Lublin: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek [DSP.WW.43.2012]


Numer ogłoszenia: 510378 - 2012; data zamieszczenia: 13.12.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej , ul. Tomasza Zana 38, 20-601 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 528 76 50, faks 81 528 76 30.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.rops.lubelskie.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek [DSP.WW.43.2012].


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek zgodnie z ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174 , poz. 1038) oraz na zasadach określonych w SIWZ.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.


  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usługi zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.56.00.00-7.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 5.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymagania wniesienia wadium


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia może być zgodnie z art. 75 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej prowadzona przez: uczelnie, szkoły prowadzące działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych oraz podmioty lecznicze; inne podmioty po uzyskaniu wpisu do właściwego rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni powyższy warunek, jeśli wykaże się wykonaniem należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch szkoleń specjalizacyjnych dla pielęgniarek


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Warunki dokonania zmiany umowy: 1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy. 2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy. 3) Za zgodą Zamawiającego zmiana wykładowcy wynikająca z ważnych przyczyn, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowana przez Wykonawcę w zastępstwo osoba będzie posiadała wymagane w SIWZ wykształcenie, kwalifikacje i doświadczeni zawodowe. 4) Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy. 5) Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.rops.lubelskie.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 20-601 Lublin, ul. Zana 38 Nr faksu (81) 528 76 30 Adres e-mail: lukasz.wrobel@lubelskie.pl.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
08.01.2013 godzina 12:00, miejsce: REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 20-601 Lublin, ul. Zana 38 Pok. 610.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamawiający zastrzega sobie, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby uczestników szkolenia o 20%.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa rodzinnego.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakładana liczba osób: 6. Miejsce kształcenia: Lublin. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 995 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 665 godzin, w tym - część teoretyczna - 420 godzin - część praktyczna - 245 godzin Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w szkoleniu, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia kwalifikacyjnego: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Zapewnić, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego. KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa rodzinnego lub w dziedzinie pokrewnej; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.56.00.00-7.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.09.2014.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30


CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa psychiatrycznego [Miejsce kształcenia: Lublin].


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakładana liczba uczestników: 6 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 1 190 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 860 godzin, w tym - część teoretyczna - 330 godzin - część praktyczna - 560 godzin Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Zaprojektować, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Zaprojektować literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego. KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.56.00.00-7.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.09.2014.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30


CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa psychiatrycznego [Miejsce kształcenia: Zamość].


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakładana liczba uczestników: 5 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 1 190 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 860 godzin, w tym - część teoretyczna - 330 godzin - część praktyczna - 560 godzin Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Zaprojektować, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Zaprojektować literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego. KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.56.00.00-7.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.09.2014.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30


CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa opieki długoterminowej [Miejsce kształcenia Lublin].


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakładana liczba uczestników: 8 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 900 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 570 godzin, w tym - część teoretyczna - 360 godzin - część praktyczna - 210 godzin Kwalifikacje kadry dydaktycznej 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych i niepełnosprawnych, opieki długoterminowej lub w dziedzinie pokrewnej; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień. Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia kwalifikacyjnego: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Przewidzieć, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.56.00.00-7.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.09.2014.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30


CZĘŚĆ Nr:
5
NAZWA:
Szkolenie specjalizacyjne pielęgniarstwa opieki długoterminowej [Miejsce kształcenia Zamość].


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakładana liczba uczestników: 9 osób. Okres kształcenia: styczeń 2013 - wrzesień 2014 r. Łączną liczba godzin: 900 godzin dydaktycznych, w tym: - blok ogólnozawodowy - 330 godzin - blok specjalistyczny - 570 godzin, w tym - część teoretyczna - 360 godzin - część praktyczna - 210 godzin Kwalifikacje kadry dydaktycznej 1. Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających: 1) tytuł naukowy profesora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 2) stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów; 3) stopień naukowy doktora w dziedzinie odpowiadającej tematyce wykładów. 2. Wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem specjalizacji, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają co najmniej jeden z warunków: 1) posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa; 2) posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych i niepełnosprawnych, opieki długoterminowej lub w dziedzinie pokrewnej; 3) posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem specjalizacji; 4) posiadają ukończone studia wyższe na kierunku mającym zastosowanie w ochronie zdrowia lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień. Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem szkolenia mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem szkolenia oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny. Sposób organizacji Za przebieg i organizację szkolenia kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia. Planując realizację szkolenia organizator powinien: 1. Opracować program kształcenia. 2. Opracować regulamin organizacyjny szkolenia, który w szczególności określa: a) organizację szkolenia, b) zasady i sposób naboru osób, c) prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, d) zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne, e) zasady przeprowadzenia egzaminu. 3. Powołać kierownika szkolenia kwalifikacyjnego; Do zadań kierownika szkolenia oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć: a) współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej, b) przedstawienie uczestnikom szkolenia: celu, programu i organizacji szkolenia, c) ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć, d) pomaganie w rozwiązywaniu problemów, e) udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom szkolenia, f) zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu szkolenia, g) zaliczanie szkolenia i dokonanie wpisu w karcie szkolenia kwalifikacyjnego. W dniu rozpoczęcia szkolenia każdy uczestnik powinien otrzymać: a) harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych, b) wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia, c) kartę szkolenia kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia. 4. Powołać komisję kwalifikacyjną. 5. Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem szkolenia opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne. Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy: a) instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.), b) instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.), c) instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości i umiejętności). 6. Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym. 7. Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników szkolenia kwalifikacyjnego: a) sale wykładowe, b) sale warsztatowe, c) pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę, d) pracownie informatyczne. 8. Przewidzieć, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących. 9. Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania. 10. Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. 11. Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia. Sposób sprawdzania efektów nauczania W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 1. Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem szkolenia kwalifikacyjnego. 2. Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.56.00.00-7.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.09.2014.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń specjalizacyjnych - 30

Adres: Diamentowa 2, 20-447 Lublin
woj. lubelskie
Dane kontaktowe: email: karolina.mozdzen@lubelskie.pl
tel: 81 528 76 50
fax: 81 528 76 30
Termin składania wniosków lub ofert:
2013-01-07
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 51037820120
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2012-12-12
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 630 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: TAK
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 5
Kryterium ceny: 70%
WWW ogłoszenia: www.rops.lubelskie.pl
Informacja dostępna pod: REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 20-601 Lublin, ul. Zana 38 Nr faksu (81) 528 76 30 Adres e-mail: lukasz.wrobel@lubelskie.pl
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80560000-7 Usługi szkolenia w dziedzinie zdrowia i pierwszej pomocy