Nowy Dwór Mazowiecki: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012


Numer ogłoszenia: 415426 - 2011; data zamieszczenia: 07.12.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Mazowiecka 10, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 022 7753679, 7753258, faks 022 7753679 , strona internetowa www.nowodworski.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012. Usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą polegać na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: a) przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - w obrocie krajowym i zagranicznym; b) przesyłki niezastrzeżone dla dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - w obrocie krajowym i zagranicznym; c) usługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie wszystkich przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot i reklamacje, będzie realizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli jego przedmiotem są usługi, które mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego postępowania jest świadczenie usług pocztowych przez publicznego operatora Poczta Polska S.A., któremu na podstawie art. 47 w związku z art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189 poz. 1159 ze zm) przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej 50 gram oraz ich ewentualnych zwrotów. Inni Wykonawcy świadczący usługi pocztowe nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (zgodnie z art. 47 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol naturalny na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie zamówienia z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, gdzie stwierdzono, iż art. 7 dyrektywy 97/67/WE pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są (zgodnie z tą dyrektywą) zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy nadmienić, iż w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych - ustawodawca wskazał na możliwość udzielenia zamówienia na zastrzeżone usługi pocztowe w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Dlatego w tym przypadku zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia Poczcie Polskiej S.A. na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy - Prawo pocztowe, przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Analiza ilości przesyłek realizowanych przez Zamawiającego w ciągu ostatnich 12 miesięcy wskazuje, iż udział przesyłek przekraczających granicę wagową 50 gram w całości zamówienia na usługi pocztowe wyniosła ok. 10% udziału ilościowego, przy wartości kwotowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro. Podział przedmiotowego zamówienia na dwie części dotyczące odpowiednio świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego oraz dla niego niezastrzeżonych, spowodowałby zatem udzielenie zamówienia na świadczenie niezastrzeżonych usług pocztowych w trybie art. 4 pkt 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych, tj. bez zastosowania przepisów niniejszej ustawy, co skutkowałoby ponownym wyborem Poczty Polskiej S.A. na Wykonawcę przedmiotowych usług z uwagi na przesłanki wskazane poniżej. Za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia również fakt, iż z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, koniecznych dla zapewnienia prawidłowego wykonywania czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie dwóch odrębnych umów z różnymi Wykonawcami (jednej dla przesyłek zastrzeżonych, a drugiej dla niezastrzeżonych) byłoby nieracjonalne i nieekonomiczne, bowiem spowodowałoby zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników Zamawiającego, wymagałoby bowiem przesunięcia dodatkowej obsługi do czynności kancelaryjnych, prowadzenia osobnych książek nadawczych oraz utrudniłoby ewentualne czynności reklamacyjne, co mogłoby spowodować opóźnienia w ekspediowaniu przesyłek, co jest niedopuszczalne ze względu na zachowanie terminowości pracy urzędu. Ponadto analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów pocztowych w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i zagranicy czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego dotyczącego chociażby placówek pocztowych. Ponadto doręczanie pism w Starostwie odbywa się również na podstawie Kodeksu postępowania administracyjnego, z uwzględnieniem art. 39 niniejszej ustawy, który mówi wprost, iż organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy, przy zastrzeżeniu art. 57 § 5 ust. 2 Kodeksu (Rozdział 10 - Terminy), w którym ustawodawca jednoznacznie wskazał, iż termin (w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego) uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce operatora publicznego, którego status w myśl art. 3 pkt 12 ustawy - Prawo pocztowe w związku z art. 46 ust. 2 oraz art. 47 ust. 1 niniejszej ustawy przysługuje wyłącznie Poczcie Polskiej S.A. Powołanie się na niniejszą przesłankę znajduje również odzwierciedlenie w samej ustawie - Prawo zamówień publicznych, gdzie ustawodawca, choćby w art. 198b ust. 2 wskazując na konieczność zachowania dla ważności dokonywanej czynności przewidzianego ustawą terminu, posługuje się terminem placówki pocztowej operatora publicznego, co w praktyce pozwala uznać, iż tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska S.A. umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych oraz jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art. 45 ustawy - Prawo Pocztowe (tj. że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego). Ponadto w chwili obecnej jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, oraz uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy - Prawo pocztowe). Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Starostwa, wymaga się zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą, co z uwagi na ok. 90 % udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia w całości, a zatem tak dla przesyłek o wadze poniżej 50 gram, jak i dla przesyłek przekraczających niniejszą granicę wagową. Powyższe okoliczności przesądzają zatem o wyborze przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego Wykonawcę - Pocztę Polską S.A.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A., ul. Rakowiecka 26, 00-940 WARSZAWA, kraj/woj. mazowieckie.


Nowy Dwór Mazowiecki: Świadczenie usług pocztowych pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012


Numer ogłoszenia: 27976 - 2012; data zamieszczenia: 30.01.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 415426 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Mazowiecka 10, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 022 7753679, 7753258, faks 022 7753679.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012. Usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą polegać na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: a) przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - w obrocie krajowym i zagranicznym; b) przesyłki niezastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - w obrocie krajowym i zagranicznym; c) usługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie wszystkich przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot i reklamacje, będzie realizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POCZTA POLSKA S.A., {Dane ukryte}, 00-940 WARSZAWA, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 144534,60 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    156000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    156000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    156000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli jego przedmiotem są usługi, które mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego postępowania jest świadczenie usług pocztowych przez publicznego operatora Poczta Polska S.A., któremu na podstawie art. 47 w związku z art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189 poz. 1159 ze zm) przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej 50 gram oraz ich ewentualnych zwrotów. Inni Wykonawcy świadczący usługi pocztowe nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (zgodnie z art. 47 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol naturalny na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie zamówienia z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, gdzie stwierdzono, iż art. 7 dyrektywy 97/67/WE pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są (zgodnie z tą dyrektywą) zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy nadmienić, iż w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych - ustawodawca wskazał na możliwość udzielenia zamówienia na zastrzeżone usługi pocztowe w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Dlatego w tym przypadku zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia Poczcie Polskiej S.A. na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy - Prawo pocztowe, przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Analiza ilości przesyłek realizowanych przez Zamawiającego w ciągu ostatnich 12 miesięcy wskazuje, iż udział przesyłek przekraczających granicę wagową 50 gram w całości zamówienia na usługi pocztowe wyniosła ok. 10% udziału ilościowego, przy wartości kwotowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro. Podział przedmiotowego zamówienia na dwie części dotyczące odpowiednio świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego oraz dla niego niezastrzeżonych, spowodowałby zatem udzielenie zamówienia na świadczenie niezastrzeżonych usług pocztowych w trybie art. 4 pkt 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych, tj. bez zastosowania przepisów niniejszej ustawy, co skutkowałoby ponownym wyborem Poczty Polskiej S.A. na Wykonawcę przedmiotowych usług z uwagi na przesłanki wskazane poniżej. Za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia również fakt, iż z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, koniecznych dla zapewnienia prawidłowego wykonywania czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie dwóch odrębnych umów z różnymi Wykonawcami (jednej dla przesyłek zastrzeżonych, a drugiej dla niezastrzeżonych) byłoby nieracjonalne i nieekonomiczne, bowiem spowodowałoby zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników Zamawiającego, wymagałoby bowiem przesunięcia dodatkowej obsługi do czynności kancelaryjnych, prowadzenia osobnych książek nadawczych oraz utrudniłoby ewentualne czynności reklamacyjne, co mogłoby spowodować opóźnienia w ekspediowaniu przesyłek, co jest niedopuszczalne ze względu na zachowanie terminowości pracy urzędu. Ponadto analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów pocztowych w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i zagranicy czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego dotyczącego chociażby placówek pocztowych. Ponadto doręczanie pism w Starostwie odbywa się również na podstawie Kodeksu postępowania administracyjnego, z uwzględnieniem art. 39 niniejszej ustawy, który mówi wprost, iż organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy, przy zastrzeżeniu art. 57 § 5 ust. 2 Kodeksu (Rozdział 10 - Terminy), w którym ustawodawca jednoznacznie wskazał, iż termin (w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego) uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce operatora publicznego, którego status w myśl art. 3 pkt 12 ustawy - Prawo pocztowe w związku z art. 46 ust. 2 oraz art. 47 ust. 1 niniejszej ustawy przysługuje wyłącznie Poczcie Polskiej S.A. Powołanie się na niniejszą przesłankę znajduje również odzwierciedlenie w samej ustawie - Prawo zamówień publicznych, gdzie ustawodawca, choćby w art. 198b ust. 2 wskazując na konieczność zachowania dla ważności dokonywanej czynności przewidzianego ustawą terminu, posługuje się terminem placówki pocztowej operatora publicznego, co w praktyce pozwala uznać, iż tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska S.A. umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych oraz jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art. 45 ustawy - Prawo Pocztowe (tj. że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego). Ponadto w chwili obecnej jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, oraz uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy - Prawo pocztowe). Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Starostwa, wymaga się zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą, co z uwagi na ok. 90 % udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia w całości, a zatem tak dla przesyłek o wadze poniżej 50 gram, jak i dla przesyłek przekraczających niniejszą granicę wagową. Powyższe okoliczności przesądzają zatem o wyborze przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego Wykonawcę - Pocztę Polską S.A.

Adres: ul. Mazowiecka 10, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: starosta.wnd@powiatypolskie.pl
tel: 022 7753679, 7753258
fax: 022 7753679
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 41542620110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-12-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.nowodworski.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług pocztowych pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim w roku 2012 POCZTA POLSKA S.A.
WARSZAWA
2012-01-30 156 000,00