Nowa Sól: Świadczenie powszechnych usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Nowej Soli


Numer ogłoszenia: 411546 - 2010; data zamieszczenia: 16.12.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy w Nowej Soli, ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 24, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 0-68 3569700, faks 0-68 3569702 , strona internetowa www.nowa-sol.sr.gov.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Nowej Soli.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia będzie świadczenie usług pocztowych o wadze do i ponad 50g w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych oraz zwracania przesyłek rejestrowych wraz z usługami komplementarnymi i specjalnymi w kategoriach przesyłek priorytetowych i ekonomicznych opłacanych przy użyciu maszyny do frankowania w rozumieniu ustawy z dnia 12.06.2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.), a także odbiór uporządkowanych przesyłek z siedziby Zamawiającego do punktu pocztowego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 litera a ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Dlatego w tym przypadku zachodzi przesłanka do uznania, iż postępowanie na świadczenie usług pocztowych dla Sądu składa się z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług dotyczących przesyłek niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8. Udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych, w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych został oszacowany na kwotę nieprzekraczającą wartości 14.000 EURO Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Jednak za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia fakt, że z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie oddzielnych umów, biorąc pod uwagę mniejszą ilość przesyłek o wadze powyżej 50 g oraz sposób opłacania usługi za pomocą frankownicy i za opłatą uiszczaną z dołu, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników biura podawczego Sądu, co mogłoby powodować opóźnienia w ekspedycji korespondencji sądowej, narażając Sąd na zarzut naruszenia prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki. Zamawiający Sąd Rejonowy w Nowej Soli udzielając zamówienia na szeroko rozumianą usługę pocztową związany jest, nie tylko regulacjami Prawa zamówień publicznych, ale również Kodeksem postępowania karnego, Kodeksem postępowania cywilnego, Regulaminem wewnętrznego urzędowania sądów powszechnych, który mówi: § 68. 1. Prezes sądu przy wyborze sposobu doręczania przesyłek sądowych uwzględnia koszty i skuteczność doręczeń. 2. Doręczenia przesyłek sądowych mogą być realizowane przez pocztę i innych operatorów uprawnionych do prowadzenia działalności w zakresie usług pocztowych na podstawie ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm.9)), z uwzględnieniem okoliczności wskazanych w ust. 1. Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo pocztowe, dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy, czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, co jednocześnie wyklucza w takiej sytuacji konkurencję pomiędzy operatorami pocztowymi a operatorem publicznym, uzasadnione jest udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. Na możliwość zastosowania tego trybu wskazał również ustawodawca w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto tylko Poczta Polska może zapewnić sprawne i prawidłowe realizowanie przedmiotowego zamówienia.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A. Centrum Poczty, Przedstawicielstwo Handlowe w Zielonej Górze, ul. Elektronowa 1, 67-100 Zielona Góra, kraj/woj. lubuskie.

Adres: ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 24, 67-100 Nowa Sól
woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: sekretariat@nowa-sol.sr.gov.pl
tel: 0-68 3569700
fax: 0-68 3569702
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 41154620100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-12-15
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.nowa-sol.sr.gov.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe