Organizacja i przeprowadzenie szkoleń specjalistycznych dla Powiatowych partnerstw na rzecz rozwoju systemu wsparcia pomocy dziecku i rodzinie w ramach projektu systemowego 7.1.3 PO KL Razem dla Mazowsza - Edukacja w działaniu. - pl-warszawa: usługi edukacyjne i szkoleniowe
Opis przedmiotu przetargu: przedmiot zamówienia w 2 częściach część pierwsza (1) warsztaty i szkolenia dla 10 powiatowych partnerstw, które podjęły współpracę w roku 2011. odbędą się w następujących miastach powiatowych, siedzibach partnerstw grodzisk mazowiecki, łosice, kozienice, maków mazowiecki, pruszków, radom, sierpc, szydłowiec, wołomin, żyrardów. warsztaty szkolenia będą obejmować następujące przedsięwzięcia szkolenia dwudniowe (2) dla 50 osób, po 10 osób, pracowników pomocy społecznej z 5 powiatów. czas realizacji szkolenia 2 dni przez 2 grupy szkoleniowe (jedna grupa 25 osób) 1 dzień = 8 godz. dydaktycznych) razem 16 godzin dydaktycznych. planowane terminy zgodnie z harmonogramem szkoleń 26 31.8.2011 r. radom, kozienice, szydłowiec, pruszków, wołomin, 26 31.8.2011 r. łosice, maków mazowiecki, grodzisk mazowiecki, sierpc, żyrardów. miejsce realizacji warszawa lub okolica w promieniu do 40 km od warszawy. cel szkolenia. wypracowanie wzorów dokumentacji niezbędnej do pracy partnerstwa oraz nabycie wiedzy przez uczestników na temat aktywnej integracji i sposobów jej zastosowania oraz promocji działań partnerskich. tematyka szkolenia warsztatowego partnerstwo w aspekcie wykonawczym, wypracowanie dokumentacji niezbędnej w działaniach partnerskich w stosunku do instytucji związanych z działaniami na rzecz dziecka i rodziny, aktywna integracja rozumienie pojęcia i jego zastosowanie a w praktyce, współpraca z mediami. 10 szkoleń jednodniowych (1) dla 25 osób grupowe rozwiązywanie problemów – procedury w pracy z problemami z dzieckiem i rodziną w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem 12 22.9.2011 r. miejsce realizacji powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia. pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb. tematyka szkolenia. praca z rodziną naturalną, piecza zastępcza, adopcja, umieszczanie dzieci w placówce, przygotowanie wniosku do sądu o ograniczenie, lub pozbawienie władzy rodzicielskiej. zasady prowadzenia przesłuchań, ochrona godności dziecka w czasie postępowania. program zajęć oraz materiały przygotowane pod nadzorem merytorycznym sędziego, prokuratora, policjanta. materiały będą pomocne w pracy na warsztatach dwudniowych. 10 szkoleń dwudniowych dla 25 osób – warsztaty problemowe „partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych.). planowane terminy szkoleń w powiatach 3 20.10.2011 r. miejsce realizacji powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia warsztatowego pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny. zakres szkolenia warsztatowego – praca z rzeczywistymi przypadkami do rozwiązania z udziałem przedstawicieli różnych instytucji (opracowanie wzoru pracy zespołów interdyscyplinarnych związanych z pracą z dzieckiem i rodziną). 10 szkoleń jednodniowych (1) dla 25 osób grupowe rozwiązywanie problemów – „przemoc wobec dziecka” w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem 2 10.11.2011 r. miejsce realizacji powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia. pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb. tematyka szkolenia. zasady identyfikacji przemocy. przemoc seksualna, przemoc psychiczna, pobicie. zaniedbanie. część druga (2) zamówienia – warsztaty i szkolenia dla 4 powiatowych partnerstw, które podjęły współpracę w roku 2010. odbędą się w następujących miastach powiatowych, siedzibach partnerstw błonie, lipsk, siedlce, wyszków. warsztaty i szkolenia będą obejmować następujące przedsięwzięcia szkolenie dwudniowe dla 45 osób, pracowników pomocy społecznej z 4 partnerstw. czas realizacji szkolenia 2 dni przez 2 grupy szkoleniowe (22 i 23 osoby) 1 dzień = 8 godz. dydaktycznych) razem 16 godzin dydaktycznych. planowany termin zgodnie z harmonogramem szkoleń 1 2.09. miejsce realizacji warszawa lub okolica w promieniu do 40 km od warszawy. cel szkolenia. wypracowanie wzorów dokumentacji niezbędnej do pracy partnerstwa oraz nabycie wiedzy przez uczestników na temat aktywnej integracji i sposobów jej zastosowania oraz promocji działań partnerskich. tematyka szkolenia warsztatowego partnerstwo w aspekcie wykonawczym, wypracowanie dokumentacji niezbędnej w działaniach partnerskich w stosunku do instytucji związanych z działaniami na rzecz dziecka i rodziny, aktywna integracja, rozumienie pojęcia i jego zastosowanie w praktyce, współpraca z mediami. 4 szkolenia jednodniowe dla 20 osób grupowe rozwiązywanie problemów – „procedury w pracy z problemami z dzieckiem i rodziną” w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem 8 15.9.2011 r. miejsce realizacji powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia. pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi, obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb. tematyka szkolenia. praca z rodzina naturalną, piecza zastępcza, adopcja, umieszczanie dzieci w placówce, przygotowanie wniosku do sądu o ograniczenie, lub pozbawienie władzy rodzicielskiej. materiały będą pomocne w pracy na warsztatach dwudniowych. 4 szkolenia dwudniowe dla 20 osób – warsztaty problemowe „partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych). planowane terminy szkoleń w powiatach 19 29.9.2011 r. miejsce realizacji powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia warsztatowego pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny. tematyka szkolenia warsztatowego. ofiary handlu ludźmi, rozpoznanie i praca. uzależnienia od hazardu, internetu, rozpoznawanie i praca. wczesna interwencja w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie. „euro sieroctwo” – zjawisko rozszerzające się w ostatnich latach, jak je diagnozować, jak pracować ze środowiskiem. 4 szkolenia jednodniowe dla 20 osób grupowe rozwiązywanie problemów – „przemoc wobec dziecka” w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem 3 7.10.2011 r. miejsce realizacji powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia. pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb. tematyka szkolenia. zasady identyfikacji przemocy przemoc seksualna. przemoc psychiczna. pobicie. zaniedbanie. zasady prowadzenia przesłuchań. ochrona godności dziecka w czasie postępowania. 4 szkolenia dwudniowe dla 20 osób – warsztaty problemowe „partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych.). planowane terminy szkoleń w powiatach 17 28.10.2011 r. miejsce realizacji powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie. cel szkolenia warsztatowego pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny. zakres szkolenia warsztatowego praca z rzeczywistymi przypadkami do rozwiązania z udziałem przedstawicieli różnych instytucji (opracowanie wzoru pracy zespołów interdyscyplinarnych związanych z pracą z dzieckiem i rodziną). metody szkoleniowe metody szkoleniowe powinny zostać dostosowane do tematyki szkoleń i określone w szczegółowym programie szkoleń, przedstawionym do akceptacji zamawiającego. wykonawca powinien uwzględnić w programach szkoleniowych, w szczególności zaproponowane poniżej metody szkoleniowe wykład/prezentacja – polegające na objaśnianiu ogólnych pojęć i specyfiki tematu, metoda umożliwiająca zdobywanie informacji w zakresie objętym tematem szkolenia stosowana w różnych częściach szkolenia służy realizacji różnych celów i tak na początku szkolenia stosowana jest do wytworzenia właściwego klimatu, zainteresowania tematem i zmniejszaniu obaw uczestników, stosowana w trakcie szkolenia służy do pobudzania myślenia, wstępu do ćwiczeń praktycznych, wyjaśniania nieporozumień, poszerzania konkretnego zagadnienia i weryfikacji postępów, na koniec szkolenia służy do podsumowania najważniejszych kwestii oraz wzmocnienia transferu wiedzy. analiza tekstów źródłowych – aktów prawnych obowiązujących w omawianym zakresie. analiza studium przypadku, ćwiczenia oparte na studium przypadku – analiza opisanego stanu lub sekwencji zdarzeń dająca uczestnikom możliwość zarówno praktycznego zastosowania nabytej wiedzy i sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej, jak i wymiany pomysłów związanych z radzeniem sobie z szczególnymi sytuacjami; dyskusja uczestnicy wymieniają się wiedzą, pomysłami, refleksjami i uwagami na dany temat pomiędzy sobą tworząc forum wymiany doświadczeń w odniesieniu do rozwiązywania problemów; burza mózgów – wypracowywanie rozwiązań problemów związanych z codzienna pracą. harmonogram realizacji zadań opracowanie szczegółowych programów szkoleniowych wraz z harmonogramem nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z zamawiającym. opracowanie materiałów szkoleniowych nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z zamawiającym. przedstawienie zamawiającemu kadry dydaktycznej prowadzącej szkolenia (lista osób wraz z cv i ewentualnymi referencjami trenerów)nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z zamawiającym. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla wszystkich uczestników szkolenia, w tym materiały dydaktyczne w wersji drukowanej (skserowane lub drukowane oraz połączone) i elektronicznej (materiały na nośnikach danych) przydatne podczas prowadzenia poszczególnych modułów szkoleniowych, w szczególności prezentacje szkoleniowe, podstawowe obowiązujące dokumenty prawne, materiały do ćwiczeń wykonywanych na zajęciach, wykazy literatury,nie później niż 2 tygodnie od daty podpisania umowy z zamawiającym nie później niż 3 dni przed szkoleniem zakup i przekazanie wszystkim uczestnikom szkoleń teczek, długopisów i notatników, na bieżąco w czasie prowadzonych szkoleń nie później niż do 10.12.2011 r. przeprowadzenie szkoleń na terenie mazowsza od daty podpisania umowy z zamawiającym do 10.12.2011 r. zapewnienie miejsc organizacji szkoleń (w tym dostarczenie do siedziby zamawiającego listy miejsc prowadzonych szkoleń), zapewnienie całodniowego wyżywienia uczestników szkolenia, zapewnienie noclegów dla uczestników szkolenia, nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z zamawiającymna bieżąco w czasie prowadzonych szkoleń. opracowywanie sprawozdań okresowych z przeprowadzonych szkoleń. sprawozdania zawierają informacje o przebiegu szkoleń, na bieżąco w czasie prowadzonych szkoleń. opracowanie 1 raportu końcowego z przeprowadzonych szkoleń. maksymalnie 7 dni po ostatnim szkoleniu. ilekroć w harmonogramie jest mowa o opracowaniu szczegółowych programów szkoleniowych wraz z harmonogramem, opracowaniu materiałów szkoleniowych (skrypty do poszczególnych szkoleń), przedstawieniu zamawiającemu kadry dydaktycznej prowadzącej szkolenia, opracowywaniu sprawozdań okresowych z przeprowadzonych szkoleń, opracowaniu 1 raportu końcowego z przeprowadzonych szkoleń, w terminie określonym w harmonogramie wykonawca przedstawi zamawiającemu projekty wymienionych opracowań z prośbą o zatwierdzenie lub zaproponowanie uwag. wówczas zamawiający poinformuje wykonawcę o zatwierdzeniu lub uwagach do opracowań w terminie 5 dni roboczych. w przypadku uwag wykonawca w przeciągu 5 dni roboczych ma obowiązek je uwzględnić i przedstawić jeszcze raz opracowanie do zatwierdzenia przez zamawiającego. zamawiający w terminie 3 dni roboczych zatwierdzi opracowanie, o ile wszystkie jego uwagi zostaną uwzględnione. kadra prowadząca szkolenia. osoby (trenerzy) zdolne do wykonania zamówienia (co najmniej 2 osób; po min. 2 osoby do każdego szkolenia, z których każda posiada wyższe wykształcenie ii stopnia, zgodne z tematyką szkolenia, które będzie prowadzić, każda posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń jako trener i w okresie ostatnich trzech lat zrealizowała faktycznie szkolenia obejmujące co najmniej 100 godzin szkoleniowych, czas trwania. szkolenia będą organizowane od daty podpisania umowy z zamawiającym do 10.12.2011r. sposób realizacji szkoleń. wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia szczegółowych rozwiązań logistycznych związanych z realizacją usługi. wykonawca zobowiązany jest zorganizować szkolenia lokalnie, zgodnie z potrzebami i z uwzględnieniem liczby pracowników jopis na terenie mazowsza. odbiór materiałów oraz certyfikatów uczestnicy potwierdzać będą na odpowiednich listach dostarczonych przez zamawiającego. wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zamawiającemu, na jego żądanie, w zależności od potrzeb, dodatkowych informacji na potrzeby promocji projektu. szkolenia obejmują zgodnie z opisem części przedmiotu zamówienia odpowiednią liczbę godzin zajęć dydaktycznych w każdej grupie i będą składać się z następujących elementów zajęcia teoretyczne, w trakcie których przeważają metody podające, stanowiące nie więcej niż 25 % ogólnej liczby wszystkich zajęć, zajęcia praktyczne (warsztaty), w trakcie których przeważają metody aktywizujące. szkolenia (tematyczne), zgodnie z częściowym przedmiotem zamówienia zostały określone w pkt 3. liczebność grupy maksymalnie 25 osób. każdy uczestnik, który rozpocznie szkolenie powinien je ukończyć. wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia każdego z uczestników szkoleń w okresie realizacji umowy w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę co najmniej 5000 zł. wykonawca jest zobowiązany do dbania o wysoki poziom motywacji uczestników do udziału w szkoleniu. wszelka dokumentacja związana z realizacją zamówienia opatrzona powinna być odpowiednimi, wynikającymi z planu komunikacji po kl, logotypami – w szczególności harmonogram i program szkolenia, dzienniki zajęć, ankiety szkoleniowe, korespondencja. wykonawca zobowiązany jest również do zapewnienia odpowiedniej obsługi w miejscu prowadzenia szkoleń. do dyspozycji uczestników szkoleń musi pozostawać zawsze jeden pracownik wykonawcy, który będzie posiadał odpowiednie kompetencje do podejmowania w imieniu wykonawcy wiążących decyzji dotyczących realizacji zamówienia. do zadań tej osoby należy dbanie o przestrzeganie godzin prowadzenia zajęć czy wydawania posiłków o odpowiednich porach. szkolenie zostanie przeprowadzone w języku polskim. szkolenie zakończy się oceną opanowania wiedzy i nabytych umiejętności, określeniem rodzaju zdobytych kwalifikacji oraz wydaniem osobom szkolonym dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia (certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia). sprawozdawczość. wykonawca ma obowiązek gromadzenia dokumentacji związanej z przeprowadzonymi szkoleniami a także ponoszonymi w toku realizacji szkoleń wydatkami. wykonawca ma obowiązek składać sprawozdania po każdym przeprowadzonym szkoleniu w terminie do 7 dni roboczych po jego zakończeniu. każde sprawozdanie musi zawierać następujące informacje na temat stanu realizacji rzeczowej zamówienia – zakres i wyniki działalności w danym okresie sprawozdawczym, a w wypadku wystąpienia nieprawidłowości także informacje na temat środków zaradczych, postępu finansowego w danym okresie sprawozdawczym. wykonawca ma obowiązek przeprowadzenia ankiet potrzeb szkoleniowych przed każdym szkoleniem i ankiet oceny szkolenia na koniec każdego szkolenia, kwestionariuszy badających wzrost umiejętności miękkich uczestników szkolenia na początku i na końcu szkolenia. wykonawca ma obowiązek po zakończeniu realizacji szkoleń sporządzić raport z przeprowadzonych szkoleń ze wskazaniem osiągniętych rezultatów, informacją dotyczącą liczby przeprowadzonych szkoleń, wydanych certyfikatów oraz rekomendacjami na temat sposobu kształcenia pracowników służb społecznych. ii.1.6)

TI | Tytuł | PL-Warszawa: Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 246497-2011 |
PD | Data publikacji | 04/08/2011 |
OJ | Dz.U. S | 148 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 3 - Władze lokalne |
DS | Dokument wysłany | 01/08/2011 |
DT | Termin | 16/08/2011 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | 4 - Unia Europejska |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 80000000 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
OC | Pierwotny kod CPV | 80000000 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
IA | Adres internetowy (URL) | http://mcps.mazovia.pl |
PL-Warszawa: Usługi edukacyjne i szkoleniowe
2011/S 148-246497
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie
ul. Nowogrodzka 62a
Kontaktowy: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej
Do wiadomości: Przemysław Kocielski
02-002 Warszawa
POLSKA
Tel. +48 226224232/50
E-mail: przemyslaw.kocielski@mcps.com.pl
Faks +48 226224732
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej http://mcps.mazovia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Ogólne usługi publiczne
Inne Polityka społeczna
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Część pierwsza (1) warsztaty i szkolenia dla 10 powiatowych partnerstw, które podjęły współpracę w roku 2011. Odbędą się w następujących miastach powiatowych, siedzibach partnerstw: Grodzisk Mazowiecki, Łosice, Kozienice, Maków Mazowiecki, Pruszków, Radom, Sierpc, Szydłowiec, Wołomin, Żyrardów.
Warsztaty szkolenia będą obejmować następujące przedsięwzięcia: szkolenia dwudniowe (2) dla 50 osób, po 10 osób, pracowników pomocy społecznej z 5 powiatów.
Czas realizacji szkolenia 2 dni przez 2 grupy szkoleniowe (jedna grupa 25 osób): 1 dzień = 8 godz. dydaktycznych) razem 16 godzin dydaktycznych. Planowane terminy zgodnie z harmonogramem szkoleń: 26-31.8.2011 r. Radom, Kozienice, Szydłowiec, Pruszków, Wołomin, 26-31.8.2011 r. Łosice, Maków Mazowiecki, Grodzisk Mazowiecki, Sierpc, Żyrardów. Miejsce realizacji: Warszawa lub okolica w promieniu do 40 km od Warszawy.
Cel szkolenia.
Wypracowanie wzorów dokumentacji niezbędnej do pracy partnerstwa oraz nabycie wiedzy przez uczestników na temat aktywnej integracji i sposobów jej zastosowania oraz promocji działań partnerskich.
Tematyka szkolenia warsztatowego:
Partnerstwo w aspekcie wykonawczym, wypracowanie dokumentacji niezbędnej w działaniach partnerskich w stosunku do instytucji związanych z działaniami na rzecz dziecka i rodziny,
Aktywna integracja rozumienie pojęcia i jego zastosowanie a w praktyce,
Współpraca z mediami.
10 szkoleń jednodniowych (1) dla 25 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – Procedury w pracy z problemami z dzieckiem i rodziną w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 12-22.9.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Praca z rodziną naturalną,
Piecza zastępcza, adopcja, umieszczanie dzieci w placówce, przygotowanie wniosku do sądu o ograniczenie, lub pozbawienie władzy rodzicielskiej.
Zasady prowadzenia przesłuchań,
Ochrona godności dziecka w czasie postępowania.
Program zajęć oraz materiały przygotowane pod nadzorem merytorycznym sędziego, prokuratora, policjanta. Materiały będą pomocne w pracy na warsztatach dwudniowych.
10 szkoleń dwudniowych dla 25 osób – Warsztaty problemowe - „Partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych.).
Planowane terminy szkoleń w powiatach: 3-20.10.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia warsztatowego:
Pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny.
Zakres szkolenia warsztatowego – praca z rzeczywistymi przypadkami do rozwiązania z udziałem przedstawicieli różnych instytucji (opracowanie wzoru pracy zespołów interdyscyplinarnych związanych z pracą z dzieckiem i rodziną).
10 szkoleń jednodniowych (1) dla 25 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Przemoc wobec dziecka” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 2-10.11.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Zasady identyfikacji przemocy.
Przemoc seksualna,
Przemoc psychiczna,
Pobicie.
Zaniedbanie.
Część druga (2) zamówienia – warsztaty i szkolenia dla 4 powiatowych partnerstw, które podjęły współpracę w roku 2010. Odbędą się w następujących miastach powiatowych, siedzibach partnerstw: Błonie, Lipsk, Siedlce, Wyszków. Warsztaty i szkolenia będą obejmować następujące przedsięwzięcia: szkolenie dwudniowe dla 45 osób, pracowników pomocy społecznej z 4 partnerstw.
Czas realizacji szkolenia 2 dni przez 2 grupy szkoleniowe (22 i 23 osoby): 1 dzień = 8 godz. dydaktycznych) razem 16 godzin dydaktycznych. Planowany termin zgodnie z harmonogramem szkoleń: 1-2.09. Miejsce realizacji: Warszawa lub okolica w promieniu do 40 km od Warszawy.
Cel szkolenia.
Wypracowanie wzorów dokumentacji niezbędnej do pracy partnerstwa oraz nabycie wiedzy przez uczestników na temat aktywnej integracji i sposobów jej zastosowania oraz promocji działań partnerskich.
Tematyka szkolenia warsztatowego:
Partnerstwo w aspekcie wykonawczym, wypracowanie dokumentacji niezbędnej w działaniach partnerskich w stosunku do instytucji związanych z działaniami na rzecz dziecka i rodziny,
Aktywna integracja, rozumienie pojęcia i jego zastosowanie w praktyce,
Współpraca z mediami.
4 szkolenia jednodniowe dla 20 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Procedury w pracy z problemami z dzieckiem i rodziną” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 8- 15.9.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi, obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Praca z rodzina naturalną,
Piecza zastępcza, adopcja, umieszczanie dzieci w placówce, przygotowanie wniosku do sądu o ograniczenie, lub pozbawienie władzy rodzicielskiej.
Materiały będą pomocne w pracy na warsztatach dwudniowych.
4 szkolenia dwudniowe dla 20 osób – Warsztaty problemowe - „Partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych).
Planowane terminy szkoleń w powiatach: 19-29.9.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia warsztatowego:
Pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny.
Tematyka szkolenia warsztatowego.
Ofiary handlu ludźmi, rozpoznanie i praca.
Uzależnienia od hazardu, Internetu, rozpoznawanie i praca.
Wczesna interwencja w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie.
„Euro sieroctwo” – zjawisko rozszerzające się w ostatnich latach, jak je diagnozować, jak pracować ze środowiskiem.
4 szkolenia jednodniowe dla 20 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Przemoc wobec dziecka” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 3-7.10.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Zasady identyfikacji przemocy:
Przemoc seksualna.
Przemoc psychiczna.
Pobicie.
Zaniedbanie.
Zasady prowadzenia przesłuchań.
Ochrona godności dziecka w czasie postępowania.
4 Szkolenia dwudniowe dla 20 osób – Warsztaty problemowe - „Partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych.).
Planowane terminy szkoleń w powiatach: 17-28.10.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia warsztatowego:
Pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny.
Zakres szkolenia - warsztatowego praca z rzeczywistymi przypadkami do rozwiązania z udziałem przedstawicieli różnych instytucji (opracowanie wzoru pracy zespołów interdyscyplinarnych związanych z pracą z dzieckiem i rodziną).
Metody szkoleniowe:
Metody szkoleniowe powinny zostać dostosowane do tematyki szkoleń i określone w szczegółowym programie szkoleń, przedstawionym do akceptacji Zamawiającego.
Wykonawca powinien uwzględnić w programach szkoleniowych, w szczególności zaproponowane poniżej metody szkoleniowe:
Wykład/prezentacja – polegające na objaśnianiu ogólnych pojęć i specyfiki tematu, metoda umożliwiająca zdobywanie informacji w zakresie objętym tematem szkolenia stosowana w różnych częściach szkolenia służy realizacji różnych celów i tak na początku szkolenia stosowana jest do wytworzenia właściwego klimatu, zainteresowania tematem i zmniejszaniu obaw uczestników, stosowana w trakcie szkolenia służy do pobudzania myślenia, wstępu do ćwiczeń praktycznych, wyjaśniania nieporozumień, poszerzania konkretnego zagadnienia i weryfikacji postępów, na koniec szkolenia służy do podsumowania najważniejszych kwestii oraz wzmocnienia transferu wiedzy.
Analiza tekstów źródłowych – aktów prawnych obowiązujących w omawianym zakresie.
Analiza studium przypadku, ćwiczenia oparte na: studium przypadku – analiza opisanego stanu lub sekwencji zdarzeń dająca uczestnikom możliwość zarówno praktycznego zastosowania nabytej wiedzy i sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej, jak i wymiany pomysłów związanych z radzeniem sobie z szczególnymi sytuacjami; dyskusja - uczestnicy wymieniają się wiedzą, pomysłami, refleksjami i uwagami na dany temat pomiędzy sobą tworząc forum wymiany doświadczeń w odniesieniu do rozwiązywania problemów; burza mózgów – wypracowywanie rozwiązań problemów związanych z codzienna pracą.
Harmonogram realizacji zadań:
Opracowanie szczegółowych programów szkoleniowych wraz z harmonogramem nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z Zamawiającym.
Opracowanie materiałów szkoleniowych nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z Zamawiającym.
Przedstawienie Zamawiającemu kadry dydaktycznej prowadzącej szkolenia (lista osób wraz z CV i ewentualnymi referencjami trenerów)nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z Zamawiającym.
Zapewnienie materiałów szkoleniowych dla wszystkich uczestników szkolenia, w tym: materiały dydaktyczne w wersji drukowanej (skserowane lub drukowane oraz połączone) i elektronicznej (materiały na nośnikach danych) przydatne podczas prowadzenia poszczególnych modułów szkoleniowych, w szczególności prezentacje szkoleniowe, podstawowe obowiązujące dokumenty prawne, materiały do ćwiczeń wykonywanych na zajęciach, wykazy literatury,nie później niż 2 tygodnie od daty podpisania umowy z Zamawiającym nie później niż 3 dni przed szkoleniem
Zakup i przekazanie wszystkim uczestnikom szkoleń teczek, długopisów i notatników, na bieżąco w czasie prowadzonych szkoleń nie później niż do 10.12.2011 r.
Przeprowadzenie szkoleń na terenie Mazowsza: od daty podpisania umowy z Zamawiającym do 10.12.2011 r.
Zapewnienie miejsc organizacji szkoleń (w tym dostarczenie do siedziby Zamawiającego listy miejsc prowadzonych szkoleń),
Zapewnienie całodniowego wyżywienia uczestników szkolenia,
Zapewnienie noclegów dla uczestników szkolenia, nie później niż 1 tydzień od daty podpisania umowy z Zamawiającymna bieżąco w czasie prowadzonych szkoleń.
Opracowywanie sprawozdań okresowych z przeprowadzonych szkoleń. Sprawozdania zawierają informacje o przebiegu szkoleń,
Na bieżąco w czasie prowadzonych szkoleń.
Opracowanie 1 raportu końcowego z przeprowadzonych szkoleń.
Maksymalnie 7 dni po ostatnim szkoleniu.
Ilekroć w harmonogramie jest mowa o:
Opracowaniu szczegółowych programów szkoleniowych wraz z harmonogramem,
Opracowaniu materiałów szkoleniowych (skrypty do poszczególnych szkoleń),
Przedstawieniu Zamawiającemu kadry dydaktycznej prowadzącej szkolenia,
Opracowywaniu sprawozdań okresowych z przeprowadzonych szkoleń,
Opracowaniu 1 raportu końcowego z przeprowadzonych szkoleń, w terminie określonym w harmonogramie Wykonawca przedstawi Zamawiającemu projekty wymienionych opracowań z prośbą o zatwierdzenie lub zaproponowanie uwag. Wówczas Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zatwierdzeniu lub uwagach do opracowań w terminie 5 dni roboczych.
W przypadku uwag Wykonawca w przeciągu 5 dni roboczych ma obowiązek je uwzględnić i przedstawić jeszcze raz opracowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zamawiający w terminie 3 dni roboczych zatwierdzi opracowanie, o ile wszystkie jego uwagi zostaną uwzględnione.
Kadra prowadząca szkolenia.
Osoby (Trenerzy) zdolne do wykonania zamówienia (co najmniej 2 osób; po min. 2 osoby do każdego szkolenia, z których: każda posiada wyższe wykształcenie II stopnia, zgodne z tematyką szkolenia, które będzie prowadzić, każda posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń jako trener i w okresie ostatnich trzech lat zrealizowała faktycznie szkolenia obejmujące co najmniej 100 godzin szkoleniowych,
Czas trwania.
Szkolenia będą organizowane od daty podpisania umowy z Zamawiającym do 10.12.2011r.
Sposób realizacji szkoleń.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia szczegółowych rozwiązań logistycznych związanych z realizacją usługi.
Wykonawca zobowiązany jest zorganizować szkolenia lokalnie, zgodnie z potrzebami i z uwzględnieniem liczby pracowników JOPIS na terenie Mazowsza.
Odbiór materiałów oraz certyfikatów uczestnicy potwierdzać będą na odpowiednich listach dostarczonych przez Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu, na jego żądanie, w zależności od potrzeb, dodatkowych informacji na potrzeby promocji projektu.
Szkolenia obejmują zgodnie z opisem części przedmiotu zamówienia odpowiednią liczbę godzin zajęć dydaktycznych w każdej grupie i będą składać się z następujących elementów: zajęcia teoretyczne, w trakcie których przeważają metody podające, stanowiące nie więcej niż 25 % ogólnej liczby wszystkich zajęć, zajęcia praktyczne (warsztaty), w trakcie których przeważają metody aktywizujące.
Szkolenia (tematyczne), zgodnie z częściowym przedmiotem zamówienia zostały określone w pkt 3.
Liczebność grupy: maksymalnie 25 osób.
Każdy uczestnik, który rozpocznie szkolenie powinien je ukończyć.
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia każdego z uczestników szkoleń w okresie realizacji umowy w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę co najmniej 5000 zł.
Wykonawca jest zobowiązany do dbania o wysoki poziom motywacji uczestników do udziału w szkoleniu.
Wszelka dokumentacja związana z realizacją zamówienia opatrzona powinna być odpowiednimi, wynikającymi z Planu komunikacji PO KL, logotypami – w szczególności harmonogram i program szkolenia, dzienniki zajęć, ankiety szkoleniowe, korespondencja.
Wykonawca zobowiązany jest również do zapewnienia odpowiedniej obsługi w miejscu prowadzenia szkoleń. Do dyspozycji uczestników szkoleń musi pozostawać zawsze jeden pracownik Wykonawcy, który będzie posiadał odpowiednie kompetencje do podejmowania w imieniu Wykonawcy wiążących decyzji dotyczących realizacji zamówienia. Do zadań tej osoby należy dbanie o przestrzeganie godzin prowadzenia zajęć czy wydawania posiłków o odpowiednich porach.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w języku polskim.
Szkolenie zakończy się oceną opanowania wiedzy i nabytych umiejętności, określeniem rodzaju zdobytych kwalifikacji oraz wydaniem osobom szkolonym dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia (certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia).
Sprawozdawczość.
Wykonawca ma obowiązek gromadzenia dokumentacji związanej z przeprowadzonymi szkoleniami a także ponoszonymi w toku realizacji szkoleń wydatkami.
Wykonawca ma obowiązek składać sprawozdania po każdym przeprowadzonym szkoleniu w terminie do 7 dni roboczych po jego zakończeniu.
Każde sprawozdanie musi zawierać następujące informacje na temat: stanu realizacji rzeczowej zamówienia – zakres i wyniki działalności w danym okresie sprawozdawczym, a w wypadku wystąpienia nieprawidłowości także informacje na temat środków zaradczych, postępu finansowego w danym okresie sprawozdawczym.
Wykonawca ma obowiązek przeprowadzenia ankiet potrzeb szkoleniowych przed każdym szkoleniem i ankiet oceny szkolenia na koniec każdego szkolenia, kwestionariuszy badających wzrost umiejętności miękkich uczestników szkolenia na początku i na końcu szkolenia.
Wykonawca ma obowiązek po zakończeniu realizacji szkoleń sporządzić raport z przeprowadzonych szkoleń ze wskazaniem osiągniętych rezultatów, informacją dotyczącą liczby przeprowadzonych szkoleń, wydanych certyfikatów oraz rekomendacjami na temat sposobu kształcenia pracowników służb społecznych.
80000000
oferty należy składać w odniesieniu do wszystkich części
INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI
CZĘŚĆ NR 1 NAZWA Część pierwsza (1) warsztaty i szkolenia dla 10 powiatowych partnerstw, które podjęły współpracę w roku 2011. Odbędą się w następujących miastach powiatowych, siedzibach partnerstw: Grodzisk Mazowiecki, Łosice, Kozienice, Maków Mazowiecki, Pruszków, Radom, Sierpc, Szydłowiec, Wołomin, Żyrardów.1.1 2 szkolenia dwudniowe (2) dla 50 osób, po 10 osób, pracowników pomocy społecznej z 5 powiatów.
Czas realizacji szkolenia 2 dni przez 2 grupy szkoleniowe (jedna grupa 25 osób): 1 dzień = 8 godz. dydaktycznych) razem 16 godzin dydaktycznych. Planowane terminy zgodnie z harmonogramem szkoleń: 26-31.08.2011r. Radom, Kozienice, Szydłowiec, Pruszków, Wołomin, 26-31.08.2011 r. Łosice, Maków Mazowiecki, Grodzisk Mazowiecki, Sierpc, Żyrardów. Miejsce realizacji: Warszawa lub okolica w promieniu do 40 km od Warszawy.
Cel szkolenia.
Wypracowanie wzorów dokumentacji niezbędnej do pracy partnerstwa oraz nabycie wiedzy przez uczestników na temat aktywnej integracji i sposobów jej zastosowania oraz promocji działań partnerskich.
Tematyka szkolenia warsztatowego:
Partnerstwo w aspekcie wykonawczym, wypracowanie dokumentacji niezbędnej w działaniach partnerskich w stosunku do instytucji związanych z działaniami na rzecz dziecka i rodziny,
Aktywna integracja rozumienie pojęcia i jego zastosowanie a w praktyce,
Współpraca z mediami.
1.2 10 szkoleń jednodniowych (1) dla 25 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Procedury w pracy z problemami z dzieckiem i rodziną” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 12-22.9.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Praca z rodziną naturalną,
Piecza zastępcza, adopcja, umieszczanie dzieci w placówce, przygotowanie wniosku do sądu o ograniczenie, lub pozbawienie władzy rodzicielskiej.
Zasady prowadzenia przesłuchań,
Ochrona godności dziecka w czasie postępowania.
Program zajęć oraz materiały przygotowane pod nadzorem merytorycznym sędziego, prokuratora, policjanta. Materiały będą pomocne w pracy na warsztatach dwudniowych.
1.3 10 szkoleń dwudniowych dla 25 osób – Warsztaty problemowe - „Partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych.).
Planowane terminy szkoleń w powiatach: 3-20.10.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia warsztatowego:
Pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny.
Zakres szkolenia warsztatowego – praca z rzeczywistymi przypadkami do rozwiązania z udziałem przedstawicieli różnych instytucji (opracowanie wzoru pracy zespołów interdyscyplinarnych związanych z pracą z dzieckiem i rodziną).
1.4 10 szkoleń jednodniowych (1) dla 25 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Przemoc wobec dziecka” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 2-10.11.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat – siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Zasady identyfikacji przemocy.
Przemoc seksualna,
Przemoc psychiczna,
Pobicie.
Zaniedbanie.
80000000
Czas realizacji szkolenia 2 dni przez 2 grupy szkoleniowe (22 i 23 osoby): 1 dzień = 8 godz. dydaktycznych) razem 16 godzin dydaktycznych. Planowany termin zgodnie z harmonogramem szkoleń: 1-2.09. Miejsce realizacji: Warszawa lub okolica w promieniu do 40 km od Warszawy.
Cel szkolenia.
Wypracowanie wzorów dokumentacji niezbędnej do pracy partnerstwa oraz nabycie wiedzy przez uczestników na temat aktywnej integracji i sposobów jej zastosowania oraz promocji działań partnerskich.
Tematyka szkolenia warsztatowego:
Partnerstwo w aspekcie wykonawczym, wypracowanie dokumentacji niezbędnej w działaniach partnerskich w stosunku do instytucji związanych z działaniami na rzecz dziecka i rodziny,
Aktywna integracja, rozumienie pojęcia i jego zastosowanie w praktyce,
Współpraca z mediami.
2.2 4 szkolenia jednodniowe dla 20 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Procedury w pracy z problemami z dzieckiem i rodziną” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 8- 15.9.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi, obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Praca z rodzina naturalną,
Piecza zastępcza, adopcja, umieszczanie dzieci w placówce, przygotowanie wniosku do sądu o ograniczenie, lub pozbawienie władzy rodzicielskiej.
Materiały będą pomocne w pracy na warsztatach dwudniowych.
2.3 4 szkolenia dwudniowe dla 20 osób – Warsztaty problemowe - „Partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych).
Planowane terminy szkoleń w powiatach: 19-29.9.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia warsztatowego:
Pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny.
Tematyka szkolenia warsztatowego.
Ofiary handlu ludźmi, rozpoznanie i praca.
Uzależnienia od hazardu, Internetu, rozpoznawanie i praca.
Wczesna interwencja w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie.
„Euro sieroctwo” – zjawisko rozszerzające się w ostatnich latach, jak je diagnozować, jak pracować ze środowiskiem.
2.4 4 szkolenia jednodniowe dla 20 osób Grupowe rozwiązywanie problemów – „Przemoc wobec dziecka” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 1 dzień (1x8 godz. dydaktycznych). Planowane terminy szkoleń, zgodnie z harmonogramem: 3-7.10.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia.
Pogłębienie wiedzy przedstawicieli instytucji współpracujących w ramach partnerstwa na rzecz dziecka i rodziny na temat przemocy oraz pracy z osobami wykorzystywanymi obowiązki przedstawicieli sądu, policji, straży miejskiej, kuratorów i innych służb.
Tematyka szkolenia.
Zasady identyfikacji przemocy:
Przemoc seksualna.
Przemoc psychiczna.
Pobicie.
Zaniedbanie.
Zasady prowadzenia przesłuchań.
Ochrona godności dziecka w czasie postępowania.
2.5 4 Szkolenia dwudniowe dla 20 osób – Warsztaty problemowe - „Partycypacja przedstawicieli instytucji i obywateli w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny” w ramach partnerstw w powiatach
Czas realizacji modułu przez 1 grupę szkoleniową: 2 dni (2x8 godz. dydaktycznych.).
Planowane terminy szkoleń w powiatach: 17-28.10.2011 r.
Miejsce realizacji: powiat siedziba partnerstwa lub najbliższa okolica, jeśli brakuje infrastruktury w powiecie.
Cel szkolenia warsztatowego:
Pogłębienie wiedzy na temat współpracy przy rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny.
Zakres szkolenia - warsztatowego praca z rzeczywistymi przypadkami do rozwiązania z udziałem przedstawicieli różnych instytucji (opracowanie wzoru pracy zespołów interdyscyplinarnych związanych z pracą z dzieckiem i rodziną).
3. Metody szkoleniowe:
Metody szkoleniowe powinny zostać dostosowane do tematyki szkoleń i określone w szczegółowym programie szkoleń, przedstawionym do akceptacji Zamawiającego.
Wykonawca powinien uwzględnić w programach szkoleniowych, w szczególności zaproponowane poniżej metody szkoleniowe:
3.1 Wykład/prezentacja – polegające na objaśnianiu ogólnych pojęć i specyfiki tematu, metoda umożliwiająca zdobywanie informacji w zakresie objętym tematem szkolenia stosowana w różnych częściach szkolenia służy realizacji różnych celów i tak na początku szkolenia stosowana jest do wytworzenia właściwego klimatu, zainteresowania tematem i zmniejszaniu obaw uczestników, stosowana w trakcie szkolenia służy do pobudzania myślenia, wstępu do ćwiczeń praktycznych, wyjaśniania nieporozumień, poszerzania konkretnego zagadnienia i weryfikacji postępów, na koniec szkolenia służy do podsumowania najważniejszych kwestii oraz wzmocnienia transferu wiedzy.
3.2 Analiza tekstów źródłowych – aktów prawnych obowiązujących w omawianym zakresie.
3.2.1 Analiza studium przypadku, ćwiczenia oparte na:
3.2.1.1 studium przypadku – analiza opisanego stanu lub sekwencji zdarzeń dająca uczestnikom możliwość zarówno praktycznego zastosowania nabytej wiedzy i sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej, jak i wymiany pomysłów związanych z radzeniem sobie z szczególnymi sytuacjami;
3.2.1.2 dyskusja - uczestnicy wymieniają się wiedzą, pomysłami, refleksjami i uwagami na dany temat pomiędzy sobą tworząc forum wymiany doświadczeń w odniesieniu do rozwiązywania problemów;
3.2.1.3 burza mózgów – wypracowywanie rozwiązań problemów związanych z codzienna pracą.
80000000
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdz. 3.2 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia w/w warunki.
SEKCJA IV: PROCEDURA
Miejsce
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 62a, 02-002 Warszawa, sala konferencyjna na VI piętrze.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
odniesienie do projektów i/lub programów: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, realizowane przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 24649720111 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-08-04 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://mcps.mazovia.pl |
Informacja dostępna pod: | Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie ul. Nowogrodzka 62a, 02-002 warszawa, woj. mazowieckie |
Okres związania ofertą: | 60 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |