Kowal: Świadczenie usługi oświetleniowej na lata 2015-2016


Numer ogłoszenia: 342074 - 2014; data zamieszczenia: 15.10.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Kowal, ul. Piwna 24, 87-820 Kowal, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2841255, 2842026, faks 54 2842231


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetleniowej na lata 2015-2016.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe oświetlenie ulic, dróg i placów publicznych znajdujących się na terenie Gminy Miasta Kowal, przy użyciu urządzeń będących w ewidencji majątkowej ENERGA - Oświetlenie Sp. z.o.o z siedzibą w Sopocie w ilości 399 punktów świetlnych. 1.Wykonawca, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia, w tym do: a)wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu własnej Infrastruktury; b)oświetlenia ulic, placów i dróg od zmierzchu do świtu, przy czym na życzenie Zamawiającego możliwa jest jednorazowa zmiana czasu załączenia oświetlenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tego tytułu ( inne dodatkowe regulacje czasów załączeń na życzenie Zamawiającego mogą być dokonane za dodatkową uzgodnioną co do wysokości opłatą). c)przystąpienia do usuwania awarii w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego i zakończenia usuwania awarii w ciągu kolejnych 24 godzin chyba, że okazałoby się to niemożliwe z uwagi na konieczność uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie prac związanych z usuwaniem awarii albo też zaistniały trudności z zakupem części do urządzenia oświetleniowego, które uległo awarii i w takim przypadku awaria zostanie usunięta w ciągu 24 godzin od otrzymania zgód stosowanych organów / instytucji lub zakupu części zamiennych. d)utrzymywania w należytym stanie technicznym i estetycznym instalacji oświetleniowej oraz punktów świetlnych, e)utrzymaniu świecenia wszystkich punktów świetlnych od zmierzchu do świtu, w ilości nie mniejszej niż 98%, w tym wymianie spalonych źródeł światła w ciągu 24 h od otrzymania zgłoszenia o nieświeceniu lamp od Zamawiającego f)zapewnienia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów świetlnych; g)dokonywania wszelkich czynności z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego właściwego, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania Usługi Kompleksowej h)dokonywania wszelkich czynności ze sprzedawcą energii elektrycznej. 2. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia słupów i sieci przed nielegalnym poborem prądu i przed przebiciami. Szkody wynikłe z niewykonania tego obowiązku nie mogą obciążać Zamawiającego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1, 09.31.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Ustawa Prawo zamówień publicznych - art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny : Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. (tj. Dz.U.2013 Nr 594 ze zmianami ). Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic gminy Kalisz Pomorski, wystąpiono do właściciela sieci oświetleniowej- spółki ENERGA OŚWIETLENIE z siedzibą w Sopocie o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej usługi konserwacji oświetlenia ulicznego w drodze postępowania konkurencyjnego, zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych. W odpowiedzi, pismo z dnia 29.09.2014 roku - otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, że ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o z siedzibą w Sopocie nie wyraża zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, które należy do ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o. Powyższe uniemożliwia przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Kowal w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.1 a) Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na to, iż usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego Wykonawcę - ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. Prawie wszystkie urządzenia (ok. 80%) służące oświetleniu dróg publicznych na terenie Gminy Miasta Kowal stanowią własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. , która nie wyraża zgody na dopuszczenie innych podmiotów do wykonywania usługi oświetleniowej na terenie gminy, przy wykorzystaniu sieci oświetleniowej stanowiącej majątek przedmiotowej Spółki. W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach dnia 14 lipca 2006 r. nr RKT -46/2006 odmowa przedsiębiorstwa energetycznego udostępnienia swoich urządzeń do eksploatacji osobom trzecim nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. Realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. W tej sytuacji Gmina nie może samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej, gdyż brak jest podstaw prawnych zezwalających na tego typu operacje na cudzym majątku. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o z siedzibą w Sopocie, ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, kraj/woj. pomorskie.


Kowal: Świadczenie usługi oświetleniowej na lata 2015-2016


Numer ogłoszenia: 36678 - 2015; data zamieszczenia: 18.02.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 342074 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Kowal, ul. Piwna 24, 87-820 Kowal, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2841255, 2842026, faks 54 2842231.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetleniowej na lata 2015-2016.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe oświetlenie ulic, dróg i placów publicznych znajdujących się na terenie Gminy Miasta Kowal, przy użyciu urządzeń będących w ewidencji majątkowej ENERGA - Oświetlenie Sp. z.o.o z siedzibą w Sopocie w ilości 399 punktów świetlnych. 1.Wykonawca, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia, w tym do: a)wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu własnej Infrastruktury; b)oświetlenia ulic, placów i dróg od zmierzchu do świtu, przy czym na życzenie Zamawiającego możliwa jest jednorazowa zmiana czasu załączenia oświetlenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tego tytułu ( inne dodatkowe regulacje czasów załączeń na życzenie Zamawiającego mogą być dokonane za dodatkową uzgodnioną co do wysokości opłatą). c)przystąpienia do usuwania awarii w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego i zakończenia usuwania awarii w ciągu kolejnych 24 godzin chyba, że okazałoby się to niemożliwe z uwagi na konieczność uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie prac związanych z usuwaniem awarii albo też zaistniały trudności z zakupem części do urządzenia oświetleniowego, które uległo awarii i w takim przypadku awaria zostanie usunięta w ciągu 24 godzin od otrzymania zgód stosowanych organów / instytucji lub zakupu części zamiennych. d)utrzymywania w należytym stanie technicznym i estetycznym instalacji oświetleniowej oraz punktów świetlnych, e)utrzymaniu świecenia wszystkich punktów świetlnych od zmierzchu do świtu, w ilości nie mniejszej niż 98%, w tym wymianie spalonych źródeł światła w ciągu 24 h od otrzymania zgłoszenia o nieświeceniu lamp od Zamawiającego f)zapewnienia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów świetlnych; g)dokonywania wszelkich czynności z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego właściwego, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania Usługi Kompleksowej h)dokonywania wszelkich czynności ze sprzedawcą energii elektrycznej. 2. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia słupów i sieci przed nielegalnym poborem prądu i przed przebiciami. Szkody wynikłe z niewykonania tego obowiązku nie mogą obciążać Zamawiającego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09.31.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.12.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Energa Oświetlenie spółka z o.o., {Dane ukryte}, 81-855 Sopot, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 350000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    300000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    300000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    300000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Ustawa Prawo zamówień publicznych - art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny : Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. (tj. Dz.U.2013 Nr 594 ze zmianami ). Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic gminy Kalisz Pomorski, wystąpiono do właściciela sieci oświetleniowej- spółki ENERGA OŚWIETLENIE z siedzibą w Sopocie o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej usługi konserwacji oświetlenia ulicznego w drodze postępowania konkurencyjnego, zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych. W odpowiedzi, pismo z dnia 29.09.2014 roku - otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, że ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o z siedzibą w Sopocie nie wyraża zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, które należy do ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o. Powyższe uniemożliwia przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Kowal w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.1 a) Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na to, iż usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego Wykonawcę - ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. Prawie wszystkie urządzenia (ok. 80%) służące oświetleniu dróg publicznych na terenie Gminy Miasta Kowal stanowią własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. , która nie wyraża zgody na dopuszczenie innych podmiotów do wykonywania usługi oświetleniowej na terenie gminy, przy wykorzystaniu sieci oświetleniowej stanowiącej majątek przedmiotowej Spółki. W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach dnia 14 lipca 2006 r. nr RKT -46/2006 odmowa przedsiębiorstwa energetycznego udostępnienia swoich urządzeń do eksploatacji osobom trzecim nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. Realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. W tej sytuacji Gmina nie może samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej, gdyż brak jest podstaw prawnych zezwalających na tego typu operacje na cudzym majątku. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

Adres: ul. Piwna 24, 87-820 Kowal
woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: kowal@kowal.eu
tel: 54 2841255, 2842026
fax: 542 842 231
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 34207420140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-10-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
09310000-5 Elektryczność
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usługi oświetleniowej na lata 2015-2016 Energa Oświetlenie spółka z o.o.
Sopot
2015-02-18 300 000,00