Obsługa prawna w 2012 roku w ICSO Blachownia
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, które będą udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym, należące do kategorii 21, czyli usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, określone Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68).

Kędzierzyn-Koźle: Obsługa prawna w 2012 roku w ICSO Blachownia
Numer ogłoszenia: 353264 - 2011; data zamieszczenia: 26.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia" w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Energetyków 9, 47-225 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077 4873470, faks 077 4873060 , strona internetowa www.icso.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna w 2012 roku w ICSO Blachownia.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, które będą udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym, należące do kategorii 21, czyli usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, określone Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68)..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.14.00.00-7.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuICSO Blachownia w Kędzierzynie-Koźlu jest podmiotem funkcjonującym jako instytut badawczy, na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.). Funkcjonowanie Instytutu opiera się na wielu zróżnicowanych płaszczyznach prawnych. Instytut jest państwową jednostką organizacyjną, wyodrębnioną pod względem prawnym, organizacyjnym i ekonomiczno-finansowym i nadzorowaną przez Ministra Gospodarki. Poza działalnością podstawową, obejmującą prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, Instytut prowadzi również działalność gospodarczą związaną przede wszystkim z badaniami i analizami technicznymi oraz wykonywaniem ofert technicznych, projektów i innej dokumentacji technicznej. Głównymi partnerami/klientami Instytutu są duże, średnie i małe przedsiębiorstwa (głównie spółki prawa handlowego) branży chemicznej. ICSO Blachownia opiera również pewien zakres swojej działalności na współpracy z podmiotami takimi jak Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Narodowe Centrum Nauki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w zakresie pozyskiwania dotacji i dofinansowania. Instytut realizuje projekty finansowane lub współfinansowane z funduszy unijnych w ramach rozwoju B+R w przedsiębiorstwach. W ramach szeroko prowadzonej współpracy, zarówno z podmiotami publicznymi jak i przedsiębiorcami, pojawiają się zróżnicowane zagadnienia natury prawnej, do których rozstrzygnięcia nieodzowne jest skorzystanie z usług prawnika.W związku z prowadzoną działalnością Instytut staje się adresatem pism, wniosków i pozwów powodujących konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy prawnej celem zapewnienia zastępstwa procesowego w postępowaniach toczących się przed sądami i innymi organami orzekającymi. Instytut podlega ponadto obowiązkowemu wpisowi do KRS - rejestru przedsiębiorców. Nie bez znaczenia pozostaje zatem konieczność rejestrowania licznych zmian w KRS, wynikających ze zmian w ustawach jak i w statucie Instytutu. Bieżąca obsługa prawna Instytutu polega na: -występowaniu przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, -sporządzaniu, opiniowaniu i realizacji umów z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego, -sporządzaniu opinii prawnych, -doradztwie prawnym, -opiniowaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, -obecności w dni robocze w siedzibie Zamawiającego stosownie do jego potrzeb,a także dostępności telefonicznej i elektronicznej. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Instytutu wymaga - poza występowaniem przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego - także wykonywania pozostałych wskazanych wyżej usług prawniczych. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Instytutu na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym w zakresie. Ustawa p.z.p. nie zakazuje łączenia usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością i racjonalnością takiego działania. Zgodnie z art. 5 ust. 1b p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Przytoczony przepis w pełni uzasadnia tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi instytutów badawczych (poprzednio jednostek badawczo-rozwojowych). Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Na podstawie doświadczeń z poprzednich lat jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Instytutu i realizacji jego zadań. Co więcej, zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Z uwagi na powyższe okoliczności, w ramach przedmiotu zamówienia zamawiający zamierza zawrzeć umowę z wykonawcą dotychczas świadczącym usługi prawnicze na rzecz zamawiającego - Kancelarią Adwokacką Jerzego Piaseckiego z siedzibą w Opolu. Dotychczasowy wykonawca prowadzi obsługę prawną Instytutu od 6 lat i doskonale zna specyfikę działalności Instytutu. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie procesy sądowe. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż w chwili obecnej toczą się trzy sprawy sądowe przeciwko Instytutowi oraz dwie z powództwa Instytutu (sprawa o ustalenie autorstwa projektów wynalazczych, sprawa o zapłatę). Ponadto Instytut występuje jako oskarżyciel posiłkowy w sprawie karnej toczącej się przed Sądem Okręgowym w Opolu. Do powyższych postępowań należy dodać również postępowania administracyjne toczące się przed Urzędem Patentowym RP, w których często występują sporne interesy i istnieje potrzeba uzgadniania z profesjonalnym prawnikiem rozwiązań zgodnych z interesem Instytutu. Niejednokrotnie sprawy sądowe są ściśle powiązane z innymi toczącymi się lub prawomocnie zakończonymi postępowaniami. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie posiada wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość oraz szybkość w podejmowaniu decyzji. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, wzorowo układająca się współpraca z adw. Jerzym Piaseckim pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny wykonawca potrzebowałby ogromnej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Instytutu, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne tj. art 5 ust. 1 a pkt 1 i art 5 ust. 1b oraz art. 66 ustawy Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Obsługa prawna w 2012 r. w ICSO Blachownia
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Adwokacka Jerzy Piasecki, ul. Sienkiewicza 3, 45-037 Opole, kraj/woj. opolskie.
Kędzierzyn-Koźle: Obsługa prawna w 2012 roku w ICSO Blachownia
Numer ogłoszenia: 309313 - 2011; data zamieszczenia: 25.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 353264 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia" w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Energetyków 9, 47-225 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077 4873470, faks 077 4873060.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna w 2012 roku w ICSO Blachownia.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, które będą udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym, należące do kategorii 21, czyli usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, określone Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68)..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.14.00.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.11.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Adwokacka Jerzy Piasecki, {Dane ukryte}, 45-037 Opole, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 139639,50 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
177120,00
Oferta z najniższą ceną:
177120,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
177120,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
uzasadnienie prawne: zgodnie z art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 b i art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.). Uzasadnienie faktyczne: ICSO Blachownia w Kędzierzynie-Koźlu jest podmiotem funkcjonującym jako instytut badawczy, na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.). Funkcjonowanie Instytutu opiera się na wielu zróżnicowanych płaszczyznach prawnych. Instytut jest państwową jednostką organizacyjną, wyodrębnioną pod względem prawnym, organizacyjnym i ekonomiczno-finansowym i nadzorowaną przez Ministra Gospodarki. Poza działalnością podstawową, obejmującą prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, Instytut prowadzi również działalność gospodarczą związaną przede wszystkim z badaniami i analizami technicznymi oraz wykonywaniem ofert technicznych, projektów i innej dokumentacji technicznej. Głównymi partnerami/klientami Instytutu są duże, średnie i małe przedsiębiorstwa (głównie spółki prawa handlowego) branży chemicznej. ICSO Blachownia opiera również pewien zakres swojej działalności na współpracy z podmiotami takimi jak Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Narodowe Centrum Nauki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w zakresie pozyskiwania dotacji i dofinansowania. Instytut realizuje projekty finansowane lub współfinansowane z funduszy unijnych w ramach rozwoju B+R w przedsiębiorstwach. W ramach szeroko prowadzonej współpracy, zarówno z podmiotami publicznymi jak i przedsiębiorcami, pojawiają się zróżnicowane zagadnienia natury prawnej, do których rozstrzygnięcia nieodzowne jest skorzystanie z usług prawnika. W związku z prowadzoną działalnością Instytut staje się adresatem pism, wniosków i pozwów powodujących konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy prawnej celem zapewnienia zastępstwa procesowego w postępowaniach toczących się przed sądami i innymi organami orzekającymi. Instytut podlega ponadto obowiązkowemu wpisowi do KRS - rejestru przedsiębiorców. Nie bez znaczenia pozostaje zatem konieczność rejestrowania licznych zmian w KRS, wynikających ze zmian w ustawach jak i w statucie Instytutu. Bieżąca obsługa prawna Instytutu polega na: -występowaniu przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, -sporządzaniu, opiniowaniu i realizacji umów z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego, -sporządzaniu opinii prawnych, -doradztwie prawnym, -opiniowaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, -obecności w dni robocze w siedzibie Zamawiającego stosownie do jego potrzeb,a także dostępności telefonicznej i elektronicznej. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Instytutu wymaga - poza występowaniem przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi i doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego - także wykonywania pozostałych wskazanych wyżej usług prawniczych. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Instytutu na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na usługi prawnicze w pozostałym w zakresie. Ustawa p.z.p. nie zakazuje łączenia usług prawniczych w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością i racjonalnością takiego działania. Zgodnie z art. 5 ust. 1b p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Przytoczony przepis w pełni uzasadnia tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi instytutów badawczych (poprzednio jednostek badawczo-rozwojowych). Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Na podstawie doświadczeń z poprzednich lat jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Instytutu i realizacji jego zadań. Co więcej, zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Z uwagi na powyższe okoliczności, w ramach przedmiotu zamówienia zamawiający zawarł umowę z wykonawcą dotychczas świadczącym usługi prawnicze na rzecz zamawiającego - Kancelarią Adwokacką Jerzego Piaseckiego z siedzibą w Opolu. Dotychczasowy wykonawca prowadzi obsługę prawną Instytutu od 6 lat i doskonale zna specyfikę działalności Instytutu. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie procesy sądowe. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż w chwili obecnej toczą się trzy sprawy sądowe przeciwko Instytutowi oraz dwie z powództwa Instytutu (sprawa o ustalenie autorstwa projektów wynalazczych, sprawa o zapłatę). Ponadto Instytut występuje jako oskarżyciel posiłkowy w sprawie karnej toczącej się przed Sądem Okręgowym w Opolu. Do powyższych postępowań należy dodać również postępowania administracyjne toczące się przed Urzędem Patentowym RP, w których często występują sporne interesy i istnieje potrzeba uzgadniania z profesjonalnym prawnikiem rozwiązań zgodnych z interesem Instytutu. Niejednokrotnie sprawy sądowe są ściśle powiązane z innymi toczącymi się lub prawomocnie zakończonymi postępowaniami. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie posiada wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość oraz szybkość w podejmowaniu decyzji. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki miało by przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, wzorowo układająca się współpraca z adw. Jerzym Piaseckim pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny wykonawca potrzebowałby ogromnej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Instytutu, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 35326420110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-10-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.icso.com.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79140000-7 | Doradztwo prawne i usługi informacyjne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Obsługa prawna w 2012 roku w ICSO Blachownia | Kancelaria Adwokacka Jerzy Piasecki Opole | 2011-11-25 | 177 120,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-11-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791400007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 177 120,00 zł Minimalna złożona oferta: 177 120,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 177 120,00 zł Maksymalna złożona oferta: 177 120,00 zł |