przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1. Ilość uczestników: ogółem 32 osoby w tym 22 osoby dorosłe i 8 dzieci oraz 2 osoby ze strony Zamawiającego 2. Cele, plan i efekty szkoleń: 1)Szkolenie I - jednodniowe: Sztuka współpracy którego celem jest rozumienie idei współdziałania i pracy oraz zasad pracy zespołowej. a)Plan szkolenia ( łącznie 4godz 15 min.) : Budowanie spójności grupy, źródła spójności grupy- rozwiązywanie zadań przez uczestników, szukanie analogii do sytuacji grupowych - 45 min bliskość członków grupy jednolitość opinii wewnątrz grupy łatwość osiągnięcia celu grupy pozytywna reakcja na osiągane wyniki spełnianie indywidualnych potrzeb jej członków( np. afiliacji) korzyści ze spójnego działania - ćwiczenia z omówieniem - 45 min Przerwa - 15 min komunikacja w grupie - ćwiczenia oraz film instruktażowy 2 godz. 30 min. - wyrażanie własnego zdania w sposób angażujący uwagę uczestników - wyrażanie próśb - asertywne odmawianie - przedstawianie informacji zwrotnej - techniki budowania porozumienia z rozmówcą (klaryfikacja, parafrazowanie, odzwierciedlenie, potwierdzenie) - bariery w komunikacji b) Efekty szkolenia: umiejętność podejmowania współpracy w zespole, rozumienie reguł pracy zespołowej, umiejętność dostrzegania analogii pomiędzy regułami działania w zespole, a regułami działania w społeczności lokalnej . 2) Szkolenie II - dwudniowe: Lider - inspirator grupy, którego celem jest przybliżenie funkcji lidera w grupie społecznej, zwiększenie świadomości własnych możliwości liderskich, poznanie etapów stawania się liderem, podniesienie poziomu umiejętności dotyczących rozpoznawania emocji, oceny ich wpływu, kontroli emocji, korzystania z siły emocji w kontaktach społecznych. a)Plan szkolenia dzień pierwszy:(łącznie 3 godz. 35 min): Uniwersalne cechy lidera społecznego - omówienie cech uznawanych za charakterystyczne dla lidera, przeprowadzenie ćwiczenia na odkrywanie cech liderskich wśród uczestników, omówienie wyników ćwiczenia - 45 min Przerwa 5 min Społeczne funkcje lidera - 1godz 15 min. - Lider jako wzorzec zachowań, postaw i wartości - ćwiczenie, omówienie znaczenia dla grupy wzorców zachowań prezentowanych przez lidera - Lider jako przewodnik inicjujący współdziałanie w grupie społecznej - ćwiczenie, omówienie znaczenia współdziałania dla grupy - Lider jako decydent i sędzia- ćwiczenie, omówienie znaczenia jakie ma podejmowanie decyzji i sędziowanie dla wizerunku lidera w grupie Przerwa 15 min Stres dnia codziennego, a przewodzenie grupie - 1 godz.15 min. - Omówienie mechanizmu stresu, - Zapoznanie uczestników z rodzaju sytuacji trudnych wywołujących stres - film dydaktyczny lub historie z omówieniem. b) Plan szkolenia dzień drugi (łącznie 5 godz. 30 min.): Emocje - narzędzie pracy lidera - 2 godz. 15 min. w tym: - Skąd się biorą i jakie są emocje - pogadanka z przykładami - Emocje pozytywne i ich wpływ na spójność grupy - ćwiczenie z omówieniem - Emocje negatywne i ich konsekwencje dla grupy - ćwiczenie z omówieniem przerwa 10 min Facylitacja emocji - istota zjawiska i jego konsekwencje dla funkcjonowania grupy - film instruktażowy lub ćwiczenia, omówienie -25 min Liczny może więcej - korzyści z działania wspólnego-25 min Budowanie grupy jaką jest społeczność lokalna krok po kroku - omówienie etapów budowania społeczności, każdy z etapów kończy się ćwiczeniem dla grupy ilustrującym omawiany etap, ćwiczenie jest omawiane; na zakończenie tematu dyskusja na temat czy trudno działać wspólnie, jakie zagrożenia i korzyści czekają na działających wspólnie mieszkańców - 2godz.15 min. c) Efekty szkolenia: Uczestnik potrafi wykorzystać swoje mocne i słabe strony w budowaniu pozycji w grupie Wie jak przebiega proces stawania się liderem Potrafi wykazać obszary odpowiedzialności lidera oraz obszary jego wpływu na innych 3) Szkolenie III: Radzenie sobie w sytuacjach trudnych pozwalające nabycie przez uczestników wiedzy wspomagającej wybór właściwych rozwiązań w sytuacjach życiowych trudnych i zwiększających kontrolę nad stresem. Uczestnicy zaznajomią się z rodzajami trudnych sytuacji i najbardziej powszechnymi reakcjami na takie sytuacje. Poznają skuteczne metody sprawowania kontroli nad emocjami. a) Plan zajęć dzień I (łącznie 4 godz. 15 min.): Prezentacja podstawowych rodzajów sytuacji trudnych - film instruktażowy lub scenki rodzajowe, omówienie materiału -50 min Odkrywanie swojego wzorca zachowania na sytuacje trudne - dyskusja, ćwiczenia - 45 min Przerwa 15 min Najczęściej występujące rodzaje reakcji na sytuacje trudne ich odbiór społeczny i konsekwencje w działaniu - ćwiczenia - 1,15 godz. sytuacje trudne w grupie zadaniowej - jak je wykorzystać do budowania spójności grupy- ćwiczenie z omówieniem - 40 min Automotywacja i autorelaksacja - techniki -ćwiczenia - 30 min b) efekty szkolenia: Uczestnik potrafi określić swój wzorzec zachowania w trudnych sytuacjach Zna konsekwencje społeczne i praktyczne swojego wzorca zachowania Wie w jaki sposób zapobiegać niepożądanym reakcjom emocjonalnym w sytuacjach trudnych Potrafi wykorzystać swoje mocne strony w kontrolowaniu własnych emocji i zachowań w sytuacjach trudnych 3. Założenia dotyczące metod i technik pracy z grupą: Przewaga form aktywnych - min 70% Uczestnicy mają osobiście wykonać zadanie, w oparciu o które będą zdobywać wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskać profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu, pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska 4. Zajęcia z Integracji realizowane podczas wycieczki i ogniska (min 1 blok 0,45 min zajęć w jednym dniu warsztatów): Uczestnik zna imiona całej grupy Uczestnik dzieli się z innymi swoimi zainteresowaniami Uczestnik omówi na czym polega empatia Uczestnik wyjaśni znaczenie zaufania Uczestnik planuje działania integrujące grupę Uczestnik poprowadzi zabawę integracyjną 5. Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: pensjonat ośrodek wypoczynkowy w odległości do 150 km od Krakowa ( z wyłączeniem obszaru Gminy Miejskiej Kraków) pobliżu którego znajdują się atrakcje turystyczne (np. muzeum , zamek , park , kopalnia itp.) dysponujący: 1) 1 salą do zajęć świetlicową , konferencyjną na min 25 osób 2) 1 salą świetlicową do zajęć dla dzieci 3) własną kuchnią i stołówką 4) pokojami 2-4 osobowymi z łazienką (dot szkolenia II ) 6. Plan wyjazdów: 1) Szkolenie I: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie( w miejscu przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z menu na 1 osobę: -parówki 2 szt. - ketchup - ser żółty 50g - ser topiony 50g - masło 30g - pomidor 1szt - pieczywo 5 kromek - herbata lub kawa z mlekiem 250 ml - cukier 2 łyżeczki godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę - kawa z mlekiem lub herbata 250ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa pomidorowa z ryżem 400ml - filet drobiowy panierowany 250 g - frytki 200g - surówka 150g - kompot 200 ml godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup - musztarda ok. 20:00 wyjazd do Krakowa 2) Szkolenie II dzień pierwszy: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie w formie bufetu w pensjonacie lub ośrodku wypoczynkowym, w którym zagwarantowany będzie nocleg wg menu na osobę: - wędlina 50g - ser żółty 50g - serek topiony 50g - masło 30g - pieczywo 5 kromek - pomidor - ogórek 150g - herbata lub kawa z mlekiem 250ml - cukier 2 łyżeczki od 10:40 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie: - kawa z mlekiem 250 ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa pomidorowa z makaronem 400ml - ryba 150g z warzywami 100g - frytki 200 g - surówka 150 g - kompot domowy 250 ml, - woda mineralna 200 ml godz. 15:00-18:30 wycieczka ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup - musztarda godz. 22:00 cisza nocna dzień drugi: godz. 8.00 śniadanie w formie bufetu wg menu na osobę: - wędlina 50g - ser żółty 50g - serek topiony 50g - masło 30gr - pieczywo 5 kromek - pomidor - ogórek 150g - herbata lub kawa z mlekiem 250ml - cukier 2 łyżeczki od 9:00 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie: kawa z mlekiem 250 ml lub herbata równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz. 14:30 obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa ogórkowa - 400 ml - kotlet schabowy 200 g - surówka 150 g - kawa z mlekiem lub herbata 250 ml - godz. 15:30- 18:30 wycieczka , zajęcia integracyjne w terenie godz. 19:00 kolacja w formie bufetu wg menu na osobę: - wędlina 50 g - ser żółty 50 g - serek topiony 50 g - masło 30 g - dżem 50 g - pieczywo 5 kromek - ogórek 150 g - pomidor - herbata lub kawa z mlekiem 250 ml - cukier 2 łyżeczki ok. godz.20:00 wyjazd do Krakowa 3) Szkolenie III: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie w miejscu , w którym przeprowadzone zostaną warsztaty zgodnie z menu na osobę: - wędlina - 50 g, - ser żółty - 50 g , - ser topiony - 50 g, - twarożek ze szczypiorkiem - 50 g, - masło- 30g , - pieczywo 5 kromek, - herbata -250 ml lub kawa z mlekiem 250 ml, - cukier 2 łyżeczki, - pomidor- 1 szt, godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę - kawa z mlekiem lub herbata 250ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę: -zupa jarzynowa 400ml - kotlet mielony 250 g - ziemniaki 200 g - surówka 150 g - kawa z mlekiem lub herbata 250 ml godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup 50g - musztarda 50g ok. 20:00 wyjazd do Krakowa 7. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić: 1) w przypadku sali restauracji adoptowanej na cele szkolenia nie będą miały wstępu do niej osoby postronne, 2) zorganizowanie zajęć dla 8 dzieci w czasie trwania szkoleń dla dorosłych: harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, które wykorzysta na przeprowadzenie zajęć metodami aktywnymi, 3) dostęp do wyposażenia koniecznego do prowadzenia zajęć: laptop, rzutnik pisma, flipczart z papierem i zestawem pisaków, 4) bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, 5) pokrycie kosztów opłat parkingowych, 6) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł os, 7) opiekę przewodnika przy zwiedzaniu obiektów, 8) dojazd uczestnikom szkolenia z siedziby Zamawiającego do miejsca szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, posiadać wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży, 9) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, 10) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl ZPFE Strony Dokumenty.aspx, 12) materiały dydaktyczne i publikacje dotyczące tematyki szkoleń na poziomie dostępnym dla beneficjentów, 13) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni szpitala , 14) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w wytycznymi. 8. Na początku i na końcu zajęć Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną dotyczącą komponentów procesu szkoleniowego w tym: analizy potrzeb szkoleniowych, przygotowania programu i planu szkolenia, realizacji i oceny efektywności szkolenia, którą przekaże Zamawiającemu. 9. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć. 10. Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych. 11. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem wyjazdu. 12. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie oferty. III. Termin realizacji: Usługa będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2011r.: Szkolenie I: sobota lub niedziela w październiku 2011r. Szkolenie II: weekend w październiku 2011r. Szkolenie III: sobota lub niedziela w listopadzie 2011r.

Kraków: przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia
Numer ogłoszenia: 282452 - 2011; data zamieszczenia: 09.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.mops.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1. Ilość uczestników: ogółem 32 osoby w tym 22 osoby dorosłe i 8 dzieci oraz 2 osoby ze strony Zamawiającego 2. Cele, plan i efekty szkoleń: 1)Szkolenie I - jednodniowe: Sztuka współpracy którego celem jest rozumienie idei współdziałania i pracy oraz zasad pracy zespołowej. a)Plan szkolenia ( łącznie 4godz 15 min.) : Budowanie spójności grupy, źródła spójności grupy- rozwiązywanie zadań przez uczestników, szukanie analogii do sytuacji grupowych - 45 min bliskość członków grupy jednolitość opinii wewnątrz grupy łatwość osiągnięcia celu grupy pozytywna reakcja na osiągane wyniki spełnianie indywidualnych potrzeb jej członków( np. afiliacji) korzyści ze spójnego działania - ćwiczenia z omówieniem - 45 min Przerwa - 15 min komunikacja w grupie - ćwiczenia oraz film instruktażowy 2 godz. 30 min. - wyrażanie własnego zdania w sposób angażujący uwagę uczestników - wyrażanie próśb - asertywne odmawianie - przedstawianie informacji zwrotnej - techniki budowania porozumienia z rozmówcą (klaryfikacja, parafrazowanie, odzwierciedlenie, potwierdzenie) - bariery w komunikacji b) Efekty szkolenia: umiejętność podejmowania współpracy w zespole, rozumienie reguł pracy zespołowej, umiejętność dostrzegania analogii pomiędzy regułami działania w zespole, a regułami działania w społeczności lokalnej . 2) Szkolenie II - dwudniowe: Lider - inspirator grupy, którego celem jest przybliżenie funkcji lidera w grupie społecznej, zwiększenie świadomości własnych możliwości liderskich, poznanie etapów stawania się liderem, podniesienie poziomu umiejętności dotyczących rozpoznawania emocji, oceny ich wpływu, kontroli emocji, korzystania z siły emocji w kontaktach społecznych. a)Plan szkolenia dzień pierwszy:(łącznie 3 godz. 35 min): Uniwersalne cechy lidera społecznego - omówienie cech uznawanych za charakterystyczne dla lidera, przeprowadzenie ćwiczenia na odkrywanie cech liderskich wśród uczestników, omówienie wyników ćwiczenia - 45 min Przerwa 5 min Społeczne funkcje lidera - 1godz 15 min. - Lider jako wzorzec zachowań, postaw i wartości - ćwiczenie, omówienie znaczenia dla grupy wzorców zachowań prezentowanych przez lidera - Lider jako przewodnik inicjujący współdziałanie w grupie społecznej - ćwiczenie, omówienie znaczenia współdziałania dla grupy - Lider jako decydent i sędzia- ćwiczenie, omówienie znaczenia jakie ma podejmowanie decyzji i sędziowanie dla wizerunku lidera w grupie Przerwa 15 min Stres dnia codziennego, a przewodzenie grupie - 1 godz.15 min. - Omówienie mechanizmu stresu, - Zapoznanie uczestników z rodzaju sytuacji trudnych wywołujących stres - film dydaktyczny lub historie z omówieniem. b) Plan szkolenia dzień drugi (łącznie 5 godz. 30 min.): Emocje - narzędzie pracy lidera - 2 godz. 15 min. w tym: - Skąd się biorą i jakie są emocje - pogadanka z przykładami - Emocje pozytywne i ich wpływ na spójność grupy - ćwiczenie z omówieniem - Emocje negatywne i ich konsekwencje dla grupy - ćwiczenie z omówieniem przerwa 10 min Facylitacja emocji - istota zjawiska i jego konsekwencje dla funkcjonowania grupy - film instruktażowy lub ćwiczenia, omówienie -25 min Liczny może więcej - korzyści z działania wspólnego-25 min Budowanie grupy jaką jest społeczność lokalna krok po kroku - omówienie etapów budowania społeczności, każdy z etapów kończy się ćwiczeniem dla grupy ilustrującym omawiany etap, ćwiczenie jest omawiane; na zakończenie tematu dyskusja na temat czy trudno działać wspólnie, jakie zagrożenia i korzyści czekają na działających wspólnie mieszkańców - 2godz.15 min. c) Efekty szkolenia: Uczestnik potrafi wykorzystać swoje mocne i słabe strony w budowaniu pozycji w grupie Wie jak przebiega proces stawania się liderem Potrafi wykazać obszary odpowiedzialności lidera oraz obszary jego wpływu na innych 3) Szkolenie III: Radzenie sobie w sytuacjach trudnych pozwalające nabycie przez uczestników wiedzy wspomagającej wybór właściwych rozwiązań w sytuacjach życiowych trudnych i zwiększających kontrolę nad stresem. Uczestnicy zaznajomią się z rodzajami trudnych sytuacji i najbardziej powszechnymi reakcjami na takie sytuacje. Poznają skuteczne metody sprawowania kontroli nad emocjami. a) Plan zajęć dzień I (łącznie 4 godz. 15 min.): Prezentacja podstawowych rodzajów sytuacji trudnych - film instruktażowy lub scenki rodzajowe, omówienie materiału -50 min Odkrywanie swojego wzorca zachowania na sytuacje trudne - dyskusja, ćwiczenia - 45 min Przerwa 15 min Najczęściej występujące rodzaje reakcji na sytuacje trudne ich odbiór społeczny i konsekwencje w działaniu - ćwiczenia - 1,15 godz. sytuacje trudne w grupie zadaniowej - jak je wykorzystać do budowania spójności grupy- ćwiczenie z omówieniem - 40 min Automotywacja i autorelaksacja - techniki -ćwiczenia - 30 min b) efekty szkolenia: Uczestnik potrafi określić swój wzorzec zachowania w trudnych sytuacjach Zna konsekwencje społeczne i praktyczne swojego wzorca zachowania Wie w jaki sposób zapobiegać niepożądanym reakcjom emocjonalnym w sytuacjach trudnych Potrafi wykorzystać swoje mocne strony w kontrolowaniu własnych emocji i zachowań w sytuacjach trudnych 3. Założenia dotyczące metod i technik pracy z grupą: Przewaga form aktywnych - min 70% Uczestnicy mają osobiście wykonać zadanie, w oparciu o które będą zdobywać wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskać profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu, pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska 4. Zajęcia z Integracji realizowane podczas wycieczki i ogniska (min 1 blok 0,45 min zajęć w jednym dniu warsztatów): Uczestnik zna imiona całej grupy Uczestnik dzieli się z innymi swoimi zainteresowaniami Uczestnik omówi na czym polega empatia Uczestnik wyjaśni znaczenie zaufania Uczestnik planuje działania integrujące grupę Uczestnik poprowadzi zabawę integracyjną 5. Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: pensjonat ośrodek wypoczynkowy w odległości do 150 km od Krakowa ( z wyłączeniem obszaru Gminy Miejskiej Kraków) pobliżu którego znajdują się atrakcje turystyczne (np. muzeum , zamek , park , kopalnia itp.) dysponujący: 1) 1 salą do zajęć świetlicową , konferencyjną na min 25 osób 2) 1 salą świetlicową do zajęć dla dzieci 3) własną kuchnią i stołówką 4) pokojami 2-4 osobowymi z łazienką (dot szkolenia II ) 6. Plan wyjazdów: 1) Szkolenie I: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie( w miejscu przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z menu na 1 osobę: -parówki 2 szt. - ketchup - ser żółty 50g - ser topiony 50g - masło 30g - pomidor 1szt - pieczywo 5 kromek - herbata lub kawa z mlekiem 250 ml - cukier 2 łyżeczki godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę - kawa z mlekiem lub herbata 250ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa pomidorowa z ryżem 400ml - filet drobiowy panierowany 250 g - frytki 200g - surówka 150g - kompot 200 ml godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup - musztarda ok. 20:00 wyjazd do Krakowa 2) Szkolenie II dzień pierwszy: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie w formie bufetu w pensjonacie lub ośrodku wypoczynkowym, w którym zagwarantowany będzie nocleg wg menu na osobę: - wędlina 50g - ser żółty 50g - serek topiony 50g - masło 30g - pieczywo 5 kromek - pomidor - ogórek 150g - herbata lub kawa z mlekiem 250ml - cukier 2 łyżeczki od 10:40 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie: - kawa z mlekiem 250 ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa pomidorowa z makaronem 400ml - ryba 150g z warzywami 100g - frytki 200 g - surówka 150 g - kompot domowy 250 ml, - woda mineralna 200 ml godz. 15:00-18:30 wycieczka ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup - musztarda godz. 22:00 cisza nocna dzień drugi: godz. 8.00 śniadanie w formie bufetu wg menu na osobę: - wędlina 50g - ser żółty 50g - serek topiony 50g - masło 30gr - pieczywo 5 kromek - pomidor - ogórek 150g - herbata lub kawa z mlekiem 250ml - cukier 2 łyżeczki od 9:00 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie: kawa z mlekiem 250 ml lub herbata równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz. 14:30 obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa ogórkowa - 400 ml - kotlet schabowy 200 g - surówka 150 g - kawa z mlekiem lub herbata 250 ml - godz. 15:30- 18:30 wycieczka , zajęcia integracyjne w terenie godz. 19:00 kolacja w formie bufetu wg menu na osobę: - wędlina 50 g - ser żółty 50 g - serek topiony 50 g - masło 30 g - dżem 50 g - pieczywo 5 kromek - ogórek 150 g - pomidor - herbata lub kawa z mlekiem 250 ml - cukier 2 łyżeczki ok. godz.20:00 wyjazd do Krakowa 3) Szkolenie III: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie w miejscu , w którym przeprowadzone zostaną warsztaty zgodnie z menu na osobę: - wędlina - 50 g, - ser żółty - 50 g , - ser topiony - 50 g, - twarożek ze szczypiorkiem - 50 g, - masło- 30g , - pieczywo 5 kromek, - herbata -250 ml lub kawa z mlekiem 250 ml, - cukier 2 łyżeczki, - pomidor- 1 szt, godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę - kawa z mlekiem lub herbata 250ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę: -zupa jarzynowa 400ml - kotlet mielony 250 g - ziemniaki 200 g - surówka 150 g - kawa z mlekiem lub herbata 250 ml godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup 50g - musztarda 50g ok. 20:00 wyjazd do Krakowa 7. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić: 1) w przypadku sali restauracji adoptowanej na cele szkolenia nie będą miały wstępu do niej osoby postronne, 2) zorganizowanie zajęć dla 8 dzieci w czasie trwania szkoleń dla dorosłych: harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, które wykorzysta na przeprowadzenie zajęć metodami aktywnymi, 3) dostęp do wyposażenia koniecznego do prowadzenia zajęć: laptop, rzutnik pisma, flipczart z papierem i zestawem pisaków, 4) bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, 5) pokrycie kosztów opłat parkingowych, 6) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł os, 7) opiekę przewodnika przy zwiedzaniu obiektów, 8) dojazd uczestnikom szkolenia z siedziby Zamawiającego do miejsca szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, posiadać wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży, 9) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, 10) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl ZPFE Strony Dokumenty.aspx, 12) materiały dydaktyczne i publikacje dotyczące tematyki szkoleń na poziomie dostępnym dla beneficjentów, 13) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni szpitala , 14) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w wytycznymi. 8. Na początku i na końcu zajęć Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną dotyczącą komponentów procesu szkoleniowego w tym: analizy potrzeb szkoleniowych, przygotowania programu i planu szkolenia, realizacji i oceny efektywności szkolenia, którą przekaże Zamawiającemu. 9. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć. 10. Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych. 11. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem wyjazdu. 12. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie oferty. III. Termin realizacji: Usługa będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2011r.: Szkolenie I: sobota lub niedziela w październiku 2011r. Szkolenie II: weekend w październiku 2011r. Szkolenie III: sobota lub niedziela w listopadzie 2011r..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia podstawowego, stanowiących 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.40.00.00-8, 63.50.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
termin realizacji zamówienia, warunki płatności, miejsce realizacji zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mops krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
19.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefńska 14.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Kraków: przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia
Numer ogłoszenia: 335182 - 2011; data zamieszczenia: 14.10.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 282452 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1. Ilość uczestników: ogółem 32 osoby w tym 22 osoby dorosłe i 8 dzieci oraz 2 osoby ze strony Zamawiającego 2. Cele, plan i efekty szkoleń: 1)Szkolenie I - jednodniowe: Sztuka współpracy, którego celem jest rozumienie idei współdziałania i pracy oraz zasad pracy zespołowej. a)Plan szkolenia ( łącznie 4godz 15 min.) : Budowanie spójności grupy, źródła spójności grupy- rozwiązywanie zadań przez uczestników, szukanie analogii do sytuacji grupowych - 45 min - bliskość członków grupy - jednolitość opinii wewnątrz grupy - łatwość osiągnięcia celu grupy - pozytywna reakcja na osiągane wyniki - spełnianie indywidualnych potrzeb jej członków( np. afiliacji) korzyści ze spójnego działania - ćwiczenia z omówieniem - 45 min Przerwa - 15 min komunikacja w grupie - ćwiczenia oraz film instruktażowy 2 godz. 30 min. - wyrażanie własnego zdania w sposób angażujący uwagę uczestników - wyrażanie próśb - asertywne odmawianie - przedstawianie informacji zwrotnej - techniki budowania porozumienia z rozmówcą (klaryfikacja, parafrazowanie, odzwierciedlenie, potwierdzenie) - bariery w komunikacji b) Efekty szkolenia: umiejętność podejmowania współpracy w zespole, rozumienie reguł pracy zespołowej, umiejętność dostrzegania analogii pomiędzy regułami działania w zespole, a regułami działania w społeczności lokalnej . 2) Szkolenie II - dwudniowe: Lider - inspirator grupy, którego celem jest przybliżenie funkcji lidera w grupie społecznej, zwiększenie świadomości własnych możliwości liderskich, poznanie etapów stawania się liderem, podniesienie poziomu umiejętności dotyczących rozpoznawania emocji, oceny ich wpływu, kontroli emocji, korzystania z siły emocji w kontaktach społecznych. a)Plan szkolenia dzień pierwszy:(łącznie 3 godz. 35 min): Uniwersalne cechy lidera społecznego - omówienie cech uznawanych za charakterystyczne dla lidera, przeprowadzenie ćwiczenia na odkrywanie cech liderskich wśród uczestników, omówienie wyników ćwiczenia - 45 min Przerwa 5 min Społeczne funkcje lidera - 1godz 15 min. - Lider jako wzorzec zachowań, postaw i wartości - ćwiczenie, omówienie znaczenia dla grupy wzorców zachowań prezentowanych przez lidera - Lider jako przewodnik inicjujący współdziałanie w grupie społecznej - ćwiczenie, omówienie znaczenia współdziałania dla grupy - Lider jako decydent i sędzia- ćwiczenie, omówienie znaczenia jakie ma podejmowanie decyzji i sędziowanie dla wizerunku lidera w grupie Przerwa 15 min Stres dnia codziennego, a przewodzenie grupie - 1 godz.15 min. - Omówienie mechanizmu stresu, - Zapoznanie uczestników z rodzaju sytuacji trudnych wywołujących stres - film dydaktyczny lub historie z omówieniem. b) Plan szkolenia dzień drugi (łącznie 5 godz. 30 min.): Emocje - narzędzie pracy lidera - 2 godz. 15 min. w tym: - Skąd się biorą i jakie są emocje - pogadanka z przykładami - Emocje pozytywne i ich wpływ na spójność grupy - ćwiczenie z omówieniem - Emocje negatywne i ich konsekwencje dla grupy - ćwiczenie z omówieniem przerwa 10 min Facylitacja emocji - istota zjawiska i jego konsekwencje dla funkcjonowania grupy - film instruktażowy lub ćwiczenia, omówienie -25 min Liczny może więcej - korzyści z działania wspólnego-25 min Budowanie grupy jaką jest społeczność lokalna krok po kroku - omówienie etapów budowania społeczności, każdy z etapów kończy się ćwiczeniem dla grupy ilustrującym omawiany etap, ćwiczenie jest omawiane; na zakończenie tematu dyskusja na temat czy trudno działać wspólnie, jakie zagrożenia i korzyści czekają na działających wspólnie mieszkańców - 2godz.15 min. c) Efekty szkolenia: Uczestnik potrafi wykorzystać swoje mocne i słabe strony w budowaniu pozycji w grupie Wie jak przebiega proces stawania się liderem Potrafi wykazać obszary odpowiedzialności lidera oraz obszary jego wpływu na innych 3) Szkolenie III: Radzenie sobie w sytuacjach trudnych pozwalające nabycie przez uczestników wiedzy wspomagającej wybór właściwych rozwiązań w sytuacjach życiowych trudnych i zwiększających kontrolę nad stresem. Uczestnicy zaznajomią się z rodzajami trudnych sytuacji i najbardziej powszechnymi reakcjami na takie sytuacje. Poznają skuteczne metody sprawowania kontroli nad emocjami. a) Plan zajęć dzień I (łącznie 4 godz. 15 min.): Prezentacja podstawowych rodzajów sytuacji trudnych - film instruktażowy lub scenki rodzajowe, omówienie materiału -50 min Odkrywanie swojego wzorca zachowania na sytuacje trudne - dyskusja, ćwiczenia - 45 min Przerwa 15 min Najczęściej występujące rodzaje reakcji na sytuacje trudne ich odbiór społeczny i konsekwencje w działaniu - ćwiczenia - 1,15 godz. sytuacje trudne w grupie zadaniowej - jak je wykorzystać do budowania spójności grupy- ćwiczenie z omówieniem - 40 min Automotywacja i autorelaksacja - techniki -ćwiczenia - 30 min b) efekty szkolenia: Uczestnik potrafi określić swój wzorzec zachowania w trudnych sytuacjach Zna konsekwencje społeczne i praktyczne swojego wzorca zachowania Wie w jaki sposób zapobiegać niepożądanym reakcjom emocjonalnym w sytuacjach trudnych Potrafi wykorzystać swoje mocne strony w kontrolowaniu własnych emocji i zachowań w sytuacjach trudnych 3. Założenia dotyczące metod i technik pracy z grupą: Przewaga form aktywnych - min 70% Uczestnicy mają osobiście wykonać zadanie, w oparciu o które będą zdobywać wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskać profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu, pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska 4. Zajęcia z Integracji realizowane podczas wycieczki i ogniska (min 1 blok 0,45 min zajęć w jednym dniu warsztatów): Uczestnik zna imiona całej grupy Uczestnik dzieli się z innymi swoimi zainteresowaniami Uczestnik omówi na czym polega empatia Uczestnik wyjaśni znaczenie zaufania Uczestnik planuje działania integrujące grupę Uczestnik poprowadzi zabawę integracyjną 5. Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: pensjonat/ośrodek wypoczynkowy w odległości do 150 km od Krakowa ( z wyłączeniem obszaru Gminy Miejskiej Kraków) pobliżu którego znajdują się atrakcje turystyczne (np. muzeum , zamek , park , kopalnia itp.) dysponujący: 1) 1 salą do zajęć świetlicową , konferencyjną na min 25 osób 2) 1 salą świetlicową do zajęć dla dzieci 3) własną kuchnią i stołówką 4) pokojami 2-4 osobowymi z łazienką (dot szkolenia II ) 6. Plan wyjazdów: 1) Szkolenie I: wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie( w miejscu przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z menu na 1 osobę: -parówki 2 szt. - ketchup - ser żółty 50g - ser topiony 50g - masło 30g - pomidor 1szt - pieczywo 5 kromek - herbata lub kawa z mlekiem 250 ml - cukier 2 łyżeczki godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę - kawa z mlekiem lub herbata 250ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa pomidorowa z ryżem 400ml - filet drobiowy panierowany 250 g - frytki 200g - surówka 150g - kompot 200 ml godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup - musztarda ok. 20:00 wyjazd do Krakowa 2) Szkolenie II dzień pierwszy: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie w formie bufetu w pensjonacie lub ośrodku wypoczynkowym, w którym zagwarantowany będzie nocleg wg menu na osobę: - wędlina 50g - ser żółty 50g - serek topiony 50g - masło 30g - pieczywo 5 kromek - pomidor - ogórek 150g - herbata lub kawa z mlekiem 250ml - cukier 2 łyżeczki od 10:40 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie: - kawa z mlekiem 250 ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa pomidorowa z makaronem 400ml - ryba 150g z warzywami 100g - frytki 200 g - surówka 150 g - kompot domowy 250 ml, - woda mineralna 200 ml godz. 15:00-18:30 wycieczka ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup - musztarda godz. 22:00 cisza nocna dzień drugi: godz. 8.00 śniadanie w formie bufetu wg menu na osobę: - wędlina 50g - ser żółty 50g - serek topiony 50g - masło 30gr - pieczywo 5 kromek - pomidor - ogórek 150g - herbata lub kawa z mlekiem 250ml - cukier 2 łyżeczki od 9:00 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie: kawa z mlekiem 250 ml lub herbata równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz. 14:30 obiad zgodnie z menu na osobę: - zupa ogórkowa - 400 ml - kotlet schabowy 200 g - surówka 150 g - kawa z mlekiem lub herbata 250 ml - godz. 15:30- 18:30 wycieczka , zajęcia integracyjne w terenie godz. 19:00 kolacja w formie bufetu wg menu na osobę: - wędlina 50 g - ser żółty 50 g - serek topiony 50 g - masło 30 g - dżem 50 g - pieczywo 5 kromek - ogórek 150 g - pomidor - herbata lub kawa z mlekiem 250 ml - cukier 2 łyżeczki ok. godz.20:00 wyjazd do Krakowa 3) Szkolenie III: miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem wyjazd z Krakowa o godz. 7:00 śniadanie w miejscu , w którym przeprowadzone zostaną warsztaty zgodnie z menu na osobę: - wędlina - 50 g, - ser żółty - 50 g , - ser topiony - 50 g, - twarożek ze szczypiorkiem - 50 g, - masło- 30g , - pieczywo 5 kromek, - herbata -250 ml lub kawa z mlekiem 250 ml, - cukier 2 łyżeczki, - pomidor- 1 szt, godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę - kawa z mlekiem lub herbata 250ml równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę: -zupa jarzynowa 400ml - kotlet mielony 250 g - ziemniaki 200 g - surówka 150 g - kawa z mlekiem lub herbata 250 ml godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę - kiełbasa 150g - pieczywo 4 kromki - ketchup 50g - musztarda 50g ok. 20:00 wyjazd do Krakowa 7. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić: 1) w przypadku sali restauracji adoptowanej na cele szkolenia nie będą miały wstępu do niej osoby postronne, 2) zorganizowanie zajęć dla 8 dzieci w czasie trwania szkoleń dla dorosłych: harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, które wykorzysta na przeprowadzenie zajęć metodami aktywnymi, 3) dostęp do wyposażenia koniecznego do prowadzenia zajęć: laptop, rzutnik pisma, flipczart z papierem i zestawem pisaków, 4) bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, 5) pokrycie kosztów opłat parkingowych, 6) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000złos, 7) opiekę przewodnika przy zwiedzaniu obiektów, 8) dojazd uczestnikom szkolenia z siedziby Zamawiającego do miejsca szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, posiadać wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży, 9) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, 10) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.plZPFEStronyDokumenty.aspx, 12) materiały dydaktyczne i publikacje dotyczące tematyki szkoleń na poziomie dostępnym dla beneficjentów, 13) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala , 14) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z ww wytycznymi. 8. Na początku i na końcu zajęć Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną dotyczącą komponentów procesu szkoleniowego w tym: analizy potrzeb szkoleniowych, przygotowania programu i planu szkolenia, realizacji i oceny efektywności szkolenia, którą przekaże Zamawiającemu. 9. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć. 10. Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych. 11. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem wyjazdu. 12. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie oferty. III. Termin realizacji: Usługa będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2011r.: Szkolenie I: sobota lub niedziela w październiku 2011r Szkolenie II: weekend w październiku 2011r. Szkolenie III: sobota lub niedziela w listopadzie 2011r.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.40.00.00-8, 63.50.00.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Pora na Aktywność.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13.10.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Firma WI-TRAVEL Wiesław Gibała, {Dane ukryte}, 32-700 Bochnia, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 31819,11 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
19980,00
Oferta z najniższą ceną:
19980,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
39793,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 28245220110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-09-08 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 72 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.mops.krakow.pl |
Informacja dostępna pod: | Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
63500000-4 | Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej | |
80400000-8 | Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia | Firma WI-TRAVEL Wiesław Gibała Bochnia | 2011-10-14 | 19 980,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-10-14 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 804000008 635000004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 19 980,00 zł Minimalna złożona oferta: 19 980,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 19 980,00 zł Maksymalna złożona oferta: 39 793,00 zł |