Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej za opłatą uiszczaną z góry

Warszawa: Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry
Numer ogłoszenia: 256814 - 2012; data zamieszczenia: 18.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Mokotów, ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5651562, faks 022 5651562 , strona internetowa www.mokotow.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej za opłatą uiszczaną z góry.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuPoczta Polska S.A. jest jedynym podmiotem uprawnionym do świadczenia powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek rejestrowanych. Monopol Poczty Polskiej S.A. jako operatora publicznego w przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych rejestrowanych wynika wprost z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Poczta Polska S.A. ma obowiązek zgodnie z przepisami wykonawczymi posiadać placówki we wszystkich miejscach w skali kraju, gdzie inni wykonawcy nie docierają stąd obowiązek istnienia sieci ok. 8,5 tys. placówek, a w przypadku wykonawców w tym InPost nie ma takiego obowiązku, a sieć jego kształtuje się na poziomie ok. 10% placówek operatora publicznego. W myśl prawa pocztowego operator publiczny, którym jest Poczta Polska S.A. (art.46 ust.2) ma obowiązek świadczenia usług powszechnych w sposób ciągły i na warunkach określonych przepisami prawo pocztowe oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 9 stycznia 2004 r. (Dz.U. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) wydanego na podstawie delegacji prawa pocztowego, zawartej w art. 46 ust. 3. Rozporządzenie określa warunki wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora publicznego dotyczące: 1) minimalnych wymagań w zakresie jakości powszechnych usług pocztowych: a) wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym, wyrażonego jako procentowy udział przesyłek doręczonych w określonych terminach, liczonych od dnia nadania do dnia doręczenia, w ogólnej liczbie nadanych przesyłek, b) liczby i sposobu rozmieszczenia placówek operatora, c) procentowego udziału nadawczych skrzynek pocztowych spełniających wymagania, o których mowa w art.56 pkt 3; 2) wymagań w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek i przekazów pocztowych, w tym: a) warunków przyjmowania przesyłek oraz przekazów pocztowych, b) sposobu postępowania z przesyłkami uszkodzonymi, nieopłaconymi lub opłaconymi w kwocie niższej niż należna, c) dokumentowania wykonania usługi doręczania przesyłek rejestrowanych lub przekazów pocztowych, d) terminów odbioru przesyłek lub przekazów pocztowych z placówki operatora, e) wymagań w zakresie opakowania i wymiaru przesyłek 3) terminów, po upływie których wymagania określone w pkt 1 lit. a i c zostaną osiągnięte 4) sposobu świadczenia powszechnych usług pocztowych, biorąc pod uwagę ochronę interesów podmiotów korzystających z powszechnych usług pocztowych i sposób wykonywania tych usług, kierując się wymaganiami Europejskiego Komitetu Normalizacji, a w przypadku braku tych wymagań - innych międzynarodowych organizacji normalizacyjnych, których Rzeczpospolita Polska jest członkiem. Prawa i obowiązki operatora publicznego określone w przepisach powyżej oraz w ustawie o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej Poczta Polska z dnia 5 września 2008 r. (Dz. U. Nr 180, poz. 1109) dają wyłączność Poczcie Polskiej S.A. do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych w sposób regulowany prawem w tym również w zakresie ustalania i kontroli cennika powszechnych usług pocztowych (art. 51 prawa pocztowego). Z pełnienia funkcji operatora publicznego przez Pocztę Polską wynika również fakt, iż przesyłki pocztowe oraz przekazy pocztowe mają moc dokumentu urzędowego co reguluje art. 45 Prawa pocztowego - potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego ). Zgodnie z uzasadnieniem wyroku KIO z dnia 20 kwietnia 2012 r., moc dokumentu urzędowego wynika m.in. ..z treści art. 244 §1 k.p.c. zgodnie z którym dokumenty urzędowe, sporządzane w przepisanej formie przez powołane do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo poświadczone. Z art. 81 § 1 k.c. wynika, że jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna ) a z § 2 wynika, że czynność prawna ma datę pewną w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Analogicznie jak powyżej opisane skutki dokumentu urzędowego wynikają z art. 76 §1 k.p.a. zgodnie z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich stwierdzone. Reasumując tylko i wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Takiej mocy (dokumentu urzędowego) potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej (nadanie listu poleconego, nadanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru) lub przekazu pocztowego przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego nie posiada. Innymi wyróżniającymi operatora publicznego od innych operatorów regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej przewidziane są w szczególności art. 57 § 5 pkt 2 k.p.a. ( termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego), art. 165 § 2 k.p.c. ( oddanie pisma procesowego w polskiej placówce operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu) czy art. 198 b. ust.2 zdanie drugie ustawy Pzp (złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem). Podsumowując tylko usługi pocztowe operatora publicznego, jakim jest według prawa pocztowego tylko i wyłącznie Poczta Polska S.A., z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. a ponadto z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, tj: ustawy prawo pocztowe z powiązaniu z przepisami kc, kpc, kpa oraz Pzp, mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, co sprowadza się do organizacji usług, skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego), skutków nadania w placówce pocztowej (moc doręczenia), obowiązku stosowania cenników usług pocztowych kontrolowanych przez Prezesa UKE.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Poczta Polska S.A., ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Warszawa: Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry
Numer ogłoszenia: 362692 - 2012; data zamieszczenia: 24.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 256814 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Mokotów, ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5651562, faks 022 5651562.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24.09.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska S.A., {Dane ukryte}, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 110500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
110500,00
Oferta z najniższą ceną:
110500,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
110500,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Poczta Polska S.A. jest jedynym podmiotem uprawnionym do świadczenia powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek rejestrowanych. Monopol Poczty Polskiej S.A. jako operatora publicznego w przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych rejestrowanych wynika wprost z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Poczta Polska S.A. ma obowiązek zgodnie z przepisami wykonawczymi posiadać placówki we wszystkich miejscach w skali kraju, gdzie inni wykonawcy nie docierają stąd obowiązek istnienia sieci ok. 8,5 tys. placówek, a w przypadku wykonawców w tym InPost nie ma takiego obowiązku, a sieć jego kształtuje się na poziomie ok. 10% placówek operatora publicznego. W myśl prawa pocztowego operator publiczny, którym jest Poczta Polska S.A. (art.46 ust.2) ma obowiązek świadczenia usług powszechnych w sposób ciągły i na warunkach określonych przepisami prawo pocztowe oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 9 stycznia 2004 r. (Dz.U. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) wydanego na podstawie delegacji prawa pocztowego, zawartej w art. 46 ust. 3. Rozporządzenie określa warunki wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora publicznego dotyczące: 1) minimalnych wymagań w zakresie jakości powszechnych usług pocztowych: a) wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym, wyrażonego jako procentowy udział przesyłek doręczonych w określonych terminach, liczonych od dnia nadania do dnia doręczenia, w ogólnej liczbie nadanych przesyłek, b) liczby i sposobu rozmieszczenia placówek operatora, c) procentowego udziału nadawczych skrzynek pocztowych spełniających wymagania, o których mowa w art.56 pkt 3; 2) wymagań w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek i przekazów pocztowych, w tym: a) warunków przyjmowania przesyłek oraz przekazów pocztowych, b) sposobu postępowania z przesyłkami uszkodzonymi, nieopłaconymi lub opłaconymi w kwocie niższej niż należna, c) dokumentowania wykonania usługi doręczania przesyłek rejestrowanych lub przekazów pocztowych, d) terminów odbioru przesyłek lub przekazów pocztowych z placówki operatora, e) wymagań w zakresie opakowania i wymiaru przesyłek 3) terminów, po upływie których wymagania określone w pkt 1 lit. a i c zostaną osiągnięte 4) sposobu świadczenia powszechnych usług pocztowych, biorąc pod uwagę ochronę interesów podmiotów korzystających z powszechnych usług pocztowych i sposób wykonywania tych usług, kierując się wymaganiami Europejskiego Komitetu Normalizacji, a w przypadku braku tych wymagań - innych międzynarodowych organizacji normalizacyjnych, których Rzeczpospolita Polska jest członkiem. Prawa i obowiązki operatora publicznego określone w przepisach powyżej oraz w ustawie o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej Poczta Polska z dnia 5 września 2008 r. (Dz. U. Nr 180, poz. 1109) dają wyłączność Poczcie Polskiej S.A. do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych w sposób regulowany prawem w tym również w zakresie ustalania i kontroli cennika powszechnych usług pocztowych (art. 51 prawa pocztowego). Z pełnienia funkcji operatora publicznego przez Pocztę Polską wynika również fakt, iż przesyłki pocztowe oraz przekazy pocztowe mają moc dokumentu urzędowego co reguluje art. 45 Prawa pocztowego - potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego ). Zgodnie z uzasadnieniem wyroku KIO z dnia 20 kwietnia 2012 r., moc dokumentu urzędowego wynika m.in. ..z treści art. 244 §1 k.p.c. zgodnie z którym dokumenty urzędowe, sporządzane w przepisanej formie przez powołane do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo poświadczone. Z art. 81 § 1 k.c. wynika, że jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna ) a z § 2 wynika, że czynność prawna ma datę pewną w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Analogicznie jak powyżej opisane skutki dokumentu urzędowego wynikają z art. 76 §1 k.p.a. zgodnie z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich stwierdzone. Reasumując tylko i wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Takiej mocy (dokumentu urzędowego) potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej (nadanie listu poleconego, nadanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru) lub przekazu pocztowego przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego nie posiada. Innymi wyróżniającymi operatora publicznego od innych operatorów regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej przewidziane są w szczególności art. 57 § 5 pkt 2 k.p.a. ( termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego), art. 165 § 2 k.p.c. ( oddanie pisma procesowego w polskiej placówce operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu) czy art. 198 b. ust.2 zdanie drugie ustawy Pzp (złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem). Podsumowując tylko usługi pocztowe operatora publicznego, jakim jest według prawa pocztowego tylko i wyłącznie Poczta Polska S.A., z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. a ponadto z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, tj: ustawy prawo pocztowe z powiązaniu z przepisami kc, kpc, kpa oraz Pzp, mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, co sprowadza się do organizacji usług, skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego), skutków nadania w placówce pocztowej (moc doręczenia), obowiązku stosowania cenników usług pocztowych kontrolowanych przez Prezesa UKE.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 25681420120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-07-17 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.mokotow.waw.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Realizacja powszechnej usługi pocztowej, obejmujące wykonanie polecenia doręczenia adresatowi w kraju określonej kwoty pieniężnej, zwanej przekazami, za opłatą uiszczaną z góry | Poczta Polska S.A. Warszawa | 2012-09-24 | 110 500,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-09-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 110 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 110 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 110 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 110 500,00 zł |