcy robót budowlanych, polegających na budowie kanalizacji sanitarnej w konkretnych lokalizacjach, z informacjami na temat terminu rozpoczęcia, zakończenia robót oraz konieczności i warunków podłączenia się do nowo wybudowanej sieci, 8. na bieżąco udzielana jest informacja na temat postępu prac przez pracowników zamawiającego odpowiedzialnych za realizację projektu „na miejscu” w godzinach urzędowania, 9. zamieszczono publikacje nt. projektu w dodatku dziennika łódzkiego pt. „przewodnik inwestycyjny” z dnia 27.9.2011 r., rzeczpospolitej pt. „piotrków mistrzem unijnych dotacji” z dnia 21.7.2010 r.; opis przedmiotu zamówienia. i. nazwa przedmiotu zamówienia. zaplanowanie, przygotowanie i realizacja strategii spójnych działań informacyjno komunikacyjnych oraz promujących projekt pn. „modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w piotrkowie trybunalskim” współfinansowanego przez unię europejskiej ze środków funduszu spójności w ramach po iiś. nr cpv przedmiot główny 79340000 9 – usługi reklamowe i marketingowe; 79416000 3 – usługi public relations; 79342200 5 – usługi w zakresie promocji; 79341400 0 – usługi prowadzenia kampanii reklamowych; nr cpv dodatkowe przedmioty 79822500 7 – usługi projektów graficznych; 79960000 1 – usługi fotograficzne i pomocnicze; 79416200 5 – usługi doradcze public relations; 39294100 0 – artykuły informacyjne i promocyjne; 22462000 6 – materiały reklamowe; 32321300 2 – materiały audiowizualne; 92111200 4 – produkcja filmów reklamowych, propagandowych i informacyjnych i taśm wideo; 79952000 2 – usługi w zakresie organizacji imprez; 79952100 3 – usługi w zakresie organizacji imprez kulturalnych; 55300000 3 – usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków; 79960000 1 – usługi fotograficzne i pomocnicze; 79970000 4 – usługi publikacji; 79823000 9 – usługi drukowania i dostawy; 79824000 6 – usługi drukowania i dystrybucji; 79570000 0 – usługi w zakresie tworzenia list adresowych oraz usługi wysyłkowe; 72413000 8 – usługi w zakresie projektowania stron www; 60000000 8 – usługi transportowe. ii. cele strategiczne zintegrowanych działań 1. zwiększenie świadomości opinii publicznej na temat udziału środków unii europejskiej w projekcie realizowanym w ramach po iiś, 2. zwiększenie wiedzy na temat inwestycji realizowanych w ramach projektu, 3. budowa pozytywnego wizerunku projektu – uzyskanie pozytywnego odbioru dla inwestycji poprzez — zwiększenie poziomu wiedzy opinii publicznej na temat celów i korzyści wynikających z realizacji projektu istotnych dla zwiększenia konkurencyjności miasta i gminy, — promowanie projektu poprzez wskazanie pozytywnych efektów (ochrona środowiska, spełnienie wymagań kpośk, nowoczesność infrastruktury, poprawa jakości życia). 4. budowa zaufania do inwestora i jego pozytywnego wizerunku; iii. cele komunikacyjne zintegrowanych działań 1. budowanie wśród zainteresowanych poczucia „bycia poinformowanym” o bieżących wydarzeniach związanych z realizacją projektu, 2. podniesienie świadomości ekologicznej i kształtowanie postaw proekologicznych m.in. poprzez wzmacnianie zaangażowania lokalnej społeczności w osiągnięcie efektów ekologicznych przewidzianych we wdrażanym projekcie – przekazanie informacji o konieczności likwidacji szamb i przyczynienie się do przyspieszenia procesu przyłączania się do wybudowanej sieci kanalizacyjnej, 3. niwelowanie ewentualnych konfliktów i obaw związanych ze skutkami finansowymi realizacji inwestycji objętych projektem w wyniku zasady „zanieczyszczający płaci” vs korzyści krótko i długofalowe, 4. poinformowanie z jakich powodów miasto podjęło się tak kosztownego projektu i dlaczego unia go dofinansowuje i w jakim stopniu, 5. stworzenie pozytywnej atmosfery wokół projektu, poinformowanie o przejrzystości procesu inwestycyjnego dla mieszkańców, środowisk opiniotwórczych i organów administracji publicznej odpowiedzialnych za wydawanie decyzji, vi. główne bariery w nawiązaniu skutecznego kontaktu z odbiorcami 1. obawa przed znacznym wzrostem cen za usługi sektora wodno kanalizacyjnego w związku z realizowanym projektem, w ramach którego wartość wytworzonego majątku spowoduje podwyższenie kosztów, będących podstawą do podniesienia taryf za dostarczaną wodę i odprowadzanie ścieków. przenoszenie kosztów inwestycji jest zgodne z zasadą „zanieczyszczający płaci” – jedną z głównych zasad wspólnotowej polityki w zakresie środowiska naturalnego (art. 174 traktatu we) i ma zastosowanie na całym terytorium wspólnoty, wg której koszty zanieczyszczenia środowiska i środki zapobiegawcze były ponoszone przez tego, kto spowodował zanieczyszczenie. 2. brak wystarczającej wiedzy na temat ewentualnych skutków finansowych w formie kar nałożonych na polskę w wyniku niezrealizowania lub nieterminowej realizacji przez gminy zadań ujętych w krajowym programie oczyszczania ścieków komunalnych (kpośk), a także ewentualnego zwrotu przyznanej dotacji na realizację projektu, 3. brak wiedzy o kosztach nieprzestrzegania wymogów środowiskowych wynikających z przepisów prawa, m.in. w postaci kar za przekroczenie warunków wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi w sytuacji rezygnacji z inwestycji, 4. niewystarczająca wiedza na temat korzyści dla mieszkańców, wynikających z podjętej przez miasto inwestycji, 5. obawa przed wzrostem zobowiązań finansowych, wynikających z podniesienia wartości nieruchomości (opłaty adiacenckie) poprzez dostęp do sieci kanalizacji sanitarnej, 6. niechęć do przyłączania się do nowo wybudowanej sieci kanalizacyjnej z powodu niskiej świadomości proekologicznej, 7. brak wystarczającej wiedzy na temat skutków finansowych, wynikających z niespełnienia przez mieszkańców obowiązków związanych z koniecznością przyłączenia się do istniejącej sieci kanalizacyjnej, 8. obawa mieszkańców przed wysokimi kosztami budowy odcinków od zabudowań do granic nieruchomości, które zobowiązani są ponosić we własnym zakresie, 9. niewystarczająca wiedza na temat możliwości jakie daje nam wykorzystanie środków europejskich w kontekście koniecznych do wypełnienia obowiązków wynikających z prawa polskiego i europejskiego; iv. grupy celowe działania informacyjno promocyjne dla projektu powinny dotrzeć do grup docelowych, którymi są 1. mieszkańcy aglomeracji piotrków trybunalski, 2. odbiorcy rezultatów inwestycji objętych projektem, 3. media lokalne i regionalne, 4. ogólnopolskie media branżowe, 5. ogólnopolskie, regionalne media branżowe związane z funduszami europejskimi, 6. organy administracji publicznej województwa łódzkiego, powiatu piotrkowskiego, miasta piotrkowa trybunalskiego i jego jednostek, odpowiedzialnych za wydawanie decyzji, 7. środowiska opiniotwórcze, liderzy radni, przedstawiciele rad osiedli, 8. pracownicy i instytucje – zaangażowani bezpośrednio i pośrednio we wdrażanie projektu (w tym współfinansujące projekt), 9. osoby zainteresowane tematyką absorpcji funduszy europejskich; v. terminy realizacji całość zadania będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 31.5.2015 r. vi. zakres przedmiotu zamówienia 1. opracowanie spójnej koncepcji prowadzenia zintegrowanych działań informacyjno komunikacyjnych oraz promujących projekt – kampanii promocyjnej projektu (opartej na szeroko rozumianej komunikacji 3600 i działaniach reklamowych). 2. w celu realizacji założeń kampanii wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i zastosowania złożonej kombinacji instrumentów pr, promocyjnych, wizerunkowo społecznych w ramach wspólnej strategii komunikacji. komunikacja na poziomie pr i reklamowym musi być zsynchronizowana i odpowiadać przyjętej idei kampanii. 3. wykonawca opracowując strategię kampanii zobowiązany jest do przygotowania koncepcji przekazu promocyjnego, doboru kanałów dotarcia (z uwzględnieniem już istniejących i przewidywanych kanałów) do grup docelowych oraz narzędzi i umiejętne ich zestawienie, umożliwiających realizację postawionych celów. 4. strategia kampanii promocyjnej opracowana i realizowana przez wykonawcę musi uwzględniać przynajmniej następujące komponenty (1) opis założeń kampanii o zasięgu regionalnym i lokalnym, czyli koncepcję działań komunikacyjnych dla projektu z uzasadnieniem (określenie rodzaju działań wg kryterium efektywności i kosztu dotarcia do określonych grup celowych (z wykorzystaniem technik atl i btl, ttl, pr i innych), (2) opis grup docelowych dla poszczególnych kontraktów realizowanego projektu, (3) założenia kreatywne koncepcji, (4) koncepcję działań btl wraz z propozycjami nośników reklamowych i promocyjnych, (5) koncepcję nadrzędnego systemu identyfikacji wizualnej (z uwzględnieniem wytycznych dotyczących wizualizacji, księgi znaku) z uwzględnieniem wszystkich potrzebnych materiałów i druków wynikających z założeń strategii takich jak materiały biurowe, oznakowanie miejsc wydarzeń i identyfikacja gości, uczestników, organizatorów, przedstawicieli zamawiającego, wolontariuszy, materiały promocyjne, reklamowe i informacyjne, (6) koncepcje indywidualnej identyfikacji wizualnej (hasło, slogan, etc.) projektu z uwzględnieniem wszystkich potrzebnych materiałów promocyjnych, reklamowych i informacyjnych i druków wynikających z założeń strategii, (7) wstępną koncepcję współpracy z mediami dla projektu jako całości oraz poszczególnych kontraktów, (8) wstępną propozycję działań komunikacyjnych dla projektu jako całości oraz poszczególnych kontraktów – opis kanałów i narzędzi dotarcia do poszczególnych grup docelowych z uzasadnieniem (prasa, radio, tv, internet, outdoor, konferencje, spotkania informacyjne, mailing, event, happening, etc.), wg kryterium efektywności i kosztu dotarcia do określonych grup celowych, (9) opis sposobów do poszczególnych grup docelowych z informacjami/komunikatami z rekomendacją form dotarcia, związanymi z realizacją projektu wynikających z założeń strategii z uzasadnieniem, (10) rekomendację i dobór mediów, (11) wstępny media plan wynikający z powyższego wraz z rekomendacją rodzaju i długości emitowanych materiałów, (12) wstępny harmonogram realizacji działań informacyjno komunikacyjnych oraz promujących projekt z podziałem na poszczególne działania i etapy w latach 2012 – 2015 w układzie kwartalnym) dla projektu jako całości oraz poszczególnych kontraktów, wg złożonej koncepcji; vii. wskazówki wykonawcze 1. wykonawca zobowiązany jest zapoznać się przed przygotowaniem przedmiotu zamówienia i stosować w realizacji zamówienia wytyczne opisane w następujących dokumentach program infrastruktura i środowisko (po iiś) http //www.pois.gov.pl/dokumenty/strony/dokumenty.aspx plan komunikacji programu infrastruktura i środowisko http //www.pois.gov.pl/zpfe/strony/dokumenty.aspx. zasady promocji projektów dla beneficjentów po iiś http //www.pois.gov.pl/zpfe/strony/dokumenty.aspx http //www.pois.gov.pl/zpfe/documents/20120426_zasady_promocji_benef_poiis_ver2_0.pdf. wytyczne dotyczące zasad znakowania przedsięwzięć dofinansowywanych ze środków wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w łodzi (wfoś i gw w łodzi) oraz logo funduszu http //new.wfosigw.lodz.pl/strona/strony.php?id=9 przy pisaniu tekstów wykonawca powinien korzystać z poradnika językowego zawierającego najważniejsze informacje pt. „jak pisać o funduszach europejskich”. elektroniczna wersja poradnika znajduje się na stronie http //www.funduszeeuropejskie.gov.pl/dzialaniapromocyjne/documents/jak_pisac_o_funduszach_europejskich_120810.pdf 2. wykonawca uwzględni wszystkie wytyczne zamawiającego określone w siwz i zgłoszone podczas współpracy z zamawiającym przy realizacji kampanii. 3. zamawiający specyfikuje poniżej działania/kanały komunikacji/narzędzia, które muszą być uwzględnione w koncepcji prowadzenia zintegrowanych działań informacyjno komunikacyjnych oraz promujących projekt lp. rodzaj / forma działania opis działania. 1. konferencje prasowe konferencje prasowe na szczeblu lokalnym, dotyczące realizacji projektu, z udziałem przedstawicieli mediów, przedstawicieli administracji publicznej, środowisk opiniotwórczych (liderów radnych, przedstawicieli rad osiedli) w tym — konferencja na zakończenie zakresu rzeczowego projektu, prezentacja podsumowanie zrealizowanych inwestycji, — uroczysta konferencja podsumowująca projekt na zakończenie finansowe, rzeczowe – prezentacja efektów rzeczowych i ekologicznych. 2. mailing/ korespondencja spersonalizowana listowa wysyłanie wiadomości tekstowych poprzez mailing, — wysyłanie korespondencji spersonalizowanych pocztą, — w celu informowania mieszkańców o etapach realizacji, zakończeniu inwestycji, konieczności podłączenia do sieci kanalizacyjnej, osiągniętych efektach, zaproszenia na konferencje, wydarzenia plenerowe, itp. 3. publikacje prasowe zamieszczenie artykułów /informacji /ogłoszeń w lokalnej gazecie codziennej o wydarzeniach związanych z realizacją projektu, — zamieszczenie artykułów informacyjno promocyjnych o realizacji i efektach dotyczących projektu w lokalnych i regionalnych publikacjach i ich dodatkach tematycznych, — zamieszczenie artykułów informacyjno promocyjnych w publikacjach branżowych / w dodatkach tematycznych do gazet ogólnopolskich. 4. emisje radiowe spoty radiowe w radiu o zasięgu lokalnym / regionalnym, — wywiady z przedstawicielami władz miasta odpowiedzialnymi za realizację projektu i jego efekty / władz spółki wodno kanalizacyjnej / przedstawicielami wykonawców, — bieżące relacje z wydarzeń, — programy sponsorowane. 5. emisje telewizyjne spoty telewizyjne w tv o zasięgu lokalnym / regionalnym — wywiady z przedstawicielami władz miasta odpowiedzialnymi za realizację projektu i jego efekty / władz spółki wodno kanalizacyjnej / przedstawicielami wykonawców, — bieżące relacje z wydarzeń, — programy sponsorowane, — filmy promocyjne/edukacyjne/ związane z realizacją projektu. 6. strona internetowa opracowanie projektu, wykonanie strony internetowej i zapewnienie jej funkcjonowania przez okres 5 lat od zakończenia projektu – poprzez dostosowanie jej do założeń kreatywnych kampanii i synchronizacji z systemem identyfikacji wizualnej. upowszechnienie strony i uatrakcyjnienie w celu zachęcenia do jej odwiedzin. 7. biuletyn/porfolio projektu na zakończenie rzeczowe projektu, na zakończenie finansowe i posumowanie efektów projektu; 8. billboardy stała ekspozycja we wskazanych lokalizacjach miasta prezentująca inwestycje realizowane w ramach projektu. 9. akcje edukacyjne przeprowadzenie cyklu pogadanek ekologicznych w szkołach ponadpodstawowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, organizacja konkursu w szkołach podstawowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 10. akcje plenerowe organizacja akcji plenerowych promujących realizację projektu w każdym roku realizacji 2012 – 2015. 11. materiały/produkty/artykuły promocyjne/gadżety zgodne z przyjętymi koncepcją kampanii, założeniami kreatywnymi i zsynchronizowaną identyfikacją wizualną. uszczegółowienie wymagań zamawiającego odnośnie powyższych działań nastąpi po przeprowadzeniu negocjacji. treść szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia będzie przedmiotem negocjacji. poprawiony i uzupełniony szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie opracowany po przeprowadzeniu negocjacji stosownie do przepisu art. 59 ust. 1 pzp i zostanie przekazany wykonawcom w trybie art. 60 ust. 4 pzp wraz z zaproszeniem do składania ofert. ii.1.6)

TI | Tytuł | PL-Piotrków Trybunalski: Usługi reklamowe i marketingowe |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 241068-2012 |
PD | Data publikacji | 28/07/2012 |
OJ | Dz.U. S | 144 |
TW | Miejscowość | PIOTRKÓW TRYBUNALSKI |
AU | Nazwa instytucji | Miasto Piotrków Trybunalski |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura negocjacyjna |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 3 - Władze lokalne |
DS | Dokument wysłany | 25/07/2012 |
DT | Termin | 30/08/2012 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 4 - Procedura negocjacyjna |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | 4 - Unia Europejska |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 1 - Najniższa cena |
PC | Kod CPV | 22462000 - Materiały reklamowe 32321300 - Materiały audiowizualne 55300000 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków 60000000 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) 72413000 - Usługi w zakresie projektowania stron WWW 79340000 - Usługi reklamowe i marketingowe 79341400 - Usługi prowadzenia kampanii reklamowych 79342200 - Usługi w zakresie promocji 79416000 - Usługi public relations 79416200 - Usługi doradcze public relations 79570000 - Usługi w zakresie tworzenia list adresowych oraz usługi wysyłkowe 79822500 - Usługi projektów graficznych 79823000 - Usługi drukowania i dostawy 79824000 - Usługi drukowania i dystrybucji 79952000 - Usługi w zakresie organizacji imprez 79952100 - Usługi w zakresie organizacji imprez kulturalnych 79960000 - Usługi fotograficzne i pomocnicze 79970000 - Usługi publikacji 92111200 - Produkcja filmów reklamowych, propagandowych i informacyjnych i taśm wideo |
OC | Pierwotny kod CPV | 22462000 - Materiały reklamowe 32321300 - Materiały audiowizualne 55300000 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków 60000000 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) 72413000 - Usługi w zakresie projektowania stron WWW 79340000 - Usługi reklamowe i marketingowe 79341400 - Usługi prowadzenia kampanii reklamowych 79342200 - Usługi w zakresie promocji 79416000 - Usługi public relations 79416200 - Usługi doradcze public relations 79570000 - Usługi w zakresie tworzenia list adresowych oraz usługi wysyłkowe 79822500 - Usługi projektów graficznych 79823000 - Usługi drukowania i dostawy 79824000 - Usługi drukowania i dystrybucji 79952000 - Usługi w zakresie organizacji imprez 79952100 - Usługi w zakresie organizacji imprez kulturalnych 79960000 - Usługi fotograficzne i pomocnicze 79970000 - Usługi publikacji 92111200 - Produkcja filmów reklamowych, propagandowych i informacyjnych i taśm wideo |
RC | Kod NUTS | PL115 |
IA | Adres internetowy (URL) | www.piotrkow.pl |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
PL-Piotrków Trybunalski: Usługi reklamowe i marketingowe
2012/S 144-241068
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Miasto Piotrków Trybunalski
Pasaż Karola Rudowskiego 10
Osoba do kontaktów: Halina Biniek
97-300 Piotrków Trybunalski
POLSKA
Tel.: +48 447327796
E-mail: h.biniek@piotrkow.pl
Faks: +48 447327798
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.piotrkow.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kod NUTS PL115
Miasto Piotrków Trybunalski od 2.11.2009 r. jest beneficjentem wspólnotowej pomocy ze środków Funduszu Spójności dla realizacji Projektu pn. „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – Priorytet 1 – Gospodarka wodno – ściekowa.
Projekt ten jest jedną z największych i kluczowych w Polsce inwestycji związanych z ochroną środowiska.
Projekt znajduje się na krajowej liście projektów indywidualnych: http://www.mrr.gov.pl/aktualnosci/fundusze_europejskie_2007_2013/Strony/20110812_Lista_projektow_indywidualnych_Program_Infrastruktura_Srodowisko.aspx.
Obejmuje ona przedsięwzięcia inwestycyjne o strategicznym znaczeniu dla realizacji programu, których wdrożenie jest niezwykle istotne z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju.Projekt ujęty jest także w wykazie niezbędnych przedsięwzięć w zakresie budowy i modernizacji urządzeń kanalizacyjnych, stanowiącym integralną część Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK). Realizacja KPOŚK jest podstawowym instrumentem wdrożenia postanowień dyrektywy Rady 91/271/EWG z dnia 21.5.1991 roku.
W Traktacie Akcesyjnym zapisano, że przepisy prawne Unii Europejskiej w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych określone w dyrektywie Rady 91/271/EWG z dnia 21.5.1991 roku dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych będą w Polsce w pełni obowiązywały od 31.12.2015 r.
Każde państwo członkowskie, instytucje zarządzające programami operacyjnymi jak i sami beneficjenci środków unijnych mają obowiązek przeprowadzania działań informacyjnych.
Obowiązek ten jest usankcjonowany przepisami prawa wspólnotowego (Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 oraz Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006) oraz krajowego (Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji, Strategia komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 oraz Plany komunikacji poszczególnych programów).
Każdy beneficjent, na podstawie zawieranej umowy o dofinansowanie deklaruje realizowanie Projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, w tym do przestrzegania wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego i wypełniania obowiązków m.in. polegającymi na prowadzeniu działań informacyjnych i promocyjnych skierowanych do opinii publicznej w trakcie realizacji projektu, do czasu jego zakończenia. Działania informacyjno-promocyjne dotyczące przedsięwzięcia stanowią jedno z zadań realizowanych w ramach projektu.
Forma działań informacyjnych i promocyjnych różni się w zależności od charakteru projektu oraz wartości przyznanego dofinansowania publicznego.
Nasze przedsięwzięcie uzyskało, na podstawie art. 39 Rozporządzenia 1083/2006, status „dużego projektu”.
Beneficjenci informują opinię publiczną o pomocy otrzymanej z Unii Europejskiej oraz o tym, iż projekt jest współfinansowany ze środków funduszy unijnych w ramach PO IiŚ. Ponadto w przypadku dużych projektów infrastrukturalnych zaleca się, aby do publicznej wiadomości, podawane były istotne wydarzenia związane z realizacją projektu np. podpisanie kontraktu, położenie kamienia węgielnego pod budowę, oddanie do użytku części inwestycji, zakończenie projektu, etc. Oprócz działań obowiązkowych beneficjenci mogą prowadzić wszelkie inne działania, które przyczyniają się do osiągnięcia celu powszechnej znajomości udziału środków Unii Europejskiej w projektach realizowanych w ramach PO IiŚ oraz efektów realizowanych projektów dla kraju i/lub regionu.
Podstawowe informacje o projekcie.
I. Zakres rzeczowy i cel ogólny.
Projekt obejmuje pięć kontraktów na roboty budowlane:
— kontrakt I: „Modernizacja oczyszczalni ścieków”
— kontrakt II: „Modernizacja stacji uzdatniania wody „Szczekanica”,
— kontrakt III: „Renowacja kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej”,
— kontrakt IV: „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej i budowa sieci wodociągowej”,
— kontrakt V: „Renowacja kanału tranzytowego ścieków oczyszczonych”.
Projekt polega na uporządkowaniu gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego. Konieczność jego realizacji wynika z potrzeby zapewnienia mieszkańcom odpowiednich standardów jakości usług wodno – kanalizacyjnych, uwzględniających także odpowiednie normy i przepisy prawa dotyczące ochrony środowiska.
Planowane inwestycje w ramach Projektu wynikają bezpośrednio i są zgodne z celami, zadaniami w zakresie gospodarki wodno-ściekowej z sektorowymi planami i programami wyższego rzędu (poziom krajowy i wojewódzki) wdrażającymi politykę wspólnotową, wśród których do najważniejszych należą:
— Polityka Ekologiczna Państwa na lata 2007-2010 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2011-2014,
— Aktualizacja Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych.
II. Planowane rezultaty zrealizowanych inwestycji (efekty ekologiczne)
— kontrakt I: przeprowadzenie prac modernizacyjnych oczyszczalni ścieków ma na celu:
—— osiągnięcie odpowiedniej redukcji zanieczyszczeń i uzyskiwania wartości wskaźników zanieczyszczeń w ściekach oczyszczonych w odpływie określonych w prawie,
—— zmniejszenie uciążliwości zapachowej procesu technologicznego oczyszczania ścieków,
—— zmniejszenie kosztochłonności systemu oczyszczania ścieków, m. in. poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną,
—— zapewnienie bezpiecznej pracy oczyszczalni z uwzględnieniem sytuacji awaryjnych,
—— uzyskanie wymaganych warunków ostatecznej utylizacji osadów pościekowych i odpadów wydzielanych w procesie oczyszczania ścieków, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
— kontrakt II: przeprowadzenie prac modernizacyjnych stacji uzdatniania wody „Szczekanica” ma celu:
—— polepszenie jakości wody poprzez redukcję związków manganu i żelaza,
—— uzyskanie parametrów wody zgodnych z prawem polskim i europejskim,
—— zwiększenie ilości wody podawanej do sieci – likwidacja istniejących niedoborów.
— kontrakt III: wykonanie renowacji kanalizacji deszczowej (1,2 km) i ogólnospławnej (13,4 km),
—— zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego (poprawa jakości wód powierzchniowych oraz ochrony zasobów wód podziemnych),
—— ochrona zlewni rzeki Pilicy należącej do zlewni Zalewu Sulejowskiego w zlewni Wisły,
— kontrakt IV: budowa kanalizacji sanitarnej (17,7 km) spowoduje:
—— możliwość przyłączenia się do sieci ok 1500 mieszkańcom miasta,
—— uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie miasta,
—— zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego,
—— ochrona zlewni rzeki Pilicy, należącej do zlewni Zalewu Sulejowskiego w zlewni Wisły,
—— wzrost zainteresowania budownictwem w rejonie peryferyjnych ulic, zagęszczenie zabudowy i wzrost liczby mieszkańców; budowa sieci wodociągowej (5,7 km) przyczyni się do:
—— zapewnienia ciągłości zasilania znacznej części miasta w przypadku wystąpienia awarii na sieci,
—— wyrównania ciśnienia wody w sieci,
—— poprawy standardu życia ludności,
—— nieznaczny wzrost ilości mieszkańców podłączonych do sieci wodociągowej.
Efektem zrealizowania kontraktu IV będzie prawie całkowite skanalizowanie miasta - planuje się, że nastąpi wzrost stopnia skanalizowania mieszkańców z 89 % do 98 %.
— kontrakt V: efektem przeprowadzenia renowacji kanału tranzytowego ścieków oczyszczonych (12,9 km) będzie
—— zwiększenie przepustowości kanału,
—— ochrona zlewni rzeki Pilicy należącej do zlewni Zalewu Sulejowskiego w zlewni Wisły,
—— ochrona samego Zalewu Sulejowskiego, o istotnym potencjale turystyczno-rekreacyjnym zlokalizowanego na terenie Sulejowskiego Parku Krajobrazowego.
Zakłada się, że wyposażone w infrastrukturę w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków Miasto stanie się obszarem atrakcyjniejszym dla inwestorów, co przyczyni się do jego rozwoju społeczno – gospodarczego.
III. Strony zaangażowane w realizację.
Beneficjent Projektu - Zamawiający.
Miasto Piotrków Trybunalski.
Pasaż Karola Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski, POLSKA.
Instytucja Zarządzająca.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa, POLSKA.
Instytucja Pośrednicząca.
Ministerstwo Środowiska ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, POLSKA.
Instytucja Wdrażająca.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ul. Konstruktorska 3a, 02 – 673 Warszawa, POLSKA.
IV. Terminy, stan zaawansowania realizacji.
Zakończenie rzeczowe Projektu: 30.6.2014 r. w tym:
— kontrakt I: —— termin zakończenia do 30.6.2014 r.; stan realizacji: wszczęto postępowania na wybór wykonawcy 30.12.2011 r., planowany termin podpisania umowy z wykonawcą wrzesień 2012 r.
— kontrakt II: termin zakończenia do 30.9.2012 r., stan realizacji: zawarto umowę z wykonawcą w czerwcu 2011 r.,
— kontrakt III: termin zakończenia do 30.6.2013 r., stan realizacji: zawarto umowę z wykonawcą w lutym 2011 r.,
— kontrakt IV: do 31.12.2013 r.; stan realizacji: zakończono budowę wodociągów; sukcesywnie wyłaniani są wykonawcy robót budowanych dla odcinków kanalizacji sanitarnej,
— kontrakt V: termin zakończenia do 30.6.2014 r. stan realizacji: planowane wszczęcie postępowania na wybór wykonawcy w 2012 r.
Zakończenie realizacji Projektu wraz z potwierdzeniem efektów rzeczowych: 30.6.2015 r.
V. Działania Zamawiającego w zakresie działań informacyjno – komunikacyjnych i promujących Projekt do dnia ogłoszenia o zamówieniu.
1. Uruchomiono stronę Projektu (sierpień 2010 r.): www.oczyszczalniapiotrków.pl, która do marca 2012 była aktualizowana przez pracowników Zamawiającego (obecnie nie jest aktywna, Zamawiający nie przedłużył świadczenia usługi hostingowej),
2. Na bieżąco zamieszczane są informacje o postępie realizacji Projektu: otwarciu ofert w prowadzonych postępowaniach przetargowych, rozpoczęciu i zakończeniu etapów wyłonieniu wykonawców i realizacji robót budowlanych, itp; na stronie miasta www.piotrkow.pl oraz na stronie Projektu http://www.oczyszczalniapiotrkow.pl/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1
3. Zamontowano 12 tablic informacyjnych w miejscu realizowanych robót,4. Zorganizowano spotkanie zainteresowanych mieszkańców z wykonawcami – projektantami w celu zaprezentowania koncepcji programowo - przestrzennej modernizacji oczyszczalni ścieków (kontrakt I) oraz koncepcji renowacji kanału tłocznego (kontrakt V) - pierwszego etapu prac (8.11.2010 r.),
5. Zorganizowano konferencję prasową podsumowującą dotychczasową realizację projektu (30.12.2010 r.),
6. Zorganizowano spotkania z właścicielami nieruchomości, które przewidziane są do podłączenia do nowo budowanej sieci kanalizacji sanitarnej: na etapie prac projektowych ws. dokonania uzgodnień lokalizacji sieci i przyłączy oraz uzyskania zezwoleń na wejście w teren (styczeń, luty 2010 r.), informacyjne o konieczności przyłączania się do sieci, zasadach, procedurach i terminach oraz w celu uzyskania deklaracji mieszkańców o przyłączeniu się (wrzesień 2011 r.),
7. Na bieżąco, prowadzona jest korespondencja z właścicielami nieruchomości przewidzianych do podłączenia, w momencie wyboru wykonawcy robót budowlanych, polegających na budowie kanalizacji sanitarnej w konkretnych lokalizacjach, z informacjami na temat terminu rozpoczęcia, zakończenia robót oraz konieczności i warunków podłączenia się do nowo wybudowanej sieci,
8. Na bieżąco udzielana jest informacja na temat postępu prac przez pracowników Zamawiającego odpowiedzialnych za realizację Projektu „na miejscu” w godzinach urzędowania,
9. Zamieszczono publikacje nt. Projektu w: dodatku Dziennika Łódzkiego pt. „Przewodnik inwestycyjny” z dnia 27.9.2011 r., Rzeczpospolitej pt. „Piotrków mistrzem unijnych dotacji” z dnia 21.7.2010 r.;
Opis przedmiotu zamówienia.
I. Nazwa przedmiotu zamówienia.
Zaplanowanie, przygotowanie i realizacja strategii spójnych działań informacyjno-komunikacyjnych oraz promujących Projekt pn.: „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim” współfinansowanego przez Unię Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach PO IiŚ.
Nr CPV: Przedmiot główny:
79340000-9 – usługi reklamowe i marketingowe;
79416000-3 – usługi public relations;
79342200-5 – usługi w zakresie promocji;
79341400-0 – usługi prowadzenia kampanii reklamowych;
Nr CPV: Dodatkowe przedmioty:
79822500-7 – usługi projektów graficznych;
79960000-1 – usługi fotograficzne i pomocnicze;
79416200-5 – usługi doradcze public relations;
39294100-0 – artykuły informacyjne i promocyjne;
22462000-6 – materiały reklamowe;
32321300-2 – materiały audiowizualne;
92111200-4 – produkcja filmów reklamowych, propagandowych i informacyjnych i taśm wideo;
79952000-2 – usługi w zakresie organizacji imprez;
79952100-3 – usługi w zakresie organizacji imprez kulturalnych;
55300000-3 – usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków;
79960000-1 – usługi fotograficzne i pomocnicze;
79970000-4 – usługi publikacji;
79823000-9 – usługi drukowania i dostawy;
79824000-6 – usługi drukowania i dystrybucji;
79570000-0 – usługi w zakresie tworzenia list adresowych oraz usługi wysyłkowe;
72413000-8 – usługi w zakresie projektowania stron www;
60000000-8 – usługi transportowe.
II. Cele strategiczne zintegrowanych działań:
1. zwiększenie świadomości opinii publicznej na temat udziału środków Unii Europejskiej w Projekcie realizowanym w ramach PO IiŚ,
2. zwiększenie wiedzy na temat inwestycji realizowanych w ramach Projektu,
3. budowa pozytywnego wizerunku Projektu – uzyskanie pozytywnego odbioru dla inwestycji poprzez:
— zwiększenie poziomu wiedzy opinii publicznej na temat celów i korzyści wynikających z realizacji Projektu istotnych dla zwiększenia konkurencyjności miasta i gminy,
— promowanie Projektu poprzez wskazanie pozytywnych efektów (ochrona środowiska, spełnienie wymagań KPOŚK, nowoczesność infrastruktury, poprawa jakości życia).
4. budowa zaufania do inwestora i jego pozytywnego wizerunku;
III. Cele komunikacyjne zintegrowanych działań:
1. budowanie wśród zainteresowanych poczucia „bycia poinformowanym” o bieżących wydarzeniach związanych z realizacją Projektu,
2. podniesienie świadomości ekologicznej i kształtowanie postaw proekologicznych m.in. poprzez wzmacnianie zaangażowania lokalnej społeczności w osiągnięcie efektów ekologicznych przewidzianych we wdrażanym Projekcie – przekazanie informacji o konieczności likwidacji szamb i przyczynienie się do przyspieszenia procesu przyłączania się do wybudowanej sieci kanalizacyjnej,
3. niwelowanie ewentualnych konfliktów i obaw związanych ze skutkami finansowymi realizacji inwestycji objętych Projektem w wyniku zasady „zanieczyszczający płaci” vs korzyści krótko i długofalowe,
4. poinformowanie z jakich powodów Miasto podjęło się tak kosztownego Projektu i dlaczego Unia go dofinansowuje i w jakim stopniu,
5. stworzenie pozytywnej atmosfery wokół Projektu, poinformowanie o przejrzystości procesu inwestycyjnego dla mieszkańców, środowisk opiniotwórczych i organów administracji publicznej odpowiedzialnych za wydawanie decyzji,
VI. Główne bariery w nawiązaniu skutecznego kontaktu z odbiorcami
1. obawa przed znacznym wzrostem cen za usługi sektora wodno-kanalizacyjnego w związku z realizowanym Projektem, w ramach którego wartość wytworzonego majątku spowoduje podwyższenie kosztów, będących podstawą do podniesienia taryf za dostarczaną wodę i odprowadzanie ścieków. Przenoszenie kosztów inwestycji jest zgodne z zasadą „Zanieczyszczający płaci” – jedną z głównych zasad wspólnotowej polityki w zakresie środowiska naturalnego (art. 174 traktatu WE) i ma zastosowanie na całym terytorium Wspólnoty, wg której koszty zanieczyszczenia środowiska i środki zapobiegawcze były ponoszone przez tego, kto spowodował zanieczyszczenie.
2. brak wystarczającej wiedzy na temat ewentualnych skutków finansowych w formie kar nałożonych na Polskę w wyniku niezrealizowania lub nieterminowej realizacji przez gminy zadań ujętych w Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK), a także ewentualnego zwrotu przyznanej dotacji na realizację Projektu,
3. brak wiedzy o kosztach nieprzestrzegania wymogów środowiskowych wynikających z przepisów prawa, m.in. w postaci kar za przekroczenie warunków wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi w sytuacji rezygnacji z inwestycji,
4. niewystarczająca wiedza na temat korzyści dla mieszkańców, wynikających z podjętej przez Miasto inwestycji,
5. obawa przed wzrostem zobowiązań finansowych, wynikających z podniesienia wartości nieruchomości (opłaty adiacenckie) poprzez dostęp do sieci kanalizacji sanitarnej,
6. niechęć do przyłączania się do nowo wybudowanej sieci kanalizacyjnej z powodu niskiej świadomości proekologicznej,
7. brak wystarczającej wiedzy na temat skutków finansowych, wynikających z niespełnienia przez mieszkańców obowiązków związanych z koniecznością przyłączenia się do istniejącej sieci kanalizacyjnej,
8. obawa mieszkańców przed wysokimi kosztami budowy odcinków od zabudowań do granic nieruchomości, które zobowiązani są ponosić we własnym zakresie,
9. niewystarczająca wiedza na temat możliwości jakie daje nam wykorzystanie środków europejskich w kontekście koniecznych do wypełnienia obowiązków wynikających z prawa polskiego i europejskiego;
IV. Grupy celowe:
Działania informacyjno-promocyjne dla Projektu powinny dotrzeć do grup docelowych, którymi są:
1. mieszkańcy aglomeracji Piotrków Trybunalski,
2. odbiorcy rezultatów inwestycji objętych Projektem,
3. media lokalne i regionalne,
4. ogólnopolskie media branżowe,
5. ogólnopolskie, regionalne media branżowe związane z Funduszami Europejskimi,
6. organy administracji publicznej województwa łódzkiego, powiatu piotrkowskiego, Miasta Piotrkowa Trybunalskiego i jego jednostek, odpowiedzialnych za wydawanie decyzji,
7. środowiska opiniotwórcze, liderzy-radni, przedstawiciele rad osiedli,
8. pracownicy i instytucje – zaangażowani bezpośrednio i pośrednio we wdrażanie Projektu (w tym współfinansujące Projekt),
9. osoby zainteresowane tematyką absorpcji Funduszy Europejskich;
V. Terminy realizacji:
Całość zadania będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 31.5.2015 r.
VI. Zakres przedmiotu zamówienia:
1. Opracowanie spójnej koncepcji prowadzenia zintegrowanych działań informacyjno-komunikacyjnych oraz promujących Projekt – kampanii promocyjnej Projektu (opartej na szeroko rozumianej komunikacji 3600 i działaniach reklamowych).
2. W celu realizacji założeń kampanii Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i zastosowania złożonej kombinacji instrumentów PR, promocyjnych, wizerunkowo - społecznych w ramach wspólnej strategii komunikacji. Komunikacja na poziomie PR i reklamowym musi być zsynchronizowana i odpowiadać przyjętej idei kampanii.
3. Wykonawca opracowując strategię kampanii zobowiązany jest do przygotowania koncepcji przekazu promocyjnego, doboru kanałów dotarcia (z uwzględnieniem już istniejących i przewidywanych kanałów) do grup docelowych oraz narzędzi i umiejętne ich zestawienie, umożliwiających realizację postawionych celów.
4. Strategia kampanii promocyjnej opracowana i realizowana przez Wykonawcę musi uwzględniać przynajmniej następujące komponenty:
(1) opis założeń kampanii o zasięgu regionalnym i lokalnym, czyli koncepcję działań komunikacyjnych dla Projektu z uzasadnieniem (określenie rodzaju działań wg kryterium efektywności i kosztu dotarcia do określonych grup celowych (z wykorzystaniem technik ATL i BTL, TTL, PR i innych),
(2) opis grup docelowych dla poszczególnych kontraktów realizowanego Projektu,
(3) założenia kreatywne koncepcji,
(4) koncepcję działań BTL wraz z propozycjami nośników reklamowych i promocyjnych,
(5) koncepcję nadrzędnego systemu identyfikacji wizualnej (z uwzględnieniem wytycznych dotyczących wizualizacji, księgi znaku) z uwzględnieniem wszystkich potrzebnych materiałów i druków wynikających z założeń strategii takich jak: materiały biurowe, oznakowanie miejsc wydarzeń i identyfikacja gości, uczestników, organizatorów, przedstawicieli Zamawiającego, wolontariuszy, materiały promocyjne, reklamowe i informacyjne,
(6) koncepcje indywidualnej identyfikacji wizualnej (hasło, slogan, etc.) Projektu z uwzględnieniem wszystkich potrzebnych materiałów promocyjnych, reklamowych i informacyjnych i druków wynikających z założeń strategii,
(7) wstępną koncepcję współpracy z mediami dla Projektu jako całości oraz poszczególnych kontraktów,
(8) wstępną propozycję działań komunikacyjnych dla Projektu jako całości oraz poszczególnych kontraktów – opis kanałów i narzędzi dotarcia do poszczególnych grup docelowych z uzasadnieniem (prasa, radio, TV, Internet, outdoor, konferencje, spotkania informacyjne, mailing, event, happening, etc.), wg kryterium efektywności i kosztu dotarcia do określonych grup celowych,
(9) opis sposobów do poszczególnych grup docelowych z informacjami/komunikatami z rekomendacją form dotarcia, związanymi z realizacją Projektu wynikających z założeń strategii z uzasadnieniem,
(10) rekomendację i dobór mediów,
(11) wstępny media plan wynikający z powyższego wraz z rekomendacją rodzaju i długości emitowanych materiałów,
(12) wstępny harmonogram realizacji działań informacyjno-komunikacyjnych oraz promujących Projekt z podziałem na poszczególne działania i etapy w latach 2012 – 2015 w układzie kwartalnym) dla Projektu jako całości oraz poszczególnych kontraktów, wg złożonej koncepcji;
VII. Wskazówki wykonawcze:
1. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się przed przygotowaniem przedmiotu zamówienia i stosować w realizacji zamówienia wytyczne opisane w następujących dokumentach:
Program Infrastruktura i Środowisko (PO IiŚ): http://www.pois.gov.pl/Dokumenty/Strony/Dokumenty.aspx
Plan komunikacji Programu Infrastruktura i Środowisko: http://www.pois.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx.
Zasady promocji projektów dla beneficjentów PO IiŚ: http://www.pois.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx http://www.pois.gov.pl/ZPFE/Documents/20120426_Zasady_promocji_benef_POIiS_ver2_0.pdf.
Wytyczne dotyczące zasad znakowania przedsięwzięć dofinansowywanych ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi (WFOŚ i GW w Łodzi) oraz logo Funduszu: http://new.wfosigw.lodz.pl/strona/strony.php?id=9
Przy pisaniu tekstów Wykonawca powinien korzystać z poradnika językowego zawierającego najważniejsze informacje pt. „Jak pisać o Funduszach Europejskich”. Elektroniczna wersja poradnika znajduje się na stronie: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/Jak_pisac_o_Funduszach_Europejskich_120810.pdf
2. Wykonawca uwzględni wszystkie wytyczne Zamawiającego określone w SIWZ i zgłoszone podczas współpracy z Zamawiającym przy realizacji kampanii.3. Zamawiający specyfikuje poniżej działania/kanały komunikacji/narzędzia, które muszą być uwzględnione w koncepcji prowadzenia zintegrowanych działań informacyjno-komunikacyjnych oraz promujących Projekt:
Lp. Rodzaj / forma działania Opis działania.
1. Konferencje prasowe konferencje prasowe na szczeblu lokalnym, dotyczące realizacji Projektu, z udziałem przedstawicieli mediów, przedstawicieli administracji publicznej, środowisk opiniotwórczych (liderów-radnych, przedstawicieli rad osiedli) w tym:
— konferencja na zakończenie zakresu rzeczowego Projektu, prezentacja podsumowanie zrealizowanych inwestycji,
— uroczysta konferencja podsumowująca Projekt na zakończenie finansowe, rzeczowe – prezentacja efektów rzeczowych i ekologicznych.
2. Mailing/ korespondencja spersonalizowana listowa - wysyłanie wiadomości tekstowych poprzez mailing,
— wysyłanie korespondencji spersonalizowanych pocztą,
— w celu informowania mieszkańców o etapach realizacji, zakończeniu inwestycji, konieczności podłączenia do sieci kanalizacyjnej, osiągniętych efektach, zaproszenia na konferencje, wydarzenia plenerowe, itp.
3. Publikacje prasowe - zamieszczenie artykułów /informacji /ogłoszeń w lokalnej gazecie codziennej o wydarzeniach związanych z realizacją Projektu,
— zamieszczenie artykułów informacyjno-promocyjnych o realizacji i efektach dotyczących Projektu w lokalnych i regionalnych publikacjach i ich dodatkach tematycznych,
— zamieszczenie artykułów informacyjno-promocyjnych w publikacjach branżowych / w dodatkach tematycznych do gazet ogólnopolskich.
4. Emisje radiowe - spoty radiowe w radiu o zasięgu lokalnym / regionalnym,
— wywiady z przedstawicielami władz miasta odpowiedzialnymi za realizację Projektu i jego efekty / władz spółki wodno-kanalizacyjnej / przedstawicielami wykonawców,
— bieżące relacje z wydarzeń,
— programy sponsorowane.
5. Emisje telewizyjne - spoty telewizyjne w TV o zasięgu lokalnym / regionalnym
— wywiady z przedstawicielami władz miasta odpowiedzialnymi za realizację Projektu i jego efekty / władz spółki wodno-kanalizacyjnej / przedstawicielami wykonawców,
— bieżące relacje z wydarzeń,
— programy sponsorowane,
— filmy promocyjne/edukacyjne/ związane z realizacją Projektu.
6. Strona internetowa Opracowanie projektu, wykonanie strony internetowej i zapewnienie jej funkcjonowania przez okres 5 lat od zakończenia projektu – poprzez dostosowanie jej do założeń kreatywnych kampanii i synchronizacji z systemem identyfikacji wizualnej.
Upowszechnienie strony i uatrakcyjnienie w celu zachęcenia do jej odwiedzin.
7. Biuletyn/porfolio Projektu na zakończenie rzeczowe Projektu, na zakończenie finansowe i posumowanie efektów Projektu;
8. Billboardy Stała ekspozycja we wskazanych lokalizacjach miasta prezentująca inwestycje realizowane w ramach Projektu.
9. Akcje edukacyjne przeprowadzenie cyklu pogadanek ekologicznych w szkołach ponadpodstawowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, organizacja konkursu w szkołach podstawowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia,
10. Akcje plenerowe Organizacja akcji plenerowych promujących realizację Projektu w każdym roku realizacji 2012 – 2015.
11. Materiały/produkty/artykuły promocyjne/gadżety zgodne z przyjętymi: koncepcją kampanii, założeniami kreatywnymi i zsynchronizowaną identyfikacją wizualną.
Uszczegółowienie wymagań Zamawiającego odnośnie powyższych działań nastąpi po przeprowadzeniu negocjacji.
Treść Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia będzie przedmiotem negocjacji. Poprawiony i uzupełniony Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zostanie opracowany po przeprowadzeniu negocjacji stosownie do przepisu art. 59 ust. 1 PZP i zostanie przekazany wykonawcom w trybie art. 60 ust. 4 PZP wraz z zaproszeniem do składania ofert.
79340000, 79416000, 79341400, 79342200, 79822500, 79823000, 79824000, 79960000, 79416200, 22462000, 32321300, 92111200, 79952000, 79952100, 55300000, 79970000, 79570000, 72413000, 60000000
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
1. posiadaja uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie;
3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (załącznik nr 5);
4. znajdująć się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, a także znaczenia tych warunków.
1. udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22. ust. 1 pkt 1 - 4 Ustawy dotyczące:
1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania;
1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.
a) zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na opracowaniu i zrealizowaniu kampanii wizerunkowej (promocja i/lub PR) o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto;
b) opracowanie i zrealizowanie co najmniej 1 kampanii promocyjnej lub PR trwającej co najmniej przez 6 miesięcy;
1.2.1. Dodatkowo punktowane będzie opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnej lub PR projektu infrastrukturalnego lub ekologicznego lub kampanii społecznej o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, zgodnie z punktacją, o której mowa w punkcie 2.3 podpunkt b).
Do usług wskazanych w załączniku nr 5 do wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (tj. przedłożenie Zamawiającemu referencji od podmiotów na rzecz których świadczone były usługi).
1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, tj. posiadanie zespołu z określonymi kwalifikacjami i kompetencjami, który uczestniczył w projektach realizacji co najmniej 1 usługi polegających na opracowaniu i zrealizowaniu kampanii promocyjnych lub PR o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto oraz przedstawienie wykazu osób – członków zespołu zgodnie z załącznikiem nr 6, które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia posiadających doświadczenie w realizacji wskazanych usług – w tym co najmniej:
a) 1 osoba, która pełniła funkcję Koordynatora Projektu, posiadającego minimum 5 letnie doświadczenie zakresie PR, promocji oraz reklamy, która kierowała przynajmniej 3 kampaniami promocyjnymi lub PR o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, każdy trwający nie krócej niż 3 miesiące oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
b) 1 osoba posiadającą wiedzę i doświadczenie na stanowisku PR Manager – jest autorem/współautorem co najmniej 3 strategii kampanii wizerunkowych lub PR i zrealizował co najmniej 3 ogólnopolskie lub regionalne kampanie o charakterze wizerunkowym i PR oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
c) 1 osoba posiadająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Copywritera – opracowała co najmniej 3 koncepcje kampanii o charakterze promocyjnym lub reklamowym o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, przy czym każda z kampanii musiała uwzględniać co najmniej 2 środki przekazu treści z obowiązkowym uwzględnieniem przygotowania kampanii w prasie (np. prasa i Internet, prasa i telewizja, prasa i radio) oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
d) 1 osoba mająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Media Planner/Buyer – zarządzała planowaniem i zakupem mediów w minimum 3 kampaniach o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym,
e) 1 osoba mająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Rzecznika Prasowego/Dziennikarza – posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie w pracy jako dziennikarz oraz była przez co najmniej rok zatrudniona jako rzecznik prasowy instytucji publicznej. wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych w/w osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. przedstawienie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę co najmniej 50 000,00 PLN, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie postępowania albo składania ofert.
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także znaczenia tych warunków:
2.1. Zamawiający oceni, czy wykonawca spełnia warunki, o których mowa w ust. 1 powyżej na podstawie złożonego wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy i na podstawie złożonych dokumentów żądanych przez Zamawiającego, potwierdzających spełnienie tych warunków, o których mowa w rozdziale VIII niniejszego ogłoszenia o zamówieniu.
2.2. o udzielenie Zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia.
2.3. ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie:
a) wykonawca „spełnia” lub „nie spełnia” poszczególne warunki obligatoryjne wskazane w rozdziale VII ust. 1.1-1.4, z wyłączeniem punktu 1.2.1;
b) za każdą zrealizowaną w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, kampanię promocyjną lub PR projektu infrastrukturalnego lub ekologicznego lub kampanii społecznej o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym Zamawiający przyzna 5 punktów;
c) za każdą dodatkowo opracowaną i wykonaną ponad minimum określone przez Zamawiającego kampanię, o której mowa w rozdz. VII ust. 1.2 pkt a) w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, Zamawiający przyzna wykonawcy dodatkowo 5 punktów;
d) za każdą dodatkowo opracowaną i wykonaną ponad minimum określone przez Zamawiającego, kampanię trwającą ponad 6 miesięcy, o której mowa w rozdz. VII ust. 1.2 pkt b) w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, Zamawiający przyzna wykonawcy dodatkowo 3 punkty;
2.4. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i wymagań określonych przez Zamawiającego, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem.
2.5. jeżeli wykonawca pomimo wezwania nie złoży oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy, Zamawiający wykluczy wykonawcę odpowiednio na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 Ustawy.
2.6. niespełnienie któregokolwiek z warunków obligatoryjnych, o których mowa w rozdziale VII ust. 1 będzie skutkowało wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
VIII. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1. w celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia wszystkie warunki, o których mowa w rozdziale VII, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem składa następujące dokumenty i oświadczenia:
a) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 3 do ogłoszenia o zamówieniu).
b) oświadczenie, że wykonawca nie podlega wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 4 do ogłoszenia o zamówieniu).
c) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem.
d) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem o udzielenie zamówienia;
e) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem o udzielenie zamówienia;
f) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem;
g) sporządzony zgodnie z wzorem przedstawionym w załączniku nr 5 do ogłoszenia o zamówieniu wykaz kampanii promocyjnych określonych w rozdziale VII ust 1.2 niniejszego ogłoszenia o zamówieniu wraz z wymaganymi referencjami;
h) sporządzony zgodnie z wzorem przedstawionym w załączniku nr 6 do ogłoszenia wykaz osób, o których mowa rozdziale VII, ust. 1.3 niniejszego ogłoszenia o zamówieniu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania Zamówienia;
i) pełnomocnictwo do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, o ile prawo do podpisania wniosku nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z wnioskiem. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania wniosku obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów składanych wraz z wnioskiem. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
2. jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
2.1. zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt c) – d) i f) powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego ograniu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
2.2. zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt e), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania lub zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy.
2.3. dokumenty, o których mowa w ust. 2.1 pkt a) i c) oraz w ust. 2.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem. Dokument, o którym mowa w ust. 2.1 pkt b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem.
2.4. jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2.1 i 2.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w ust. 2.3.
3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, poprzez złożenie wspólnego wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem:
3.1. wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie publiczne, w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu składają oddzielnie dokumenty określone w ust. 1 pkt a – f powyżej.
3.2. dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków, wymienione w ust. 1 pkt g – j powyżej wykonawcy składają wspólnie.
3.3. ponadto w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, do wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Pełnomocnictwo powinno być podpisane przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, w tym wykonawcę pełniącego funkcję pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców. Korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
3.4. jeżeli oferta wykonawców, którzy złożyli ją wspólnie zostanie wybrana, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykonawcy muszą przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę.
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
4.1. w takiej sytuacji wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4.2. jeżeli wykonawca, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez złożenie razem z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt b – f dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
5. dokumenty, o których mowa powyżej wykonawca powinien złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Niezachowanie odpowiedniej formy dokumentu będzie równoznaczne z jego nie złożeniem. Dla zachowania formy kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem konieczne jest umieszczenie na każdej stronie dokumentu klauzuli poświadczenia za zgodność z oryginałem wraz z podpisem osoby/osób uprawnionej do reprezentowania wykonawcy (zgodnie z przyjętą reprezentacją wykonawcy) w taki sposób aby tożsamość tej osoby/osób była z łatwością identyfikowalna (np. podpis opatrzony imienną pieczęcią lub czytelny podpis składający się z pełnego imienia i nazwiska), ewentualnie poświadczenie może się znaleźć na jednej ze stron dokumentu z adnotacją o ilości poświadczanych za zgodność z oryginałem stron.
6. W przypadku załączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem wymaganych dokumentów sporządzonych w innym języku niż język polski, wykonawca zobowiązany jest pod rygorem wykluczenia z postępowania załączyć do nich tłumaczenie przysięgłe na język polski.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę co najmniej 50 000,00 PLN, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie postępowania albo składania ofert.
Posiadanie wiedzy i doświadczenia, tj.
a) zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na opracowaniu i zrealizowaniu kampanii wizerunkowej (promocja i/lub PR) o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto;
b) opracowanie i zrealizowanie co najmniej 1 kampanii promocyjnej lub PR trwającej co najmniej przez 6 miesięcy;
1.2.1. Dodatkowo punktowane będzie opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnej lub PR projektu infrastrukturalnego lub ekologicznego lub kampanii społecznej o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, zgodnie z punktacją, o której mowa w punkcie 2.3 podpunkt b).
Do usług wskazanych w załączniku nr 5 do wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (tj. przedłożenie Zamawiającemu referencji od podmiotów na rzecz których świadczone były usługi).
1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, tj. posiadanie zespołu z określonymi kwalifikacjami i kompetencjami, który uczestniczył w projektach realizacji co najmniej 1 usługi polegających na opracowaniu i zrealizowaniu kampanii promocyjnych lub PR o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto oraz przedstawienie wykazu osób – członków zespołu zgodnie z załącznikiem nr 6, które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia posiadających doświadczenie w realizacji wskazanych usług – w tym co najmniej:
a) 1 osoba, która pełniła funkcję Koordynatora Projektu, posiadającego minimum 5 letnie doświadczenie zakresie PR, promocji oraz reklamy, która kierowała przynajmniej 3 kampaniami promocyjnymi lub PR o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, każdy trwający nie krócej niż 3 miesiące oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
b) 1 osoba posiadającą wiedzę i doświadczenie na stanowisku PR Manager – jest autorem/współautorem co najmniej 3 strategii kampanii wizerunkowych lub PR i zrealizował co najmniej 3 ogólnopolskie lub regionalne kampanie o charakterze wizerunkowym i PR oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
c) 1 osoba posiadająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Copywritera – opracowała co najmniej 3 koncepcje kampanii o charakterze promocyjnym lub reklamowym o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, przy czym każda z kampanii musiała uwzględniać co najmniej 2 środki przekazu treści z obowiązkowym uwzględnieniem przygotowania kampanii w prasie (np. prasa i Internet, prasa i telewizja, prasa i radio) oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
d) 1 osoba mająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Media Planner/Buyer – zarządzała planowaniem i zakupem mediów w minimum 3 kampaniach o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym,
e) 1 osoba mająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Rzecznika Prasowego/Dziennikarza – posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie w pracy jako dziennikarz oraz była przez co najmniej rok zatrudniona jako rzecznik prasowy instytucji publicznej. wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych w/w osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na opracowaniu i zrealizowaniu kampanii wizerunkowej (promocja i/lub PR) o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto;
b) opracowanie i zrealizowanie co najmniej 1 kampanii promocyjnej lub PR trwającej co najmniej przez 6 miesięcy;
1.2.1. Dodatkowo punktowane będzie opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnej lub PR projektu infrastrukturalnego lub ekologicznego lub kampanii społecznej o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, zgodnie z punktacją, o której mowa w punkcie 2.3 podpunkt b).
Do usług wskazanych w załączniku nr 5 do wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (tj. przedłożenie Zamawiającemu referencji od podmiotów na rzecz których świadczone były usługi).
1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, tj. posiadanie zespołu z określonymi kwalifikacjami i kompetencjami, który uczestniczył w projektach realizacji co najmniej 1 usługi polegających na opracowaniu i zrealizowaniu kampanii promocyjnych lub PR o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto oraz przedstawienie wykazu osób – członków zespołu zgodnie z załącznikiem nr 6, które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia posiadających doświadczenie w realizacji wskazanych usług – w tym co najmniej:
a) 1 osoba, która pełniła funkcję Koordynatora Projektu, posiadającego minimum 5 letnie doświadczenie zakresie PR, promocji oraz reklamy, która kierowała przynajmniej 3 kampaniami promocyjnymi lub PR o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, każdy trwający nie krócej niż 3 miesiące oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
b) 1 osoba posiadającą wiedzę i doświadczenie na stanowisku PR Manager – jest autorem/współautorem co najmniej 3 strategii kampanii wizerunkowych lub PR i zrealizował co najmniej 3 ogólnopolskie lub regionalne kampanie o charakterze wizerunkowym i PR oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
c) 1 osoba posiadająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Copywritera – opracowała co najmniej 3 koncepcje kampanii o charakterze promocyjnym lub reklamowym o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym, przy czym każda z kampanii musiała uwzględniać co najmniej 2 środki przekazu treści z obowiązkowym uwzględnieniem przygotowania kampanii w prasie (np. prasa i Internet, prasa i telewizja, prasa i radio) oraz biegle posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
d) 1 osoba mająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Media Planner/Buyer – zarządzała planowaniem i zakupem mediów w minimum 3 kampaniach o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym,
e) 1 osoba mająca wiedzę i doświadczenie na stanowisku Rzecznika Prasowego/Dziennikarza – posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie w pracy jako dziennikarz oraz była przez co najmniej rok zatrudniona jako rzecznik prasowy instytucji publicznej. wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych w/w osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Sekcja IV: Procedura
Niektórzy kandydaci zostali już zakwalifikowani (w stosownych przypadkach w ramach niektórych rodzajów procedur negocjacyjnych) nie
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert:
1. Zamawiający zaprosi do składania ofert wstępnych 5 (pięciu) wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. W przypadku, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa, wówczas do złożenia ofert wstępnych zaproszonych zostanie 5 (pięciu) Wykonawców, którzy otrzymają najwyższą liczbę punktów w oparciu kryteria określone w rozdziale VII ust. 2.3 niniejszego ogłoszenia o zamówieniu. Wykonawcę niezaproszonego do składania ofert wstępnych traktuje się jak wykonawcę wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają w/w warunki udziału w postępowaniu jest mniejsza niż określona w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu, Zamawiający zaprasza do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale VII ust.1.
Wstępne ogłoszenie informacyjne
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2012/S 024-038855 z dnia 4.2.2012
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt pn.: „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim”.
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
Zamawiający nie zamierza dokonywać wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Informacje dodatkowe:
1. Wykonawcy zobowiązani są przedstawić wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem zgodnie z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Ustawie.
2. wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem musi być złożony pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim.
3. wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem oraz wszystkie załączniki do niego stanowiące oświadczenia wykonawcy muszą być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji wykonawcy na podstawie wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej lub innego dokumentu. Pełnomocnictwo do podpisania wniosku musi być dołączone do wniosku, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do wniosku przez Wykonawcę.
4. w przypadku przesłania wniosku wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami drogą pocztową, za termin złożenia wniosku przyjmuje się termin, w którym wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem znalazł się w siedzibie Zamawiającego.
5. wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami należy złożyć w zamkniętej kopercie, w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia wniosku, oznakowanej w następujący sposób:
„Wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem w postępowaniu o sygn. SPZ.271.8.3.2012.
Nie otwierać przed terminem 30.8.2012 r. do godz. 9:00”.
6. Zamawiający wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w zakresie prowadzonego postępowania przekazuje wykonawcom pisemnie, faksem bądź mailem na adres wskazany we wniosku. Oświadczenia, zawiadomienia, informacje oraz wnioski przekazane faksem uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wyznaczonego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku przekazywania korespondencji drogą elektroniczną lub faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt jej otrzymania.
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielnie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
a) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę;
b) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;
c) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
d) odrzucenia oferty odwołującego.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iz zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 24106820121 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-07-28 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [NO]: | Negocjacje z ogłoszeniem |
Czas na realizację: | 1004 dni |
Wadium: | 10000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 333 333 PLN - 500 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 0 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.piotrkow.pl |
Informacja dostępna pod: | Miasto Piotrków Trybunalski ul. Pasaż Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79340000-9 | Usługi reklamowe i marketingowe | |
79416000-3 | Usługi public relations |