Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek [DSP.WW.43.2012]
Opis przedmiotu przetargu: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek zgodnie z ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174 , poz. 1038) oraz na zasadach określonych w SIWZ

Lublin: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek [DSP.WW.43.2012]
Numer ogłoszenia: 510378 - 2012; data zamieszczenia: 13.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej , ul. Tomasza Zana 38, 20-601 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 528 76 50, faks 81 528 76 30.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.rops.lubelskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek [DSP.WW.43.2012].
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek zgodnie z ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174 , poz. 1038) oraz na zasadach określonych w SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usługi zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymagania wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDziałalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia może być zgodnie z art. 75 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej prowadzona przez: uczelnie, szkoły prowadzące działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych oraz podmioty lecznicze; inne podmioty po uzyskaniu wpisu do właściwego rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna, że Wykonawca spełni powyższy warunek, jeśli wykaże się wykonaniem należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Warunki dokonania zmiany umowy: 1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy. 2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy. 3) Za zgodą Zamawiającego zmiana wykładowcy wynikająca z ważnych przyczyn, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowana przez Wykonawcę w zastępstwo osoba będzie posiadała wymagane w SIWZ wykształcenie, kwalifikacje i doświadczeni zawodowe. 4) Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy. 5) Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.rops.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 20-601 Lublin, ul. Zana 38 Nr faksu (81) 528 76 30 Adres e-mail: lukasz.wrobel@lubelskie.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
08.01.2013 godzina 12:00, miejsce: REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 20-601 Lublin, ul. Zana 38 Pok. 610.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamawiający zastrzega sobie, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby uczestników szkolenia o 20%.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa rodzinnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakładana liczba osób: 6. Miejsce kształcenia: Lublin. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 995 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 665 godzin, w tym - część teoretyczna - 420 godzin - część praktyczna - 245 godzin Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w szkoleniu, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia kwalifikacyjnego: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Zapewnić, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego. KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa rodzinnego lub w dziedzinie pokrewnej; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa psychiatrycznego [Miejsce kształcenia: Lublin].
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakładana liczba uczestników: 6 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 1 190 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 860 godzin, w tym - część teoretyczna - 330 godzin - część praktyczna - 560 godzin Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Zaprojektować, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Zaprojektować literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego. KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30
CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa psychiatrycznego [Miejsce kształcenia: Zamość].
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakładana liczba uczestników: 5 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 1 190 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 860 godzin, w tym - część teoretyczna - 330 godzin - część praktyczna - 560 godzin Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Zaprojektować, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Zaprojektować literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego. KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30
CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa opieki długoterminowej [Miejsce kształcenia Lublin].
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakładana liczba uczestników: 8 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 900 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 570 godzin, w tym - część teoretyczna - 360 godzin - część praktyczna - 210 godzin Kwalifikacje kadry dydaktycznej 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych i niepełnosprawnych, opieki długoterminowej lub w dziedzinie pokrewnej; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień. Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia kwalifikacyjnego: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Przewidzieć, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30
CZĘŚĆ Nr:
5
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa opieki długoterminowej [Miejsce kształcenia Zamość].
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakładana liczba uczestników: 9 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 900 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 570 godzin, w tym - część teoretyczna - 360 godzin - część praktyczna - 210 godzin Kwalifikacje kadry dydaktycznej 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych i niepełnosprawnych, opieki długoterminowej lub w dziedzinie pokrewnej; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień. Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia kwalifikacyjnego: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Przewidzieć, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 51037820120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-12-12 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 630 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 5 |
Kryterium ceny: | 70% |
WWW ogłoszenia: | www.rops.lubelskie.pl |
Informacja dostępna pod: | REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 20-601 Lublin, ul. Zana 38 Nr faksu (81) 528 76 30 Adres e-mail: lukasz.wrobel@lubelskie.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80560000-7 | Usługi szkolenia w dziedzinie zdrowia i pierwszej pomocy |