Jaworzyna Śląska: ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z GMINY JAWORZYNA ŚLĄSKA ORAZ ICH ZAGOSPODAROWANIE


Numer ogłoszenia: 30736 - 2015; data zamieszczenia: 11.02.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Jaworzyna Śląska , ul. Wolności 9, 58-140 Jaworzyna Śląska, woj. dolnośląskie, tel. 074 8588230, faks 074 8588253.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.jaworzyna.net


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z GMINY JAWORZYNA ŚLĄSKA ORAZ ICH ZAGOSPODAROWANIE.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z odbieraniem odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z Gminy Jaworzyna Śląska oraz ich zagospodarowanie. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych obejmuje wszystkie nieruchomości zamieszkałe, położone w granicach Gminy Jaworzyna Śląska, czyli takie, w których znajduje się co najmniej jeden lokal w którym zamieszkuje co najmniej jeden mieszkaniec. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych obejmuje również nieruchomości niezamieszkałe, w tym również lokale niezamieszkałe w budynkach wielolokalowych, w których znajdują się również lokale zamieszkałe. W skład gminy wchodzi 12 wsi Bagieniec Bolesławice Czechy Milikowice Nowy Jaworów Pasieczna Pastuchów Piotrowice Świdnickie Stary Jaworów Tomkowa Witków Nowice oraz miasto Jaworzyna Śląska. Łączna powierzchnia gminy wynosi 6 730,4358 ha (miasto 434,1367 ha oraz obszar wiejski 6 296,2991 ha). Zamawiający szacuje, że liczba mieszkańców, wg danych z ewidencji ludności w Urzędzie Miejskim w Jaworzynie Śląskiej, wynosi: ok. 10 275 osób (miasto Jaworzyna Śl. 5 072 osób oraz wsie 5 203 osoby).Stan na 31.12.2014r liczba osób zamieszkujących gminę, wynosi ok. 8208 osób w tym 245 osób nie złożyło deklaracji (77 gospodarstw), wg deklaracji ilość osób wynosi (wieś 4159 oraz miasto 4804) Stan na 31.12.2014r liczba nieruchomości zamieszkałych, tj. budynków wielolokalowych w których znajduje się co najmniej jeden lokal zamieszkały oraz budynków jednorodzinnych wynosi 1 255 nieruchomości zamieszkałe (wg danych Urzędu Miejskiego w Jaworzynie Śląskiej). Stan na 31.12.2014 r. Liczbę mieszkańców oraz adresy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Zamawiający oszacował na podstawie pozyskanych danych meldunkowych będących w posiadaniu Zamawiającego. Uwaga: Wykaz nieruchomości zamieszkałych z podziałem na rodzaj zabudowy, liczbę mieszkańców oraz sposób gromadzenia odpadów (segregowane/niesegregowane) stanowi załącznik nr 1 do umowy. Wykaz nieruchomości zamieszkałych wraz z podziałem na rodzaj zabudowy oraz liczbą mieszkańców (załącznik nr 1 do umowy) w trakcie realizacji usługi będzie podlegał aktualizacji przez Zamawiającego. Liczba mieszkańców przypisana do poszczególnych nieruchomości został opracowana na podstawie złożonych deklaracji, przedstawiający rozmieszczenie mieszkańców na poszczególnych nieruchomościach położonych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska. Zalecane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia, jako czynność pomocniczą przy przygotowaniu oferty. Ponadto Zamawiający przedstawia wykaz nieruchomości niezamieszkałych wg danych będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Jaworzynie Śląskiej, który stanowi załącznik nr 2 do umowy. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska obejmuje każdą ilość następujących rodzajów odpadów komunalnych odpady komunalne zmieszane (20 03 01), odpady komunalne zbierane selektywnie zawierające frakcje papieru i makulatury, metali, tworzyw sztucznych, opakowań ze szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odzieży i tekstyliów (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99), w tym styropian opakowaniowy, oraz budowlany o kodzie 17 06 04 meble i odpady wielkogabarytowe, wielkogabarytowy zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zarówno kompletny jak i niekompletny, zużyte opony oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji i choinki (15 01 03, 16 01 03, 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, 20 02 01, 20 03 07, 20 03 99). Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz1399 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, Krajowym Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi 2014 (KPGO 2014), Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012, Uchwałą nr XXIV 617 12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 oraz uchwałami zmieniającymi, Uchwałą nr XXVI 71 12 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska oraz Uchwałą nr XXIX 12 13 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 05 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska, Uchwałą nr XXVI 70 12 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wraz z ich zagospodarowaniem w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów, lub instalacji zastępczej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. ,poz. 1399 z późn. zm.) W ramach odbioru zmieszanych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne umieszczone w pojemnikach na odpady zmieszane oraz odpady komunalne wystawione np. w workach (tzw. nadwyżki- są to odpady komunalne zmieszane, które nie zmieściły się w pojemniku) przy pojemnikach na odpady zmieszane, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu). 1.Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych dla zabudowy jednorodzinnej System indywidualny ( workowy)ustala się następująco: a)miasto Jaworzyna Śląska - jeden raz na tydzień b)wieś (12 wsi) - jeden raz na dwa tygodnie 2..Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych dla zabudowy wielorodzinnej ustala się następująco: a) miasto Jaworzyna Śląska - jeden raz na tydzień b) wieś (12 wsi) - jeden raz na dwa tygodnie Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia zawartości pojemnika na zmieszane odpady komunalne (na zasadach uzgodnionych z Zamawiającym po podpisaniu umowy), a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały nr XXVI 71 12 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska oraz Uchwały nr XXIX 12 13 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 05 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska, do udokumentowania tego faktu oraz niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego, wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi, a w szczególności w stwierdzonych przypadkach: pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, wielkogabarytowego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych (poza terminami tzw. wystawek), notorycznego powstawania tzw. nadwyżek na danych nieruchomościach, niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. Odbiór odpadów zmieszanych nie obejmuje odpadów wielkogabarytowych, wielkogabarytowego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych wystawionych przy pojemnikach na odpady. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych należy do obowiązków właścicieli nieruchomości, niemniej jednak Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wynajem pojemników i ich dostawą (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości zamieszkałych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska. Wykonawca zobowiązuje się udostępnić pojemniki właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy w formie dzierżawy, wynajęcia lub przyjęcia w innej formie dysponowania od Wykonawcy. Zawarcie umowy z właścicielem nieruchomości na przekazanie pojemników na odpady komunalne nie będzie podstawą do ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. Ponadto Zamawiający informuje, że na terenie gminy znajdują się kosze uliczne, zgodnie z tabelą nr 2, gdzie określona jest również częstotliwość ich odbioru. Zestawienie koszy ulicznych na odpady stanowi załącznik nr 3 do Umowy. Na terenie gminy znajdują się również kosze na terenach użyteczności publicznej tj. place zabaw, parki, świetlice wiejskie których opróżnianie również wchodzi w zakres niniejszego zamówienia publicznego. Zestawienie koszy i pojemników na placach zabaw, parkach i świetlicach wiejskich stanowi załącznik nr 4 do Umowy. Ewentualne braki wkładów do koszy ulicznych bądź zniszczenia/zużycia wkładu Wykonawca uzupełnia na swój koszt w ramach zawartej umowy. Odpady komunalne zmieszane oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania Wykonawca zobowiązany jest przekazać do zagospodarowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczej wskazanej w Uchwale nr XXIV 617 12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 oraz uchwałach zmieniających, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania comiesięcznych raportów o sposobie zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, które zawierać będą informację o ilości (masie) odebranych odpadów zmieszanych, informację o ilości (masie) i rodzaju odpadów wysegregowanych w instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, informację o ilości (masie) i rodzaju odpadów skierowanych do składowania, w tym również informację o ilości (masie) odpadów powstałych po mechaniczno-biologicznym przetworzeniu zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 19 12 12 niespełniających wymagań rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1052) przekazanych do składowania. Organizację selektywnej zbiórki odpadów papieru i tektury, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odzieży i tekstyliów oraz opakowań ze szkła wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem Na obsługiwanym obszarze Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych systemem indywidualnym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach indywidualnych lub workach foliowych przeznaczonych dla jednej nieruchomości, oraz zbiorowym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach przeznaczonych dla kilku nieruchomości. Wykaz nieruchomości zamieszkałych przypisanych do poszczególnych systemów selektywnej zbiórki zawiera załącznik nr 1 do umowy. W ramach realizacji zadania w systemie indywidualnym Wykonawca zobowiązany jest wyposażać przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość zamieszkałą, przypisaną w załączniku nr 1 do umowy do systemu indywidualnego, w odpowiednią ilość worków z folii LDPE przystosowanych do selektywnej zbiórki odpadów, o pojemności 120 l do papieru i plastiku oraz 80 l do szkła. Pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć na teren nieruchomości najpóźniej w terminie do 09.03.2015 lub w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia nieruchomości do obsługi. Następne worki należy dostarczać w zamian za worki przekazane Wykonawcy co najmniej w tej samej ilości. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów przygotowane przez Zamawiającego oraz harmonogramy odbioru odpadów. Worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce. Kolorystyka worków na odpady worki półprzeźroczyste niebieskie - na papier i tekturę, worki półprzeźroczyste żółte - na metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, worki półprzeźroczyste zielone - na opakowania ze szkła. Na każdą obsługiwaną nieruchomość objętą indywidualnym systemem selektywnej zbiórki Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć na wymianę odpowiednio taką samą ilość worków jaką odebrał z nieruchomości. W przypadku, gdy na jedną nieruchomość zamieszkałą jednorodzinną przypada więcej niż jeden pojemnik na zmieszane odpady komunalne o pojemności do 120 l, ilość dostarczanych worków na poszczególne frakcje zbierane selektywnie należy zwiększyć odpowiednio o każde następne worki o pojemności 120 l. na papier i plastik oraz 80 l na szkło Ponadto w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. niezamierzone uszkodzenie worka, zwiększona ilość odpadów zbieranych selektywnie, Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest także do: odbioru papieru i tektury spakowanych w inny sposób niż poprzez umieszczenie w worku do selektywnej zbiórki, np. bele, pudła, wiązanki, odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. Wyposażenie nieruchomości objętych systemem indywidualnym w pojemniki indywidualne do selektywnej zbiórki odpadów nie należy do obowiązków Wykonawcy, natomiast Wykonawca zobowiązany jest w ramach świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia do odbierania odpadów zbieranych selektywnie również w ten sposób. W ramach realizacji zadania w systemie zbiorowym Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć obsługiwany obszar w zestawy (gniazd) specjalistycznych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności każdego pojemnika 1500l lub 2500 l, wykonanych z laminatów poliestrowych wzmacnianych włóknem szklanym o szczelnej konstrukcji typu np. dzwon i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce. Każdy zestaw (gniazdo) musi składać się z trzech rodzajów pojemników, tj. pojemnika przeznaczonego na selektywne zbieranie papieru i makulatury, pojemnika przeznaczonego na selektywne zbieranie metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odzieży i tekstyliów oraz pojemnika przeznaczonego na selektywne zbieranie opakowań ze szkła - wg wykazu ilościowego pojemników stanowiącego załącznik nr 5 i 5a do Umowy. Zamawiający posiada pojemniki siatkowe w ilości 110 szt. do odbioru plastiku (Zał. Nr 5 i 5a do umowy) Wykonawca zobowiązany jest do obsługi wszystkich pojemników wykazanych w załączniku nr 5 i 5a, Dopuszcza się zastosowanie pojemników typu MGB o pojemności 1100 litrów o odpowiedniej kolorystyce zgodnej z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska. Powyższe Zamawiający dopuszcza pod warunkiem zachowania pojemności pojemników wykazanych w zał. nr 5,i 5a, do umowy tj: jeden pojemnik o pojemności 1500 l dopuszcza się zamianę na jeden pojemnik o pojemności 1100 l., jeden pojemnik o poj.2500 l dopuszcza się zamianę na dwa pojemniki o poj. 1100 l . Jeżeli powyższe zmiany spowodują że ilość pojemników jest niewystarczająca Zamawiający żąda zwiększenia pojemności pojemników bądź ich liczby bez dodatkowego wynagrodzenia. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów muszą zostać ustawione najpóźniej do 09.03.2015r. Miejsca ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym zawiera załącznik nr 5 i 5a do umowy. Dokładne miejsca ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów Zamawiający wskaże Wykonawcy po podpisaniu umowy, podczas wspólnej wizji w terenie. Zamawiający zastrzega, że w trakcie świadczenia usługi może wskazać Wykonawcy inne miejsca ustawienia pojemników, a w takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do ich przestawienia nie później niż w ciągu trzech dni od otrzymania zgłoszenia. Kolorystyka pojemników: pojemniki niebieskie - na papier i makulaturę, pojemniki żółte - na metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, pojemnik zielone - na opakowania ze szkła. Pojemniki do selektywnego zbierania odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu). Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałego utrzymania w czystości i porządku zarówno pojemników do selektywnego zbierania odpadów, jak i terenu wokół tych pojemników. Dodatkowo w okresie zimowym Wykonawca zobowiązany jest do odśnieżenia miejsca ustawienia pojemników do selektywnego zbierania, jak i terenu wokół tych pojemników. Pojemniki muszą być poddawane systematycznemu myciu na zewnątrz oraz co najmniej dwukrotnemu w ciągu roku myciu wnętrz i dezynfekcji (w miesiącach: kwiecień i październik). Ponadto Wykonawca odpowiada za utrzymanie pojemników we właściwym stanie technicznym i estetycznym, a w przypadku ich trwałego uszkodzenia zobowiązany jest do ustawienia nowych pojemników. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub zniszczenie pojemników, a także za szkody wyrządzone w mieniu osób trzecich, a związane z eksploatacją pojemników. 3.Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych określa się następująco: 1) dla odpadów komunalnych zmieszanych a) Miasto system indywidualny (worki) oraz system zbiorowy - jeden raz na tydzień b) Wieś system indywidualny (worki) oraz system zbiorowy - jeden raz na dwa tygodnie 2) dla papieru i makulatury a) Miasto system indywidualny (worki) - jeden raz na miesiąc Wieś system indywidualny (worki) - jeden raz na miesiąc b) Miasto systemem zbiorowy - dwa razy w miesiącu ( nie dopuszczając do przepełnienia) Wieś system zbiorowy- jeden raz w miesiącu (nie dopuszczając do przepełnienia) 3) dla metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odzieży i tekstyliów: a) Miasto i wieś system indywidualny (worki) - dwa razy w miesiącu b) Miasto system zbiorowy - jeden raz na tydzień Wieś system zbiorowy - dwa razy w miesiacu 4)dla opakowań ze szkła a) Miasto system indywidualny (worki) - jeden raz na miesiąc Wieś system indywidualny (worki) - jeden raz na miesiąc b)Miasto system zbiorowy - dwa razy w miesiącu (nie dopuszczając do przepełnienia pojemników) Wieś system zbiorowy - jeden raz na miesiąc ( nie dopuszczając do przepełnienia pojemników). Odbiór odpadów zbieranych selektywnie oraz ich transport należy dokonywać w taki sposób, aby nie dopuścić do zmieszania tych odpadów, tj. nie doprowadzić do zmieszania poszczególnych frakcji zbieranych selektywnie, jak i nie doprowadzić do zmieszania odpadów zbieranych selektywnie z odpadami zmieszanymi. Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o wszystkich wydarzenia istotnych ze względu na świadczoną usługę, a w szczególności o: wszelkich nieprawidłowościach związanych z eksploatacją i lokalizacją pojemników na odpady zbierane selektywnie oraz sposobem segregacji odpadów przez użytkowników, niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych segregowanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą, niemożności wyposażenia nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. Zamawiający wymaga, aby osiągnięte poziomy recyklingu , przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych były zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.poz.645 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. Odpady komunalne segregowane Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) Zamawiający wymaga, aby: minimum 98% odpadów zebranych selektywnie o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06, 15 01 07,17 06 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99 zostało przekazanych do recyklingu lub przygotowania do ponownego użycia, Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania comiesięcznego raportu o sposobie zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które zawierać będzie: informację o rodzaju i ilości (masie) odebranych odpadów selektywnie zebranych informację o ilości (masie) odpadów poddanych poszczególnym sposobom ich zagospodarowania, informację o miejscach zagospodarowania odpadów selektywnie zebranych. 3. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym niekompletnego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji i choinek wraz z ich zagospodarowaniem Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na obsługiwanym obszarze 2 razy w trakcie trwania umowy zbiórki odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym niekompletnego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji w systemie tzw. wystawki, tj. odebrania odpadów z wyznaczonych miejsc na terenie nieruchomości (w zależności od rodzaju zabudowy oraz dostępności odpady będą gromadzone przy pojemnikach na odpady lub przed nieruchomością) Wykonawca zobowiązany jest ponadto do bieżącego (nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu) odbierania z nieruchomości w okresie następującym po Świętach Bożego Narodzenia (tj. styczeń - luty) choinek. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym niekompletnego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji w systemie tzw. wystawki będzie realizowany na podstawie harmonogramu częstotliwości odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o stwierdzonych w czasie zbiórki nieprawidłowościach, w tym w szczególności o niemożności odebrania z nieruchomości odpadów ze względu na brak Współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. Odpady wielkogabarytowe, meble, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym niekompletny sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznymi i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.). Odpady zielone i (choinki) Wykonawca zobowiązany jest przekazać do zagospodarowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczej wskazanej w Uchwale nr XXIV 617 12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 oraz uchwałach zmieniających, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z z 2013 r. poz. 1399 z póź. zm.). Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania comiesięcznego raportu o sposobie zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, wielkogabarytowych opakowaniach ulegających biodegradacji oraz choinkach, które zawierać będzie: informację o ilości (masie) odebranych odpadów wielkogabarytowych i mebli, informację o ilości (masie) odebranych zużytych opon, informację o ilości (masie) odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, informację o ilości (masie) odebranych wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji oraz choinek, informację o miejscach i sposobie zagospodarowania poszczególnych rodzajów odpadów. 4. Zapewnienie właścicielom nieruchomości możliwości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych Obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne przez Wykonawcę nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia, gdyż obowiązek ten należy, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r , poz.1399 z późn. zm.) do właścicieli nieruchomości. Niemniej jednak Zamawiający wymaga, aby Wykonawca po podpisaniu umowy z Zamawiającym umożliwił właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na obszarze Gminy wynajęcie, dzierżawę lub przyjęcie w innej formie dysponowania od Wykonawcy pojemników na odpady komunalne. Zawarcie przez Wykonawcę umowy z właścicielem nieruchomości na przekazanie pojemników na odpady nie będzie podstawą do ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. Zamawiający wymaga również, aby Wykonawca przedłożył wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska ofertę najmu, dzierżawy lub przyjęcia w innej formie pojemników i kontenerów na odpady w terminie do 09.03.2015, w szczególności poprzez: a) pisemne powiadomienie właścicieli nieruchomości zamieszkałych jednorodzinnych wykazanych w załączniku nr 1 do umowy, b) pisemne powiadomienie zarządców i administratorów nieruchomości zamieszkałych wielorodzinnych oraz spółdzielni mieszkaniowych, wskazanych przez Zamawiającego; wykaz zarządców, administratorów i spółdzielni mieszkaniowych Zamawiający przekaże Wykonawcy w ciągu 7 dni od podpisania umowy, c) przedłożenie właścicielom nieruchomości opisu pojemników i parametrów jakie muszą spełniać pojemniki, aby Wykonawca miał możliwość ich opróżniania d) umieszczenie oferty na własnej stronie internetowej i eksponowanie jej przez cały okres świadczenia usługi. e) Zamawiający dopuszcza powiadomienie właścicieli nieruchomości poprzez skrzynki pocztowe, stronę internetow.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 10.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Obowiązuje wpłata wadium w kwocie 10000 wg SIWZ.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Jaworzyny Śląskiej, o którym mowa w art. 9b ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) co najmniej w zakresie odpadów o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 16 01 03, 1706 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99, b) posiadają ważne zezwolenie na transport odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185. poz. 1243 z późn. zm.) co najmniej w zakresie odpadów o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 17 06 04 16 01 03, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99 lub posiadają wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), c) posiadają wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) prowadzonego przez marszałka województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez marszałka województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykonał lub wykonuje usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych zmieszanych, segregowanych i wielkogabarytowych do miejsca ich zagospodarowania w łącznej ilości co najmniej 3000 Mg/rok.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym potencjałem technicznym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: a) posiada co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b) posiada co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; c) posiada co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej d) na terenie bazy magazynowo transportowej wymaga się aby znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania; e) w zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów Wykonawca zapewnia, że konstrukcja pojazdów zabezpieczona jest przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizuje oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady f) pojazdy posiadają monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwale zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju g) pojazdy posiadają czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów - pojazdy posiadają narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników h) posiada bazę magazynowo - transportowo-biurową w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, na terenie do którego posiada tytuł prawny; i) w zakresie wyposażenia bazy magazynowo transportowej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić aby: - teren bazy magazynowo transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu - miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych - teren bazy magazynowo transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18.07.2001r. Prawo wodne - baza magazynowo transportowa była wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowana samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. - wymaga się aby na terenie bazy magazynowo transportowej znajdował się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo transportowej, w tym przypadku Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o tym fakcie) Uwaga: 1) Pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą lub logo firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu. 2) Pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia muszą być wyposażone na koszt Wykonawcy w system: - wideorejestracji obrazu z możliwością przekazu na żywo, (w rozdzielczości umożliwiającej swobodny odczyt zapisanego materiału. Wideo rejestracja musi być tak skonfigurowana aby z nagranego materiału można było ustalić w szczególności trasę przejazdu samochodów służących do odbioru odpadów, stwierdzone przez obsługę nieprawidłowości w postępowaniu z odpadami na nieruchomości, brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą w zakresie odbioru odpadów komunalnych i miejsc zagospodarowania .Dane z wideo rejestracji należy archiwizować przez cały okres świadczenia usługi .Podgląd na żywo powinien mieć Wykonawca ,natomiast obraz powinien być trwale zapisywany i udostępniany Zamawiającemu na każde żądanie Dopuszczalne jest również udostępnienie podglądu na żywo Zamawiającemu np. poprzez udostępnienie Zamawiającemu haseł do serwera n a który będzie przekazywany obraz z samochodów. W takiej sytuacji koszty urządzeń umożliwiających podgląd przez Zamawiającego będzie ponosił Zamawiający) - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów, - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, przy czym warunek ten musi być spełniony najpóźniej na dzień podpisania umowy. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany będzie złożyć Zamawiającemu pisemne oświadczenie, że wszystkie pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia są wyposażone w sprawny system: - wideorejestracji obrazu z możliwością przekazu na żywo, - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów, - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. 3)Wymagane jest, aby teren bazy magazynowo - transportowo-biurowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym oraz wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy magazynowo-transportowej zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145).


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - minimum 1 osobą nadzoru posiadającą co najmniej wykształcenie średnie oraz minimum trzyletnie doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z organizacją i logistyką odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości (zarządzanie transportem) oraz nadzorowaniem jakości wykonywanych prac, - minimum 3 osobami, które będą wykonywać bezpośrednio przedmiot zamówienia (tj. operatorzy sprzętu, kierowcy, ładowacze),


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum w wysokości 500 000 zł (słownie : pięćset tysięcy złotych) b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - termin płatności - 2


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej, aneksem zaakceptowanym przez obie strony, w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności: a) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, b) wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy, c) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, d) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, e) wprowadzenia zmian w stosunku do SIWZ w zakresie wykonywania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności a usprawnienia procesu realizacji zamówienia, f) niezależnych od stron zmian organizacyjnych, dotyczących osób kluczowych dla realizacji przedmiotu umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.jaworzyna.net

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Jaworzynie Śląskiej ul. Wolności 9 58-140 Jaworzyna Śląska pok. nr 17.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Jaworzynie Śląskiej ul. Wolności 9 58-140 Jaworzyna Śląska pok. nr 1 Sekretariat.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Numer ogłoszenia: 34266 - 2015; data zamieszczenia: 16.02.2015


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
30736 - 2015 data 11.02.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Jaworzyna Śląska, ul. Wolności 9, 58-140 Jaworzyna Śląska, woj. dolnośląskie, tel. 074 8588230, fax. 074 8588253.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II.1.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    liczba osób zamieszkujących gminę, wynosi ok. 8208 osób w tym 245 osób nie złożyło deklaracji (77 gospodarstw), wg deklaracji ilość osób wynosi (wieś 4159 oraz miasto 4804) Stan na 31.12.2014r.

  • W ogłoszeniu powinno być:
    liczba osób zamieszkujących gminę, wynosi ok. 8208 osób w tym 245 osób nie złożyło deklaracji (77 gospodarstw), wg deklaracji ilość osób wynosi (wieś 4159 oraz miasto 3804) Stan na 31.12.2014r.

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.5.

  • W ogłoszeniu jest:
    okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)..


Jaworzyna Śląska: ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z GMINY JAWORZYNA ŚLĄSKA ORAZ ICH ZAGOSPODAROWANIE


Numer ogłoszenia: 111282 - 2015; data zamieszczenia: 13.05.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 30736 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Jaworzyna Śląska, ul. Wolności 9, 58-140 Jaworzyna Śląska, woj. dolnośląskie, tel. 074 8588230, faks 074 8588253.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z GMINY JAWORZYNA ŚLĄSKA ORAZ ICH ZAGOSPODAROWANIE.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z odbieraniem odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z Gminy Jaworzyna Śląska oraz ich zagospodarowanie. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych obejmuje wszystkie nieruchomości zamieszkałe, położone w granicach Gminy Jaworzyna Śląska, czyli takie, w których znajduje się co najmniej jeden lokal w którym zamieszkuje co najmniej jeden mieszkaniec. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych obejmuje również nieruchomości niezamieszkałe, w tym również lokale niezamieszkałe w budynkach wielolokalowych, w których znajdują się również lokal/e zamieszkałe. W skład gminy wchodzi 12 wsi Bagieniec Bolesławice Czechy Milikowice Nowy Jaworów Pasieczna Pastuchów Piotrowice Świdnickie Stary Jaworów Tomkowa Witków Nowice oraz miasto Jaworzyna Śląska. Łączna powierzchnia gminy wynosi 6 730,4358 ha (miasto 434,1367 ha oraz obszar wiejski 6 296,2991 ha). Zamawiający szacuje, że liczba mieszkańców, wg danych z ewidencji ludności w Urzędzie Miejskim w Jaworzynie Śląskiej, wynosi ok. 10 275 osób (miasto Jaworzyna Śl. 5 072 osób oraz wsie 5 203 osoby).Stan na 31.12.2014r liczba osób zamieszkujących gminę, wynosi ok. 8208 osób w tym 245 osób nie złożyło deklaracji (77 gospodarstw), wg deklaracji ilość osób wynosi (wieś 4159 oraz miasto 4804) Stan na 31.12.2014r liczba nieruchomości zamieszkałych, tj. budynków wielolokalowych w których znajduje się co najmniej jeden lokal zamieszkały oraz budynków jednorodzinnych wynosi 1 255 nieruchomości zamieszkałe (wg danych Urzędu Miejskiego w Jaworzynie Śląskiej). Stan na 31.12.2014 r. Liczbę mieszkańców oraz adresy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Zamawiający oszacował na podstawie pozyskanych danych meldunkowych będących w posiadaniu Zamawiającego. Uwaga Wykaz nieruchomości zamieszkałych z podziałem na rodzaj zabudowy, liczbę mieszkańców oraz sposób gromadzenia odpadów (segregowane niesegregowane) stanowi załącznik nr 1 do umowy. Wykaz nieruchomości zamieszkałych wraz z podziałem na rodzaj zabudowy oraz liczbą mieszkańców (załącznik nr 1 do umowy) w trakcie realizacji usługi będzie podlegał aktualizacji przez Zamawiającego. Liczba mieszkańców przypisana do poszczególnych nieruchomości został opracowana na podstawie złożonych deklaracji, przedstawiający rozmieszczenie mieszkańców na poszczególnych nieruchomościach położonych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska. Zalecane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia, jako czynność pomocniczą przy przygotowaniu oferty. Ponadto Zamawiający przedstawia wykaz nieruchomości niezamieszkałych wg danych będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Jaworzynie Śląskiej, który stanowi załącznik nr 2 do umowy. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska obejmuje każdą ilość następujących rodzajów odpadów komunalnych odpady komunalne zmieszane (20 03 01), odpady komunalne zbierane selektywnie zawierające frakcje papieru i makulatury, metali, tworzyw sztucznych, opakowań ze szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odzieży i tekstyliów (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99), w tym styropian opakowaniowy, oraz budowlany o kodzie 17 06 04 meble i odpady wielkogabarytowe, wielkogabarytowy zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zarówno kompletny jak i niekompletny, zużyte opony oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji i choinki (15 01 03, 16 01 03, 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, 20 02 01, 20 03 07, 20 03 99). Zamawiający informuje, że w latach 2010-2014 na terenie całej Gminy zostały odebrane następujące ilości odpadów komunalnych Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w latach 2010 - 2014 Rodzaj odpadów Ilość odpadów odebranych 2010 rok 2011 rok 2012 rok 2013 2014 Mg Mg Mg Mg Mg zmieszane 2907,72 2 893,04 3 097,21 2297,80 2238,44 szkło 102,2 12,30 59,81 135,9 116,48 tworzywa sztuczne 25,1 36,2 67,00 125,2 183,12 papier 26,1 18,3 59,40 59,6 63,65 gruz 75,35 95,46 299,76 11,0 149.77 tekstylia 8,69 9,9 10,54 0,5 1,1 ziemia, gleba, kamienie 201,38 115,76 153,80 pozostałe 1,0 138,75 Źródło Sprawozdania roczne podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości składane za lata 2010-2013 oraz sprawozdania kwartalne za pierwsze półrocze 2014 Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz1399 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, Krajowym Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi 2014 (KPGO 2014), Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012, Uchwałą nr XXIV 617 12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 oraz uchwałami zmieniającymi, Uchwałą nr XXVI 71 12 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska oraz Uchwałą nr XXIX 12 13 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 05 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska, Uchwałą nr XXVI 70 12 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wraz z ich zagospodarowaniem w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów, lub instalacji zastępczej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. ,poz. 1399 z późn. zm.) W ramach odbioru zmieszanych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne umieszczone w pojemnikach na odpady zmieszane oraz odpady komunalne wystawione np. w workach (tzw. nadwyżki są to odpady komunalne zmieszane, które nie zmieściły się w pojemniku) przy pojemnikach na odpady zmieszane, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu). Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych dla zabudowy jednorodzinnej System indywidualny ( workowy)ustala się następująco a) miasto Jaworzyna Śląska jeden raz na tydzień b)wieś (12 wsi) jeden raz na dwa tygodnie Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych dla zabudowy wielorodzinnej ustala się następująco a) miasto Jaworzyna Śląska jeden raz na tydzień b) wieś (12 wsi) jeden raz na dwa tygodnie Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia zawartości pojemnika na zmieszane odpady komunalne (na zasadach uzgodnionych z Zamawiającym po podpisaniu umowy), a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały nr XXVI 71 12 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska oraz Uchwały nr XXIX 12 13 Rady Miejskiej w Jaworzynie Śląskiej z dnia 05 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska, do udokumentowania tego faktu oraz niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego, wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi, a w szczególności w stwierdzonych przypadkach pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, wielkogabarytowego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych (poza terminami tzw. wystawek), notorycznego powstawania tzw. nadwyżek na danych nieruchomościach, niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. Odbiór odpadów zmieszanych nie obejmuje odpadów wielkogabarytowych, wielkogabarytowego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych wystawionych przy pojemnikach na odpady. UWAGA Wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych należy do obowiązków właścicieli nieruchomości, niemniej jednak Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wynajem pojemników i ich dostawą (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości zamieszkałych w granicach Gminy Jaworzyna Śląska. Wykonawca zobowiązuje się udostępnić pojemniki właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy w formie dzierżawy, wynajęcia lub przyjęcia w innej formie dysponowania od Wykonawcy. Zawarcie umowy z właścicielem nieruchomości na przekazanie pojemników na odpady komunalne nie będzie podstawą do ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. Ponadto Zamawiający informuje, że na terenie gminy znajdują się kosze uliczne, zgodnie z tabelą nr 2, gdzie określona jest również częstotliwość ich odbioru. Tabela nr 2 Wykaz koszy ulicznych: L.p ulica poj.35 L. częstotliwość 1 Wolności 18 2 na tydzień 2 Kasztanowa 1 1 na tydzień 3 Ceglana 1 1 na tydzień 4 1 go Maja 21 2 na tydzień 5 Traugutta 1 1 na tydzień 6 Westerplatte 7 1 na tydzień 7 Ogrodowa 3 1 na tydzień 8 Mickiewicza 6 1 na tydzień 9 Powstańców 2 2 na tydzień 10 Ekerta 7 1 na tydzień 11 Kościuszki 6 1 na tydzień 12 Jana Pawła II 8 1 na tydzień 13 Westerplatte 7 1 na tydzień 14 Świdnicka 3 1 na tydzień 1 Nowy Jaworów 2 1 na dwa tygodnie 2 Stary Jaworów 3 1 na dwa tygodnie 3 Milikowice 1 1 na dwa tygodnie 4 Pastuchów 2 1 na dwa tygodnie 5 Nowice 1 1 na dwa tygodnie 6 Piotrowice 2 1 na dwa tygodnie 7 Czechy 2 1 na dwa tygodnie Razem 102 Zestawienie koszy ulicznych na odpady stanowi załącznik nr 3 do Umowy. Na terenie gminy znajdują się również kosze na terenach użyteczności publicznej tj. place zabaw, parki, świetlice wiejskie których opróżnianie również wchodzi w zakres niniejszego zamówienia publicznego. Zestawienie koszy i pojemników na placach zabaw, parkach i świetlicach wiejskich stanowi załącznik nr 4 do Umowy. Ewentualne braki wkładów do koszy ulicznych bądź zniszczenia zużycia wkładu Wykonawca uzupełnia na swój koszt w ramach zawartej umowy. Odpady komunalne zmieszane oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania Wykonawca zobowiązany jest przekazać do zagospodarowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczej wskazanej w Uchwale nr XXIV 617 12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 oraz uchwałach zmieniających, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania comiesięcznych raportów o sposobie zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, które zawierać będą: informację o ilości (masie) odebranych odpadów zmieszanych, informację o miejscu zagospodarowania odebranych odpadów zmieszanych, informację o ilości (masie) i rodzaju odpadów wysegregowanych w instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, informację o ilości (masie) i rodzaju odpadów skierowanych do składowania, w tym również informację o ilości (masie) odpadów powstałych po mechaniczno-biologicznym przetworzeniu zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 19 12 12 niespełniających wymagań rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1052) przekazanych do składowania. Organizację selektywnej zbiórki odpadów: papieru i tektury, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odzieży i tekstyliów oraz opakowań ze szkła wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem Na obsługiwanym obszarze Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych systemem: indywidualnym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach indywidualnych lub workach foliowych przeznaczonych dla jednej nieruchomości, oraz zbiorowym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach przeznaczonych dla kilku nieruchomości. Wykaz nieruchomości zamieszkałych przypisanych do poszczególnych systemów selektywnej zbiórki zawiera załącznik nr 1 do umowy. W ramach realizacji zadania w systemie indywidualnym Wykonawca zobowiązany jest wyposażać przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość zamieszkałą, przypisaną w załączniku nr 1 do umowy do systemu indywidualnego, w odpowiednią ilość worków z folii LDPE przystosowanych do selektywnej zbiórki odpadów, o pojemności 120 l do papieru i plastiku oraz 80 l do szkła. Pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć na teren nieruchomości najpóźniej w terminie do 09.03.2015 lub w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia nieruchomości do obsługi. Następne worki należy dostarczać w zamian za worki przekazane Wykonawcy co najmniej w tej samej ilości. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów przygotowane przez Zamawiającego oraz harmonogramy odbioru odpadów. Worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce. Kolorystyka worków na odpady worki półprzeźroczyste niebieskie - na papier i tekturę, worki półprzeźroczyste żółte - na metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, worki półprzeźroczyste zielone - na opakowania ze szkła. Na każdą obsługiwaną nieruchomość objętą indywidualnym systemem selektywnej zbiórki Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć na wymianę odpowiednio taką samą ilość worków jaką odebrał z nieruchomości. W przypadku, gdy na jedną nieruchomość zamieszkałą jednorodzinną przypada więcej niż jeden pojemnik na zmieszane odpady komunalne o pojemności do 120 l, ilość dostarczanych worków na poszczególne frakcje zbierane selektywnie należy zwiększyć odpowiednio o każde następne worki o pojemności 120 l na papier i plastik oraz 80 l na szkło Ponadto w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. niezamierzone uszkodzenie worka, zwiększona ilość odpadów zbieranych selektywnie, Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest także do: odbioru papieru i tektury spakowanych w inny sposób niż poprzez umieszczenie w worku do selektywnej zbiórki, np. bele, pudła, wiązanki, odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. UWAGA Wyposażenie nieruchomości objętych systemem indywidualnym w pojemniki indywidualne do selektywnej zbiórki odpadów nie należy do obowiązków Wykonawcy, natomiast Wykonawca zobowiązany jest w ramach świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia do odbierania odpadów zbieranych selektywnie również w ten sposób. W ramach realizacji zadania w systemie zbiorowym Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć obsługiwany obszar w zestawy (gniazd) specjalistycznych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności każdego pojemnika 1500l lub 2500 l, wykonanych z laminatów poliestrowych wzmacnianych włóknem szklanym o szczelnej konstrukcji typu np. dzwon i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce. Każdy zestaw (gniazdo) musi składać się z trzech rodzajów pojemników, tj. pojemnika przeznaczonego na selektywne zbieranie papieru i makulatury, pojemnika przeznaczonego na selektywne zbieranie metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odzieży i tekstyliów oraz pojemnika przeznaczonego na selektywne zbieranie opakowań ze szkła wg wykazu ilościowego pojemników stanowiącego załącznik nr 5 i 5a do Umowy. Zamawiający posiada pojemniki siatkowe w ilości 110 szt. do odbioru plastiku (Zał. Nr 5 i 5a do umowy) Wykonawca zobowiązany jest do obsługi wszystkich pojemników wykazanych w załączniku nr 5 i 5a, Dopuszcza się zastosowanie pojemników typu MGB o pojemności 1100 litrów o odpowiedniej kolorystyce zgodnej z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jaworzyna Śląska. Powyższe Zamawiający dopuszcza pod warunkiem zachowania pojemności pojemników wykazanych w zał. nr 5,i 5a, do umowy tj: jeden pojemnik o pojemności 1500 l dopuszcza się zamianę na jeden pojemnik o pojemności 1100 l., jeden pojemnik o poj.2500 l dopuszcza się zamianę na dwa pojemniki o poj. 1100 l . Jeżeli powyższe zmiany spowodują że ilość pojemników jest niewystarczająca Zamawiający żąda zwiększenia pojemności pojemników bądź ich liczby bez dodatkowego wynagrodzenia. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów muszą zostać ustawione najpóźniej do 09.03.2015r. Miejsca ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym zawiera załącznik nr 5 i 5a do umowy. Dokładne miejsca ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów Zamawiający wskaże Wykonawcy po podpisaniu umowy, podczas wspólnej wizji w terenie. Zamawiający zastrzega, że w trakcie świadczenia usługi może wskazać Wykonawcy inne miejsca ustawienia pojemników, a w takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do ich przestawienia nie później niż w ciągu trzech dni od otrzymania zgłoszenia. Kolorystyka pojemników: pojemniki niebieskie - na papier i makulaturę, pojemniki żółte - na metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, pojemnik zielone - na opakowania ze szkła. Pojemniki do selektywnego zbierania odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu). Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałego utrzymania w czystości i porządku zarówno pojemników do selektywnego zbierania odpadów, jak i terenu wokół tych pojemników. Dodatkowo w okresie zimowym Wykonawca zobowiązany jest do odśnieżenia miejsca ustawienia pojemników do selektywnego zbierania, jak i terenu wokół tych pojemników. Pojemniki muszą być poddawane systematycznemu myciu na zewnątrz oraz co najmniej dwukrotnemu w ciągu roku myciu wnętrz i dezynfekcji (w miesiącach kwiecień i październik). Ponadto Wykonawca odpowiada za utrzymanie pojemników we właściwym stanie technicznym i estetycznym, a w przypadku ich trwałego uszkodzenia zobowiązany jest do ustawienia nowych pojemników. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub zniszczenie pojemników, a także za szkody wyrządzone w mieniu osób trzecich, a związane z eksploatacją pojemników. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych określa się następująco: 1) dla odpadów komunalnych zmieszanych a) Miasto system indywidualny (worki) oraz system zbiorowy - jeden raz na tydzień b) Wieś system indywidualny (worki) oraz system zbiorowy - jeden raz na dwa tygodnie 2) dla papieru i makulatury a) Miasto system indywidualny (worki) - jeden raz na miesiąc Wieś system indywidualny (worki) - jeden raz na miesiąc b) Miasto systemem zbiorowy - dwa razy w miesiącu ( nie dopuszczając do przepełnienia) Wieś system zbiorowy- jeden raz w miesiącu (nie dopuszczając do przepełnienia) 3) dla metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odzieży i tekstyliów: a) Miasto i wieś system indywidualny (worki) - dwa razy w miesiącu b) Miasto system zbiorowy jeden raz na tydzień Wieś system zbiorowy dwa razy w miesiacu 4)dla opakowań ze szkła a) Miasto system indywidualny (worki) jeden raz na miesiąc Wieś system indywidualny (worki) jeden raz na miesiąc b)Miasto system zbiorowy dwa razy w miesiącu (nie dopuszczając do przepełnienia pojemników) Wieś system zbiorowy jeden raz na miesiąc ( nie dopuszczając do przepełnienia pojemników). Odbiór odpadów zbieranych selektywnie oraz ich transport należy dokonywać w taki sposób, aby nie dopuścić do zmieszania tych odpadów, tj. nie doprowadzić do zmieszania poszczególnych frakcji zbieranych selektywnie, jak i nie doprowadzić do zmieszania odpadów zbieranych selektywnie z odpadami zmieszanymi. Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o wszystkich wydarzenia istotnych ze względu na świadczoną usługę, a w szczególności o wszelkich nieprawidłowościach związanych z eksploatacją i lokalizacją pojemników na odpady zbierane selektywnie oraz sposobem segregacji odpadów przez użytkowników, niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych segregowanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą, niemożności wyposażenia nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. Zamawiający wymaga, aby osiągnięte poziomy recyklingu , przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych były zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.poz.645 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. Odpady komunalne segregowane Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) Zamawiający wymaga, aby minimum 98% odpadów zebranych selektywnie o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06, 15 01 07,17 06 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99 zostało przekazanych do recyklingu lub przygotowania do ponownego użycia, Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania comiesięcznego raportu o sposobie zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które zawierać będzie informację o rodzaju i ilości (masie) odebranych odpadów selektywnie zebranych informację o ilości (masie) odpadów poddanych poszczególnym sposobom ich zagospodarowania, informację o miejscach zagospodarowania odpadów selektywnie zebranych. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym niekompletnego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji i choinek wraz z ich zagospodarowaniem Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na obsługiwanym obszarze 2 razy w trakcie trwania umowy zbiórki odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym niekompletnego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji w systemie tzw. wystawki, tj. odebrania odpadów z wyznaczonych miejsc na terenie nieruchomości (w zależności od rodzaju zabudowy oraz dostępności odpady będą gromadzone przy pojemnikach na odpady lub przed nieruchomością) Wykonawca zobowiązany jest ponadto do bieżącego (nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu) odbierania z nieruchomości w okresie następującym po Świętach Bożego Narodzenia (tj. styczeń luty) choinek. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, mebli, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym niekompletnego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wielkogabarytowych opakowań ulegających biodegradacji w systemie tzw. wystawki będzie realizowany na podstawie harmonogramu częstotliwości odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o stwierdzonych w czasie zbiórki nieprawidłowościach, w tym w szczególności o niemożności odebrania z nieruchomości odpadów ze względu na brak Współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. Odpady wielkogabarytowe, meble, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym niekompletny sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznymi i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.). Odpady zielone i (choinki) Wykonawca zobowiązany jest przekazać do zagospodarowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczej wskazanej w Uchwale nr XXIV 617 12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 oraz uchwałach zmieniających, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z z 2013 r. poz. 1399 z póź. zm.)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.03.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Oczyszczania Miasta Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 58-100 Świdnica, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 552204,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1100000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1100000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1100000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Wolności 9, 58-140 Jaworzyna Śląska
woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: urzad@jaworzyna.net
tel: 748 588 230
fax: 748 588 253
Termin składania wniosków lub ofert:
2015-02-17
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 3073620150
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-02-10
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 10 miesięcy
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 98%
WWW ogłoszenia: www.jaworzyna.net
Informacja dostępna pod: Urząd Miejski w Jaworzynie Śląskiej ul. Wolności 9 58-140 Jaworzyna Śląska pok. nr 17
Okres związania ofertą: 60 dni
Kody CPV
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z GMINY JAWORZYNA ŚLĄSKA ORAZ ICH ZAGOSPODAROWANIE Zakład Oczyszczania Miasta Sp. z o.o.
Świdnica
2015-05-13 1 100 000,00