Usługa prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu wraz z windykacją należności.
Opis przedmiotu przetargu: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz Zamawiającego następujących czynności: 1) kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu na wszystkich liniach kursujących w granicach administracyjnych miasta oraz na terenie innych gmin, na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych we wszystkie dni tygodnia nie wyłączając dni wolnych od pracy oraz świąt całą dobę, przy czym Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do zapewnienia kontroli zgodnie z harmonogramem przekazanym przez Zamawiającego, który będzie ustalał: a) codziennie dwie trasy wyznaczone do kontroli z wyszczególnieniem obowiązkowych linii dziennych, b) 6 dni w miesiącu na wskazanych liniach nocnych, c) godziny wykonywania kontroli, przy czym kontrola na wskazanych trasach oraz na liniach nocnych powinna być wykonana w każdej godzinie zegarowej określonej przez Zamawiającego, 2) nakładanie i pobieranie opłat dodatkowych i przewozowych: za brak odpowiedniego dokumentu przewozu, brak ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, nieuiszczenie opłaty za przewożone zwierzęta, naruszenie przepisów o przewozie rzeczy lub zwierząt, spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy przejazdu pojazdu komunikacji miejskiej (w tym także naliczania i pobierania odsetek ustawowych z tytułu niezapłaconych należności, po upływie 14 dni od dnia wystawienia przez kontrolera wezwania), a także opłat manipulacyjnych za anulowanie opłat dodatkowych; 3) prowadzenie windykacji opłat, określonych w pkt 2; 4) rozpatrywanie reklamacji, odwołań i skarg pasażerów dotyczących czynności kontrolnych; 5) uczestniczenie w szkoleniach oraz egzaminach niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, organizowanych przez Zamawiającego; 6) składanie wyjaśnień i raportów, dotyczących wykonywania obowiązków, na każde żądanie Zamawiającego; 7) uczestniczenie w spotkaniach wyjaśniających z udziałem pasażera; 8) wykonywanie dodatkowych czynności związanych z kontrolą biletów, niezbędnych do wykonywania przedmiotu umowy, nie wymienionych w pkt 1-7 powyżej. 1.1.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo okresowego wskazywania dodatkowych linii autobusowych lub tramwajowych do przeprowadzania kontroli. 1.1.2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 7000 kontroli biletowych w każdym miesiącu, z zastrzeżeniem że w okresie lipiec-sierpień Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 6000 kontroli biletowych w miesiącu. 1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje również nabywanie wierzytelności (niezapłaconych w całości lub w części), na zasadach określonych w § 14 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.3.1. Kontrola biletów przeprowadzana będzie na podstawie i zgodnie z wymogami: 1) ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1440 z późn.zm. ); 2) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2015 r., poz.915.); 3) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922); 4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn.zm.); 5) rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. 2006, nr 38, poz. 266); 6) uchwały Nr 55/07 Rady Miasta Torunia z dnia 1 marca 2007 r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu gminnym transportem zbiorowym na terenie Gminy Miasta Toruń (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego Nr 43, poz. 638 oraz z 2014 r., poz. 2051 z późn. zm. ); 7) uchwały Nr 883/14 Rady Miasta Torunia z dnia 23 października 2014 r. w sprawie ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej w gminnych przewozach pasażerskich (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2014 r., poz. 2981 z późn. zm. ); 8) uchwały Nr 884/14 Rady Miasta Torunia z dnia 23 października 2014 r. w sprawie zasad korzystania ze środków lokalnego publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Miasta Toruń na terenie miasta Torunia oraz na terenie innych gmin na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych w tym uprawnień pasażerów do bezpłatnych i ulgowych przejazdów oraz sposobu ustalenia opłat dodatkowych w razie niedopełnienia obowiązku zapłaty należności przewozowych z tytułu przewozu osób, naruszenia przepisów o przewozie zwierząt i rzeczy oraz spowodowania zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2014 r., poz. 2982 z późn. zm. ); 9) zasad kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu oraz ogólnych warunków wykonywania pracy przez kontrolerów, stanowiących załącznik nr 1 do wzoru umowy; 10) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. nr 100, poz. 1024), w szczególności w zakresie obowiązków stworzenia i stosowania przy przetwarzaniu danych odpowiednich procedur i zabezpieczeń technicznych, informatycznych i prawnych wymaganych przepisami prawa. 1.3.2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli biletów zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów wymienionych w pkt 1.3.1. SIWZ, innych przepisów prawa powszechnego lub miejscowego regulujących uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów organizowanych przez Gminę Miasta Toruń na terenie miasta Torunia oraz na terenie innych gmin na mocy zawartych porozumień, a także z umową stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ. 1.3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zasad wykonywania czynności stanowiących przedmiot umowy ustalonych przepisami prawa miejscowego, w szczególności w związku ze zmianą uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących m.in. cen urzędowych za usługi przewozowe, zasad korzystania ze środków komunikacji miejskiej, przepisów porządkowych przy przewozie osób. O zmianie uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących czynności stanowiących przedmiot umowy, Zamawiający będzie informował niezwłocznie, z zachowaniem pisemnej formy powiadomienia. 1.3.4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić co najmniej 16 osób – kontrolerów biletów, w tym co najmniej 6 kontrolerów zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. 1.3.5. Wykonawca odpowiada za dobór osób do prowadzenia kontroli biletów pod względem fachowości i znajomości powszechnie obowiązujących przepisów oraz zasad, o których mowa w pkt 1.3.1. i 1.3.2. SIWZ, a także znajomości przebiegu linii komunikacji miejskiej. 1.3.6. Ustala się następujące kryteria, którym łącznie odpowiadać muszą kontrolerzy: 1) wykształcenie co najmniej zasadnicze; 2) ukończony 20 rok życia; 3) niekaralność potwierdzona aktualnym zaświadczeniem z Krajowego Rejestru Karnego; 4) brak zwolnienia dyscyplinarnego ze stanowiska kontrolera biletów. 1.3.7. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wewnętrznego szkolenia kandydatów na kontrolera w zakresie znajomości przepisów dotyczących zasad kontroli biletów, uprawnień do ulgowych i bezpłatnych przejazdów, obowiązującego cennika opłat oraz znajomości układu sieci komunikacji zbiorowej organizowanej przez Gminę Miasta Toruń 1.3.8. Przez „kontrolę biletów” rozumie się wejście zespołu kontrolerskiego, składającego się minimum z 2 kontrolerów, do pojazdu komunikacji i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd i przewóz zwierząt oraz dokumenty stwierdzające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego. Kontrolerzy Wykonawcy zobowiązani są do potwierdzania przeprowadzenia kontroli u kierowcy autobusu lub motorniczego tramwaju poprzez uzyskanie podpisu prowadzącego pojazd w sporządzonym przez Wykonawcę zestawieniu. W sytuacji wystawienia wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej podczas przeprowadzania kontroli, Zamawiający dopuszcza wpisanie w zestawieniu numeru wezwania bez konieczności uzyskania podpisu kierującego pojazdem. W przypadku braku podpisu kierowcy bądź motorniczego lub numeru wezwania, wykonana kontrola nie będzie uwzględniona przy obliczaniu ilości wykonywanych kontroli. Wykonawca będzie sporządzał zestawienie przeprowadzonych kontroli według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do umowy oraz zestawienie kontroli przeprowadzonych zgodnie z harmonogramem przekazanym przez Zamawiającego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do umowy. 1.3.9. Wykonawca przekazywać będzie w terminie 5 dni roboczych po upływie danego miesiąca kalendarzowego: 1) na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127 środki pieniężne z tytułu zapłaconych opłat przewozowych, opłat manipulacyjnych, opłat dodatkowych oraz odsetek ustawowych za opóźnienie wraz z oprocentowaniem tych środków, wystawiając jednocześnie fakturę za wykonane usługi w kwocie brutto; 2) na rachunek bankowy, z którego dokonano przelewu lub przekazem pocztowym - środki pieniężne nadpłacone przez pasażera, a w przypadku braku możliwości dokonania zwrotu - na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127. Zwrot na rzecz pasażera jest uzasadniony w sytuacji, gdy koszt zwrotu jest niższy od kwoty nadpłaty. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania dokonania zwrotu nadpłaty. W przypadku przekazywania na rachunek Zamawiającego nadpłat Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia zestawienia nadpłat ze wskazaniem: kwoty nadpłaty, nazwy posiadacza rachunku oraz numeru rachunku bankowego, z którego zostały przekazane nadpłacone środki pieniężne. 1.3.10. Wykonawca nabywać będzie od Zamawiającego wierzytelności (niezapłacone w całości lub w części), w terminach określonych w pkt 1.3.10.1. SIWZ, z wyłączeniem wierzytelności wynikających ze spraw, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie odwoławcze (reklamacyjne). Zapłata na rzecz Zamawiającego kwoty z tytułu nabycia wierzytelności, o których mowa w ust.1 będzie następowała w wysokości iloczynu: zadeklarowanej w ofercie ceny za 1 szt. wierzytelności oraz ilości wierzytelności wynikających z zestawienia, o którym mowa w § 14 ust. 4 wzoru umowy. 1.3.10.1. Nabycie, o którym mowa w pkt 1.3.10. nastąpi według stanu na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc ich nabycia, w terminie do 20 dnia miesiąca, w którym wierzytelności są nabywane, zgodnie z następującym harmonogramem: 1) wierzytelności powstałe w miesiącu styczniu 2017 r. w miesiącu sierpniu 2017 r.; 2) wierzytelności powstałe w miesiącu lutym 2017 r. w miesiącu wrześniu 2017 r.; 3) wierzytelności powstałe w miesiącu marcu 2017 r. w miesiącu październiku 2017 r.; 4) wierzytelności powstałe w miesiącu kwietniu 2017 r. w miesiącu listopadzie 2017 r.; 5) wierzytelności powstałe w miesiącu maju 2017 r. w miesiącu grudniu 2017 r.; 6) wierzytelności powstałe w miesiącu czerwcu 2017 r. w miesiącu styczniu 2018 r.; 7) wierzytelności powstałe w miesiącu lipcu 2017 r. w miesiącu lutym 2018 r.; 8) wierzytelności powstałe w miesiącu sierpniu 2017 r. w miesiącu marcu 2018 r. 1.3.10.2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania realizacji decyzji Zamawiającego w zakresie udzielonych ulg w spłacie należności wynikających z wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej w formie rozłożenia na raty bądź odroczenia terminu płatności, wydanych w okresie trwania umowy. 1.3.11. Poza czynnościami związanymi z kontrolą biletów Wykonawca zobowiązany jest do: 1) obserwacji stanu technicznego i sprawności kasowników (w tym nadruków kodów na bilecie) i automatów do sprzedaży biletów oraz niezwłocznego zgłaszania wszelkich zauważonych nieprawidłowości ustnie prowadzącemu pojazd i Zamawiającemu - w formie pisemnej (np. poprzez wpis kontrolera, w zestawieniu wykonanych kontroli stanowiący załącznik nr 2 lub 3 do umowy, dotyczący stwierdzonych nieprawidłowości – przekazany do Zamawiającego w formie elektronicznej); 2) informowania na piśmie MZK w Toruniu Sp. z o. o. oraz Zamawiającego o wszystkich podejrzeniach fałszowania biletów oraz powiadamiania o tych przypadkach organów ścigania; 3) zatrzymywania za pokwitowaniem: a) biletów, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że są sfałszowane, przerabiane, b) dokumentów uprawniających do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, jeżeli legitymuje się nimi nieprawny posiadacz; 4) informowania na piśmie MZK w Toruniu Sp. z o. o. oraz Zamawiającego o przypadkach nieposiadania w sprzedaży biletów przez kierowców i motorniczych (np. wpis kontrolera, w zestawieniu wykonanych kontroli stanowiący załącznik nr 2 lub 3 do umowy – przekazany do Zamawiającego w formie elektronicznej);; 5) pisemnego informowania Zamawiającego o braku rozkładów jazdy na przystankach; 6) informowania ustnie prowadzącego pojazd oraz pisemnie Zamawiającego o zdarzeniach mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy (np.: przewóz materiałów niebezpiecznych, uszkodzenia pojazdu mogące spowodować zniszczenie odzieży pasażera lub uszkodzenie ciała); 7) interweniowania w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów i prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej oraz wzywania odpowiednich służb interwencyjnych oraz ratunkowych. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji, o których mowa w pkt. 1 - 6 powyżej w terminie 2 dni roboczych od chwili stwierdzenia nieprawidłowości, a dokumentów zatrzymanych, o których mowa w pkt 3 powyżej wraz z zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia czynu karalnego w terminie 7 dni od dnia powiadomienia organów ścigania. 1.3.12.Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia zadeklarowanej w ofercie w % skuteczności windykacji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu, liczonej jako iloraz liczby osób, które uiściły w ciągu miesiąca opłatę dodatkową, opłatę manipulacyjną do ogólnej ilości pasażerów ujawnionych bez ważnego biletu w miesiącu. 1.3.13. Wykonawca zobowiązany jest również do: 1) sporządzania raportów na okoliczność zatrzymania pojazdu lub zmiany trasy przejazdu według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do umowy; 2) przyjmowania wpłat należności z tytułu opłat dodatkowych w obrocie gotówkowym i bezgotówkowym; 3) utrzymywania stałego punktu obsługi interesantów (w centrum Torunia) czynnego w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. od 8:00 do 16:00 oraz we wtorek w godz. od 8:00 do 18:00, zapewniającego możliwość: a) przyjmowania interesantów, b) przyjmowania wpłat należności z tytułu przejazdu bez ważnego dokumentu przewozu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Torunia, wskazaną w § 3 ust.1 pkt 8 umowy; 4) udzielania - na żądanie Zamawiającego - wyjaśnień dotyczących realizowanego przedmiotu umowy. 1.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. 1.5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a w zw. z art. 36 ust. 2 pkt. 8a lit c ustawy wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze godzin co najmniej 6 osób na stanowisku kontrolera biletów, wskazanych w pkt. 1.3.4. SIWZ przy czym: 1) Najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z co najmniej 6 osobami zatrudnionymi na stanowiska kontrolera biletów w pełnym wymiarze czasu pracy; 2) Wykonawca ma obowiązek na każde wezwanie Zamawiającego przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie/związanie umową cywilnoprawną osób wykonujących czynności kontrolera; 3) Osoby zatrudnione na stanowisku kontrolera muszą spełniać kryteria, o których mowa w pkt. 1.3.6 SIWZ.
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):
www.bip.torun.plOGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia, krajowy numer identyfikacyjny 59690300000, ul. ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 566 118 713, e-mail , faks 566 118 622.
Adres strony internetowej (URL):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
www.bip.torun.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
www.bip.torun.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
zgodni z zapisem SIWZ pisemnie
Adres:
Wydział Gospodarki Komunalnej, 87 – 100 Toruń, ul. Legionów 220,
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu wraz z windykacją należności.
Numer referencyjny:
180/2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia:
usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz Zamawiającego następujących czynności: 1) kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu na wszystkich liniach kursujących w granicach administracyjnych miasta oraz na terenie innych gmin, na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych we wszystkie dni tygodnia nie wyłączając dni wolnych od pracy oraz świąt całą dobę, przy czym Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do zapewnienia kontroli zgodnie z harmonogramem przekazanym przez Zamawiającego, który będzie ustalał: a) codziennie dwie trasy wyznaczone do kontroli z wyszczególnieniem obowiązkowych linii dziennych, b) 6 dni w miesiącu na wskazanych liniach nocnych, c) godziny wykonywania kontroli, przy czym kontrola na wskazanych trasach oraz na liniach nocnych powinna być wykonana w każdej godzinie zegarowej określonej przez Zamawiającego, 2) nakładanie i pobieranie opłat dodatkowych i przewozowych: za brak odpowiedniego dokumentu przewozu, brak ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, nieuiszczenie opłaty za przewożone zwierzęta, naruszenie przepisów o przewozie rzeczy lub zwierząt, spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy przejazdu pojazdu komunikacji miejskiej (w tym także naliczania i pobierania odsetek ustawowych z tytułu niezapłaconych należności, po upływie 14 dni od dnia wystawienia przez kontrolera wezwania), a także opłat manipulacyjnych za anulowanie opłat dodatkowych; 3) prowadzenie windykacji opłat, określonych w pkt 2; 4) rozpatrywanie reklamacji, odwołań i skarg pasażerów dotyczących czynności kontrolnych; 5) uczestniczenie w szkoleniach oraz egzaminach niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, organizowanych przez Zamawiającego; 6) składanie wyjaśnień i raportów, dotyczących wykonywania obowiązków, na każde żądanie Zamawiającego; 7) uczestniczenie w spotkaniach wyjaśniających z udziałem pasażera; 8) wykonywanie dodatkowych czynności związanych z kontrolą biletów, niezbędnych do wykonywania przedmiotu umowy, nie wymienionych w pkt 1-7 powyżej. 1.1.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo okresowego wskazywania dodatkowych linii autobusowych lub tramwajowych do przeprowadzania kontroli. 1.1.2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 7000 kontroli biletowych w każdym miesiącu, z zastrzeżeniem że w okresie lipiec-sierpień Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 6000 kontroli biletowych w miesiącu. 1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje również nabywanie wierzytelności (niezapłaconych w całości lub w części), na zasadach określonych w § 14 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.3.1. Kontrola biletów przeprowadzana będzie na podstawie i zgodnie z wymogami: 1) ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1440 z późn.zm. ); 2) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2015 r., poz.915.); 3) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922); 4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn.zm.); 5) rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. 2006, nr 38, poz. 266); 6) uchwały Nr 55/07 Rady Miasta Torunia z dnia 1 marca 2007 r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu gminnym transportem zbiorowym na terenie Gminy Miasta Toruń (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego Nr 43, poz. 638 oraz z 2014 r., poz. 2051 z późn. zm. ); 7) uchwały Nr 883/14 Rady Miasta Torunia z dnia 23 października 2014 r. w sprawie ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej w gminnych przewozach pasażerskich (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2014 r., poz. 2981 z późn. zm. ); 8) uchwały Nr 884/14 Rady Miasta Torunia z dnia 23 października 2014 r. w sprawie zasad korzystania ze środków lokalnego publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Miasta Toruń na terenie miasta Torunia oraz na terenie innych gmin na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych w tym uprawnień pasażerów do bezpłatnych i ulgowych przejazdów oraz sposobu ustalenia opłat dodatkowych w razie niedopełnienia obowiązku zapłaty należności przewozowych z tytułu przewozu osób, naruszenia przepisów o przewozie zwierząt i rzeczy oraz spowodowania zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2014 r., poz. 2982 z późn. zm. ); 9) zasad kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu oraz ogólnych warunków wykonywania pracy przez kontrolerów, stanowiących załącznik nr 1 do wzoru umowy; 10) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. nr 100, poz. 1024), w szczególności w zakresie obowiązków stworzenia i stosowania przy przetwarzaniu danych odpowiednich procedur i zabezpieczeń technicznych, informatycznych i prawnych wymaganych przepisami prawa. 1.3.2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli biletów zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów wymienionych w pkt 1.3.1. SIWZ, innych przepisów prawa powszechnego lub miejscowego regulujących uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów organizowanych przez Gminę Miasta Toruń na terenie miasta Torunia oraz na terenie innych gmin na mocy zawartych porozumień, a także z umową stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ. 1.3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zasad wykonywania czynności stanowiących przedmiot umowy ustalonych przepisami prawa miejscowego, w szczególności w związku ze zmianą uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących m.in. cen urzędowych za usługi przewozowe, zasad korzystania ze środków komunikacji miejskiej, przepisów porządkowych przy przewozie osób. O zmianie uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących czynności stanowiących przedmiot umowy, Zamawiający będzie informował niezwłocznie, z zachowaniem pisemnej formy powiadomienia. 1.3.4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić co najmniej 16 osób – kontrolerów biletów, w tym co najmniej 6 kontrolerów zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. 1.3.5. Wykonawca odpowiada za dobór osób do prowadzenia kontroli biletów pod względem fachowości i znajomości powszechnie obowiązujących przepisów oraz zasad, o których mowa w pkt 1.3.1. i 1.3.2. SIWZ, a także znajomości przebiegu linii komunikacji miejskiej. 1.3.6. Ustala się następujące kryteria, którym łącznie odpowiadać muszą kontrolerzy: 1) wykształcenie co najmniej zasadnicze; 2) ukończony 20 rok życia; 3) niekaralność potwierdzona aktualnym zaświadczeniem z Krajowego Rejestru Karnego; 4) brak zwolnienia dyscyplinarnego ze stanowiska kontrolera biletów. 1.3.7. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wewnętrznego szkolenia kandydatów na kontrolera w zakresie znajomości przepisów dotyczących zasad kontroli biletów, uprawnień do ulgowych i bezpłatnych przejazdów, obowiązującego cennika opłat oraz znajomości układu sieci komunikacji zbiorowej organizowanej przez Gminę Miasta Toruń 1.3.8. Przez „kontrolę biletów” rozumie się wejście zespołu kontrolerskiego, składającego się minimum z 2 kontrolerów, do pojazdu komunikacji i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd i przewóz zwierząt oraz dokumenty stwierdzające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego. Kontrolerzy Wykonawcy zobowiązani są do potwierdzania przeprowadzenia kontroli u kierowcy autobusu lub motorniczego tramwaju poprzez uzyskanie podpisu prowadzącego pojazd w sporządzonym przez Wykonawcę zestawieniu. W sytuacji wystawienia wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej podczas przeprowadzania kontroli, Zamawiający dopuszcza wpisanie w zestawieniu numeru wezwania bez konieczności uzyskania podpisu kierującego pojazdem. W przypadku braku podpisu kierowcy bądź motorniczego lub numeru wezwania, wykonana kontrola nie będzie uwzględniona przy obliczaniu ilości wykonywanych kontroli. Wykonawca będzie sporządzał zestawienie przeprowadzonych kontroli według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do umowy oraz zestawienie kontroli przeprowadzonych zgodnie z harmonogramem przekazanym przez Zamawiającego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do umowy. 1.3.9. Wykonawca przekazywać będzie w terminie 5 dni roboczych po upływie danego miesiąca kalendarzowego: 1) na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127 środki pieniężne z tytułu zapłaconych opłat przewozowych, opłat manipulacyjnych, opłat dodatkowych oraz odsetek ustawowych za opóźnienie wraz z oprocentowaniem tych środków, wystawiając jednocześnie fakturę za wykonane usługi w kwocie brutto; 2) na rachunek bankowy, z którego dokonano przelewu lub przekazem pocztowym - środki pieniężne nadpłacone przez pasażera, a w przypadku braku możliwości dokonania zwrotu - na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127. Zwrot na rzecz pasażera jest uzasadniony w sytuacji, gdy koszt zwrotu jest niższy od kwoty nadpłaty. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania dokonania zwrotu nadpłaty. W przypadku przekazywania na rachunek Zamawiającego nadpłat Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia zestawienia nadpłat ze wskazaniem: kwoty nadpłaty, nazwy posiadacza rachunku oraz numeru rachunku bankowego, z którego zostały przekazane nadpłacone środki pieniężne. 1.3.10. Wykonawca nabywać będzie od Zamawiającego wierzytelności (niezapłacone w całości lub w części), w terminach określonych w pkt 1.3.10.1. SIWZ, z wyłączeniem wierzytelności wynikających ze spraw, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie odwoławcze (reklamacyjne). Zapłata na rzecz Zamawiającego kwoty z tytułu nabycia wierzytelności, o których mowa w ust.1 będzie następowała w wysokości iloczynu: zadeklarowanej w ofercie ceny za 1 szt. wierzytelności oraz ilości wierzytelności wynikających z zestawienia, o którym mowa w § 14 ust. 4 wzoru umowy. 1.3.10.1. Nabycie, o którym mowa w pkt 1.3.10. nastąpi według stanu na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc ich nabycia, w terminie do 20 dnia miesiąca, w którym wierzytelności są nabywane, zgodnie z następującym harmonogramem: 1) wierzytelności powstałe w miesiącu styczniu 2017 r. w miesiącu sierpniu 2017 r.; 2) wierzytelności powstałe w miesiącu lutym 2017 r. w miesiącu wrześniu 2017 r.; 3) wierzytelności powstałe w miesiącu marcu 2017 r. w miesiącu październiku 2017 r.; 4) wierzytelności powstałe w miesiącu kwietniu 2017 r. w miesiącu listopadzie 2017 r.; 5) wierzytelności powstałe w miesiącu maju 2017 r. w miesiącu grudniu 2017 r.; 6) wierzytelności powstałe w miesiącu czerwcu 2017 r. w miesiącu styczniu 2018 r.; 7) wierzytelności powstałe w miesiącu lipcu 2017 r. w miesiącu lutym 2018 r.; 8) wierzytelności powstałe w miesiącu sierpniu 2017 r. w miesiącu marcu 2018 r. 1.3.10.2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania realizacji decyzji Zamawiającego w zakresie udzielonych ulg w spłacie należności wynikających z wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej w formie rozłożenia na raty bądź odroczenia terminu płatności, wydanych w okresie trwania umowy. 1.3.11. Poza czynnościami związanymi z kontrolą biletów Wykonawca zobowiązany jest do: 1) obserwacji stanu technicznego i sprawności kasowników (w tym nadruków kodów na bilecie) i automatów do sprzedaży biletów oraz niezwłocznego zgłaszania wszelkich zauważonych nieprawidłowości ustnie prowadzącemu pojazd i Zamawiającemu - w formie pisemnej (np. poprzez wpis kontrolera, w zestawieniu wykonanych kontroli stanowiący załącznik nr 2 lub 3 do umowy, dotyczący stwierdzonych nieprawidłowości – przekazany do Zamawiającego w formie elektronicznej); 2) informowania na piśmie MZK w Toruniu Sp. z o. o. oraz Zamawiającego o wszystkich podejrzeniach fałszowania biletów oraz powiadamiania o tych przypadkach organów ścigania; 3) zatrzymywania za pokwitowaniem: a) biletów, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że są sfałszowane, przerabiane, b) dokumentów uprawniających do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, jeżeli legitymuje się nimi nieprawny posiadacz; 4) informowania na piśmie MZK w Toruniu Sp. z o. o. oraz Zamawiającego o przypadkach nieposiadania w sprzedaży biletów przez kierowców i motorniczych (np. wpis kontrolera, w zestawieniu wykonanych kontroli stanowiący załącznik nr 2 lub 3 do umowy – przekazany do Zamawiającego w formie elektronicznej);; 5) pisemnego informowania Zamawiającego o braku rozkładów jazdy na przystankach; 6) informowania ustnie prowadzącego pojazd oraz pisemnie Zamawiającego o zdarzeniach mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy (np.: przewóz materiałów niebezpiecznych, uszkodzenia pojazdu mogące spowodować zniszczenie odzieży pasażera lub uszkodzenie ciała); 7) interweniowania w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów i prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej oraz wzywania odpowiednich służb interwencyjnych oraz ratunkowych. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji, o których mowa w pkt. 1 - 6 powyżej w terminie 2 dni roboczych od chwili stwierdzenia nieprawidłowości, a dokumentów zatrzymanych, o których mowa w pkt 3 powyżej wraz z zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia czynu karalnego w terminie 7 dni od dnia powiadomienia organów ścigania. 1.3.12.Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia zadeklarowanej w ofercie w % skuteczności windykacji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu, liczonej jako iloraz liczby osób, które uiściły w ciągu miesiąca opłatę dodatkową, opłatę manipulacyjną do ogólnej ilości pasażerów ujawnionych bez ważnego biletu w miesiącu. 1.3.13. Wykonawca zobowiązany jest również do: 1) sporządzania raportów na okoliczność zatrzymania pojazdu lub zmiany trasy przejazdu według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do umowy; 2) przyjmowania wpłat należności z tytułu opłat dodatkowych w obrocie gotówkowym i bezgotówkowym; 3) utrzymywania stałego punktu obsługi interesantów (w centrum Torunia) czynnego w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. od 8:00 do 16:00 oraz we wtorek w godz. od 8:00 do 18:00, zapewniającego możliwość: a) przyjmowania interesantów, b) przyjmowania wpłat należności z tytułu przejazdu bez ważnego dokumentu przewozu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Torunia, wskazaną w § 3 ust.1 pkt 8 umowy; 4) udzielania - na żądanie Zamawiającego - wyjaśnień dotyczących realizowanego przedmiotu umowy. 1.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. 1.5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a w zw. z art. 36 ust. 2 pkt. 8a lit c ustawy wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze godzin co najmniej 6 osób na stanowisku kontrolera biletów, wskazanych w pkt. 1.3.4. SIWZ przy czym: 1) Najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z co najmniej 6 osobami zatrudnionymi na stanowiska kontrolera biletów w pełnym wymiarze czasu pracy; 2) Wykonawca ma obowiązek na każde wezwanie Zamawiającego przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie/związanie umową cywilnoprawną osób wykonujących czynności kontrolera; 3) Osoby zatrudnione na stanowisku kontrolera muszą spełniać kryteria, o których mowa w pkt. 1.3.6 SIWZ.
II.5) Główny kod CPV:
79313000-1
Dodatkowe kody CPV:
79940000-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe:
2. Termin realizacji zamówienia: umowa zostaje zawarta na okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 marca 2018 r., z ustaleniem czasu realizacji obowiązków w następującym harmonogramie: 1) w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. – w zakresie obejmującym kontrolę biletów w pojazdach komunikacji miejskiej; 2) w okresie od 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 marca 2018 r. – w zakresie obejmującym windykację należności, rozpatrywanie skarg, reklamacji i odwołań; 3) w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 31 marca 2018 r. – w zakresie obejmującym nabywanie należności niezapłaconych w całości lub w części.
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnie z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 100.000 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Określenie warunków: Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej 1 usługę w zakresie prowadzenia kontroli biletów oraz windykacji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu w środkach komunikacji miejskiej w mieście liczącym co najmniej 150 tysięcy mieszkańców.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
Wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu - na konto UMT nr 67 1160 2202 0000 0000 6171 9146 z adnotacją „Wadium – 167/2016 przetarg nieograniczony na usługę prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu wraz z windykacją należności” Za datę wniesienia wadium przyjmuję się datę jego wpływu na konto Zamawiającego. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 7. Zwrot wadium 7.1. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: - po wyborze oferty najkorzystniejszej, - po unieważnieniu postępowania, z zastrzeżeniem, o którym mowa w pkt. 7.5. 7.2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza po zawarciu umowy. 7.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena brutto | 60 |
Wskaźnik skuteczności windykacji należności | 40 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. W przypadku zmian, w trakcie realizacji umowy stawek podatku VAT związanych z przedmiotem zamówienia, zmian wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, nie wcześniej niż z dniem wejścia w życie przepisów, z których wynikają w/w zmiany, wynagrodzenie brutto, o którym mowa w § 13 wzoru umowy, ulegnie odpowiednim zmianom. 2. Każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany wynagrodzenia brutto, o której mowa w ust. 1 wzoru umowu Wykonawca jest obowiązany przedstawić Zamawiającemu na piśmie, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów, wpływ zmian stawek podatku VAT, zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowego wynagrodzenia, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają w/w zmiany. Zmiana wynagrodzenia brutto, o której mowa w niniejszym paragrafie następuje po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, w formie aneksu do umowy. 3. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z możliwością zmian czynników, o których wyżej mowa, wpływających na wysokość wynagrodzenia za wykonanie umowy, przedłożyć najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy zestawienie ilościowe pracowników, realizujących zamówienie objęte niniejszą umową, otrzymujących minimalne wynagrodzenie, o którym mowa w przepisach ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę wraz ze wskazaniem procentowego zaangażowania w realizację zamówienia objętego niniejszą umową. Wykonawca jest zobowiązany zgłosić Zamawiającemu zmianę liczby takich pracowników oraz procentowego zaangażowania, w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmiany. 4. Wykonawca jest zobowiązany najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy przedłożyć Zamawiającemu listę zawierającą liczbę osób wraz ze wskazaniem procentowego zaangażowania w realizację zamówienia objętego niniejszą umową, od których wynagrodzeń odprowadzane są składki zdrowotne i na ubezpieczenie społeczne. Wykonawca jest zobowiązany zgłosić Zamawiającemu zmianę liczby takich osób oraz procentowego zaangażowania, w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmiany. 5. W przypadku wystąpienia Wykonawcy o zmianę wysokości wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy z przyczyn określonych w ust. 1, jest on zobowiązany do udostępnienia Zamawiającemu wiarygodnych dokumentów uzasadniających złożony wniosek, w tym w szczególności: list obecności, list płac ze wskazaniem wysokości wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dot. osób realizujących zamówienie objęte niniejszą umową. 6. Nieprzedłożenie lub odmowa udostępnienia dokumentów, o których mowa w ust. 3-5 przez Wykonawcę uprawnia Zamawiającego do odmowy wyrażenia zgody na podwyższenie wysokości wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy. 7. Zwiększenie wynagrodzenia z powodu zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne będzie możliwe jeżeli Wykonawca rzeczywiście wypłaci osobom realizującym zamówienie objęte niniejszą umową należne podwyżki i ureguluje wszystkie należności wynikające z zawartych umów, związanych z wykonaniem przedmiotu umowy wobec ZUS, urzędów skarbowych i innych właściwych podmiotów. 8. Wypłata zwiększonego wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy z przyczyn określonych w ust. 1, nastąpi po spełnieniu wszystkich warunków określonych w niniejszym paragrafie, w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji umowy, potwierdzonego protokołem.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 05/12/2016, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 35205420160 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2016-11-24 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.torun.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.torun.pl |
Okres związania ofertą: | 31 dni |
Kody CPV
79313000-1 | Realizacja usług kontrolnych | |
79940000-5 | Usługi agencji ściągających należności |